משכב זכר דינו מוות, אבל כך גם דין חילול שבת

דגלי גאווה (צילום: Image by Filmbetrachter from Pixabay)
Image by Filmbetrachter from Pixabay
דגלי גאווה

אחד הטיעונים שממשיכים להישמע עד היום נגד להט"בים, ובייחוד נגד הומואים – הוא האיסור על משכב זכר בתורה, שדינו מוות. אבל בתורה יש גם איסור על חילול שבת, שדינו מוות. אז למה כל החכמים והסגנים של אלוהים יוצאים נגד הומואים, אבל לא נגד חילונים מחללי שבת? התשובה פשוטה: צביעות

איילת שקד ממפלגת ימינה שיתפה בעבר תמונות שלה מחללת שבת בפרהסיה, כשהיא מצלמת את עצמה בטיול כזה או אחר בשבת או בחג, למקומות שמצריכים נסיעה ברכב; אבל אותה מחללת שבת שדינה מוות, מרשה לעצמה לצאת בהפגנתיות נגד הומואים (ועל הדרך גם לא מאפשרת תחבורה ציבורית בשבת). לעסקנים החרדים אין בעיה לשבת בכנסת עם מחללי שבת שדינם מוות ואף עם אוכלי טריפה, אבל הומואים הם הבעיה האמיתית בעולם.

איילת שקד שיתפה בעבר תמונות שלה מחללת שבת בפרהסיה, כשהיא מצטלמת מטיילת במקומות שמצריכים נסיעה ברכב בשבת; אבל אותה מחללת שבת שדינה מוות, מרשה לעצמה לצאת בהפגנתיות נגד הומואים

שבת שלום מרמת הגולן המושלגת❄️????????

Posted by ‎איילת שקד – Ayelet Shaked‎ on Friday, February 19, 2021

יש הרבה סיבות לשנאת חינם בעולמנו. יש אנשים שהשנאה היא מקור האנרגיה שלהם, או לחילופין יש כאלה שמתחבאים מאחורי השנאה – כדי לא להכיר באמת אודות עצמם או אחרים. לעיתים קרובות מאוד זה מקבל חיזוק באמצעות ציטוטים מהתורה, שכביכול סוגרים את הנושא ומעבר לכך אין טעם להמשיך.

האיסור על משכב זכר מופיע בספר ויקרא י"ח, כ"ב – לצד העונש על מי שעובר עבירה זו מצוינת בספר ויקרא כ', י"ג:

"וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת זָכָר מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה תּוֹעֵבָה עָשׂוּ שְׁנֵיהֶם מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם".

לא נתחיל לעסוק כאן בפרשנויות של מה בדיוק נחשב משכב זכר ומה לא (נראה לי שזה די ברור), אבל דינם של העוברים עבירה זו הוא מוות.

אין כמעט דיון או ויכוח בנושא הומואים, מבלי שלפחות אדם אחד ישתמש באותו איסור כדי להבהיר עד כמה זה נורא. בפייסבוק, בשיחות בין אנשים, בכתבות ועוד. "אלוהים לא אוהב מה שאתם עושים", ועוד מיני טיעונים ידענים שכאלה – הם בדיוק בין הגורמים לכך שלהט"בים רבים מהציבור הדתי או החרדי חיים בפחד, ומתפתים לטיפולי המרה שאין בהם שום תועלת מלבד פגיעה נפשית חמורה יותר. לא תראו אף הומו חילוני שרוצה לעבור טיפול המרה, כי חילונים אי אפשר להפחיד עם טיעוני "אלוהים שונא אותך".

אבל יש עוד איסור אחד בתורה שדינו מוות – חילול שבת. כפי שכתוב בספר שמות, ל"א, י"ד:

"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ".

נכון ל-2007 רק 27% בישראל מקיימים את מצוות השבת, מה שמשאיר קצת מעל 5 מיליון יהודים שמחללים שבת באופן קבוע (שלא לדבר על יהודים חילונים בעולם). נכון לדצמבר 2018 מספר שומרי השבת ירד ל-25%.

למה אנחנו כמעט לא שומעים שום טרוניה על מחללי שבת שדינם מוות? הרי מספרם גדול פי 5 בערך ממספר הלהט"בים.

נכון ל-2007 רק 27% בישראל קיימו מצוות שבת, מה שמשאיר קצת מעל 5 מיליון יהודים שמחללים שבת בקביעות. בסוף 2018 מספר שומרי השבת ירד ל-25%. אז למה כמעט לא שומעים טרוניות על מחללי שבת שדינם מוות?

לפי הסטטיסטיקות המקובלות כיום, יש ככל הנראה כמה אחוזים בודדים של להט"בים באוכלוסייה – בערך 6% בממוצע (אם כי בדיקה שנעשתה בישראל ב-2012 מעידה שמדובר ב-13% להט"בים בממוצע).

אם נעשה ממוצע של הממוצעים ונגיד שיש בערך 10% להט"בים בישראל, הרי מדובר ב-930,000 איש בערך. מתוכם רק חלק קטן הם הומואים שדינם מוות, וזאת בהשוואה ליותר מ-5 מיליון ישראלים שמחללים שבת.

אז למה 900,000 להט"בים אשמים בכל צרות המדינה והעולם – ויותר מ-5 מיליון מחללי שבת שדינם מוות יוצאים נקיים וחפים מכל רבב? התשובה, כפי שכתבתי כבר בהתחלה, פשוטה מאוד: צביעות.

