התובעת ליאת בן-ארי בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
ראובן קסטרו/פול

משפט נתניהו התחדש - ואיתו הקמפיין נגד ליאת בן-ארי

הבוקר התחדש הדיון במשפטו של ראש הממשלה, ובתזמון לא מפתיע, בימים האחרונים חודשו גם ההתקפות על התובעת הראשית ליאת בן-ארי ● במרכז הקמפיין ההזוי הפעם שוב בנה של בן-ארי ושוב מככב בקמפיין הקוספירטיבי השדרן אבי רצון ● זה אולי נשמע שולי וחסר חשיבות, אבל השיריון של אחד המסיתים הראשיים ברשימת הליכוד לכנסת מוכיח: מדובר בקמפיין בשירות נתניהו עצמו ● פרשנות

הבוקר (שני) התחדשו הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולקראת הארוע – שנדחה אין-ספור פעמים – התחדש בימים האחרונים גם הדיון באישיות החשובה תומר שוויקי.

למי שלא מכיר, שוויקי בן ה-18 הוא בנה של התובעת הראשית במשפט נתניהו ליאת בן-ארי, ובשנה האחרונה הוא מככב במסכת אינסופית של קונספירציות מכוערות הגורסות שהוא תקף שוטר (הוא לא), התחצף למפגינים (הוא לא), ועכשיו הוא גם משתמט משירות צבאי (הוא לא).

את הסאגה המתמשכת סביב התובעת בן-ארי, במסגרתה רודפים את התובעת ואת משפחתה במשך חודשים באמצעות הפצת פייק ניוז מכוערים ומגוחכים במיוחד, תיעדנו בתחקיר זמן ישראל.

הקמפיין המטורף הזה כלל גם חדירה לפרטיותה, איומים על משפחתה, ורביצה אובססיבית מול ביתה (כולל שימוש במעקבים) כאילו מדובר בפוליטיקאית או פושעת מסוכנת, ולא בפרקליטה מבצעת את התפקיד עבורו הציבור משלם לה: להעמיד לדין את מי שנחשד על פי ראיות שנאספו בעבירות חמורות על החוק.

הקמפיין המטורף כלל גם חדירה לפרטיותה, איומים על משפחתה, ורביצה אובססיבית מול ביתה כאילו מדובר בפוליטיקאית או פושעת מסוכנת, ולא בפרקליטה מבצעת את התפקיד עבורו הציבור משלם לה

אחרי כמה חודשים של רגיעה בגזרת בן-ארי, התחדשו לפתע ההפגנות מול ביתה בשבוע וחצי האחרונים. לא כל ערב, ולא באותה קולניות שהפריע את מנוחת השכנים בגל הקודם, אבל בפרקליטות אין לאיש ספק: מישהו שוב עובד כאן, מסובב את הטורבינה הזאת, ודואג שצוות התביעה ידאג מדברים (ושקרים) אחרים, במקום מניהול משפט ראש הממשלה.

שולחן התביעה במשפטו של בנימין נתניהו – במרכז התובעת הראשית ליאת בן-ארי, 8 בפברואר 2021 (איור: Biana Zakutnik)
שולחן התביעה במשפטו של בנימין נתניהו – במרכז התובעת הראשית ליאת בן-ארי, 8 בפברואר 2021 (איור: Biana Zakutnik)

נתניהו עצמו אמנם אינו שותף ישיר במלאכת ההסתה (בניגוד לדולנד טראמפ, הוא יודע מתי להשאיר את המלאכה לאחרים) אבל בנו יאיר שותף פעיל, וכך גם תומכיו המובהקים אורלי לב (שאירגנה את ההפגנות מול ביתה של בן-ארי), עורך דין אביעד ויסולי ואחרים.

נתניהו, לו היה רוצה בכך, היה יכול להפסיק את הקמפיין האכזרי הזה ברגע. הוא לגמרי שולט בשטח. די שהיה מבקש מנאמניו להניח למשפחתה של בן-ארי ולהתרכז בביקורת על פועלה המקצועי – והם היו מצייתים.

נתניהו, לו היה רוצה בכך, היה יכול להפסיק את הקמפיין האכזרי הזה ברגע. הוא לגמרי שולט בשטח. די שהיה מבקש מנאמניו להניח למשפחתה של בן-ארי ולהתרכז בביקורת על פועלה המקצועי – והם היו מצייתים

עובדה שכאשר ערוץ 20 "חשף" עבירות בנייה כביכול של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, נאמניו של ראש הממשלה החרישו, ונמנעו מלפמפם את הסיפור של ערוץ 20. כאילו מישהו לחש להם: חיות היא לא האויב שלנו כרגע. הכתב בועז גולן אף התאונן בשידור על "הדגים מהליכוד": "אנחנו עושים את העבודה, מביאים לכם את ההנחתה והם לא עושים כלום", מחה גולן.

