דיווח: לפיד ובנט נפגשו היום ודנו בהקמת ממשלה

נתניהו על החלטת מועצת זכויות האדם של האו״ם לחקור את ישראל על רקע שומר החומות: דוגמה נוספת לאובססיה נגדנו ● גנץ: מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים ● ליצמן יואשם בכפוף לשימוע בשיבוש הליכים והפרת אמונים בפרשות לייפר והמעדנייה ● היועמ"ש החליט שלא להגיש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו בפרשת הארוחות

נפתלי בנט (מימין) ויאיר לפיד ביום השבעתם לחברי כנסת באולם המליאה, 5 בפברואר 2013 (צילום: AP Photo/Uriel Sinai, Pool)
AP Photo/Uriel Sinai, Pool
נפתלי בנט (מימין) ויאיר לפיד ביום השבעתם לחברי כנסת באולם המליאה, 5 בפברואר 2013

בוקר טוב! בימינה מאיימים שאם הליכוד לא יציעו להם ממשלה הם יקימו אותה עם יאיר לפיד. נפתלי בנט מתלבט אם להכריז על ממשלה עם לפיד כבר בשבוע הבא, להעניק הזדמנות לנתניהו או לתמוך בפיזור הכנסת.

גם אם נתניהו יקבל מהנשיא הבא החלטה על חנינה, היא תצטרך לעבור שורה של מכשלות ובסבירות גבהוה תתבטל, כותב הבוקר יובל יועז ב"זמן ישראל".

מרב מיכאלי מתקשה לומר האם בנט אכן יצטרף לממשלה ואומרת לכאן ב' שהעבודה צפויה לסגור את הפרטים האחרונים של ההסכם הקואליציוני מול יש עתיד בשעות הקרובות.

"ישראל היא זו שלא מעוניינת בפתרון הסכסוך. הישראליות צריכים לראות את הצביעות והשקר, שעובדים עליהם, צריך לחזק את הרש"פ, עם מי שעושים איתנו תיאום בטחוני גם בשנים קשות, לדבר עם מי שכן מוכן להכיר בישראל, ונתניהו מחזק את חמאס כדי שזה לא יקרה, שלא תהיה כתובת אחת פלסטינית והדבר הזה חייב להסתיים.

"הממשלה של מתנגדי נתניהו תהיה אם אכן וכאשר לא ממשלת מרכז שמאל, לא ממשלה שמאמינה בפתרון הסכסוך, סער ובנט הם אנשי ימין שלא יאפשרו התקדמות בנושא הזה. החלפת נתניהו היא צעד הכרחי אבל לא מספיק.

על הסיכוי לממשלה: "מוקדם מדי לדעת. אתה ואני באותו מקום להגיד לך שאני מבינה את בנט ושיקוליו? לא. נתנו מנדט ללפיד לנהל מו"מ אנחנו מנהלות את המגעים עם יש עתיד כדי שאם יהיה עם מי לעשות בימין את הסיכומים נהיה מוכנים לזה. לנו יש כל מני דברים לסגור אותם.

"אני רוצה שזה ייגמר הבוקר ושזה יסוכם אבל בוא נראה אם יש לנו פרטנרים. כולנו שותפים לדבר הזה. גם ההסכמים שמדברים עליהם לוקחים בחשבון סיכומים שהיו עם ימינה מלכתחילה. בוא נראה אם הם שותפים. להבנתי התנאים אותם תנאים, נתנו ללפיד מנדט לנהל את המו"מ בשם הגוש ונראה אם יש עם מי לנהל אותו. בוא נראה אם יש דרך אחרת להקים ממשלה בלי נתניהו, אם לא נמצא את עצמנו בבחירות חמישיות. מקווה שלא נגיע לשם".

איתמר בן גביר אומר הבוקר לכאן ב' ש"התנועה האיסלאמית חוללה חלק מהמהומות שהיו. הם יהיו חלק מהממשלה? מה פתאום. אני רוצה את איתמר בן גביר וסמוטריץ' לידו אם נהיה שם הוא יצטרך להיות ימין-ימין".

 

בכיר במשרד הבריאות אמר לכאן ב' ש-75% מהשבים מחו"ל וחייבים בידוד לא עושים בדיקת קורונה בטרם יציאה מהבידוד. כרגע נבדק משפטית לחייב אותם להיבדק ביום התשיעי לחזרתם מחו"ל, כדי לוודא שלא נכנסים וריאנטים לישראל.

פרופ' חזי לוי התייחס לכך הבוקר בראיון לכאן ב', ואמר ש"הדבר הזה מחייב חקיקה. אנחנו עושים מאמצים להגדלת מתחם הבדיקות בנתב"ג כי מספר הנוסעים והשבים מנתב"ג יגדל. אנחנו יודעים שהבידוד לאחר חזרה ארצה לא נאכף במלואו. זה עלול לגרום לחדירת מוטציות לישראל.

"אנחנו דורשים בדיקה חוזרת מאלה שחוזרים ארצה ובידוד של אלו שהתגלו חיוביים, עבודה עם המשטרה, אי אפשר להצמיד שוטר לכל חוזר ארצה והיערכות להכנסת אמצעים אלקטרוניים.

"מרבית התחלואה כרגע היא במקומות שיודעים להכיל אותם כמו במקומות בהם ריכוז של קשישים וילדים, כמות התחלואה נמוכה לשמחתנו, החלטנו שאפשר לקחת סיכון ולבטל תו ירוק. אנחנו נערכים למבצע חיסונים גם לילדים".

"הכסף לבתי החולים הציבוריים לא הגיע … 630 מיליון שקל לבתי חולים, אני רוצה להיות אופטימי שנוכל לתת את הכסף לשבעה בתי חולים ציבוריים, הם אכן צריכים את הכסף הזה. אני לא מבין לחלוטין (את הסירוב של האוצר להעביר את הכסף). השר מעורב בזה ואני מקווה שבימים הקרובים הסוגייה תיפתר".

ח"כ אחמד טיבי משתף את שער הארץ, שבמקביל לניו יורק טיימס פרסם את תמונות ושמות הילדים שנהרגו בעזה ובישראל.

סגירה