ניסיון האיחוד נכשל: עוצמה יהודית תרוץ לבד

32 רשימות הוגשו בסך הכל ● דרמה בהגשת הרשימות: מוטי יוגב עצר את בן גביר בכניסה לוועדת הבחירות והציע לו מקום 8 ● בן גביר: "אני מכוון את החיצים לבנט, יש ברית אחים בינו ללפיד" ● סקר 13: לראשונה גוש השמאל מוביל, ליברמן מתחזק ל-11 מנדטים ● איימן עודה: "אם גנץ יפנה אלינו, נשקול זאת" ● ליברמן: "עמיר פרץ סגור עם נתניהו"

  • גנץ מדבר עם התקשורת מחוץ לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
    נועם ריבקין פנטון / פלאש 90
  • חנן מלצר מצטלם בוועדת הבחירות המרכזית בכנסת, היום אחה"צ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • מנהיגי הרשימה הערבית המשותפת מגישים את הרשימה לוועדת הבחירות היום. מימין לשמאל: מנסור עבאס, אחמד טיבי, איימן עודה ומטאנס שחאדה (צילום: Raoul Wootliff / Times of Israel)
    Raoul Wootliff / Times of Israel
  • נציגי ש"ס מגיעים לוועדת הבחירות המרכזית, היום אחה"צ (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
    נועם ריבקין פנטון / פלאש 90
  • מימין: אורית פרקש הכהן, אורנה ברביבאי ויועז הנדל מגיעים לוועדת הבחירות המרכזית (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • גנץ, פרקש והנדל בכנסת, היום (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • אנשי הימין המאוחד עוצרים את אנשי עוצמה יהודית מלהגיש את רשימתם לכנסת (צילום: ראול ווטליף)
    ראול ווטליף
  • עוצמה יהודית מגישים את הרשימה לוועדת הבחירות בדקה ה-90 אחרי שניסיונות האיחוד כשלו (צילום: ראול ווטליף / TOI)
    ראול ווטליף / TOI
09:13 עריכה

בוקר טוב! 46 ימים לפתיחת הקלפיות. הלילה בשעה 22:00 תיסגר הגשת הרשימות. מה שאומר שצפוי יום רווי מתחים.

עמיר פרץ פתח את הבוקר בהתייחסות לאיחוד בשמאל: "אין לנו כוונה לוותר. נסביר לציבור שהליכוד וכחול לבן לא סופרים אותם".

09:17 עריכה

"ברור לי שנתניהו סגור עם עמיר פרץ. אני מספיק שנים בפוליטיקה כדי להבין את המוזיקה" – כך אמר הבוקר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

עוד הוסיף בראיון בכאן רשת ב': "יש פה שחיקה מתמשכת בהרתעה הישראלית. ראש הממשלה מנהל מדיניות כניעה לטרור" תקף. "בשבוע הבא ממשלת ישראל תעביר עוד 30 מיליון דולר לחמאס. המסקנה שהפלסטינים, כולל ביו"ש, יודעים שמול ישראל כדאי להפעיל אלימות".

עמיר פרץ הגיב לטענת ליברמן: "היכולת של ליברמן להמציא שקרים היא ידועה"

 

09:34 עריכה

לאחר שהחיבור בין זהות לבין איחוד הימין לא צלח, יו"ר המפלגה, משה פייגלין, מגיב: "הושטנו יד, שקד לא רצתה, סמוטריץ' הטיל וטו"

בן גביר מעצמה יהודית: "איילת שקד מאוד רוצה שהאיחוד יצליח אבל כנראה שיש שם מישהו שמכשיל אותה", טען בשיחה עם חדשות 12. "בחיים לא ראיתי דבר כזה, אנחנו רק ויתרנו והם לא הסכימו לזוז במילימטר".

ח"כ דוד ביטן מהליכוד: "לא יודע מה הציעו לבן גביר בבית היהודי. אנחנו הולכים להפסיד מנדטים בגלל ההתנהגות שלהם"

09:42 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, תוקף את נפתלי בנט ואיילת שקד, על ההצעה לבן גביר, לפיה יכהן כסגן יו"ר הכנסת: "תגידו השתגעתם?"

