אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
סִימֶטְרִיָּה 86

ערב סוער באולפן הטלוויזיה עם הנבחן הקרבי, ח"כ מוות לערבים, הסוציולוג עם הקוקו המוזר והפסיכולוג שאומר רק את המובן מאליו

פנים. לילה. חדר הבקרה של אולפן טלוויזיה

הכנות אחרונות לקראת שידור התוכנית "כשהסאבטקסט הופך לטקסט". הבמאי והעורכת עוברים בחדר הקונטרול על קבצי הווידיאו המוכנים לשידור כדי לוודא שהם תקינים.

עורכת

יהיו לנו הערב, לפי הסדר: פצוע בתחבושות בבית החולים בבאר שבע שממלמל משהו לא ברור ואז מתחבק חיבוק מרגש עם הבת שלו, סנטור אמריקאי שלא שמענו עליו מעולם מצהיר שהוא מעריץ את העמידה הגאה של ישראל ותומך בה ללא תנאי, ולסיום פינת התרבות, שתציג את המלחמה כפי שהיא משתקפת בסרטוני טיקטוק של ילדים מבוהלים מעוטף עזה.

במאי

בדוק.

עורכת

במהלך הדיון על הסימטריה תריצו את הוי-טי-אר מאתמול עם קולאז' הצילומים של מכוניות שרופות, שוטרי מג"ב מסתערים, רימוני הלם מתפוצצים, פצועים מדממים, בתי כנסת בוערים והלינץ' בבת ים. תחזיקו אותו בלופ, לאורך כל הדיון, בחצי השמאלי של המסך.

במאי

סגור.

עורכת

שימו לב: אם יהיו תוך כדי שידור התראות של פיקוד העורף על שיגורים, הם יכסו לנו את הצד הימני של המסך. במקרה כזה תפסיקו מיד להריץ את הלופ של הפיצוצים בצד השמאלי, כי אחרת הפיצוצים וההתראות  יכסו לנו את כל המסך. וזו כבר סימטריה שאנחנו לא יכולים לעמוד בה.

במאי

נעול.

עורכת

יאללה, שיהיה לנו בהצלחה. בואו נרגש את הזומבים שעוקבים אחרינו בבית ונקרע למתחרים שלנו את הצורה.

עוזרת הבמאי סופרת לאחור. מעבר לחלון, באולפן, מגישת התוכנית ואורחיה מזדקפים ומתכוננים לשידור.

פנים. לילה. אולפן "כשהסאבטקסט הופך לטקסט"

מגישה

ערב טוב ותודה שאתם שוב איתנו. תוכנית גדושה לפנינו. הכתבות הבלונדיניות שלנו והכתב האתיופי המאזן כבר פרושים בשטח בקסדות מצחיקות ממלחמת העולם הראשונה שמצטלמות מעולה. איתנו באולפן אורחים ופרשנים רבים, ביניהם חבר הכנסת מוות לערבים, הסוציולוג דה לה שמאטע והפסיכולוג שאומר רק את המובן מאליו. אבל נפתח איתך, כתבנו הצבאי הוותיק נבחן קרבי.

נבחן קרבי

כמו שאני חוזר ונובח כבר ארבעים שנה, צריך להכות בהם, לרסק אותם, לפצפץ אותם, ואז כשהם על הברכיים, רועדים מפחד, מכשכשים בזנב ומתחננים שנניח להם, להמשיך ללחוץ ולא להרפות עד שהם יהיו כחולים.

מגישה

בימים האחרונים מתלהט בארץ ויכוח על שאלת הסימטריה. זה ויכוח שאנחנו הצתנו במו ידינו, כאן באולפן הזה, ועכשיו נמשיך לפמפם אותו כי הוא מדליק את הצופים.

נבחן קרבי

(דופק על השולחן) מספיק עם זה! זה פשוט קשקוש מקושקש! לא יכולה להתקיים סימטריה בין אנשים שלא צופים בנו ולא חשובים למפרסמים שלנו לבין קהל היעד המובהק שלנו. ולפיכך אין סימטריה בין יהודים לערבים בארץ ובטח שאין סימטריה בין החיילים הגיבורים של צבא הגנה לישראל לבין הפחדנים עלובי הנפש של חמאס בעזה, שמסתתרים בתוך אוכלוסייה אזרחית. אסור לשכוח לרגע: אנחנו טהורים וצודקים ותוקפים מטרות צבאיות, הם בני זונות שתוקפים מטרות אזרחיות. לא מתקיימת כאן שום סימטריה.

מגישה

אם הייתי שמאלנית שלא איכפת לה מהקריירה שלה, אולי הייתי מזכירה עכשיו שבור הפיקוד העליון של צה"ל נמצא ממש באמצע תל אביב – לא רחוק מהגן של הילד שלי, למען האמת – והכור הגרעיני של ישראל נמצא לפי פרסומים זרים ממש ליד העיר דימונה.

נבחן קרבי

חמודה, אם היית שמאלנית שלא איכפת לה מהקריירה שלה, לא היית כאן היום, ולא היית יכולה להרשות לעצמך לשלם לגן ילדים יקר שצמוד לקריה בתל אביב. היית שוכרת איזה חור בפלורנטין וכותבת פוסטים בכייניים בפייסבוק ואז מקבלת בראש מיליון תגובות של פטריוטים טובים עם דגל ישראל כתמונת פרופיל, שהיו ממליצים לך על שלל פעילויות מיניות מגונות עם מוחמד דף.

מגישה

שמע ישראל.

