בנט נגד מומחי משרד הבריאות: "הם לא יקבלו את ההחלטות"; הורוביץ: "עושים עבודה מצוינת"

ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם: "יש ראיות שמוכיחות בבירור את כוונת איראן לייצר נשק גרעיני באתרים סודיים; תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסובלנות שלנו" ● בנט נמנע מלהתייחס בנאומו לסוגיה הפלסטינית ● הליכוד בתגובה לדברי ראש הממשלה: "בנט נתן נאום ריק מול אולם ריק" ● אחרי למעלה מחודש, קבינט הקורונה יתכנס בשבוע הבא

ראש הממשלה נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, 30 ביולי 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, 30 ביולי 2021

מנכ"לי משרדי הבריאות והחינוך, נחמן אש ויגאל סלוביק, סיכמו אמש שילדים בני 12-3 שהחלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה לא יידרשו להציג עם חזרתם ללימודים אחרי חופשת הסוכות ביום חמישי הקרוב בדיקת קורונה מהירה (אנטיגן) כתנאי לכניסה למסגרות החינוך.

עד כה הוריהם של קרוב למיליון תלמידים אספו בדיקות מנקודות האיסוף של מד"א, מתוך 1.6 מיליון תלמידים במוסדות החינוך. ועדת החינוך של הכנסת החליטה בסופ"ש שעבר שלא לחייב את תלמידי החינוך המיוחד ונוער בסיכון בהצגת הבדיקה.

במשרד החינוך הודיעו כי גם 50 אלף ילדי הצהרונים שצפויים לחזור לפעילות ביום רביעי נדרשים להציג הצהרה כתנאי לכניסה למסגרות.

תלמידים בכניסה לבית ספרם בתל אביב, 18 באפריל 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
תלמידים בכניסה לבית ספרם בתל אביב, 18 באפריל 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול בערב עם שר החוץ של בחריין, עבד א-למטיף א-זיאני ועם השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות קליפה שאהין אל-מרר. הפגישה התקיימה בניו יורק בשולי העצרת הכללית של האו"ם.

בפגישה בירך בנט על מלאות שנה להסכמי אברהם ואמר שהוא בטוח בהמשכיות של ההסכמים. בנט סיפר לשני השרים על הפגישות שהיו לו עם מלך ירדן ונשיא מצרים רק לאחרונה.

שר החוץ של בחריין, שיבח את ההסכמים ואמר שיש לוודא שלהסכמים תהיה גם ניראות. השר האמריתי דיבר על סחר החוץ בין המדינות בגובה של 700 מליון דולרים והצפייה שעד סוף השנה סכום הסחר יעמוד על מיליארד דולרים.

עוד במפגש, הציג בנט את הצוות הבכיר שלו, ראש המל"ל ד"ר איל חולתה, והוא התלוצץ ואמר "הוא היה בכיר במוסד ולכן כדאי לכם להיזהר ממנו". לאחר מכן, הציג את היועצת המדינית שמרית מאיר, ראש הסגל שלום שלמה והמזכיר הצבאי אלוף אבי גיל. בנט שוחח עם הצוותים מן האמירויות ובחריין על שהותם בניו יורק וסיפר להם שגם הוא התגורר בעיר למשך 5 שנים.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הפגישה: "אני כל-כך שמח לפגוש אתכם. חשוב שניפגש בציון שנה להסכמי אברהם, אשר להם משמעות רבה מבחינתנו. ראשית, אני רוצה לספר לכם שפגשתי את מלך ירדן ואת נשיא מצרים, והם כמובן מרוצים מהיחסים בין המדינות שלנו, ואני רוצה להבטיח לכם המשכיות. אנחנו יציבים, ואנחנו מאמינים במערכת היחסים הזו, ואנחנו רוצים להאריך אותה עד כמה שאפשר".

בעולם מתחילים להתייאש מחזרה להסכם הגרעין עם איראן ולחשוב על אופציות אחרות. כך הצהיר שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, בגלי צה"ל, לקראת נאום ראש הממשלה בנט בוועידת העצרת הכללית.

לדברי ארדן: "הקהילה הבינלאומית והאמריקנים מתחילים לדבר איתנו יותר על תוכנית ב' בנוגע לאיראן. בעבר ההערכה הייתה ש-80% שהיא תחזור להסכם – היום זה ירד לכ-30%. אם איראן לא חוזרת – זה משנה את כל תמונת המצב בעולם".

עוד אמר ארדן: "בכל פעם שמגיע ראש ממשלת ישראל יש תשומת לב וקשב, כי ישראל תמיד במוקד העניין. הכוונה שלו תהיה להציג את התרומה של ישראל לעולם, את ההטיה שיש נגדנו"

העצרת הכללית של האו"ם בהצבעה על אמברגו אמריקאי על קובה ב-7 בנובמבר, 2019 (צילום: Evan Schneider/UN)
העצרת הכללית של האו"ם בהצבעה על אמברגו אמריקאי על קובה ב-7 בנובמבר, 2019 (צילום: Evan Schneider/UN)

מרצ מברכת את מי שמסתמן כקנצלר הבא של גרמניה, יו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית אולף שולץ, על ניצחון השמאל הגרמני בבחירות.

גם יו"ר המפלגה ושר הבריאות ניצן הורוביץ התפנה לרגע ממלחמתו במגפת הקורונה וצייץ ציוץ ברכה משלו. הורוביץ מכנה את ה-SPD הגרמנית "מפלגה אחות של מרצ", אולי התגרות קטנה ומעודנת באחות הישראלית הבכורה של מרצ, מפלגת העבודה, שעזבה את האינטרנציונל הסוציאליסטי ב-2018 במחאה על הביקורת החריפה של חבריו על ישראל, בעוד שמרצ נשארה בו.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00 במשרד רה"מ בירושלים. הוועדה לא התכנסה כבר שלושה שבועות ועד הכינוס יעברו ארבעה שבועות מכינוסה האחרון, והממשלה ספגה על כך ביקורת חריפה מהאופוזיציה, התקשורת וצוותי המומחים של משרד הבריאות, שלוחצים עליה להטיל מגבלות על התקהלויות שהממשלה מתנגדת להן.

סגירה