בקרב על החיים ועל המוות, הכל מותר מבחינת נתניהו

נתניהו יודע מה המשמעות של היציאה מבלפור, ולכן הוא ישקר שוב ושוב, יתעלל בנפתלי בנט - ויפנטז על הבחירה הישירה הזו שלו ● אלה יריות באפלה - הצעת החוק לא תעבור אפילו את הוועדה המסדרת ● בנט, מצדו, נתן אמש הופעה שקולה - אך מי שמתיימר להיות ראש הממשלה הבא של ישראל צריך לקרוא לנתניהו להחזיר מיד את המנדט לנשיא ולהתחיל במו"מ להקמת ממשלה אלטרנטיבית ● פרשנות

בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, ונפתלי בנט בהצהרה בשידור חי. 21 באפריל 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90, מונטז')
יונתן זינדל/פלאש90, מונטז'
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים, ונפתלי בנט בהצהרה בשידור חי. 21 באפריל 2021

בנימין נתניהו מנהל קרב על החיים ועל המוות. בקרב הזה הכול מותר, מבחינתו. אפשר לבעוט בתוצאות הבחירות שרק הסתיימו, אפשר לשנות שיטת ממשל בתוך יום ולהתאים אותה לצרכים שלך, אפשר להציג בחירות ישירות שהן ביזוי לדמוקרטיה, אפשר לעוות את המציאות ולהפיץ שקרים על כולם – ובעיקר על נפתלי בנט.

מותר הכול. אסור רק להגיד את האמת. נתניהו מטיף לממשלת ימין יציבה ולכן הוא דורש מבנט להצביע בעד המהלך ההזוי של בחירות ישירות לראשות הממשלה, אחרת תקום כאן ממשלת שמאל רדיקלי עם "צ'ופצ'יק של הימין", כדבריו.

זהו אגב, עוד שקר. השמאל האמיתי יהיה מיעוט כמעט מבוטל – 13 מנדטים – בקואליציה ובממשלה האלטרנטיבית. הסיעות הערביות יימנעו בהצבעה בדיוק כפי שהיה קורה אם לנתניהו הייתה קואליציה ורע"ם הייתה תומכת בה מבחוץ.

אבל האמת היא פשוטה עד כדי כאב. אם נתניהו רוצה ממשלת ימין אמיתית הוא צריך רק דבר אחד: לקום, ללכת ולתת לכל אחד אחר בליכוד את המושכות. ממשלת הימין שתקום במקרה כזה תמנה 65 מנדטים במיידי, עם תקווה חדשה בראשות גדעון סער.

אין שום סיבה שממשלה כזו לא תתרחב ויצטרפו אליה גם כחול-לבן והעבודה, כדי לשוות לה הסכמה לאומית. במקרה כזה תמנה ממשלת הליכוד-בנט-סער-גנץ ללא נתניהו 80 מנדטים. אפשר אפילו לוותר על הקיצוניים מהציונות הדתית, ועדיין זו תהיה ממשלה רחבה ויציבה.

אבל נתניהו לא הולך לשום מקום. הוא יודע מה המשמעות של היציאה מבלפור. אין לו קואליציה גם עם בנט, ולכן הוא מפנטז על הבחירה הישירה הזו שלו.

אלה יריות באפלה. בנט לא יתמוך בבחירה הישירה המשונה הזו שרק עובדת נגדו. הוא לא אידיוט. הוא רוצה להיות ראש ממשלה ולא סטטיסט בקרב ישיר בין נתניהו ויאיר לפיד. גם מנסור עבאס ורע"ם לא יתמכו. הצעת החוק הזו, שהגישו שני חברי כנסת מש"ס, לא תעבור אפילו את הוועדה המסדרת.

בנט לא יתמוך בבחירה הישירה המשונה הזו שרק עובדת נגדו. הוא לא אידיוט. גם מנסור עבאס ורע"ם לא יתמכו. הצעת החוק הזו, שהגישו שני חברי כנסת מש"ס, לא תעבור אפילו את הוועדה המסדרת

מה שכן, יכול להיות שנתניהו רואה באופק כבר בחירות חמישיות, והוא מנסה לרסק את בנט, הפעם סופית, כפי שעשה בבחירות באפריל 2019.

בנט צריך הרבה כוחות כדי להתמודד עם המיומנות, העוצמה התקשורתית והשקרים של נתניהו. ההופעה של יו"ר ימינה אתמול הייתה טובה למדי, עניינית ורהוטה – אבל לא נחרצת. בנט היה צריך להוביל ולא להיגרר אחרי הספינים של נתניהו.

בנט, שמתיימר להיות ראש הממשלה בקרוב, היה צריך להכות בנתניהו באותו סגנון שהוא חובט בו, להודיע שנתניהו נכשל בגלל ההתנהלות הקלוקלת והמסוכנת שלו לאורך שנים, ולפסול על הסף את הבחירות הישירות בלי לגמגם על עדיפות כזו או אחרת.

בנט היה צריך להכות בנתניהו באותו סגנון שהוא חובט בו, להודיע שנתניהו נכשל בגלל ההתנהלות הקלוקלת והמסוכנת שלו לאורך שנים, ולפסול על הסף את הבחירות הישירות בלי לגמגם על עדיפות כזו או אחרת

בסיום דבריו היה בנט צריך לקרוא לנתניהו להחזיר מיד את המנדט לנשיא המדינה ולהודיע כי החל ממחר הוא מתחיל במשא ומתן אינטנסיבי להקים ממשלת ימין-מרכז אלטרנטיבית, עם סער, אביגדור ליברמן, לפיד, כחול-לבן והעבודה.

מי יודע, אולי הוא ינהג כך היום או מחר וייתן קונטרה הגונה למופע הקטלני של נתניהו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
בנט לא יכול להתחרות ביכולת הדמגוגית של נתניהו, גם לא רוב מוחלט של הפוליטיקאים האחרים. לכן, לנסות להשיב לביבי "באותו סגנון שהוא חובט בו", יהיה הפסד ידוע מראש. מי שרוצה להחליף את נתניהו ... המשך קריאה

בנט לא יכול להתחרות ביכולת הדמגוגית של נתניהו, גם לא רוב מוחלט של הפוליטיקאים האחרים. לכן, לנסות להשיב לביבי "באותו סגנון שהוא חובט בו", יהיה הפסד ידוע מראש.
מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך פשוט להמתין שבועיים לתום המנדט שהוא קיבל מהנשיא. עד אז צריכה להתגבש קואליציה של חברי כנסת עם מועמד מוסכם לראשות הממשלה, כי ריבלין כנראה יעביר את המנדט לכנסת. אם זה יקרה, כבר לא יהיה ערך לנאומים של נתניהו.

עוד 475 מילים ו-2 תגובות
סגירה