פרשנות זה נגמר בדם

שעות ספורות לפני שהמנדט חוזר אל הנשיא, בליכוד לא בוחלים בשום טריק או הטרלה ● מיקי זוהר מציף את הוועדה המסדרת בתריסר חוקי התרסה ● חברי המפלגה לא מבינים למה סמוטריץ' לא כנוע לרבנים כמו בנט לפניו ● ומפלגת השלטון משום מה מוכנה לשקול להמליץ על בנט במקום על אחד מחבריה הבכירים ● ורק בעמדת מד"א במשכן מתברר שלכולם יש את אותו צבע דם

ח"כ יאיר גולן ממרצ תורם דם במשכן הכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
ח"כ יאיר גולן ממרצ תורם דם במשכן הכנסת, 3 במאי 2021

1

יו"ר הועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר שלף היום רשימה של 11 חוקים אשר לכולם מכנה משותף אחד: חוקי התרסה.

אלו חוקים שלא יעברו בוודאות, חוקים שהליכוד הפיל בעבר, חוקים שאין להם תוחלת. כמו, למשל, חוק עונש מוות למחבלים אשר הופל על ידי הליכוד ברוב מוחץ של 96:6, אי שם בתקופה ששרון גל הבליח לרגע כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו.

מה פתאום יועלו החוקים האלה הערב לוועדה המסדרת? הסיבה פשוטה. זוהר מחזיק שם את המושכות לעוד כמה שעות – ראשות הוועדה ניתנת למפלגה שראשה מחזיק במנדט מהנשיא – והוא רוצה לנצל אותם כדי להביך את נפתלי בנט ואת מפלגת ימינה, כמו גם את מפלגת תקווה חדשה. עוד טריק קטן, שאולי יוביל לכך שימינה ורע"ם יגלו שהזוגיות שלהם אינה תואמת את המציאות הישראלית.

מיקי זוהר בוועדה המסדרת בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
מיקי זוהר בוועדה המסדרת בכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)

המהלך של זוהר ייכשל, כמובן – כי החל מחר יו"ר הועדה המסדרת תהיה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) וכל החוקים יתמוססו. אבל זו רק דוגמה למה שהליכוד יעשו באופוזיציה, אם תוקם ממשלה בלעדיהם.

המהלך של זוהר ייכשל, כמובן – כי החל מחר יו"ר הועדה המסדרת תהיה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) וכל החוקים יתמוססו. אבל זו רק דוגמה למה שהליכוד יעשו באופוזיציה, אם תוקם ממשלה בלעדיהם

2

בכנסת אירחו אתמול (שני) את מד"א לאיסוף תרומות דם. חברי כנסת מכל הזרמים והסיעות ישבו יחד סביב שולחן ארוך, מילאו טפסי הרשמה, ענו לשאלות צוות מד"א ונשכבו על מיטות במסדרון הנמצא בין חדרי הסיעות לתרום דם. דם אדום זרם מהזרועות, היד פמפמה, מחטים הוחדרו ונשלפו בתרומה נאה.

מד"א עצרו את פעילות תרומות הדם ביום שישי האחרון, אבל תמיד מחפשים תרומות של בעלי סוג דם O (חיובי ושלילי) וגיוס דם מחברי הכנסת הוא מודל לציבור.

חברי הכנסת תורמים דם במליאת הכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
חברי הכנסת תורמים דם במליאת הכנסת, 3 במאי 2021 (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

בימים אלה של אבל כבד אחרי האסון בהר מירון צפה תחושה מוכרת – איך זה שהפוליטיקאים הללו מסוגלים לשתף פעולה, ולנהוג כאחד האדם, בעת מצוקה לאומית, אך כשזה מגיע לכוח ושליטה פוליטית הם מאבדים את הצפון, מקללים אחד את השני, משתלחים, נוהגים בבוטות, כמעט אלימים אלה כלפי אלה?

3

אחד מחברי הכנסת של הליכוד תהה באוזנינו אתמול בנוגע למערכות היחסים המורכבות של הפוליטיקאים של הציונות הדתית ורבניהם. נפתלי בנט, טען אותו ח"כ, עזב את הבית היהודי, הקים את הימין החדש ולאחר מכן ימינה, בדיוק כדי שבנימין נתניהו לא יוכל לשלוח את היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת אל הרב חיים דרוקמן, על מנת שזה ילחץ על בנט לפעול לפי הוראותיו של נתניהו.

אם בנט נחלץ מציפורני הרבנים, הרי שבצלאל סמוטריץ' בחר להישאר בקרבתם: הרב צבי טאו, דרוקמן, רבה של צפת שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב ואחרים – כולם בוחשים בפוליטיקה של הציונות הדתית. ולכן, אמר אותו ח"כ מהליכוד, הרי שסמוטריץ' לבטח ימלא אחר בקשותיהם, לא?