09:45 עריכה

בזירה הפוליטית מגיבים לתקרית הלילה, בה נפצעו שלושה חיילים, לאחר שמחבל חדר מרצועת עזה לשטח ישראל

09:52 עריכה

יו"ר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ בראיון בגלצ: "הליכוד הם השותפים הראשונים לממשלתנו – ללא נתניהו. לא נלך לבחירות מועד ג', אך לא נשב עם נתניהו תחת כתבי אישום פעילים". 

גנץ התייחס גם להתבטאויות האחרונות של ליברמן על תיקי הממשלה אותם תדרוש מפלגתו: "הוא מדבר על הרבה מאוד דברים, אבל את הדיון על התיקים ננהל סביב שולחן המשא ומתן, לאחר הבחירות". כמו כן, פסל רוטציה עם ליברמן. "נשתמש בנסיונו בשדות החוץ וביכולותיו הבטחוניות, אבל אני אוביל את הממשלה".

יו
יו"ר כחול-לבן, בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

על תכנית השלום של טראמפ אמר: "כשיוצגו התכניות נסתכל עליהן. אם זו תכנית שתקדם את השלום בתנאים טובים לישראל, נהיה הראשונים לתמוך בה".

09:58 עריכה

הרב רפי פרץ, "מזהיר" מפני ליברמן בראיון לישראל היום: "בתור אדם שגורש מביתו – ליברמן יוביל אותנו להתנתקות ב'. אנחנו רואים את הוועידה שמארגן טראמפ, יוזמה מבורכת, אבל אם תהיה ממשלת שמאל התוצאות עלולות להיות הרסניות מבחינת ההתיישבות".

פרץ התייחס גם לוויתור על המקום הראשון ברשימת הימין המאוחד: "כשהבנתי שאצטרך לזוז הצידה לטובת הצלת ממשלת הימין וחיזוק מקומה האיתן של הציונות הדתית – עשיתי זאת".

10:34 עריכה

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, מתייחס לביקורת על כך שלא התחבר למחנה הדמוקרטי: "אני היחיד שיכול להביא קולות מהימין, כבר עשיתי את זה בעבר"

10:53 עריכה

"בלי 'עוצמה' אין ממשלה ימנית": טענה על כך שהליכוד עומד מאחורי הקמפיין להוספת בן גביר לימין המיוחד. הליכוד: "לא יעלה על הדעת שיאשימו אותנו בשיטות מלוכלכות"

13:01 עריכה

9 שעות לסגירת הקלפיות ובאיחוד הימין קוראים בפעם האחרונה לאיתמר בן גביר. "כולנו עשינו ויתורים כואבים ושמנו את ארץ ישראל מעל לאגו. הצטרף אלינו, אל תיתן לשמא את השלטון".

עוד נכתב בפנייה, "איתמר, בעוד מספר שעות יוגשו הרשימות לכנסת. זהו רגע אחרון לאיחוד כולל של כל הימין. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר עם כניסה ודאית לכנסת. הצטרף, עכשיו".

13:30 עריכה

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן, תקף את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, והשווה בין מפלגתו לבין מפלגת בל"ד. "כהניסטים הם לא בני ברית, כמו שאני לא אעשה ברית עם בל"ד או לאומנים ערבים. מה שקורה לימין המאוחד זו תקלה היסטורית. אני לא מבין איך נפתלי בנט מסוגל לשבת עם הכהניסטים".

14:01 עריכה

עמיר פרץ נגד המפלגה לשחרור יגאל עמיר: "חציית קו אדום". במכתב ששלח לרשם המפלגות: "כיו"ר מפלגת העבודה, תנועתו של הרמטכ"ל ורה"מ המנוח יצחק רבין, אני פונה אליך בבקשה דחופה שלא לרשום את מפלגת 'נורא דליבא' שבמטרותיה מסווה לפעולות בלתי חוקיות. אני רואה במעשה זה חציית קו אדום ומדמם".

14:04 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, תקף את פרץ בוואלה!News והאשים אותו בכישלון להקמת איחוד מפלגות בשמאל. "הציבור רצה חיבורים, זו החלטה גרועה שפוגעת במפלגת העבודה. פרץ טרק את הדלת וריסק את האפשרות לאיחוד בשמאל. לצערי הוא בחר מה שבחר – ונאלץ להתמודד עם התוצאות".

פרץ הורוביץ (צילום: פלאש 90)
פרץ הורוביץ (צילום: פלאש 90)
15:06 עריכה

יהדות התורה תגיש צילום מצב של רשימתה לכנסת לוועדת הבחירות בשעה 16:30. ליצמן, גפני ופרוש במקומות הראשונים, כאמור ללא שינוי מהבחירות האחרונות, בהן קיבלה המפלגה 8 מנדטים.

