לא מסוגל לקבל מציאות של הפסד

דונלד טראמפ, ינואר 2021 (צילום: AP Photo/Brynn Anderson)
AP Photo/Brynn Anderson
דונלד טראמפ, ינואר 2021

במסגרת ההקלטה שהושמעה בחשבון הטוויטר של וושינגטון פוסט, שיחת הטלפון המוקלטת בין טראמפ לבין מזכיר המדינה הרפובליקני של מדינת ג'ורג'יה, נשמע טראמפ כשהוא מנסה לירות כל מה שמצוי בארסנל שלו.

טראמפ מנסה לסחוט אותו באיומים. הוא מסביר לו שהייתה הונאת ענק בבחירות במדינתו. ללא שום ראיה, הוא שב וטוען שכך שמע. הוא מדבר על זיוף שלא היה ולא נברא בספירת הקולות. והוא דורש ממנו ספירה חוזרת. מזכיר המדינה של ג'ורג'יה נוהג בהגינות ומסביר לו בנימוס שהנתונים שהובאו לפניו שגויים. שהמידע העובדתי המדויק מצביע על כך שלא היו זיופים ולא היו הונאות בג'ורג'יה.

במסגרת ההקלטה שהושמעה בחשבון הטוויטר של וושינגטון פוסט, שיחת טלפון מוקלטת בין טראמפ לבין מזכיר המדינה הרפובליקני של מדינת ג'ורג'יה, נשמע טראמפ כשהוא מנסה לירות כל מה שמצוי בארסנל שלו

טראמפ עולה להתקפה. הוא חוזר ואומר שההגנה של מזכיר המדינה על הזיוף שלא היה ולא נברא בספירת הקולות, היא עבירה פלילית. הוא אומר לו שהתנהגותו קרימינלית. הוא טוען שהבוחרים הרפובליקנים בג'ורג'יה יכעסו מאד על מה שעשה לנשיא. הוא מבטיח לו שינקמו בו.

והוא אומר לו מפורשות: אני צריך 11,780 קולות נוספים כדי לנצח. אין משפט יותר מפליל מזה. הוא אשכרה מסביר לו מהי המטרה הספציפית של הזיוף והמרמה שהוא חותר לבצע.

סחיטה באיומים, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושידול לזיוף ולהונאה. יש פה הכל. וטראמפ אינו מרפה. בכפייתיות בלתי נגמרת, מסביר הנשיא שהוא צריך שסופרי הקולות במסגרת הספירה החוזרת צריכים להיות אנשים שמעוניינים לגלות את האמת ולא כאלה שאין להם עניין באמת. רמיזה בוטה לערוך ספירה חוזרת באמצעות אנשים מטעם. באמצעות האנשים הנכונים.

הנרקיסיסט המתיש הזה, שמשקר בלי הפסקה ולא מוכן להפריד בין שקר לאמת ובין בדיון למציאות, לא מסוגל בכלל לקבל מציאות שבה הוא הפסיד. זה מפרק אותו. מבעית אותו. מרסק את תחושת הערך העצמי שלו.

סחיטה באיומים, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושידול לזיוף ולהונאה. יש פה הכל. וטראמפ אינו מרפה. הנרקיסיסט המתיש לא מסוגל לקבל מציאות שבה הפסיד. זה מפרק אותו

עדיין מדהים אותי שהאיש הזה שלט בארצות הברית ב-4 השנים האחרונות. שהוא בעל כוח אדיר במפלגתו. שזכה ב-74 מיליון קולות (לא, אני לא חושב שקולות בוחריו הם המצאה או הונאה או זיוף. הוא באמת זכה במספר המבהיל הזה של תומכים ותומכות). שהוא מתכנן לנסות להיבחר ב-2024. שהוא מסוגל להיבחר ב-2024.

הדמוקרטיה החוקתית בארצות הברית חייבת רפורמות עמוקות. שינויים עצומים ויסודיים. מה שטראמפ עושה, הוא ההפך הגמור: במקום לחולל רפורמות שיבטיחו משטר דמוקרטי תקין וזכויות אדם, מפרק טראמפ את היסודות הטובים של השיטה. את היסודות החיוביים. אין לתאר בכלל את עוצמת הנזק שהאיש הזה מחולל.

ברור שהשיחה המוקלטת הזו מחייבת חקירה פדרלית. ברור שהיא מחייבת חקירה פלילית. לא מצליח לחשוב על מצב שחקירה כזו לא תניב כתב אישום. אבל חקירה כזו לא תיפתח. ועד ה-20 בינואר ימשיך טראמפ להעניק חנינות לעשירים ומקושרים שהוא חפץ ביקרם או לרוצחי אזרחים עיראקיים חפים כדי לקרוץ לקהל הימין הקיצוני שעליו הוא נשען. איזו פתולוגיה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 447 מילים ו-1 תגובות
סגירה