בנימין נתניהו בראיון בערוץ 13, 25 בפברואר 2021 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)
צילום מסך, ערוץ 13

החיסונים לא מצילים את נתניהו ובליכוד רואים את הקו האדום

נתניהו הגיע אתמול לאולפן ערוץ 13 כשהוא אינו במיטבו וישב מול מראיין שהצליח להוציא את ראש הממשלה מאיזון ● לנתניהו יש סיבות להיות בלחץ: מבצע החיסונים לא מסייע לליכוד בסקרים ואתמול השרים הבכירים אף ראו את המפלגה מתקרבת לקו האדום ● עכשיו ראש הממשלה משנה טקטיקה: חיסונים - אאוט, כלכלה - אין ● פרשנות

אתמול בערב הגיעה סוף סוף השאלה שהוציאה את ראש הממשלה בנימין נתניהו משווי המשקל. "תגיד, למה קיבלת מתנות? אתה הרי איש עשיר", שאל אותו אודי סגל בערוץ 13.

כל שאלה אחרת על המשפט הייתה כמו הרמה להנחתה מבחינת נתניהו. על תיק 2000 הוא היה עונה שהכול שטויות ולא יצא כלום מהפגישה ההיא עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. על 4000 הוא היה אומר כמובן שמדובר בתיק תקדימי תפור, על כותרות בוואלה! שלא היו ולא נבראו וכולי.

אבל על תיק 1000 אין לו באמת מה לומר. נתניהו לקח מתנות, נקודה. התביעה מדברת על רכבת של טובות הנאה בסכום כולל של 600 אלף שקל, אבל גם מתנות במאה אלף שקל מעידות על הפגם המוסרי והערכי של נתניהו, על התאוותנות והקמצנות – ומול זה הוא לא יכול להתמודד.

על תיק 1000 אין לו באמת מה לומר. נתניהו לקח מתנות, נקודה. המתנות מעידות על הפגם המוסרי והערכי של נתניהו, על התאוותנות והקמצנות – ומול זה הוא לא יכול להתמודד

אמש, במקום לענות על השאלה הפשוטה, נתניהו ברח עד איראן ועד הצורר הפרסי ממגילת אסתר שמתגלגל היום בטהרן, ובאמצע עוד נזף בסגל שהוא מסיט את הדיון.

בנימין נתניהו מתראיין לאודי סגל בערוץ 13, 25 בפברואר 2021 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)
בנימין נתניהו מתראיין לאודי סגל בערוץ 13, 25 בפברואר 2021 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)

נתניהו לא היה אתמול במיטבו. הוא הגיע לערוץ 13 עייף ולא חד, אדם קצת שונה מראש הממשלה ששרף את האולפן אצל יונית לוי לפני שבוע, וגם מול מראיין מוכן ושולט קצת יותר בחומר הפוליטי והמדיני.

לנתניהו יש הרבה סיבות להיות בלחץ. החיסונים לא מצילים אותו לפי שעה, וההצלחה הגדולה שהוא ציפה לה דווקא מורידה לו מנדטים בסקרים. בסקר שקדם לראיון, הליכוד כבר מתקרב לקו האדום שלו: מבחינת שרים בכירים בליכוד, עם 25 מנדטים אי אפשר להקים ממשלה ב-23 במרץ.

ובדיוק בנקודה הזו היה מרתק לראות איך נתניהו מחליף תוך כדי תנועה את הסיסמה המנצחת שלו, במסר חדש. "חיסונים, חיסונים, חיסונים" – אאוט. "כלכלה, כלכלה, כלכלה" – אין. אם החיסונים לא מוציאים אותנו מהקורונה ולא מביאים מנדטים, אז אני אדאג להוביל אתכם לנס למרות המגיפה. אני אזניק אתכם, אמר נתניהו שוב ושוב, אני אהפוך את ישראל לכלכלה המצליחה בעולם.

היה מרתק לראות איך נתניהו מחליף תוך כדי תנועה את הסיסמה המנצחת שלו, במסר חדש. "חיסונים, חיסונים, חיסונים" – אאוט. "כלכלה, כלכלה, כלכלה" – אין

נתניהו לא שידר תקווה. הוא שידר לחץ. בליכוד התחילו לצקצק אחרי הראיון והסקרים המדאיגים. שלשום (רביעי) זימן נתניהו את כל חברי סיעת הליכוד לטקס השקת הקמפיין.

