ליברמן הזמין את נתניהו לעימות טלוויזיוני: ״הוא לא יבוא כי הוא מפחד״

שרי הליכוד תקפו את ליברמן: לא נחליף את נתניהו ● סקר חדשות 12: רוב הציבור נגד ממשלת אחדות ● אהוד ברק תקף את יאיר לפיד ● ניצן הורוביץ נשאל על קשרי קרן וקסנר וברק וענה ״מה אני, אבא שלו?״ ● מלך ירדן סרב לפגוש או לדבר בטלפון עם נתניהו ● איתן כבל הלך לקולנוע ● ולעמית סגל נולד בן שני

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן בתקופת הליכוד ביתנו, 2013 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן בתקופת הליכוד ביתנו, 2013
09:57 עריכה

עודה הגיב להשוואה של עמית סגל בין תמונה של ברוך גולדשטיין בלשכה לבין של יאסר ערפאת.

גם אחמד טיבי הגיב לדברים אתמול.

10:28 עריכה

בעיתון "אל-קדס אל-ערבי" מדווחים שנתניהו ביקש פגישה עם מלך ירדן וכשסורב הועלתה אפשרות לשיחת טלפון שנדחתה גם – דבר שהכעיס את נתניהו. מקור ירדני אמר לעיתון שהיחסים בין ישראל לירדן קשים מאוד על רקע הבחירות החוזרות וחוסר ההתקדמות בעסקת המאה של טראמפ. גורם בלשכת ראש הממשלה הכחיש את הדברים.

12:46 עריכה

12:54 עריכה

 

12:56 עריכה

יו"ר העבודה החדש-ישן מעלה שוב את ההאשמות לגבי קשר שנרקם בין ביבי לליברמן.

13:15 עריכה

האם תהיה ממשלת אחדות? מבחינת בוגי נראה שכן – בתנאי שבלי הקוסם

13:28 עריכה

אהוד ברק לא מאמין לליברמן ולא בלפיד.

13:29 עריכה

לא סחבק, לא אבא

 

13:37 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מאשר היום כי הוא לא פוסל את האפשרות להיכנס לקואליציה עם בנימין נתניהו תמורת רוטציה בראשות הממשלה – אפשרות שפרסם שלום ירושלמי לפני מספר ימים בזמן ישראל.

בשבת-תרבות במודיעין, אמר ליברמן, בתשובה לשאלה אם ידרוש רוטציה: "מעניין אותי להיות ראש ממשלה, אבל אני מציאותי ומשתדל לראות את התמונה. יש כאלה שראשות ממשלה עבורם זאת אובססיה, אצלי זאת אופציה. קודם צריך לנצח בבחירות. אבל אני לא פוסל".

בליכוד מסרו בתגובה: "הדברים של ליברמן הם מסך עשן כדי להסיט את דעת הקהל מכך שנתפס לפני שבוע מנחה פעילים 'ללכת על הראש של נתניהו', ומכוונתו להמליץ על לפיד וגנץ לראשות הממשלה. רק לפני כמה ימים פרסם גרש פישמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בנתניה, הנחייה שנתן ליברמן במפגש ראשי סניפים וסגני ראשי ערים, לפיה 'אין להתעסק בשום דבר אחר מלבד לתקוף את נתניהו'. זה אומר הכל על כוונותיו של ליברמן".

16:56 עריכה

גדי מאירי, אל"מ במיל ופעיל לשעבר ב"יש עתיד", פרסם היום פוסט בפייסבוק הקורא לח"כ עומר ינקלביץ' לפרוש מרשימת כחול-לבן לכנסת, בעקבות תחקירה של דפנה ליאל בחדשות 12, אשר מצא כי ינקלביץ' סולקה משירות המדינה, נכשלה בבדיקת פוליגרף, ונכנסה לרשימת כחול-לבן רק בגלל קרבתה ליו"ר בני גנץ.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ' – הסירי מועמדותך לכנסת מטעם כחול- לבן, את לא ראויה להיות נבחרת ציבור !זה לא סוד שאני תומך…

פורסם על ידי ‏גדי מאירי‏ ב- יום שבת, 3 באוגוסט 2019

17:43 עריכה

מספר 3 ברשימת "המחנה הדמוקרטי", האלוף (מיל.) יאיר גולן, הופיע היום בארוע שבת תרבות בבאקה אל-גרבייה וקרא לרשימה המשותפת להצהיר כי היא מעוניינת להיכנס לממשלה – וכי הוא תומך בקואליציה עם נציגי המגזר הערבי. "למה ששר הבריאות הבא לא יהיה שר ערבי?", אמר.

גולן התייחס עוד לתופעות הגזענות בחברה הישראלית, מהיחס אל יוצאי העדה האתיופית ועד לפעילות "תג מחיר" נגד ערביי ישראל.

חברתו לרשימה תמר זנדברג, צייצה בתמיכה לדבריו של גולן.