לו רצו דיון ענייני בפעולת הפרקליטות, יכלו נתניהו ומאמיניו לחטט בכתב האישום ולנסות לדלות מתוכו טענות מקצועיות (מוצדקות או לא) נגד התנהלות בן-ארי וצוותה. די אם נזכיר את דרישת בית המשפט לתקן את כתב האישום או את העימות הקולני השבוע בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לעורך הדין בעז בן צור.

בנימין נתניהו ועורכי דינו עמית חדד ובעז בן צור בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
בנימין נתניהו ועורכי דינו עמית חדד ובעז בן צור בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)

אבל בסביבת נתניהו יודעים שדיונים משפטיים מפולפלים לא מספקים את מי שצמא דם, ולפיכך התעמקות בכתב האישום או ביקורת מקצועית על עבודת הפרקליטים לא באמת תלהיב את ההמון, ולא תסייע לפמפם את המסר הקונספירטיבי והשקרי ש"כנופיית שלטון החוק תפרה תיקים נגד ראש הממשלה". כדי לגרום לאנשים לצאת לרחובות נגד אישיות בלתי זוהרת כמו תובעת בפרקליטות, חייבים לדוג רכילות זולה שמסעירה את הלבבות. ואם אין כזאת – יש להמציאה.

בן-ארי עברה עבירת בנייה כאשר פיצלה את דירתה בראש העין וביקשה להכשיר את הפיצול בדיעבד. היא חטפה על כך כהוגן בתקשורת, ונאלצה להתנצל ולהודות שטעתה. נפתח לה תיק בעירייה שבינתיים נסגר (כצפוי), אחרי שנקבע כי אישורי פיצול בדרך כלל ניתנים במקרים כאלה.

זה לא הפריע למקהלה להתחיל מחדש לזמר השבוע את זמרירי ההשמצה הישנים, בעיתוי מפתיע התואם את חידוש הדיונים במשפט המפורסם שבו בן-ארי משמשת תובעת מרכזית.

המגיש בתחנת הרדיו "גלי ישראל" אבי רצון הוא כנראה המכפישן הנחוש מכולם.

גם אחרי שבית המשפט קבע חד משמעית שבנה של בן-ארי אינו הנער שזוהה כמתעמת עם המפגינים, וגם אחרי שאורלי לב נאלצה, בהוראת בית המשפט, להסיר את הפוסטים בהם פימפמה את הפייק ניוז הזה במשך שבועות, רצון סירב לוותר והמשיך להעלות עוד ועוד "הוכחות", מגוחכות ברובן, לכך ששוויקי הצעיר הוא אכן עבריין הנמלט מאימת הדין.

אבי רצון (צילום: משה שי/פלאש90)
אבי רצון (צילום: משה שי/פלאש90)

הוא גם חיפש את תמונותיו של הנער בבית הספר, תישאל בהתלהבות את המנהלת שלו ואפילו העמיס על לשכת דובר משרד המשפטים שאלות מעוררות פלצות אודות אחותה של בן-ארי שהלכה לעולמה לאחרונה.

בשבוע שעבר רצון יצא בהאשמה מופרכת חדשה: שוויקי הינו משתמט משירות בצה"ל. "פעם ראשונה שאני שומע את המושג הזה מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון)", הדגים רצון בורות יוצאת דופן בעבור אזרח ישראלי.

"תומר שוויקי אמור היה להתגייס באוגוסט האחרון, סביר להניח שאם יתגייס זה יהיה באוגוסט הבא. לא כל אחד זוכה לפריבילגיה הזו. זו דחיה די מביכה ומוזרה… תומר שוויקי לא התגייס לצבא ההגנה לישראל. בני גילו 99.9 אחוז מהם התגייסו".

שוויקי, למעשה, נמצא בשנת שירות לפני גיוסו לצה"ל – תוספת זמן של שירות בהתנדבות למען המדינה, ובוודאי לא התחמקות ממנה.

השבוע הצטרף מלש"ב אחר למאמצים להכריע את בן-ארי – המועמד לשירות בכנסת בוריס אפליצ'וק. כפי שפירסמה טל שניידר בזמן ישראל, אפליצ'וק – אותו שיריין נתניהו במקום ה-40 כהוקרה לפעילותו בהפגנות התמיכה בו – הוא משתתף קבוע בהפגנות מול ביתה של בן-ארי.

