דיווח "ישראל תשחרר לסוריה דרוזי תושב ישראל מהגולן שרצח פצוע בלינץ'"

העיתון "א-שרק-אל-אסווט" מדווח: ישראל דנה עם רוסיה וסוריה בהרחבת העסקה שבה שוחרר זכריה באומל ● לפי הדיווח, ישראל תשחרר שני אסירים נוספים בנוסף לאלה ששוחררו תמורת חלקי גופתו של זכריה באומל, ובתמורה תקבל עצמות של "חיילים ישראלים"

אמל אבו סאלח בבית המשפט ב-2015 (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)
באסל עווידאת/פלאש90
אמל אבו סאלח בבית המשפט ב-2015

ישראל, סוריה ורוסיה מתכננות להרחיב את העסקה שבמסגרתה ישראל קיבלה את חלקי גופתו של זכריה באומל תמורת שחרור אסירים ולהחליף אסירים נוספים ב"עצמות נוספות של חיילים ישראלים". כך דיווח הבוקר (ג') העיתון א-שרק-אל-אסווד, הנמצא בבעלות סעודית ויוצא לאור בלונדון.

אחד האסירים שלפי הדיווח אמור להשתחרר בעסקה הוא אמל אבו סאלח, דרוזי תושב ישראל מרמת הגולן, שנידון למאסר של שבע שנים בכלא הישראלי לאחר שהשתתף בהתקפה על אמבולנס של צה"ל ובלינץ' שבו נרצח פצוע סורי ממלחמת האזרחים שהובא לטיפול בישראל.

מהדיווח לא ברור האם מי הם ה"חיילים הישראלים" שחלקי גופותיהם אמורים להגיע לקבורה בישראל במסגרת עסקת ההמשך – זכריה באומל, או חללים נעדרים ישראלים נוספים.

קברו של זכריה באומל (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
קברו של זכריה באומל (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

שרק-אל-אסווד מצטט "מקורות במג'דל שמס" שלטענתם המשטר הסורי הודיע להם כי "עסקת חילופי האסירים טרם הסתיימה".

לפי העיתון, המשטר הסורי הבטיח לשתי משפחות של אסירים המוחזקים בישראל, סדקי אל-מקת ואמל אבו סאלח, שהם ישוחררו בעסקת באומל, אך אותן משפחות הופתעו לגלות שבעסקה שוחררו אסירים אחרים – סוחר הסמים הסורי זידאן טוויל והמחבל הפלסטיני חמיס אחמד.

שתי המשפחות, מדווח העיתון, "הפגינו מול הרשויות של רוסיה וסוריה", ובתגובה נמסר להם מדמשק שהעסקה טרם נסתיימה ושקרוביהם מתוכננים להשתחרר במסגרת עסקת ההמשך "תמורת חלקי גופות של חיילים ישראלים נוספים".

 

עוד 184 מילים
סגירה