19:17 עריכה

סקר מכון מדגם שנערך עבור חדשות 12 אחרי סגירת הרשימות לכנסת ה-22, מראה שאין שום שינוי: לימין עם החרדים יש 57 מנדטים, למרכז-שמאל עם הרשימה המשותפת יש 53 מנדטים, וביניהם ישראל ביתנו יציבה עם 10 מנדטים.

בנוסף, בדק הסקר את מידת התמיכה בציבור בממשלת אחדות עם הליכוד, כחול-לבן וישראל ביתנו. בניגוד לטענה הרווחת, מתברר שרוב הציבור מתנגד לממשלה כזו.

19:34 עריכה

שר הקליטה וח"כ הליכוד יואב גלנט תקף הערב את אביגדור ליברמן ורמז כי יו"ר ישראל ביתנו חבר אל יאיר לפיד מחד ואיילת שקד מאידך להקמת ממשלה ללא הליכוד.

יואב גלנט (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

בהופעה ב"מטה המרכזי" בחדשות 13, הגיב גלנט לדבריו של ליברמן הבוקר, כי אינו פוסל רוטציה לראשות הממשלה כתנאי לכניסה לממשלה בראשות בנימין נתניהו.

"יצא המרצע מהשק" אמר גלנט. "ליברמן גרר את המדינה לבחירות חוזרות על מנת להיות ראש הממשלה. לפני שבוע אמר שאין לו שום בעיה להמליץ על גנץ, השבוע הוא רוצה רוטציה. אני חושב שהתמונה ברורה – הוא רוצה ממשלת שמאל ויעשה רוטציה עם גנץ.

"יש לו קשר הדוק עם יאיר לפיד, ולאיילת שקד יש קשר הדוק איתו. ולכן, המסקנה היא מאד ברורה: מי שרוצה ממשלת ימין חזקה צריך להצביע ליכוד".

19:38 עריכה

ח"כ כולנו הפורש, רועי פולקמן, הגדיר את פרישתו כ"גירושים בהסכמה" ואמר כי בחר לפרוש אחרי שכולנו נטמעה במפלגת הליכוד.

"להכנס לתוך המערכת (של הליכוד) כשאתה שם חייל, זה לא מתאים לי", אמר בראיון ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12.

פולקמן אמר כי האמין ש"כולנו" היתה יכולה להמשיך להתמודד באופן עצמאי. "מה שליברמן עושה עכשיו זה מראה שיש צמא למפלגה ימנית חברתית", אמר.

כמו כן הדגיש כי אינו מאוכזב או כועס על משה כחלון.

19:44 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לבוא לעימות טלוויזיוני נגדו, ואמר כי נתניהו "לא יבוא כי הוא מפחד".

"אני מרחם עליו", אמר ליברמן לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות". "זה שראש הממשלה נאלץ לשקר יום יום שעה שעה ולהגיד 'ליברמן הוא שמאל', זה אומר שמצבו נואש".

ליברמן פנה אל ראש הממשלה ישירות ואמר: "תבוא לכאן, תבואו לעימות, באמת נדבר – כמו איש מקיסריה ואיש מנוקדים", אך הוסיף: "ולמה ביבי לא יבוא? כי הוא מפחד. הוא לא יבוא לשום עימות כי הוא יודע שמצבו נואש."

19:54 עריכה

אחרי שהזמין את נתניהו לעימות, יו"ר ישראל ביתנו העלה את סף האגרסיביות והטיל ספק בכשירותו הנפשית של בנימין נתניהו להמשיך לכהן כראש ממשלה.

"ליבי איתו", אמר בחדשות 12. "פשוט עצוב שראש הממשלה מתנהל בצורה הזו, וזה בהחלט מעורר שאלה על הכשירות שלו לתפקד ראש הממשלה. כנראה שהשנים עושות את שלהן – המתח, הלחצים – והוא כנראה כבר לא עומד בלחץ. האיש נמצא בבעיה קשה".

20:18 עריכה

איילת שקד התייחסה הערב לאיחוד מחדש בינה לבין נפתלי בנט, אחרי הכשלון של הימין החדש בבחירות האחרונות באפריל.

"אנחנו חברים וגם אוהבים לעבוד ביחד", אמרה ב"מטה המרכזי" בחדשות 13. "זה נכון שהיו חילוקי דיעות, והיו תקופות לא פשוטות, אבל יש לנו חיבור אידאולוגי. אז ישבנו במשך כמה שבועות ואני חושבת שהגענו למתווה טוב.

איילת שקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)
איילת שקד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

"בנט, אגב, מההתחלה אמר לי שאם נרוץ שוב ביחד אז אני זו שצריכה להוביל. הוויכוח ביננו היה אם צריך להתאחד (עם איחוד הימין) או לרוץ בנפרד – אני רציתי להתאחד בחזרה, וזה מה שעשינו".

שקד הוסיפה כי הקמת הימין המאוחד בראשותה היא הוכחה שאין הדרת נשים בציונות הדתית. "אני חושבת שזה מראה את הפתיחות של הציונות הדתית. הרוב המוחץ רצה שאני אעמוד בראש המפלגה. בעיני זה מאד יפה.

