הניו יורק טיימס: ישראל עומדת מאחורי חיסול המדען האיראני

אהוד ברק: הרברבנות בצמרת הפוליטית הנוכחית היא הפקרות ● אעידה תומא-סלימאן: הסלמה מסוכנת ● שקד: לא יהיו בחירות, גנץ יתקפל ● חברה בוועדת הבדיקה לצוללות פרשה בשל חשש לניגוד עניינים ● אדלשטיין: נשקול המשך פתיחת הקניונים עקב העומסים ● סקר מנדטים: הליכוד 30, ימינה 20, מפלגה בראשות חולדאי: 7 מנדטים ● לבני מעוניינת לשוב לפוליטיקה

  • אבי תוכנית הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, מימין, ב-23 בינואר 2020 (צילום: Fars News Agency via AP)
    Fars News Agency via AP
  • אבי תוכנית הגרעין האיראני, מוחסן פאחריזאדה, מימין, ב-23 בינואר 2020 (צילום: Fars News Agency via AP)
    Fars News Agency via AP
  • זירת החיסול של אבי תוכנית הגרעין האיראני, מוחסן פאחריזאדה, בטהרן. 27 בנובמבר 2020 (צילום: Fars News Agency via AP)
    Fars News Agency via AP
  • אבי תוכנית הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader via AP)
    Office of the Iranian Supreme Leader via AP
06:59 עריכה

היום יוצא לדרך פיילוט, שבמסגרתו נפתחים לציבור 15 קניונים ברחבי הארץ. בלילה נבחרו בהגרלה תשעה קניונים שייפתחו: ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 ירושלים, קניון ערד, קניון אם הדרך, קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, קניון שרונים בהוד השרון, לב המפרץ בחיפה, ארנה נהריה וקניון מבנה בנוף הגליל. הם מצטרפים לשישה קניונים שנבחרו עוד קודם לקחת חלק בפיילוט: קניון עופר בבאר שבע, קניון עופר בפתח תקווה, הקריון, קניון עזריאלי חיפה, קניון מלחה בירושלים וקניון איילון.

07:09 עריכה

יועז הנדל וצבי האוזר יתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ברשימת ימינה – כך דיווח הבוקר שלום ירושלמי בזמן ישראל, על סמך דבריו של גורם פוליטי בכיר בימין. לפי הפרסום, חברי דרך ארץ, ישובצו במקומות השישי והשביעי ברשימה, אחרי חמשת חברי הכנסת המכהנים של ימינה – נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ', מתן כהנא ואופיר סופר.

יושב ראש ימינה מסר בתגובה שאין סיכום שכזה. הנדל סירב למסור תגובה.

07:24 עריכה

חברי קבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני את חזרתם של תלמידי כיתות י'-י"ב ללימודים בבתי הספר ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום ראשון הקרוב. תלמידי התיכונים ילמדו לפחות יומיים בשבוע בבתי הספר, וביתר הימים ימשיכו ללמוד באמצעות הזום.

08:18 עריכה

לו הבחירות היו נערכות כעת, היו הרשימות שהרכיבו את בלוק המפלגות – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלות 67 מנדטים, כך נמצא בסקר של פאנלס פוליטיקס שפורסם הבוקר ב"מעריב".

העבודה, עוצמה יהודית, הבית היהודי וגשר לא עברו בסקר זה את אחוז החסימה.

הסקר נערך בקרב 548 נשאלים. טעות הדגימה – 4.3%.

09:45 עריכה

האלוף הרצי הלוי דחה הצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לראש המוסד – כך פרסם הבוקר אבי בניהו ב"מעריב". מפקד פיקוד הדרום, שנבחר השבוע לתפקיד סגן הרמטכ"ל, העדיף להישאר בשורות צה"ל.

נתניהו, לפי הפרסום ב"מעריב", ביקש, בין היתר, על ידי מינוי הלוי למוסד לסלול את דרכו של סגן הרמטכ"ל אייל זמיר, ששימש בעבר כמזכירו הצבאי, לתפקיד הרמטכ"ל. לו היה הלוי מתמנה לראש המוסד, לתפקיד סגן הרמטכ"ל היה נבחר – כך מעריך בניהו – האלוף יואל סטרוק.

11:40 עריכה

11:43 עריכה

בניגוד לטענת הליכוד, התנועה לאיכות השלטון פנתה לקבל תצהיר מממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר יעקב נגל – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13. אמש, אחרי פרסומם בתקשורת של תצהירים ביקורתיים כלפי ראש הממשלה נתניהו, התלוננו בליכוד שהובאו רק דברים של אישים שתוקפים את נתניהו ושלא פנו, למשל, ליעקב נגל. אלא שמתברר ששחר גינוסר מהתנועה לאיכות השלטון דווקא פנה לנגל, וזה סירב למסור תצהיר בנושא.

12:05 עריכה

עומסים נרשמו בקניונים שנפתחו הבוקר לציבור. 15 קניונים נפתחו היום ברחבי הארץ במסגרת פיילוט, שבסיומו יוחלט האם לפתוח קניונים נוספים.