השרים וחברי הכנסת ישבו במרחק של שני מטר זה מזה במרפסת הכנסת, סטטיסטים בהצגה הגדולה של נתניהו. איש מהם לא דיבר, חוץ מיריב לוין. אף אחד, כולל השרים, אינו יודע מה באמת קורה. זו לא מערכת בחירות, זה בליץ של איש אחד. אין כאן יו"ר מטה, אין מטה ארגון, מטה הסברה, לא מטה רוסים ולא מטה אתיופים ולא צעירים.

השרים וחברי הכנסת מושבתים. רובם מושתקים. חלקם ממורמרים. "מה, אנחנו לא מבינים שום דבר? אי אפשר לשאול אותנו? להתייעץ?" שאל אתמול אחד מהם. הסקר של פרופ' קמיל פוקס אתמול ב-13 העלה בו ספקות אם הדרך הסוליסטית של נתניהו וקומץ עוזריו נכונה גם הפעם.

הסקר עצמו הפתיע בעיקר מבחינה אחת: מפלגות שעל הקשקש עברו את אחוז החסימה, כולל רע"מ. התוצאה המיידית היא הנגיסה במפלגות הגדולות, בעיקר בליכוד.

נתניהו בונה היום על תומכי הליכוד שלא יוצאים מהבית. גם על זה הוא דיבר אתמול בראיון. אולי התוקפנות של סגל דווקא תעזור לנתניהו להוציא מצביעים שיגנו עליו מפני התקשורת. גם את זה ראינו כבר.

ולסיום: מלכודת נאה טמן סגל לנתניהו. ראש הממשלה הצדיק כמובן את המאבק של נשות המי-טו ברחבי העולם, אבל אז נשאל איך דווקא נתן אשל הוא ציר מרכזי בצוות שלו.

כשנתניהו רוצה לשקר, גם את זה למדנו, הוא שואל "מה פתאום?" נתניהו יודע כי אשל הוא מוציא ומביא, יועץ ואיש סוד קרוב שלו. אם היה מודה ואומר 'טעיתי בעניין הזה', אולי היה צובר נקודות, אבל אז הוא לא היה נתניהו. האופציה המכזבת מוכרת לו הרבה יותר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
ראש ממשלה לא אמין, מנסה למכור לוקשים כהרגלו, חושב שהעם טיפש וקונה את השקרים שלו. אז לא, העם חכם ונאור ומאס באיש שעל ראשו 3 כתבי אישום חמורים. כל עוד הוא בתמונה לא תקום ממשלה יציבה בישרא... המשך קריאה

ראש ממשלה לא אמין, מנסה למכור לוקשים כהרגלו, חושב שהעם טיפש וקונה את השקרים שלו. אז לא, העם חכם ונאור ומאס באיש שעל ראשו 3 כתבי אישום חמורים. כל עוד הוא בתמונה לא תקום ממשלה יציבה בישראל. הוא קורא לנו תחלואה כשבעצם הוא התחלואה האמיתית.

הסוקרים שערכו את הסקר הנ''ל, הכניסו את רע''מ לכנסת באופן מלאכותי (כך אמר רביב דרוקר מיד לאחר פרסום הסקר) למרות שלא עברה את אחוז החסימה. רוב הסיכויים שרע''מ כן תישאר בחוץ, ולביבי יהיו עו... המשך קריאה

הסוקרים שערכו את הסקר הנ"ל, הכניסו את רע"מ לכנסת באופן מלאכותי (כך אמר רביב דרוקר מיד לאחר פרסום הסקר) למרות שלא עברה את אחוז החסימה. רוב הסיכויים שרע"מ כן תישאר בחוץ, ולביבי יהיו עוד מנדט אולי שניים וכל התמונה תשתנה. עדיין יש גם סיכוי שאחת ממפלגות השמאל הקטנות גם לא תעבור את אחוז החסימה ואז בכלל… בקיצור, השמחה עוד מוקדמת!

עוד 589 מילים ו-3 תגובות
סגירה