"זו פעם ראשונה שאישה עומדת בראש מפלגה מימין. הם הבינו בסופו של דבר מי באמת יותר פופולרי, אבל עצם זה שנוצרה לזה פתיחות, זה מאד יפה".

בהתייחס לדבריו של שותפה בימין המאוחד, הרב רפי פרץ, בעד טיפולי המרה ללהט"בים, שקד הבהירה בנחרצות: "אני בוודאי נגד המרה". לדבריה, " אני והרב פרץ עובדים יחד בצורה טובה, בשותפות. כל הארבעה (שקד, פרץ, סמוטריץ' ובנט) עובדים יפה ביחד, למרות השוני".

באשר לשאלה מדוע סרבו להתחייב להמליץ על נתניהו להקמת הממשלה אמרה: "אנחנו נמליץ על מועמד הימין שיהיה לו הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה. כרגע זה בנימין נתניהו". היא פסלה כל אפשרות כי ימליצו על יו"ר כחול-לבן בני גנץ. "גנץ הוא איש שמאל, ואין לו את הכישורים הדרושים להיות ראש ממשלה", אמרה.

שעה קלה אחרי הראיון עמה, העלתה שקד וידאו לתומכיה בטוויטר:

20:20 עריכה

הליכוד הגיב באופן צפוי לדברי ליברמן היום – מהבוקר, כשלא פסל רוטציה לראשות הממשלה; ועד הערב, כשהטיל ספק בכשירותו של נתניהו לכהן ראש הממשלה.

20:36 עריכה

המערכת הפוליטית יודעת גם לפרגן: בן שני נולד לפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, ובטוויטר הברכות זורמות מכל צדי המשכן. הראשונה לברך: יו"ר מרצ לשעבר, תמר זנדברג.

20:47 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב להצעת אביגדור ליברמן הערב כי הליכוד יבחרו באדלשטיין להקים ממשלה במקום בנימין נתניהו.

ליברמן אמר לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות": "אני בטוח שאם בליכוד יבינו שנתניהו שוב לא מסוגל להרכיב ממשלה יימצא מועמד אלטרנטיבי…יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

אדלשטיין מצידו מסר בתגובה: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

20:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אל ראש הממשלה הנבחר בבריטניה, בוריס ג'ונסון, אבל לפי הדיווח מבלפור לא נרשמו שם ברכות אלא בעיקר דרישות.

21:13 עריכה

דף המסרים הועבר, ובכירי הליכוד חוזרים לעבוד. עכשיו תורו של שר החוץ ישראל כ"ץ להגיב להתקפות של אביגדור ליברמן על בנימין נתניהו:

21:26 עריכה

יש החיים אחרי הכנסת. איתן כבל עבר לצייץ המלצות קולנוע.

21:55 עריכה

יאיר נתניהו העלה בערב ציוץ המאשים את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בקשירת קשר עם אביגדור ליברמן להדיח את בנימין נתניהו מראשות הליכוד. זמן קצר אחר כך, נתניהו ג'וניור מחק את הציוץ. אבל האינטרנט זוכר הכל.

22:03 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ פרסם הערב פוסט המוקדש ליצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל.

גנץ נזכר בשמיר, אפרופו נסיונותיו של בנימין נתניהו להכניס את עוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר לאיחוד מפלגות הימין.

"יצחק שמיר לא היה מוכן להישאר במליאת הכנסת בזמן נאומו של מאיר כהנא", כתב גנץ. "כשכהנא עלה לנאום הוא עזב את המליאה כדי להבהיר לכולם שדרכו של כהנא אינה לגיטימית ולעולם לא תהיה.

"ומה ראינו בשבוע האחרון? ראש ממשלה, מאותה מפלגה, שניסה בכל כוחו לסייע לממשיכי דרכו של כהנא להיכנס לכנסת. למה? כי ראש הממשלה איבד את הממלכתיות. הוא עסוק רק בחסינות".

היה פעם ראש ממשלה, ליכודניק, איש מוסד, מפקד בלח"י, לוחם ומנהיג, שהקדיש את חייו למען ארץ ישראל בה האמין ואותה כל כך אהב….

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שבת, 3 באוגוסט 2019

22:23 עריכה

שר התקשורת דוד אמסלם הצטרף אל מקהלת בכירי הליכוד בתגובה לאביגדור ליברמן:

קצת מדאיג ששרת התרבות מירי רגב לא אמרה עדיין דבר.

22:40 עריכה

עמית סגל קיבל אלפ לייקים ומאות ציוצי ברכה בטוויטר מעיתונאים, פוליטיקאים, שרים וראשי מפלגות – אפילו יאיר נתניהו ברך את פרשן חדשות 12 על לידת בנו השני. לא רוצים להלשין, אבל סגל עצמו הודה (בינתיים) רק למברך אחד ספציפי.

סגירה