12:45 עריכה

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שאותת לאחרונה שבכוונתו להצטרף לזירה הפוליטית, חוכך בשנית, לדברי מקורביו, האם לעשות כן – כך דיווח יוסי ורטר ב"הארץ". הניסיון של ראש עיריית תל אביב יפו רון חולאי לצרף אליו את איזנקוט – כשל.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי, 19 בפברואר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
חולדאי בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי בפברואר האחרון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לדברי מקורבים, חולדאי מציע כעת את המקום השני ברשימתו המתגבשת לשרה לשעבר ציפי לבני, שלפי הדיווח, מעוניינת לשוב למגרש הפוליטי.

12:48 עריכה

שר החינוך יואב גלנט, שר האוצר ישראל כ"ץ ויושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס סיכמו שגני הילדים וכיתות א'-ב' יפעלו בחופשת חנוכה במתכונת "בית הספר של החגים", שמופעל על ידי הרשויות המקומיות.

גני הילדים יפעלו בשעות 13:00-07:30 וכיתות א'-ב' – בשעות 13:00-08:00. באזורים שמצבם הסוציו-אקונומי נמוך לא יידרשו ההורים לשלם עבור השתתפות ילדיהם, ואילו באזורים שמדורגים במיקום גבוה יותר, תהיה השתתפות של 30-20 שקלים עבור כל יום.

13:39 עריכה

ראש עיריית אום אל-פחם, סמיר סובחי, פנה לפרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, וחברי קבינט הקורונה וקרא להם להימנע מהטלת סגר על העיר.

13:46 עריכה

ועדת הבדיקה הממשלתית לרכש הצוללות וספינות המגן בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב תחל את פעילותה ביום שלישי הקרוב ותתחיל לשמוע עדויות של נושאי תפקידים שהיו מעורבים בתהליכים המדוברים, זאת בכפוף לסיום תהליכי הסיווג הביטחוני ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה – כך נמסר ממשרד הביטחון. יושב ראש הוועדה קבעה שהוועדה תתכנס שלוש פעמים בשבוע.

חברת הוועדה, יעל גריל, החליטה שלא לקחת חלק בה חלק, "מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים" – כך נמסר ממשרד הביטחון, שם הוסיפו, שלאחר בדיקה, לא הייתה לגריל באופן אישי כל נגיעה להליכי הרכש המדוברים.

את גריל תחליף ישראלה פרידמן, אשר כיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון, ובהם כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים.

לאחר התייעצות ביטחונית ומשפטית, החליט סטרשנוב, כי דיוני הוועדה הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע. בהמשך, דיונים אשר לא יכללו נושאים מסווגים ייפתחו לציבור ולתקשורת. זמן מה לאחר כל דיון של הוועדה שיוגדר כמסווג, יופץ פרוטוקול הדיון לאחר השמטת הנושאים המסווגים כל זאת מתוך שאיפה לשקיפות מירבית של דיוני הוועדה, בכפוף לאילוצי ביטחון.

14:06 עריכה

חרף העוינות והעימותים בין הליכוד וכחול לבן, בין שני הצדדים מתנהלים מגעים שקטים למניעת התפזרות הכנסת והליכה לבחירות – כך דווח היום במספר כלי תקשורת.

14:09 עריכה

הוועדה לענייני אזורים מוגבלים תדון בשעות הקרובות בהטלת סגר על אום אל-פחם, יפיע ואכסאל ובהארכת הסגר על כפר מנדא, מג'ד אל-כרום ועראבה.

14:29 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי עתרה הבוקר לבית המשפט המחוזי תל אביב בתביעה להוציא צו מניעה נגד כוונתו של יושב ראש המפלגה עמיר פרץ לבטל את הבחירות המקדימות בתנועה. ועידת המפלגה לאישור שינויי החוקה וביטול הפריימריז צפויה להיערך ביום ראשון הקרוב. לפי היוזמה המוצעת, הסמכות לבחור את חברי הרשימה ויושב ראש התנועה תועבר לוועידת המפלגה.

14:46 עריכה

"אנחנו חייבים להתנצל בפני בוחרינו על ההתנהלות של הימים האחרונים" – כך אמר יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה בראיון לעיתון אל אוסבוע, לפי דיווח ב-N12. "לא ניתן לאף אחד לפרק את הרשימה המשותפת", אמר חבר הכנסת. "ישבתי עם הנהגת התנועה האסלאמית, והם רוצים את השותפות", סיפר.

דבריו של עודה נאמרו על רקע המחלוקת עם יושב ראש רע"ם מנסור עבאס, שהביע נכונות לכרות בריתות עם אנשי ימין, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף לא הסתייג מחקיקת החוק הצרפתי.

15:00 עריכה

תמר זנדברג כביכול מצטרפת לברכות לאראל סג"ל על החשיפה שלו שיעל גריל נגועה בניגוד עניינים, אבל בעצם שואלת את אראל סג"ל על עסקת הצוללות.

