שנה טובה, מילה שלי

ראש הממשלה נפתלי בנט מברך את ארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו, במהלך ישיבת הממשלה, כששאר השרים מוחאים כפיים, 1 באוגוסט 2021 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עמוס בן גרשום/לע"מ
ראש הממשלה נפתלי בנט מברך את ארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו, במהלך ישיבת הממשלה, כששאר השרים מוחאים כפיים, 1 באוגוסט 2021

בסיומה של שנת תשפ"א, שנגמרה לנגד עינינו השבוע, ובפתחה של תשפ"ב, אבקש לעודד, לתמוך ולכתוב רשומה אופטימית, מאירה וחיובית.

שנת תשפ"א הייתה שנת קורונה ארורה, שנה רעה לכל הדעות. שנת תשפ"ב צפויה להיות שנה טובה, שנה טובה באמת, שנה של פתיחה מחודשת של אפשרויות שנסגרו בשנה הקודמת, שנה של תקווה ושמחת חיים.

שנת תשפ"א הייתה שנת קורונה ארורה, שנה רעה לכל הדעות. שנת תשפ"ב צפויה להיות שנת פתיחה מחודשת של אפשרויות שנסגרו בשנה הקודמת, שנת תקווה ושמחת חיים

ואיך אני יודע זאת? האם הפכתי לנביא? האם נשתבשה עליי דעתי? לא, ממש לא. ההיגיון הבריא מדבר מתוכי, לא קול נבואה ולא דעת פגומה. המציאות השתנתה באחרונה, האופטימיות שוב מרימה ראשה.

ומה בדיוק השתנה? לקראת שנת תשפ"ב השתנה דבר אחד מהותי, מרכזי ועיקרי במדינה: משלטון יחיד, דיקטטורי, עריץ ומושחת הרואה לנגד עיניו אך ורק את טובת המנהיג העומד למשפט, עברנו לשלטון רבים, דמוקרטי, נקי, ישר והגון. מ"אני זה אני ואני, רק אני כי אני ואין בלתי כי בלעדיי אין אתם" עברנו ל"אנחנו כי אנחנו רק אנחנו כחברה אחת מאוחדת נתקיים יחד".

מעבַר השלטון הזה מבטיח שנה טובה. שנה שבה ההחלטות שיתקבלו לא יהיו מונעות ממניעים פוליטיים אישיים, צרים ופליליים של אדם אחד, בודד ויחיד. שנה שבה המדיניות שתתקבל תהיה נטולת מניעים אגוצנטריים ואנוכיים התואמים כולם לגחמותיו ההזויות, המופרעות והמטורללות של אדם אחד ויחיד. שנה שבה השפיות, ההיגיון, השכל הישר והדמוקרטיה יחזרו לשלוט ולנַצח.

ולא, אני ממש לא טוען שממשלת ישראל הנוכחית מושלמת ונפלאה ללא טיפת ביקורת. מן הסתם, ממשלה המורכבת משמונה מפלגות שונות הבאות משני קצוות שונים ומנוגדים של הקשת הפוליטית, רחוקה מלהיות מושלמת.

אבל יש בה בממשלה הזאת דבק חזק, חזק מאוד שמגבש אותה ומאחד בין כל חלקיה השונים, ולדבק הזה קוראים אהבת מולדת. או במילים אחרות, דאגה כנה, אמיתית וטובה לגורל המדינה ולעתיד אזרחיה.

השתנה דבר אחד מהותי, מרכזי, ועיקרי במדינה: משלטון יחיד, דיקטטורי, עריץ ומושחת הרואה לנגד עיניו אך ורק את טובת המנהיג העומד למשפט, עברנו לשלטון רבים, דמוקרטי, נקי, ישר והגון

וזה אפילו כבר לא אנטי ביבי. היינו בסרט הזה ולשמחתנו, הוא נגמר. נתניהו הוא היסטוריה, עבר זמנו, בטל קורבנו ופג תוקפו. הוא כבר לא מעניין, לא חשוב ולא רלוונטי. לדעתי, בקרוב יפרוש מהחיים הפוליטיים ויפנה לענייניו הפליליים הגדושים לעייפה.

המדינה חזרה לתפקד בלעדיו ומשקמת את ההריסות הרבות שהשאיר אחריו. גם כשהוא ממשיך לנסות לקלקל, להרוס ולהשמיד, כוחו כבר לא עומד לו ופרצופו האמיתי מתגלה. ודי אם אזכיר את ניסיונו הכושל לחבל בפסגת ביידן־בנט בבית הלבן.