הרב חיים דרוקמן (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
הרב חיים דרוקמן (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

ובכן, בסוף היום אתמול, אחרי לחץ מאסיבי ממספר רבנים – אבל עם גיבוי קריטי מהרב דרוקמן – סמוטריץ' נותר איתן בסירובו לשבת בממשלה הנשענת על קולות חברי הכנסת מרע"ם. האם זה אומר שאינו מחויב יותר לרבני הציונות הדתית? ממש לא. סמוטריץ' פשוט הוכיח יכולות תמרון ותיאום טובים יותר עם ההנהגה הרוחנית מאלו שהראה בנט בעבר.

4

בכנסת לא הורגשה אתמול המולה. זכורים לנו ימים דרמטיים במיוחד בשנתיים האחרונות. אחד מהם, 29 במאי 2019, היה יום פיזור הכנסת ה-21 – אירוע שהשיק שרשור בלתי נגמר של מערכות בחירות; יום אסון לדמוקרטיה הישראלית בו 74 ח"כים נתנו ידם לפיזור הכנסת לפני שניתנה לצד השני, ח"כ בני גנץ,  האפשרות להרכיב קואליציה.

יום דרמטי נוסף ארע לפני שבועיים, ב-19 באפריל, כאשר הליכוד נאלץ להביא להצבעה במליאה את ההחלטה על הקמת ועדה מסדרת וחברי הכנסת מרע"ם נכנסו למליאה ברגעים האחרונים והצביעו נגד ההצעה. בליכוד ספגו אז מכה מורלית.

בכירי הליכוד, ובמרכזם בנימין נתניהו, במליאת הכנסת בהצבעה על פיזור הכנסת ה-21, 29 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בכירי הליכוד, ובמרכזם בנימין נתניהו, במליאת הכנסת בהצבעה על פיזור הכנסת ה-21, 29 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אולם דווקא היממה האחרונה לפני מועד פקיעת המנדט של נתניהו בכנסת ה-24 לא הישרה עלינו אווירה של פעילות פוליטית קדחתנית.

במסדרונות הכנסת שררה קצת אדישות. ההקלטות של איילת שקד מלכלכת על משפחת נתניהו, שעמית סגל פירסם בחדשות 12, העלו מעט סומק בלחייהם של אלה הזקוקים לאדרנלין הפוליטי, אך מעל לכל נדמה שלרבים נמאס. הנפש קצה בתמרונים, תרגילים, קרבות של רבנים ועיוותי השיטה הפוליטית. שילכו כולם לתרום דם, במקום לפטפט עצמם לדעת.

מעל לכל נדמה שלרבים נמאס. הנפש קצה בתמרונים, תרגילים, קרבות של רבנים ועיוותי השיטה הפוליטית. שילכו כולם לתרום דם, במקום לפטפט עצמם לדעת

5

הרעיון שהליכוד ימליץ לנשיא על נפתלי בנט לראשות הממשלה מותח את גבולות האבסורד. בליכוד יש פוליטיקאים למכביר המפנטזים על ראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו. מדוע יו"ר הליכוד מעביר את השליטה למפלגת ימינה, לשנוא נפשו (ושנוא נפשם של רבים בליכוד) בנט ולא ליולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, מירי רגב או ניר ברקת?

בנימין ושרה נתניהו מוקפים בבכירי הליכוד בליל הבחירות במטה המפלגה,23 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בנימין ושרה נתניהו מוקפים בבכירי הליכוד בליל הבחירות במטה המפלגה,23 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

הסיבה לכך יכולה להיות רצונו של נתניהו להשפיל את בכיריו, אך בהחלט ייתכן שזהו רק מהלך לשטות (שוב) בשיטה. הליכוד ימליצו על בנט שלא לשם הרכבת ממשלה, אלא לשם מריחת הזמן וגלגול המדינה למערכת בחירות חמישית, בהובלת נתניהו.

מבכירי הליכוד אין מה לצפות לאיזושהי מחאה. המונח "שתיקת הכבשים" הוא חלק מהדי-אן-איי של המפלגה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
בהחלט חברי הכנסת בליכוד הם חבורת כבשים שותקים, אף כבש שותק אינו ראוי להנהיג עם. אולי עכשיו המפלגות החרדיות יצטרפו ללפיד. הישארות באופוזיציה פוגעת באינטרסים שלהם. ואז..... אפשר יהיה להח... המשך קריאה

בהחלט חברי הכנסת בליכוד הם חבורת כבשים שותקים, אף כבש שותק אינו ראוי להנהיג עם.
אולי עכשיו המפלגות החרדיות יצטרפו ללפיד. הישארות באופוזיציה פוגעת באינטרסים שלהם. ואז….. אפשר יהיה להחזיר את בנט לבית הספר היסודי, הוא צריך עוד להתפתח, ושיקח אותו את עבאס ושקד. נחפש להם בית ספר יסודי מעורב.
אם בליכוד יש כבשים שותקים, בנט ושקד גרועים יותר.
ללא יכולת הכרעה ומתיימרים להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים.

עוד 739 מילים ו-2 תגובות
סגירה