השבוע חגג אפליצ'וק את שיריונו לרשימת הליכוד בציוץ שטנה נגד התובעות במשפט נתניהו – בן-ארי והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים נורית ליטמן – וקרא להעמיד את-בן ארי לדין "על ניסיונה לתפור ראש ממשלה מכהן". "היא חייבת לתת את הדין על מעשיה", כתב.

אפליצ'וק אף איים לפני כמה חודשים על בן-ארי בציוץ ש"סופה יהיה בדיוק כמו של התובעת הכללית המושחתת של מדינת פנסילבניה", אשר הורשעה במתן עדות שקר והועמדה לדין.

בוריס אפליצ'וק (צילום: הליכוד)
בוריס אפליצ'וק (צילום: הליכוד)

ביקשנו מאפליצ'וק להסביר לנו את עמדותיו כלפי בן ארי. הוא דווקא רצה, אבל דרש אישור מדוברות הקמפיין של הליכוד. "אני עכשיו חלק מהקמפיין. תבקש מהם ראיון איתי". כי הכי חשוב כמובן, לעבוד מסודר. בדוברות הבטיחו לבדוק, ולא חזרו עם תשובה.

צריך לקרוא את הדברים שוב ושוב כדי להאמין עד אנא הגענו, עד כמה מסוכן נהיה פה לטפל בחומר הנפץ הנקרא "תיקי נתניהו": תחנת רדיו מאפשרת לשדרן להפיץ שקרים בוטים נגד ילד בן 18, שאינו איש ציבור, לרדוף אותו עד בית ספרו ועד שירותו הצבאי, ולהתיר את דמו רק בגלל שהוא בנה של תובעת בפרקליטות. זאת, בזמן שראש ממשלה העומד למשפט פלילי, מציב באופן יזום ברשימה לכנסת אדם הרודף את אותה התובעת, מכנה אותה "מושחתת" וקורא לכלוא אותה.

חמש שנים הופצו בארה"ב שקרים בוטים נגד יריבים פוליטיים, השמצות נגד גורמי אכיפת החוק ומסרים גזעניים נגד שחורים, מהגרים או סתם "שמאלנים". בכל זאת, ולמרות כל הסימנים, התעוררה הדמוקרטיה המתגוננת רק אחרי הפריצה האלימה לקפיטול ואחרי שכמעט נרצחו שם סגן נשיא ויו"ר בית הנבחרים. האם גם אצלנו ייקחו ברצינות את מסע הרדיפה אחר אנשי מערכת המשפט רק אחרי הרצח הבא?

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
איפה הבן? איפה תומר שווקי? אין תמונת מחזור בבית הספר. סיים יב בסוף שנה שעברה שחקן כדורגל רשום - אין תמונה מעודכנת... יש תמונה מגיל 8| אמור היה להתגייס לצהל לפני שנה... - נעלם ולא הוגדר... המשך קריאה

איפה הבן? איפה תומר שווקי?
אין תמונת מחזור בבית הספר. סיים יב בסוף שנה שעברה
שחקן כדורגל רשום – אין תמונה מעודכנת… יש תמונה מגיל 8|
אמור היה להתגייס לצהל לפני שנה… – נעלם ולא הוגדר עריק
ליאת בן ארי שיקרה לשופט בהליך משפטי כשאמרה שהבן שלה הוא לא הבן שלה.

אבנר. אתה באמת הזוי. שמעת מה שהיא אמרה בחקירה שלה על חריגה של הבניה? כאילו תופרים לה תיק. אין לה אימון בחוקרים? רק בה יש אימון? תתבייש לך. כן בפרקליטות יש חקירה בררנית כלפי ראש הממשלה.
כל זמן שהגב' הלא נכבדת הזו עשתה רמיה וגזל של יח' דיור, בפרויקט שנועד אך ורק לתושבי ראש העין, והיא נרשמה דרך גיסה שהיה מנהל הפרויקט, בעוד מגוריה ממש לא בראש העין,וקיבלה זכות לבנית היחידה... המשך קריאה

כל זמן שהגב' הלא נכבדת הזו עשתה רמיה וגזל של יח' דיור, בפרויקט שנועד אך ורק לתושבי ראש העין, והיא נרשמה דרך גיסה שהיה מנהל הפרויקט, בעוד מגוריה ממש לא בראש העין,וקיבלה זכות לבנית היחידה. והגדילה עשות בחלקה את היחידה שגזלה מבן/ת ראש העין, לשתי יח' ללא קבלת האישורים הנדרשים לכך, אין לה הזכות לתבוע יותר אף אחד!!!!! על חוסר נקיון כפיים. ידיה טובלות בשרץ בעודהעומדת כתובעת במשפטו של ראש ממשלה על חוסר נקיון כפיים. זה מה שנקרא צביעות מחליאה. לכי הביתה.

עוד 1,020 מילים ו-3 תגובות
סגירה