לוין יודיע ביום שני למליאה כי עלה בידי לפיד להרכיב ממשלה

שיקלי: לא הצלחתי לשכנע את אורבך להתנגד לממשלה ● סילמן: אצביע בעד הממשלה וזה סופי ● הנגבי: ניאבק עד הסוף למנוע הקמת ממשלה של גזל קולות ● בליכוד ייפגשו לישיבת סיעה ביום ראשון: "נוכחות חובה, יוצאים למלחמה" ● ראשי סיעות השינוי יפגשו גם הם ביום א' ● קטאר מסרבת להעביר כסף לחמאס - שמאיימים בהסלמה ● ארגוני ימין יקיימו בשבוע הבא צעדת דגלים בירושלים

נפתלי בנט ויאיר לפיד. הופעות תכופות בתקשורת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
Miriam Alster/FLASH90
נפתלי בנט ויאיר לפיד. הופעות תכופות בתקשורת

ח"כ מתן כהנא מימינה ממשיך לעמוד לימינו (או שמא דווקא לשמאלו) של יו"ר הסיעה נפתלי בנט ולתמוך בו בנסיונותיו להקים ממשלה עם יאיר לפיד וגוש השינוי, מול הקשיים שמערימים על בנט גם חבריו לסיעה עמיחי שיקלי וניר אורבך וגם אנשי השטח. בראיון לגלי צה"ל אמר כהנא הבוקר: "אכן מופעל עלינו לחץ כבד, אבל אני סומך על כל חברי הסיעה שמבינים את המצב בו אנחנו נמצאים. בסוף הממשלה הזאת תקום". על אורבך אמר כהנא: "ניר אורבך הוא אדם אידיאליסט ויקר, חבר קרוב. אנחנו מבינים שהוא לא ימנע את המהלך של הקמת הממשלה".

מתן כהנא (צילום: Hadas Parush/Flash90)
מתן כהנא (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אחרי בחירות שלוו באי-סדרים נבחרה יפה בן דוד ברוב דחוק של 54% לראשות הסתדרות המורים. הבחירות לוו באי-סדרים, ובמהלכן המשטרה עצרה את ספירת הקולות, לאחר שעצרה רכב שהוביל שקיות פתוחות עם מעטפות הצבעה מירושלים למרכז הספירה ביהוד.

יפה בן דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יפה בן דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משפחת בנט החליטה להישאר לגור ברעננה אחרי שנפתלי יתמנה לראשות הממשלה, אם יתמנה, ולא לעבור "על מלא" למעון השרד של רה"מ בבלפור מסיבות טריוויאליות של מקום הלימודים של הילדים. אבל זה לא מונע מח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו את ההזדמנות לתקוף את הדיירים הקודמים:

ראשי גוש השינוי – נפתלי בנט, יאיר לפיד, מנצור עבאס, גדעון סער, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן וניצן הורוביץ מתמודדים עם עוינות, שנאה וקשיים טכניים שמערים עליהם גוש נתניהו, מייסד הגוש, שר הביטחון בני גנץ, מנהל פגישות מדיניות ענייניות ונעימות בוושינגטון.

בגוש נתניהו מפעילים מכבש לחצים על שישה ח"כים מהצד הימני של גוש השינוי שלא להצטרף לממשלה של הגוש בראשות נפתלי בנט שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנסה לגבש. כך סיפר הבוקר "בכיר בגוש הימין" לעיתון "מעריב".

לפי הדיווח, לדבריו של אותו "בכיר" נמצאים על הכוונת של נתניהו גם ח"כ עידית סילמן מימינה ושרן השכל מתקווה חדשה, שעד כה הפגינה נאמנות מוחלטת להשתתפותה של מפלגתה בגוש. זאת, בנוסף לשני הח"כים שמערימים כרגע קשיים על הרכבת הממשלה – עמיחי שיקלי וניר אורבך מימינה, ולח"כ ניר אורבך מימינה וזאב אלקין מתקווה חדשה שהצהירו אתמול והבוקר מספר פעמים שאינם מתכוונים לעזוב את הגוש.

"אלו הח"כים שמבחינה אידיאולוגית הכי לא שלמים עם הממשלה הזאת", צוטט ה"בכיר" אומר הבוקר, "אנחנו עושים ונעשה כל מאמץ אפשרי כדי להגיע אליהם ואל מקורביהם, כדי להסביר להם את גודל הטעות".

ח"כ שרן השכל בדיון בוועדת הבריאות בנושא הרפורמה בנגישות לקנביס רפואי, ינואר 2017 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
ח"כ שרן השכל בדיון בוועדת הבריאות בנושא הרפורמה בנגישות לקנביס רפואי, ינואר 2017 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
סגירה