סיבוב פרסה מרהיב

מנסור עבאס בליל הבחירות 23.3.2021 (צילום: Flash90)
Flash90
מנסור עבאס בליל הבחירות 23.3.2021

במרץ 2019 עתרה, בין היתר, גם תנועת הליכוד (תנועה לאומנית לא-ליברלית) לפסילת רע"ם. כן, למנוע ממפלגה זו לרוץ לכנסת. מדובר היה בבקשה לפסול את רשימת בל"ד-רע"ם לקראת בחירות 2019א. ועדת הבחירות הפוליטית אכן פסלה רשימה זו. בית המשפט העליון הפך את ההחלטה.

במרץ 2019 עתרה הליכוד (הלאומנית והלא-ליברלית) לפסילת רע"ם. כן, למנוע ממפלגה זו לרוץ לכנסת. מדובר היה בבקשה לפסול את רשימת בל"ד-רע"ם לקראת בחירות 2019א. ועדת הבחירות הפוליטית אכן פסלה

הלאה: זמן קצר לאחר בחירות מרץ 2020. נתניהו הסביר בפניקה לאחר הפסדו 58:62, שהישענות פרלמנטרית על קולות כ-ל חברי הכנסת של המשותפת (נכון, לרבות רע"ם) היא חרפה. טוב, רק כשגנץ נשען זו חרפה. בדיוק כמו שרק אולמרט צריך להתפטר מראשות הממשלה כבר בשלב החקירות. בדיוק כמו תמיכת נתניהו של 2008 בהצעת החוק למניעת כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום.

בנו-בכורו האהוב כתב שרע"ם היא סניף האחים המוסלמים במדינת ישראל. מפלגה אחות של חמאס שהיא סניף האחים המוסלמים, כך טען הג'וניור, בעזה ובגדה.

אורלי לוי-אבקסיס הסבירה אז את גניבת קולותינו בכך שאסור להישען על המשותפת. נזכיר שהיא מספר 26 ברשימת הליכוד דהיום. נראה שכעת מחקה את הפוסט ההוא, כי אינו נמצא עוד ברשת.

כל מדבררי נתניהו בכנסת ובממשלה אמרו אז בבליץ על התודעה הקולקטיבית, שכ-ל חברי המשותפת אינם לגיטימיים ליצירת רוב פרלמנטרי לצורך הרכבת ממשלת מיעוט בראשות גנץ.

ההתפתלויות שלהם דהיום מייצרות מין תחושה מביכה כזאת. מין רצון להניח כרית על הפנים כדי לא להביט בדברי ההיפוך המוחלט. אבל אי אפשר באמת להניח את הכרית הזו על הפנים. כי הצביעות המוחלטת הזו, הסלטה הזו, סיבוב הפרסה המרהיב הזה, והציניות בשם המנהיג לו הם סוגדים, הם דברים שלא ניתן להתיק מהם את העיניים.

הכי קורע: לראות את דברי ריקלין בטוויטר דאז לצד דבריו בטוויטר דהיום. שואל את עצמי אם יש גבול לתחתית החנופה והריצוי.

ואם תתעקשו ותגידו שההתנגדות שלהם הייתה לבל"ד בלבד, אזכיר לכם שזה שקר מוחלט. הדה לגיטימציה הופנתה כלפי כ-ל חברי הרשימה המשותפת. נטען שהם כולם תומכי טרור. לרבות העתירה מטעם הליכוד המוזכרת בתחילת הפוסט נגד רשימת רע"ם-בל"ד לקראת בחירות 2019א.

(בבחירות 2019ב כבר שבה לפעול הרשימה המשותפת של 4 המפלגות. בבחירות 2020 אף זכתה רשימת השיתוף של 4 המפלגות ב-15 מנדטים שהטריפו את אבו-יאיר. כלשונו של איימן עודה דאז: שמע, אבו-יאיר, להסתה יש מחיר).

אחרי בחירות מרץ 2020 נתניהו הסביר בפניקה שהישענות פרלמנטרית על קולות הח"כים של המשותפת (לרבות רע"ם) היא חרפה. טוב, רק כשגנץ נשען זו חרפה. כמו שרק אולמרט צריך להתפטר מראשות הממשלה כבר בשלב החקירות

ונקנח בדברי מספר 10 ברשימת הליכוד דהיום, כלת פרס ספיר הכפול, הגברת גלית דיסטל-אטבריאן, מיום 11 במרס 2020:

"אנסח זאת בקצרה – נציגי המשותפת הם פח, פשוט פח, פח אדיוטי, יהיר, צדקני, אנתיפטי (צריך להיות אנטיפתי. לא נורא) ומזיק, האנשים האלה הם פגע רע, דור המדבר שחייב לעוף".

עכשיו כתבה שעבאס הוא קול מרענן. גם פליק-פלאק מושלם היא תבצע בשם הסגידה לראיס המושחת.

פופקורן. הרבה פופקורן.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 442 מילים
סגירה