רון חולדאי, אל תחזור על טעויות קודמיך

רון חולדאי, ראש העיר תל אביב (צילום:  Tomer Neuberg/FLASH90)
Tomer Neuberg/FLASH90
רון חולדאי, ראש העיר תל אביב

כפי שצפינו, מערכת בחירות מספר נוספת קרבה ובאה. תוך שנתיים אנו חווים מערכת רביעית עם ראש ממשלה מושחת ומפוחד מאימת החוק, ועם גוש שמאל ללא מנהיג, שלא מצליח לתת פייט אמיתי לימין. רון חולדאי הקים מפלגה חדשה, וכבר התחיל לעשות את הטעויות הרגילות של כל מנהיגי גוש השמאל ב-25 השנים האחרונות.

להלן שמונה נקודות שרצוי היה כי חולדאי יפעל על פיהן:

1

כבר בפתיחה שגית. הקמת "מפלגה חדשה" כדי לעקוף את כל המנגנונים המוסדיים שיש במפלגה קיימת. מי שהולך בדרכי קיצור סופו לא להגיע לשום מקום. חבל שלא נכנסת לתוך מפלגה קיימת כדי שיהיה מוסד רציני מאחוריך וכדי שאם תיפול – כל האנשים שהלכו איתך ומאחוריך יוכלו להמשיך אחריך את הדרך.

2

אל תתנצל ואל תעטוף את עצמך במסרים מעורפלים ימניים לייט. בבקשה, בבקשה, אל תגיד שאתה עומד בראש מפלגת מרכז או מפלגת "מרכז-שמאל" או משהו שקשור למילה מרכז. נכון, כל היועצים האסטרטגיים המהוללים שלך (שברובם הם אנשי ימין בתחפושת) ימליצו לך לפזול לימין הרך וכל מיני שטויות מהסוג הזה, אבל פעם אחר פעם, בחירות אחרי בחירות, אנחנו רואים שזה לא עובד. זה לא עובד כי אין מנהיג אמיתי בשמאל שאומר בפה מלא שהוא שמאלני (למעט ניצן הורוביץ).

3

אל תתחיל ללקק לציבור המתנחלים. זה לא עוזר (תשאל את שלי יחימוביץ' ובוז'י הרצוג). אל תגיד שהם אחים שלנו, הם לא. הם אזרחים במדינת ישראל שעוברים על החוקים פעם אחר פעם וכל הזמן עוקפים את בג"ץ ועובדים על המערכת בזמן שמשרדי הממשלה הרלוונטיים נשלטים על ידיהם.

4

אל תתחיל לבלבל את השכל ולומר לעיתונאים כאלו ואחרים שאתה מניח תפילין ושומר שבת ועושה קידוש. זה לא מזיז לאף ימני או שמאלני, לאף אשכנזי או מזרחי.

5

אל תדבר על אחדות בעם. זה כבר לא יקרה. תדבר על חיים בצוותא בשלום, תדבר על ממלכתיות ועל עליונות החוק, ועל שוויון בין כולם ללא יוצא מן הכלל, בחובות ובזכויות.

6

לך למקורות שלנו ותצטט אותם כל הזמן. גם התנ"ך וגם מגילת העצמאות. תדבר על חוקה למדינת ישראל, חוקה שתקבע את עליונות החוק ולא את עליונות הדת.

7

תדבר על הפערים החברתיים בישראל ותגיד בדיוק מאיפה יקחו ולמי יתנו, מהשטחים והמתנחלים לפריפריה ולערבים. ותביא נתונים ברורים ממקורות ממשלתיים.

8

אל תתבייש לדבר נגד החרדים ובעד הערבים, אבל אל תהפוך את זה להסתה. תשתמש בנתונים כל הזמן. תסביר למה במיוחד בימי הקורונה העניין הזה מתחדד. תנסה לא להכליל, אבל לפעמים אין מה לעשות.

*  *  *

אתה כמנהיג צריך לעשות מעשים שיגרמו לאנשים לחשוב, שיגרמו להם להרגיש משהו בלב, להאמין שיש תקווה. אם שוב תלך באותם מסלולים ובאותן דרכים כמו קודמיך, שוב הימין ייקח את השלטון ושוב ניכנס לאותה מציאות.

לצערי, בנקודות אחת ושתיים כבר פישלת. אם תמשיך ככה נקבל עוד בני גנץ.

חולדאי, תהיה גבר. אל תפחד ותראה שאתה פה בשביל להישאר ולא בשביל לעשות סיבוב בפוליטיקה בשביל החוויה. המעשה הראוי ביותר הוא שתתפטר מראשות העיר ותתמקד אך ורק בשכנוע הציבור, שאתה האדם הנכון להחליף את נתניהו. ובנוסף, תחבר אליך את עופר שלח כמספר שלוש.

התחלת לא משהו, אבל יש עוד מקום לתקווה לציבור אדיר שרק מחכה למנהיג ראוי. מגיע למדינה שלנו מנהיג ראוי. אם אתה לא ממש בטוח שאתה במקום הזה תחתוך עכשיו.

יונתן אורון, בן 43, גר בכפר ורדים בגליל. נשוי ואב לשלושה. בשנים האחרונות עובד כמורה להסטוריה. בעל תואר ראשון במדע המדינה מהאונ' העברית ותואר שני במנהל ציבורי מאונ' תל אביב. כותב וכותב בזמנו הפנוי. לאחרונה כתב ספר פרוזה שמחפש עדיין בית לצאת לאור. אוהב להיות בים ומחכה נואשות שיפתחו השמים לטיסות לחו"ל. חושב שאנו בעיצומה של מלחמה על דמותה של מדינת ישראל בדורות הבאים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
היועצים הפוליטים בישראל מראובן אדלר ועד רונן צור ועד חיים רמון הם אנשים פסיכים שמוכרים את עצמם כשחקני שח הם לא הם נזק אין להם מושג ירוק עדיף לפוליטוקאים לקרוא את: הטוויטר של איציק אלר... המשך קריאה

היועצים הפוליטים בישראל מראובן אדלר ועד רונן צור ועד חיים רמון
הם אנשים פסיכים שמוכרים את עצמם כשחקני שח
הם לא
הם נזק
אין להם מושג ירוק

עדיף לפוליטוקאים לקרוא את:
הטוויטר של איציק אלרוב (לדוגמא) לגבי מי–נגד–מי באמת. מישהו שיודע גם לספור עד 61, בניגוד ל'מומחים' השרלטנים
ואת אהוד ברק, בשביל לגדל עמוד שידרה

ולגבי הכתבה הזאת – כל מילה

חוץ מה'תהיה גבר' בעולם כבר הבינו שלהיות זה לא יתרון בפוליטיקה. להפך. הייתי מחליף את 'תהיה גבר' 'למרות שאתה גבר'

עוד 476 מילים ו-2 תגובות
סגירה