ישראל ושבדיה חידשו את היחסים ביניהן ברמת שרי החוץ

פעיל ארגון "לוחמים לשלום" על תחקיר צה"ל על תקיפת פעילי הארגון: "חיפשתי בתחקיר אפילו שתי מלים של אמת ולא מצאתי" ● רמז לבאות? דרעי הדגיש בציוץ לכבוד חג הסוכות שזהו חג של אחדות ● מקדם ההדבקה בקורונה ירד ל-0.92, רק 5% מבדיקות הקורונה חיוביות ● 34 ישראלים נספו אתמול ושלשום במגפה ● ועדת החריגים אישרה: פטור מבדיקת PCR לפני הטיסה לישראל למי שאובחנו בקורונה ב-3 חודשים האחרונים

שרת החוץ של שוודיה, אן לינדה (צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
AP Photo/Darko Vojinovic
שרת החוץ של שוודיה, אן לינדה

סגן השר אביר קארה ממשיך לתקוף את פעילי ארגון "לוחמים לשלום", שלטענתם הותקפו על ידי חיילי צה"ל בזמן פעילות התנדבותית בשטחים, גם אחרי ששרים מהממשלה בה קארה חבר יצאו להגנת הפעילים. קארה ממשיך במלחמת הציוצים עם ח"כ מוסי רז ממרצ בנושא:

 

אבנר וישנצר מ"לוחמים לשלום" טען הבוקר בראיון לגל"צ: "חיפשתי בתחקיר (של צה"ל על התקרית בין החיילים לפעילים) שתי מילים שהן לא שקר ולא מצאתי. אלימות לא הייתה שם מצידנו – אפילו לא קצת. מאתגר את דובר צה"ל לשחרר חומרים בהם הפעילים שלנו נראים אלימים".

ח"כ גלית דיסטאל אטבריאן מהליכוד שמעה אתמול על השיחה שבה ראש הממשלה בנט הביע תקווה למאבקים ומריבות בתוך כיתות לימוד בנושא החיסונים – ונחרדה מהאפשרות של ראש ממשלה בישראל שמסכסך ומשסה:

האם בריחת האסירים מכלא גלבוע השתבשה בגלל הסתימות שנוצרו בצנרת הכלא בגלל החפירות לקראת בריחתם? כך נטען בהדלפה שפורסמה היום מחקירת האירוע בעיתון "הארץ".

לפי הדיווח, המיוחס ל"בכיר המעורה בחקירה": "האסירים שנמלטו מכלא גלבוע חששו והקדימו את הימלטותם. האסירים הקדימו את הבריחה ביום, דבר שמנע מהם לקבל סיוע".

"האסירים חששו במהלך החפירות כי יתגלו, בשל ריבוי מקרים של סתימות בצנרת בית הסוהר שנגרמו מהחול שהאסירים ניסו להסתיר בתעלות הניקוז.  זה הגיע למצב שכל הכלא היה סתום בגלל הבוץ בביוב ואנשים פתחו את הברז ויצא להם חול. הם מאוד חששו שכמויות החול יתגלו בגלל הביוב או שישימו לב אליהן".

.קציני משטרה ואנשי שב"ס ליד הבור שממנו נמלטו המחבלים. 6 בספטמבר 2021 (צילום: פלאש90)
קציני משטרה ואנשי שב"ס ליד הבור שממנו נמלטו המחבלים. 6 בספטמבר 2021 (צילום: פלאש90)

ישראל הצליחה לשכנע 31 מדינות להחרים את ועידת דרבן שתתכנס מחרתיים בעצרת האו"ם בניו יורק. כך מצהירים הבוקר במשרד החוץ. מדובר בוועידה שמתכנסת מדי שנה בדרום אפריקה מאז 2001 ונשמעת בה ביקורת חריפה וארסית על מדיניות ממשלת ישראל, שניתן אף להגדיר כשנאה.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר הבוקר בגלי צה"ל: "31 מדינות יחרימו את האירוע המביש לציון הוועידה האנטישמית – יותר מפי 2 ממספר המדינות שהחרימו בעבר".

במשרד החוץ אמרו הבוקר כי, "את המאמץ הוביל שר החוץ יאיר לפיד, ששוחח עם עשרות שרי חוץ מרחבי העולם. במקביל בוצעה פעילות דיפלומטית מתחת לרדאר על ידי אנשי משרד החוץ, שגרירויות ישראל והשגריר באו"ם גלעד ארדן".

לפי דיווח מהבוקר באתר ynet , "עשרים מדינות כבר הודיעו שיחרימו רשמית את הוועידה: ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, בריטניה, הולנד, גרמניה, אוסטריה, צ'כיה, הונגריה, ישראל, צרפת, בולגריה, קרואטיה, איטליה, קפריסין, יוון, רומניה, ניו זילנד, סלובניה וסלובקיה". עוד נטען בדיווח כי "11 מדינות נוספות שוכנעו לפרוש מהוועידה, אך טרם הכריזו על כך רשמית. בנוסף, חלק מהמדינות שייקחו חלק בוועידה, כמו בלגיה, שוכנעו להוריד את דרג הנציגים שיישלחו.

"בניגוד לממשלה הקודמת שהרימה ידיים מול הוועידה הזו, הצלחנו לקחת את הדבר הזה ולהוכיח שהעולם לא כזה נגדנו כמו שאנו חושבים", אמר לפיד, "להגיע למצב ש-31 מדינות מחרימות את ועידת דרבן זו הוכחה לעוצמה מדינית שלא הייתה הרבה זמן, ושכל התיאוריה של ביבי שכולם נגדנו לא נכונה".

מתווה "הכיתה הירוקה" לקיצור ימי הבידוד לתלמידים לא צפוי להתחיל מיד לאחר החגים – אלא ידחה עד לתום תוצאות הפיילוט. כך מדווחים הבוקר בגלי צה"ל, בעקבות דיונים שקיים בנושא ראש הממשלה נפתלי בנט. לפי הדיווח בגל"צ: "תוכנית הניסוי תורחב בינתיים לכיתות נוספות, לצד בדיקות תכופות לתלמידים".

המתווה מבוסס על בדיקות המוניות לתלמידים לא מחוסנים, שיאפשרו לתלמיד שייבדק מדי יום לא להיכנס לבידוד ולהמשיך להגיע לבית הספר כל עוד תוצאות הבדיקה שלו שליליות, בניגוד למצב הקיים שבו בכל כיתה שבה מתגלה חולה מאומת כל הילדים שלא חוסנו נכנסים לבידוד. כפי שפורסם בזמן ישראל, הבעיה במתווה היא שלא ברור עדיין מי יבצע את הבדיקות – המורים, ההורים, או מד"א.

בדיקות קורונה לילדים בהצגת "כיתה ירוקה" (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בדיקות קורונה לילדים בבית החולים תל השומר במסגרת הדגמה של פרוייקט "כיתה ירוקה" 2.8.2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
סגירה