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן: "מטרתנו לשכפל את ההישג הגדול שהבאנו בבחירות האחרונות ואף להגדיל את כוחנו. האתגרים עצומים והסכנה רבה נוכח האפשרויות להביא לפגיעה בציבור החרדי ובזכויותיו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: "יהדות התורה מגיעה למערכת הבחירות באחדות מלאה כאשר המטרה שלנו היא ברורה – עשרה מנדטים! יהדות התורה בשונה מכולם מתבלטת בעובדה שהעיקר אצלנו הוא עיקר והטפל הוא טפל. אנו מתמקדים בנושאים החשובים באמת לטובת אזרחי ישראל. כאשר היעד הוא לשמר את מדינת ישראל כמדינה יהודית ולהפסיק את האפליה בין הקבוצות השונות בציבור".

16:29 עריכה

רוויטל סוויד מצדיקה את איחוד העבודה עם גשר של אורלי לוי:

16:37 עריכה

היום השני של הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית מתחיל מעכשיו עד 22:00. אתמול הגישו את רשימותיהן, בין היתר, ישראל ביתנו וזהות. המפלגה הראשונה שהגישה היום היא ש"ס.

נציגי ש"ס מגיעים לוועדת הבחירות המרכזית, היום אחה"צ (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
נציגי ש"ס מגיעים לוועדת הבחירות המרכזית, היום אחה"צ (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)

בימין המאוחד בראשות איילת שקד עדיין מנסים לחבר את הפלג הכהניסטי של עוצמה יהודית, (בן גביר ומרזל). לפי שעה בן גביר אומר כי בנט מטרפד את המהלך, בסירובו לתת לו את המקום ה-5 ברשימה.

העבודה תגיש רשימה עם גשר של אורלי לוי ומרצ תגיש רשימה עם סתיו שפיר ומפלגת אהוד ברק.

16:46 עריכה

"אני לא מאמין לזה, אני מכיר את עמיר פרץ עשרות שנים, זה הכל ספין, אני חושב שזה בלוף אחד גדול", כך אומר היום אברהם בייגה שוחט בשיחה עם "זמן ישראל". זאת, בתשובה לשאלה האם ייתכן שעמיר פרץ יצטרף לנתניהו לאחר הבחירות. "אני יודע מי הבנאדם ולא מעלה על דעתי שזה בא בחשבון", הוסיף שוחט.

את אותה שאלה הפנינו גם לאיתן כבל, וגם הוא מתקשה להאמין שפרץ ילך עם נתניהו, כפי שטען היום אביגדור ליברמן, ועוד רבים אחרים בתקופה האחרונה.

כבל אומר כי "אלה שטויות. זה דיבור נגוע של אינטרסנטים". לדבריו, פרץ הכחיש זאת בפניו בארבע עיניים ואם כבר, הראשון שיצטרף לנתניהו הוא אהוד ברק.

17:07 עריכה

נשות הכת הירושלמית הגישו רשימה לכנסת:

17:30 עריכה

האם בן גביר מתקרב לימין המאוחד?

מפלגות עוצמה יהודית ונעם החליטו לא לרוץ יחד בבחירות, ואיחלו בהצלחה אחת לשניה. עוצמה יהודית היא הפלג הכהניסטי בימין, (בן גביר ומרזל) ונעם היא הפלג החרד""לי בראשות הרב טאו וישיבת הר המור בירושלים.

נותר לראות האם עוצמה יהודית תחבור בסופו של דבר לימין המאוחד בראשות איילת שקד.

17:46 עריכה

בין המפלגות החדשות שהגישו רשימה לכנסת, בולטת רשימת צדק, הכוללת את הפעיל החברתי אבי ילאו, (ממובילי מחאת יוצאי אתיופיה), ד"ר יצחק ספורטא, הפעיל החרדי יואב ללום, ד"ר יוליה זמילנסקי, סלימאן עמור, ומנהיגים בולטים מבני הקהילה האתיופית בנימין אקלום ודרור דסה.

