ממשלת בן גביר וסמוטריץ' היא גשר אחד רחוק מדי

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' בבת ים, 6 באפריל 2019 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' בבת ים, 6 באפריל 2019

אחרי הפייק סיפוח והפייק התנחלויות, אנו מקבלים את הפייק ממשלת בן גביר סמוטריץ. ממשלת ימין מלא-מלא.

אין חיה כזאת.

אחרי הפייק סיפוח והפייק התנחלויות, אנו מקבלים את הפייק ממשלת בן גביר סמוטריץ. ממשלת ימין מלא-מלא. אין חיה כזאת

הפרשנים מתרכזים רק בניתוחים של המערכת הפנים ישראלית, ושוכחים שיש עולם גדול מחוץ לבועה (כמעט אמרתי גטו) ומבחינת הקשר של ישראל עם העולם. ניצני השלום עם העולם הערבי, וההתפתחויות החשובות החיוביות בחברה הערבית בישראל, ממשלת ימין מלא-מלא זו לא אופציה. וזה לא מקרה שכל ראשי הממשלה של הליכוד, כולל ראש הממשלה נתניהו, העדיפו ממשלות עם "השמאל" המשוקץ, ולא על טהרת ה"ימין" הפטריוטי.

ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' פירושה סוף תהליך השלום עם האמירויות, כי הם יחזירו את הקטטות על הר הבית, שהרי הם "ערכיים" ו"אידאולוגיים". לא צריך להיות ספק שממשלת ימין מלא-מלא תחזור להר הבית. סעודיה תצטנן כלפינו. תמשיך ביחסים מתחת לשולחן, אבל תשים מפה כבדה להסתיר אותם.

גם בירושלים יש תהליך חשוב של איחוד העיר. הערבים מעדיפים להיות עם ישראל ולא עם רמאללה. יש רק סכנה אחת להתקדמות התהליכים האלה – מהומות יהודיות מוסלמיות על הר הבית.

הרשות מתקשה לחולל אינתיפאדה נגד ישראל, אבל המתחם הצר של הר הבית ייתן תהודה מספיק חזקה לחידוש המאבק בישראל על כל המשתמע מכך ליחסי ישראל החדשים עם העולם הערבי, וביחוד מרוקו. מרוקו עומדת בראש וועדת ירושלים של הליגה הערבית, ואינתיפאדת אל-אקסא בשנת 2000 גרמה לה לסגור את הנציגות שלה בתל אביב.

קיצוץ מעמד בית המשפט בישראל יגרום ליורש של פאטו בנסודה בהאג, כרים חאן, לשקול בכל זאת לאמץ את המלצותיה, ובכך לסכן את שדרת הפיקוד בצה"ל, ובכירי הפוליטיקאים שלנו, ואת ראשי המתנחלים ביהודה ושומרון.

ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' פירושה סוף תהליך השלום עם האמירויות והתקררות סעודיה כלפינו, כי הם יחזירו את הקטטות על הר הבית, שהרי הם "ערכיים" ו"אידאולוגיים"

ממשלת בן גביר סמוטריץ' היא גשר אחד רחוק מדי, ואפילו הפוליטיקה הירודה שלנו לא תעבור אותו.

ואולי כן.

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 294 מילים
סגירה