נבחן קרבי

אגב, להערכתי מוחמד דף בכלל לא כשיר עכשיו לפעילות מינית, כי נשארו ממנו רק כתף, שלוש צלעות ואף – שגם ממנו שרד ככל הנראה רק הנחיר הימני.

מגישה

כפי שראינו כולנו בכתבה הנפלאה שלך אתמול, שתיארה מה עשינו למוחמד דף עד היום, כולל המחשות גראפיות וראיונות עם מומחים מהמכון לרפואה משפטית.

נבחן קרבי

אם אנחנו מדברים על סימטריה, חשוב להזכיר גם את הסימטריה הבאה: על כל בור שנפער בעזה, יש בור שנפער בתקציב הביטחון. את הבור הזה חייבים למלא, ויפה שעה אחת קודם! הבטחתי ליועץ הכלכלי של הרמטכ"ל שאחזור על כך הערב בשידור.

ח"כ מוות לערבים

מוות לערבים! מוות לערבים!

מגישה

שלום גם לך, חבר הכנסת מוות לערבים, שאנחנו מזמינים שוב ושוב לאולפן, ואז עושים את עצמנו מסתייגים מהאמירות הקיצוניות שלו.

ח"כ מוות לערבים

ערב טוב ומוות לערבים.

מגישה

אני מסתייגת מהאמירה הקיצונית הזאת. אני מניחה שמבחינתך ברור שאין סימטריה בין יהודים לערבים.

ח"כ מוות לערבים

ברור שלא. איך תהיה סימטריה, אם כמו שאומר השיר הידוע "יהודי הוא נשמה, ערבי הוא בן זונה"?

מגישה

נקודה מעניינת, שאני מסתייגת ממנה, כמובן. בעניין הזה בדיוק אני רוצה לשאול אותך, סוציולוג דה לה שמאטע עם קוקו מוזר, שחוזר כל הזמן על אותה תיאוריה מופרכת: אתה רואה כמונו את התמונות הקשות שמגיעות מעזה, את הבתים המופצצים ביישובי הדרום ואת בתי הכנסת השרופים בלוד. כמונו שמעת את דבריו הקשים של חבר הכנסת מוות לערבים, שלא אחזור עליהם שוב. מה דעתך?

דה לה שמאטע

כל זה רק מחזק את התיאוריה שלי.

נבחן קרבי 

(מתפרץ) תגיד, יא ג'ובניק, יש בכלל משהו שיכול לסתור את התיאוריה שלך?

דה לה שמאטע

מה פתאום. וזו בדיוק הגאונות שלה. ולכן לוח ההרצאות שלי כבר סגור לשנה הבאה ואני בדיבור עם הוצאת ספרים לפרסם את…

מגישה

סליחה שאני קוטעת אותך בגסות פריבילגית והגמונית, אחת הכתבות הבלונדיניות שלנו מוכנה לשידור עם הקסדה המצחיקה על הראש. אנחנו עוברים בשידור חי אליך, על ערימת החול ליד התותח: האם תוכלי לתרום לדיון כמה קלישאות נוספות?

כתבת בקסדה מצחיקה

בהחלט. האנשים כאן אומרים לי: אנחנו רועדים מפחד. הקצינים כאן אומרים לי: זו עליית מדרגה. הערסים מסביב אומרים לי: יו, איזה יפה את, מה הייתי עושה לך. וממש לפני כמה דקות אמרתי לאיש הסאונד שלנו, סרגיי: נשבר לי, אני מתגעגעת לשגרה, כשהיינו רודפים יחד בבתי מלון ובצימרים אחרי חדרניות עניות, רובן ערביות, שלא החליפו סדינים.

ח"כ מוות לערבים

טרור החיידקים! אינתיפאדת הבקטריות!

מגישה

כולנו מתגעגעים לכתבות הנפלאות שלך ומתפללים שהשגרה הטובה תחזור במהרה. בדיוק בעניין הזה, אני רוצה להפנות שאלה אליך, הפסיכולוג שאומר רק את המובן מאליו: צופים רבים מבקשים לדעת איך אפשר לשמור על השפיות ועל השקט הנפשי בימים כאלה של אלימות, חרדה וזעם.

פסיכולוג מובן מאליו

האמת היא שהדרך הטובה ביותר היא כמובן להפסיק מיד לצרוך את השידורים חסרי הערך שלנו, עם סרטוני הזוועה שמשודרים בלופ, הגנרלים בדימוס שמתחרים בפרשנים הצבאיים מי יציע מהלומת מחץ קשה יותר, הספינים הפוליטיים, ההתלהמות הלאומנית והדיווחים מהשטח שחוזרים על עצמם ומעולם לא נאמר בהם שום דבר בעל משמעות. אבל ברור שאם אני אגיד את זה עכשיו, זו תהיה הפעם האחרונה שאראה אולפן טלוויזיה מבפנים, ולכן אני אתחמק מהשאלה שלך ואומר רק את זה: אין סימטריה. לא יכולה להתקיים סימטריה. מעולם לא הייתה סימטריה.

דה לה שמאטע

אתה מחזק עכשיו את התיאוריה שלי.

מגישה

נצא להפסקה קצרה: חמש פרסומות בלבד, למוצרים באיכות בינונית במחיר מופקע שאתם לא באמת צריכים, ואחריהן נחזור ונבדוק האם הילדה בת העשר בעזה באמת בכתה, או שהיא חלק ממלחמה פסיכולוגית מתוחכמת של הג'יהאד האסלאמי.

מיום חמישי בקולנוע.(רץ בואטסאפ)

Posted by Maor Ohev Ami on Wednesday, May 12, 2021

עוד 1,000 מילים ו-1 תגובות
סגירה