ילאו: "אנחנו כאן כדי לתת תקווה לציבור גדול ומגוון שמרגיש יום יום את חוסר הצדק, את האפליה, ההדרה ואי השוויון. ציבור שמאס בפוליטיקאים ציניים מימין ומשמאל שמפריחים סיסמאות ריקות ומעדיפים פוליטיקה של אינטרסים ואגו על טובתנו שלנו, אזרחי המדינה".

חדשות 13"האקטיביסט והיזם החברתי, אבי ילאו, ממובילי המחאה לשוויון וצדק ומיגור הגזענות, יגיש לוועדת הבחירות המרכזית את…

פורסם על ידי ‏אוּטוֹפְּיָה שֶׁלִּי‏ ב- יום חמישי, 1 באוגוסט 2019

18:40 עריכה

לא יהיו הפתעות ברשימה שכחול לבן מגישה הערב לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, כך אומר ל-Times of Israel ח"כ יועז הנדל. "זו אותה רשימה כמו הקודמת".

18:50 עריכה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, לא שולל הצטרפות לממשלה בראשות גנץ אך אומר שתסריט שכזה אינו סביר: "אני לא חושב שגנץ בשל", הוא אמר ל-Times of Israel בזמן שרשימתו הגישה את הרשימה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

"גנץ יעדיף ממשלת אחדות ולא ממשלה שאנחנו היינו רוצים לראות. אבל אם יפנה אלינו ויילך בכיוון של שלום ושוויון אנחנו נקשיב", הוסיף עודה.

מימין לשמאל: מנסור עבאס, אחמד טיבי, איימן עודה ומטאנס שחאדה, מנהיגי הרשימה הערבית המשותפת (צילום: Raoul Wootliff / Times of Israel)
מימין לשמאל: מנסור עבאס, אחמד טיבי, איימן עודה ומטאנס שחאדה, מנהיגי הרשימה הערבית המשותפת (צילום: Raoul Wootliff / Times of Israel)
19:08 עריכה

בני גנץ מטיל פצצה כשהוא לא שולל אחדות עם נתניהו:

19:23 עריכה

גנץ מנסה למזער נזקים, אומר שהוא לא שומע טוב, והוא כאן כדי להחליף את נתניהו:

19:25 עריכה

עמיר פרץ מנסה לשתות קצת קולות מכחול לבן. היכן מצביעי הימין שהבטיח?

20:04 עריכה

איילת שקד ואיתמר בן גביר עדיין לא הגיעו לכנסת. שעתיים לסגירת הרשימות.

20:17 עריכה

איתמר בן גביר הגיע לכנסת כדי לרשום את מפלגת עוצמה יהודית לבד. יו"ר עוצמה יהודית מאשים את נפתלי בנט בכשלון האיחוד בין עוצמה יהודית לימין המאוחד ורומז כי הוא "בברית אחים" עם מספר 2 בכחול-לבן, יאיר לפיד.

"בפעם הקודמת מנענו הקמת ממשלת שמאל", אמר לחדשות 12. "הפכנו את בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ לשרים, והם הגיבו בכפיות טובה. רצינו לעשות חיבור גדול, חיבור אמיתי. ישבנו עם איילת שקד מספר פעמים. ביקשנו את המקום החמישי, השמיני. ירדנו לתשיעי, לעשירי. ולמרות זאת יש שם גורמים מטעמי אגו שפיצצו את הסיפור הזה. אני בעיקר מכוון את החיצים לנפתלי בנט.

"שמעתי שיש ברית אחים בין בנט ליאיר לפיד. לא סתם שמענו את לפיד בימים האחרונים מדבר ואומר נגד כניסה של עוצמה יהודית. אני מאד מקווה שבנט לא יהיה חתום איתו על הקמת ממשלת שמאל".

בן-גביר טרם הגיש את רשימתו, אך אמר לחדשות 12 כי יגיש את עוצמה יהודית כרשימה עצמאית. "אותי מה שמעניין זה אידאולוגיה, לא כיסאולוגיה. אני רוצה להביא את המנדטים של עוצמה יהודית. אני מגיש את הרשימה, זו תהיה רשימה של עוצמה יהודית. אנחנו הולכים עם רשימה של עם ישראל".

20:33 עריכה

לראשונה גוש המרכז-שמאל מוביל על גוש הימין בסקרי הבחירות – 55 מנדטים למרכז-שמאל לעומת 54 מנדטים לימין, כך על פי סקר חדשות 13 הערב.

