משרד הבריאות ימליץ להתנות בבדיקת קורונה כניסה של לא מחוסנים לאירועים סגורים

בנט הודיע שישראל סיכמה עם פייזר, שמשלוח החיסונים הבא של החברה יוקדם לתחילת אוגוסט ● בג"ץ קבע שזוגות בני אותו מין ואבות יחידנים יוכלו להביא ילדים בפונדקאות ● וליד טאהא: רע"ם לא תשתתף בהצבעות במליאה עד הודעה חדשה; בעקבות דרישת הסיעה, הממשלה הקדימה את העברת מנהלת הבדואים למשרד הרווחה ● אחרי 12 שנה עזב נתניהו את בית ראש הממשלה בירושלים

עוברי אורח בתל אביב, 11 ביולי 2021; למצולמים אין קשר לדיווח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
עוברי אורח בתל אביב, 11 ביולי 2021; למצולמים אין קשר לדיווח

אחרי 12 שנים: בני משפחת נתניהו עזבו מעט אחרי חצות הלילה את בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, כך מסר דובר המשפחה. עזיבת הבית התבצעה כמעט חודש ימים לאחר שהושבעה הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט.

חבר הכנסת אמיר אוחנה התייחס הבוקר לפיטורי כתבת הארץ לשעבר נווה דרומי אחרי שהביעה תמיכה בארגון "עד כאן": "אינני יודע אם יש עוד יומרה בקרב מה שמכונה 'שמאל' בישראל לערכים כמו חופש העיתונות, חופש הביטוי, ריבוי דעות, סובלנות ופלורליזם. ב'הארץ', מייצגו המובהק של השמאל הישראלי, החליטו להפסיק את כתיבתה של אחת המוכשרות והמוצלחות, נווה דרומי, כדי להוכיח למי שעוד חשב שיש יומרה כזו".

שר המשפטים גדעון סער שוחח טלפונית אמש (שבת) עם שר המשפטים הגאורגי רתי ברגדזה, שהודיע כי סוגיית הפונדקאות הישראלית בגיאורגיה נפתרה והמשפחות יקבלו אישור לחזור לישראל עם תינוקותיהם.

בשבועיים האחרונים קיים סער מגעים רציפים בנושא עם שגריר גיאורגיה בישראל לאשה זבאניה ועם עמיתו הגיאורגי על מנת להביא לפתרון הבעיה שנמשכה מספר חודשים. כעת, כאמור, יוכלו המשפחות לצאת מגיאורגיה לישראל עם התינוקות.

מדובר בתשע משפחות עם תינוקות שנולדו בהליך פונדקאות בגאורגיה ונמנע מהן לצאת מהמדינה מזה מספר חודשים, בשל רגולציה שנקבעה בתקופת הקורונה על ידי שלטונות גיאורגיה. בתקופה הקרובה צפויות לידות נוספות והפתרון יחול גם עליהן.

השר סער הודה לעמיתו הגיאורגי: "אני מודה לך בשם ממשלת ישראל ובשם המשפחות על הפתרון שהובלת. מרגע פנייתי אליך פעלת בצורה מהירה למתן פתרון הולם לבעיה אנושית של המשפחות הישראליות. אנחנו מעריכים זאת. זוהי עדות נוספת לידידות העמוקה בין המדינות ואנו נפעל להעמיקה".

קורונה בישראל: שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון לכאן רשת ב – "הקורונה תלווה אותנו לאורך זמן רב ואנחנו צריכים לפתח שגרת קורונה ולהמשיך לקיים את החיים שלנו בצל שלה. מה שמשרד הבריאות מקדם זה צעדים שיאפשרו לנו להמשיך לחיות עם הקורונה בלי מגבלות קשות מדי".

על מצב החיסונים הוסיף: "יש לנו חיסונים של מודרנה, ומבוגרים שרוצים יכולים מהבוקר להתחסן בהם. אתמול תם מבצע חיסון בני הנוער. אנחנו מנסים להקדים את המשלוח של פייזר ומקווים שתהיה תשובה בקרוב. היום מתחיל חיסון של מדוכאי חיסון במנה השלישית".

הדיון בוועדה המסודרת בנושא הקמת ועדות הכנסת ידחה לשעות אחר הצהריים – זאת כדי להגיע להבנות עם האופוזיציה, כך דווח בגלי צה"ל. עוד דווח כי עד כה הובטחו לחברי הקואליציה 10 ועדות מעבר ל־12 שהתקנון מחייב.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
" שר הביטחון בני גנץ שוקל למנות את השר לשעבר עמיר פרץ ליושב ראש התעשייה האווירית. מינוי זה כרוך בהסכמת שר האוצר אביגדור ליברמן." לא להאמין ...זה מה שיביא לחיזוק התעשיה האווירית ...שאלו... המשך קריאה

" שר הביטחון בני גנץ שוקל למנות את השר לשעבר עמיר פרץ ליושב ראש התעשייה האווירית. מינוי זה כרוך בהסכמת שר האוצר אביגדור ליברמן." לא להאמין …זה מה שיביא לחיזוק התעשיה האווירית …שאלוהים ישמור אותנו מההחלטות האחרות של גנץ

סגירה