המשותף אפוא לכלל הגורמים בממשלת ישראל הנוכחית הוא אהבת המולדת ושאיפה ורצון עצומים להחזיר את המדינה למסלול. זו ממשלה שבאה לעבוד, באה לשרת את האזרחים אחרי שנים כה רבות שבהן האזרחים שירתו את העומד בראשות הממשלה, האיש הנהנתן, האגוצנטרי והמושחת לכאורה.

וזה אפילו כבר לא אנטי ביבי. היינו בסרט הזה ולשמחתנו, הוא נגמר. נתניהו הוא היסטוריה, בטל קורבנו ופג תוקפו. הוא כבר לא מעניין, חשוב או רלוונטי. לדעתי, בקרוב יפרוש ויפנה לענייניו הפליליים

ואכן כבר מתגלה השינוי במלוא עוזו וכוחו. גלגלי המדינה הותנעו מחדש, מינויים שהתעכבו שנים מונו סוף־סוף, תקציב המדינה שלא היה קיים ולא אושר כשלוש שנים, אושר בממשלה והוא בדרך לאישור סופי גם בכנסת – וניכר השינוי בתפיסה.

לא עוד דאגה למנהיג אחד ויחיד שהכול סובב סביבו, לא עוד שלטון יחיד הקובע בכול, אלא משרתי ציבור שלשם שינוי מתאימים לתפקידם, שרים שרוצים לשרת את האזרח, נהנים לשרתו והם מלאים תשוקה, אנרגייה ובעֵרה פנימית לעשות זאת.

שום דבר אינו נטול בעיות. ויש בעיות גם כאן. נעשות טעויות, מתגלות בעיות, צצים קשיים ומתגלעים חילוקי דעות וּויכוחים. אבל – וזה אבל גדול המרצד כשלט לֵד ענקי בחוצות העיר – אתה יכול להיות סמוך ובטוח שעם כל הטעויות שנעשו ונעשות, עם כל חילוקי הדעות, הבעיות והקשיים – הממשלה כולה כאיש אחד באה לשרת אותנו, את כולנו, אזרחי ישראל.

ממשלה שאיש בה אינו מוּנע משיקולים פוליטיים צרים, אישיים ופליליים. למעשה, זו ממשלה עם לא מעט תיקים ואף לא תיק פלילי או חשד לעניין פלילי אחד. להבדיל מהממשלה הקודמת שהייתה גדושה לעייפה בתיקים ובתיקים וחשדות פליליים.

ועוד דבר יש בה, בממשלת ישראל החדשה, שלא היה קיים בממשלה הקודמת: כבוד הדדי. בממשלת ישראל החדשה מכבדים דעות שונות, מקבלים את השונה ומקשיבים הקשבה אמיתית לכל דעה, עמדה ופרשנות. כך שגם כשיש חילוקי דעות וּויכוחים, הם מתנהלים בכבוד הדדי, בהקשבה, בענייניות, במלוא הרצינות והבוגרוּת.

צצים קשיים, חילוקי דעות וּויכוחים. אבל – וזה אבל גדול המרצד כשלט לֵד ענקי בחוצות העיר – אפשר להיות בטוח שעם כל הבעיות – הממשלה כולה כאיש אחד באה לשרת אותנו, את כולנו, אזרחי ישראל

כך אפשר לפתור כמעט כל מחלוקת, תהיה מחלוקת קשה ככל שתהיה. כשאתה מכבד את זולתך והוא מכבד אותך, ומתקיים דו־שיח המושתת על הערכה הדדית, רצון כן לשינוי ודאגה אמיתית למדינה – כשאתה נוקט יחס כזה כל הסיכויים שתשכנע את העומד מולך בצדקת דרכך ושתגיעו לפשרות ולעמק השווה.

אין ספק, שנת תשפ"ב הולכת להיות שנה טובה, טובה באמת, הרבה יותר משתי קודמותיה, מכל הבחינות.

מילה שלי.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
נחמד, סבבי, כיף לקרוא. ובכל זאת, הקורנה תפקידה לעורר את האנושות למגר את הקפיטליזם ואת זימבור אמא אדמה לייצור בלתי פוסק. הממשלה עדיפה על ביבי, אך ישראל זה מדינה רודפת שליטה ופוזה, הרוח נ... המשך קריאה

נחמד, סבבי, כיף לקרוא.
ובכל זאת, הקורנה תפקידה לעורר את האנושות למגר את הקפיטליזם ואת זימבור אמא אדמה לייצור בלתי פוסק.
הממשלה עדיפה על ביבי, אך ישראל זה מדינה רודפת שליטה ופוזה, הרוח נעדרת ממנה, נותרו לה שאריות – ערכים של אלוהות זה מטושטש בה, האלהים שלה היום זה כאמור, שליטה ופוזה

עוד 754 מילים ו-1 תגובות
סגירה