על פי הסקר, כוחו של אביגדור ליברמן מתחזק, ומפלגת ישראל ביתנו ממשיכה לעמוד בין הגושים, הפעם עם 11 מנדטים. לפי הסקר, עוצמה יהודית וזהות לא עוברות את אחוז החסימה, וביניהן יגרמו לגוש הימין להפסיד כארבעה מנדטים.

20:45 עריכה

יו"ר העבודה עמיר פרץ מקדם נציגים מהחברה הערבית ברשימה. הח"כ לשעבר סאלח סעד, נציג המגזר הדרוזי, שובץ במקום ה-9, אחסאן חלילה, נציג המגזר הערבי, במקום ה-16 ופרחאן אבו ריאש מהמגזר הבדואי במקום ה-19. מזכל העבודה ערן חרמוני קודם למקום ה-8 והח"כ לשעבר חילק בר במקום 11. העבודה מקבלת בסקרים כ-5-6 מנדטים.

פרץ: "מפלגת העבודה חוזרת להיות הבית של הדרוזים והערבים וכל המיעוטים בישראל שיהפכו מעתה לשותפים מלאים למדינה אותה אנחנו רוצים להשאיר לילדינו ולנכדינו.

"ישראל בה חוק הלאום הגזעני יבוטל – זאת התחייבות. ישראל בה השוויון הוא לא רק סיסמה – הוא תכנית עבודה. ישראל בה צדק חברתי במובן הרחב ביותר, כפי שמגיע לכל אזרח במדינה – זאת משימה אותה נזכה להשלים.

20:48 עריכה

יריב לוין כועס על כך שאין עוד איחוד מימין:

20:52 עריכה

סמוטריץ אומר שבן גביר כנראה לא מספיק בשל:

21:06 עריכה

רשימת המחנה הדמוקרטי הגישה את רשימתה, שכוללת את מרצ, מפלגת אהוד ברק וסתיו שפיר:

  1. ניצן הורביץ 2. סתיו שפיר 3. יאיר גולן 4. תמר זנדברג 5. אילן גילאון 6. עיסאווי פריג' -מרצ 7. יפעת ביטון 8. יעל כהן פארן 9. נועה רוטמן 10. אהוד ברק
21:39 עריכה

דרמה בהגשת הרשימות:

בזמן שאיתמר בן-גביר עמד בתור להגיש את רשימת עוצמה יהודית, נכנס אליו מוטי יוגב מהימין המאוחד ועצר מבעדו. השניים מדברים כעת עם אדם נוסף בטלפון – ככל הנראה נפתלי בנט. בן-גביר נשמע אומר ליוגב, בעת שהלה מחזיק בטלפון: "תגיד לו שיתגבר על האגו. רק מקום אחד!".

בזמן שיוגב בטלפון, בן-גביר עדכן את העיתונאים במקום כי הימין המאוחד מנסים לשכנע אותו לקבל מקום 8 ברשימה, וכי טרם הסכים לכך – אבל הסכים לדחות את הגשת רשימת עוצמה יהודית "בחמש דקות" לבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהעביר לו מסר באמצעות ח"כ דוד ביטן.

אנשי הימין המאוחד עוצרים את אנשי עוצמה יהודית מלהגיש את רשימתם לכנסת (צילום: ראול ווטליף)
אנשי הימין המאוחד עוצרים את אנשי עוצמה יהודית מלהגיש את רשימתם לכנסת (צילום: ראול ווטליף)
21:59 עריכה

הנסיון נכשל: עוצמה יהודית תרוץ לבד. איתמר בן-גביר לנכנס לחדר וועדת הבחירות להגיש את הרשימה. מוטי יוגב נשמע אומר בטלפון: "הם לא מוכנים להקשיב. הם משחקים איתנו".

עוצמה יהודית מגישה את רשימתה לכנסת (צילום: ראול ווטליף)
עוצמה יהודית מגישה את רשימתה לכנסת (צילום: ראול ווטליף)
22:09 עריכה

ועכשיו אין אותיות:

22:21 עריכה

אחרי שכשלו ניסיונות האיחוד עם עוצמה יהודית, נציגי מפלגת "הימין המאוחד" הגישו את רשימת המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית. אותיות המפלגה יהיו טב.

