פקח של רט"ג ירה והרג 7 חמורים בבקעת בית שאן

הירי בוצע בשבוע שעבר בשמורת תל סהרון לאחר שלטענת רשות הטבע והגנים החמורים סיכנו מכוניות בכביש ● העדר הובא לשמורה על ידי רט"ג כדי ללחך עשב ולמנוע שריפות ● לפני הירי הגיעו תלונות מכפר רופין על כך שהחמורים יצאו מגבולות השמורה ● לא ברור האם מוצו הניסיונות ללכוד אותם ● רט"ג: "החמורים היוו סיכון בטיחותי. האירוע הועבר לתחקיר והפקת לקחים"

חמורי פרא בצפון. פקח של רט"ג הרג 7 במכה אחת (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
Doron Horowitz/Flash90
חמורי פרא בצפון, 7 בינואר 2006

פקח של רשות הטבע והגנים (רט"ג) ירה והרג בשבוע שעבר קבוצה של כ-7 חמורים בשמורת תל סהרון בבקעת בית שאן. לפי רט"ג, הפקח ראה את החמורים על הכביש וירה בכולם כדי למנוע תאונה עם מכוניות חולפות.

עוד הם טענו, כי הירי התבצע לאחר שכשלו הניסיונות ללכוד את החמורים שבתקופה האחרונה החלו להתפזר ולצאת מגבולות השמורה. החמורים הם שריד של עדר שהובא למקום על ידי רט"ג עצמה כדי ללחך עשב ולהגן על השטח מפני שריפות.

השמורה ממוקמת מערבית לכפר רופין והחמורים נקברו בתיאום עם גורם מהקיבוץ. לפי אחד התושבים, הקיבוץ פנה לאחרונה לרט"ג בדרישה להשתלט על החמורים שיצאו מגבולות השמורה ולכאורה היוו מטרד וסכנה לכביש.

אלא שהירי אמור להיות מוצא אחרון והשאלה היא האם נעשו כל המאמצים ללכוד את החמורים האלה לפני שהוחלט להרוג אותם. לשם השוואה, באמצע יולי האחרון היה מקרה שבו קופה מסוג אורנגאוטן ברחה מהחצר שלה בספארי והיא נורתה בחץ מרדים.

בקעת בית שאן. רט"ג קברו את החמורים בתיאום עם קיבוץ כפר רופין (צילום: Doron Horowitz/Flash90)
בקעת בית שאן. רט"ג קברו את החמורים בתיאום עם קיבוץ כפר רופין (צילום: Doron Horowitz/Flash90)

תגובות

מרט"ג נמסרה התגובה הבאה: "שבעה חמורים נורו על ידי פקחי הרשות לאחר שהיוו סיכון בטיחותי. האירוע דווח והועבר לתחקיר והפקת לקחים. הם נורו בפעם אחת.

"מדובר בקבוצה של חמורים שהינם חלק משושלת עדר שהובא לפני שנים רבות על ידי רשות הטבע והגנים לשמורת תל סהרון כחלק ממשק רעייה להגנה על השטח מפני שריפות. לאחרונה נוצר מצב שהחמורים התפרעו והחלו לצאת מהשמורה ללא שליטה. ניסיונות לתפוס אותם ולהעבירם נכשלו.

"נוצר מצב מסכן חיים מיידי אשר בהחלטה לצורך סיכול הסכנה, נורו החמורים טרם פגיעה ברכב. הטמנת פגרי החמורים  נעשתה בתיאום ועל ידי גורם מטעם  הקיבוץ".

מעמותת "תנו לחיות לחיות" נמסר בתגובה: "שוב ושוב אנחנו רואים את קלות הדעת שבה הרשויות מתייחסות לחייהם של בעלי חיים, והלב נשבר מההרג והסבל המיותרים האלה. גם כשיש אתגרים, שנגרמים לא פעם על ידי הרשויות עצמן, הפתרון לא יכול להיות ירי מהמותן, בלי לבחון פתרונות שמבינים שאנחנו לא לבד במארג האקולוגי של הארץ הזאת.

"לפי חוק, פגיעה בבעלי חיים מותרת רק כמוצא אחרון, רק כשכלו כל הקיצין. האם נבחנו תמרורים? הגבלות מהירות? מעברים אקולוגיים שנחוצים כל כך להגנה על חיות הבר ועל הנוסעים? לצערנו, הרבה פעמים הכי קל להיפטר מחסרי הישע, בלי טיפת חמלה".

ממשרד החקלאות, שאחראי על אכיפת צער בעלי חיים, נמסרה התגובה הבאה:

"על בסיס הידוע לנו עד כה לא מדובר בעבירה על חוק צב"ח".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 343 מילים ו-2 תגובות
סגירה