הרבה יותר קל לצאת בהפגנתיות נגד מיעוט מאשר נגד רוב. יותר קל לתקוף מיעוט שזכויותיו תלויות בדעת קהל, על חוט השערה – מאשר לתקוף רוב שזכויותיו ניתנות לו כמובן מאליו, ואין ממש עם מה לאיים עליו.

מעבר לכך, כל אחד בישראל עושה לו דת כבקשתו – מה שמאפשר לחרדים לשבת עם מחללי שבת בכנסת, ומאפשר למחללי שבת לתקוף הומואים כאילו הם עצמם אינם בני מיתה.

וזוהי, חברים, כל התורה כולה על רגל אחת.

עמית אדלר הוא איש דיגיטל, גרפומן בלתי נלאה, בעל תואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדע

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
אתה מסבך פה דברים על ימין ועל שמאל ועושה דבר טמא לטהור וטהור לטמא, אם לא הבנת עד כה, אנחנו החרדים מגנים בתוקף אי שמירת שבת כי זה מה שאנחנו יכולים לעשות כשאין סנהדרין שניתן לדון בו דיני ... המשך קריאה

אתה מסבך פה דברים על ימין ועל שמאל ועושה דבר טמא לטהור וטהור לטמא, אם לא הבנת עד כה, אנחנו החרדים מגנים בתוקף אי שמירת שבת כי זה מה שאנחנו יכולים לעשות כשאין סנהדרין שניתן לדון בו דיני נפשות, ולכן גם בנושא המדובר של זוג חד מיני זהו נושא שכתוב מפורש בתורה שדינו מוות ללא שום אפשרות לפרשנות כל שהיא, ולכן להגיד שזה עושים טוב יותר או פחות זה בסדר, אבל להגיד שזה שלא עושים את הגינוי על מחללי השבת כמו אצל ההורים החד מיניים לא הופך את זה למותר, אני ממליץ לך להמשיך לקרוא בתורה כי גם בסוף אתה תגיע לפסוקים בדברים שמורים לך לעולמי עד להקשיב לחכמים שקיבלו ושמרו על מסורת ה' שהועברה ממשה רבינו עד הלום.
ככתוב "כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט – בֵּין דָּם לְדָם, בֵּין דִּין לְדִין, וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע, דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ – וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ בּוֹ.
וּבָאתָ אֶל הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם, וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט.
וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר ה' וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ.
עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה, לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל.
וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ אוֹ אֶל הַשֹּׁפֵט, וּמֵת הָאִישׁ הַהוּא וּבִעַרְתָּ הָרָע מִיִּשְׂרָאֵל.
וְכָל הָעָם יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ וְלֹא יְזִידוּן עוֹד."

— ספר דברים, פרק י"ז, פסוקים ח'–י"ג
ולכן כל מה שכתבת כאן הינו החטאה גמורה של הציבור כי למיטב ידעתי אתה לא הוסמכת כרב כל שהוא (לידעתי)

בוא נתחיל מעצם העובדה שאין מצעד של אלו שלא שומרי שבת כל שנה, ובמקביל בזמן שיש יהודי שאינו שומר שבת ונוסע ברכב אני ממש לא יכול לעצור אותו כי בשבילי זה איסור תורה לעצור רכב נוסע בשבת. בנו... המשך קריאה

בוא נתחיל מעצם העובדה שאין מצעד של אלו שלא שומרי שבת כל שנה, ובמקביל בזמן שיש יהודי שאינו שומר שבת ונוסע ברכב אני ממש לא יכול לעצור אותו כי בשבילי זה איסור תורה לעצור רכב נוסע בשבת.
בנוסף, להגיד למה הלכה מסוימת כן ולמה אחרת לא זה הצבעיות שלך ולא שלנו, כי אתה בעצם מתעלם מעצם העובדה שכיום יש כל כך הרבה אנשים ששומרים את השבת כלה כבחמורה.

טיפש מטופש אתה צבוע, נכון שיש על זה עונש מוות, אבל יש הבדל בן הומו אדם שמשחית את חברו, לבן אדם שעושה נגד הקב"ה כשמירת שבת. ברור שצריך למחות על שמירת שבת, אבל בן אדם לחברו זה הרבה יותר... המשך קריאה

טיפש מטופש אתה צבוע,
נכון שיש על זה עונש מוות, אבל יש הבדל בן הומו אדם שמשחית את חברו, לבן אדם שעושה נגד הקב"ה כשמירת שבת. ברור שצריך למחות על שמירת שבת, אבל בן אדם לחברו זה הרבה יותר חמור כי הוא משחית ומטמא את שושלת ישראל הבאים לאחר מכן.

פוסט נכון בסה"כ ולעניין. התורה גאונית, היא מקיפה את כל התחומי החיים ובסה"כ מובילה לחברה בריאה וכדור ארץ משגשג. פה ושם התורה מפספסת, קצת מחטיאה את המטרה, אך באופן כללי - היא מכוונת למקום... המשך קריאה

פוסט נכון בסה"כ ולעניין.
התורה גאונית, היא מקיפה את כל התחומי החיים ובסה"כ מובילה לחברה בריאה וכדור ארץ משגשג. פה ושם התורה מפספסת, קצת מחטיאה את המטרה, אך באופן כללי – היא מכוונת למקום טוב ונכון לכלל החברה, אם כי ניתן להתווכח על משמעותן של המצוות והכרחיות קיומן. זהו, עכשיו אשתה שלוק אחד בול של ערק

עוד 606 מילים ו-7 תגובות
סגירה