יו"ר הרשימה, השרה לשעבר איילת שקד: "עשינו מאמצים כבירים בימים האחרונים להציל כמה שיותר קולות ימין בבחירות הקרובות. הציבור הימני צריך להבין בבירור – הצבעה לימין המאוחד היא הדרך היחידה להבטיח הקמת ממשלה לאומית. אם לא נהיה מספיק גדולים, תוקם ממשלת שמאל. זה או אנחנו ונתניהו, או השמאל ונתניהו".

להלן רשימת המפלגה:

1. איילת שקד
2. הרב רפי פרץ
3. השר בצלאל סמוטריץ'
4. נפתלי בנט
5. ח"כ מוטי יוגב
6. ח"כ אופיר סופר
7. מתן כהנא
8. ח"כ עידית סילמן
9. רוני ססובר
10. אורית סטרוק
11. שי מימון
12. שולי מועלם
13. הרב אלי בן דהן
14. יוסי כהן
15. שירלי פינטו
16. דוידי בן ציון
17. יום טוב כלפון
18. עמיחי אליהו
19. משה פלד
20. מרים אברג'יל

22:25 עריכה

גם רון קובי הגיע לכנסת כדי להגיש את רשימתו:

22:35 עריכה

זוהי רשימת העבודה הסופית, כפי שהוגשה הערב לוועדת הבחירות:

ברשימת העבודה-גשר לכנסת ה-22 יוצבו 4 נשים בעשירייה הראשונה והשנייה במקביל לקידומן של הבטחות ייצוג לערבים, דרוזים ובדואים.

בעשיריה הראשונה תוצב במקום ה-2 יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס, במקום 4 ח"כ מרב מיכאלי, במקום ה-6 רויטל סויד ובמקום ב-10 הפעילה החברתית כרמן אלמקייס (גשר).

בעשיריה השנייה יוצבו מיכל בירן (העבודה), ד"ר ליאת יקיר (גשר), מיכל צ'רנוביצקי ואמילי מואטי (העבודה). ובעשיריה השלישית יוצבו לאה פדידה (העבודה), לילי בן עמי (העבודה), נעה אליעז (גשר).

ברשימה יוקצו גם שני מקומות לבני העדה האתיופית; אליאס אינברם (גשר) ויצחק טיים (העבודה).

כמו כן, השריונים לחברה הערבית, הבדואית והדרוזית קודמו למעלה הרשימה.
חכ"ל סאלח סעד נציג המגזר הדרוזי למקום ה-9 ברשימה, אחסאן חלילה נציג המגזר הערבי למקום ה-14 ברשימה, ופרחאן אבו ריאש, נציג המגזר הבדואי למקום ה-19 ברשימה."

22:45 עריכה

תגובת הליכוד לכשלון האיחוד הנוסף בימין:

"הפיצולים בימין יביאו אותנו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".

22:51 עריכה

אחרי כשלון ניסיונות האיחוד עם הימין המאוחד בראשות שקד, מפלגת עוצמה יהודית הגישה הערב את רשימת מועמדיה לכנסת עם הפתעה קטנה במקום השלישי:

במקום הראשון הוצב עו"ד איתמר בן גביר. במקום השני ברוך מרזל, בשלישי ד"ר אדוה ביטון ובמקום הרביעי יצחק וסרלאוף – מנכ"ל המפלגה. במקום החמישי יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין.

ד"ר אדווה ביטון היא אמה של הילדה אדל ביטון הי"ד, שנרצחה בפיגוע ע"י בקבוק תבערה שהושלך לרכב בו שהתה. ד"ר אדווה ביטון היא בת 39, נולדה וגדלה בירוחם, הייתה חברה בתנועת הנוער בית"ר. בעלת תואר שני במדעי הרפואה והפרמקולוגיה מאוניברסיטת תל אביב.

בעוצמה יהודית אומרים הערב לאחר הגשת הרשימה: "הצגנו רשימה טובה, נטולת אגו, נטולת השחצנות והיוהרה של עסקני הציונות הדתית. נציל את קולות הימין ונמנע ברית בין בנט ללפיד בבחירות הקרובות".

22:58 עריכה

חנן מלצר (יו"ר ועדת הבחירות), מבקש מעמיר פרץ להגיש את רשימת העבודה מחדש, עד חצות. ככל הנראה נפלה טעות בתאריך הלידה של אחד מ-120 המועמדים ברשימה.

העבודה החליטה לא להגיש מחדש את כל הרשימה כדי לא לקחת סיכון של לאחר את המועד.

סגירה