15:02 עריכה

רם בן ברק חושב שנתניהו הזיק לתהליך מול סעודיה.

15:15 עריכה

עיטור כבוד לשגריר ישראל בהונדורס – שיושב בגואטמלה. על פי פרסומים, הונדורס אמורה לפתוח שגרירות בירושלים בתחילת 2021.

15:20 עריכה

מירי רגב בתמונה בשוק בראש העין. נראה שאין מספיק ריחוק אבל כן מקפידים על מסכות.

15:23 עריכה

אחמד טיבי בבדיחת צוללות:

15:46 עריכה

גם במערכת הפוליטית נרגשים לקראת "שבת ארגון" בבני עקיבא, שבת המסכמת חודש פעולות של החניכים לרגל עליית שכבה.

ראש הממשלה בדבר תורה משולב בתרבות פופולרית.

 

בצלאל סמוטריץ' מחובר יותר לז'רגון התנועה:

 

שולי מועלם:

 

15:49 עריכה

תמר זנדברג משתפת אינפוגרפיקה שממחישה מצב קשה בכל הנוגע לתקיפות והטרדה מינית.

 

 

15:55 עריכה

סמוטריץ' חוגג את חיסול הבכיר האיראני.

15:57 עריכה

נתניהו מראה מה הוא עשה השבוע:

נתניהו אומר בסרטון "לא הכל אני יכול לספר" ו-"זה שבוע של הישגים ויהיו עוד" – וכפי הנראה הוא רומז לאירועים באיראן.

 

16:07 עריכה

ראשי קצא"א יוזמנו לשימוע:

16:16 עריכה

המדען האיראני שחוסל הופיע בתדריך המפורסם של נתניהו בנושא הגרעין האיראני:

הרגע בו הראה נתניהו את התמונה בתדריך:

16:28 עריכה

רם שפע חוזר הביתה:

16:48 עריכה

יולי אדלשטיין מסר כי במשרדו ישקלו את המשך המתווה לפתיחת הקניונים שהחל לפעול הבוקר ב-15 מרכזי קניות ברחבי הארץ. זאת, בשל המבקרים הרבים שפקדו את הקניונים עם תחילת המתווה. בוואלה מדווחים כי בהודעה נכתב כי "מסקנות אנשי המקצוע יונחו על שולחנו בתחילת השבוע, אז יגבש את עמדתו על המשך המתווה".

18:17 עריכה

אום אל-פחם תוכרז כאזור מוגבל החל ממחר למשך חמישה ימים.

18:40 עריכה

ליברמן מברך את נבחרת ההתעמלות:

19:30 עריכה

ח"כ אעידה סלימאן מסמנת את טראמפ, נתניהו ובן סלמאן כאחראים לחיסול ולהסלמה.

19:50 עריכה

איילת שקד הגיעה לאופירה וברקו והבטיחה: "אין בחירות. גנץ עומד להתקפל התקפלות מפוארת". שקד הוסיפה "אזרחי ישראל משלמים מחיר יקר. הם יודעים שהאלטרנטיבה היא לשכת התעסוקה. אני מציעה שתתחילו לשאול פוליטיקאים אם הם ילכו עם בנט".

שקד אמרה שלא ישתפו פעולה עם המשותפת כי חלק ממנה תומכי טרור, והבטיחה שלא יצטרפו לממשלה הנוכחית.

20:03 עריכה

בניו יורק טיימס מדווחים כי ישראל עומדת מאחורי החיסול של המדען האיראני.

20:34 עריכה

אהוד ברק מבקר את הגורמים הישראלים שדיברו עם הניו יורק טיימס.

21:00 עריכה

בחדשות 12 פרסמו סקר מנדטים: הליכוד קצת מתחזק, כחול לבן חד ספרתית. גוש הימין עם 66 מול 46 של גוש השמאל.

אם תוקם מפלגה בראשות רון חולדאי ומפלגה בראשות יפעת שאשא-ביטון הליכוד נחלש מעט, כחול לבן יורדת ל-7 ומרצ מתקרבת לאחוז החסימה.

21:30 עריכה

הראשונים להופיע מול הוועדה לבדיקת הצוללות:

בטח בוגי כבר מחכה שם ליד הדלת.

22:19 עריכה

בכאן 11 חשפו עוד חלק מהתצהיר של עמוס גלעד בנושא הצוללות. גלעד, מי שהיה במשך שנים ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון מספר בין השאר איך בפגישה שנערכה בשלהי 2015 בקהיר עם נשיא מצרים א-סיסי ועם שר המודיעין חאלד פאוזי, התנפלו עליו השניים בצעקות – איך הוא לא מתבייש להתנגד למכירת הצוללות למצרים.

גלעד אומר שיש לו חשד מי הדליף את דבר התנגדותו למכירת הצוללת למצרים. "יש לי מחשבות קשות ונוגות לגבי זהות המדליף", אמר. "כולי תקווה שכאשר ייחקר הנושא הזה על ידי הגורמים המוסמכים, יבוא על עונשו".

החלק הראשון בתצהיר ששודר אתמול:

סגירה