בלעדי בכיר בכחול-לבן: "לפיד עומד בינינו ובין השלטון"

המלצת המשטרה להעמיד לדין את יעקב ליצמן באשמת שוחד ומרמה היתה אמורה ליפול כפרי בשל לידיו של יאיר לפיד ● אלא שמס׳ 2 בכחול-לבן שומר בינתיים על שתיקה, אחרי שספג השבוע ביקורת קשה במפלגתו שלו ● בכיר בכחול-לבן מבהיר לזמן ישראל: "ההתבטאויות של לפיד מחריבות לנו את כל הקמפיין"

יאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
יאיר לפיד

המלצת המשטרה שפורסמה אתמול (שני) להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים לא תשפיע כהוא זה על תוצאות הבחירות עבור מפלגתו, יהדות התורה: הבוחרים החרדים ממילא לא יראו כל פסול בסיוע שליצמן העניק, לכאורה, לפדופילית מלכה לייפר או למרכול גולדי'ז בו נהג לרכוש מוצרים בדרך קבע.

יעקב ליצמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יעקב ליצמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

ועדיין, אפשר היה לצפות שהפרשה תשחק לידי יריביו של ליצמן – למשל, אביגדור ליברמן. אלא שיו"ר ישראל ביתנו מתעב את רשויות החוק אפילו יותר ממה שהוא מתנגד לקואליציה עם המפלגות החרדיות.

מעניינת יותר תגובתו של מס' 2 בכחול-לבן, יאיר לפיד, לפרשה.

תיק ליצמן אמור היה ליפול בידיהם של ראשי כחול-לבן כפרי בשל – המשך ישיר לפוסט שלפיד פרסם שלשום, ובו הוא לועג לסחיטת הכספים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות. והנה, ליצמן, היריב הקשה ביותר של לפיד, חשוד במתן שוחד ומרמה. לכאורה, הטיעונים של לפיד מקבלים משנה תוקף: החרדים אוהבים מאד כסף ציבורי ומתעניינים רק בעצמם ובמקורביהם.

אבל בכחול-לבן דממו. אף מילה על ליצמן. אף מילה על החרדים. נכון לאמש, גם לפיד מילא את פיו מים וסירב לומר משהו. יש אפשרות שבסוף לא יתאפק ובכל זאת יתבטא בנושא. זה הרי בוער בו. אבל בינתיים, ללפיד יש יותר מה להפסיד מאשר להרוויח.

בעיני גורמים בכירים בכחול-לבן, לפיד הורס את כל הסיכויים, אם הם קיימים, לנצח את הבחירות ולקחת את השלטון מבנימין נתניהו, וסביר להניח שגם יום אתמול הוקדש לוויכוחים פנימיים והתנצחויות, למרות ההצגה של הרביעייה למצלמות על גבול עזה.

בכירי כחול-לבן מבקרים בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)
בכירי כחול-לבן מבקרים בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)

"ההתבטאויות של לפיד מחריבות לנו את כל הקמפיין", אמר בכיר במפלגה לזמן ישראל. "אני לא מדבר על התחושות של החרדים. היה ברור שהם יצאו לקמפיין גוועלד אחרי הדברים של לפיד. אני מדבר רק עלינו".

"לנו יש קו ברור. זה גנץ או נתניהו", המשיך הבכיר. "הכול אצלנו זה נתניהו ולמה צריך להחליף אותו. הבנו מלפיד היום שגם הוא הלך בכיוון הזה והפוסט שלו בא להציג את נתניהו סחיט ולחיץ, אבל זה לא מה שיצא. לפיד הסיט אותנו מהקמפיין ודפק את האסטרטגיה.

"אנחנו הרי לא הולכים ולא רוצים לריב עם אף אחד, רק עם נתניהו. זה רק לא ביבי. אתם רואים אותנו רבים עם אהוד ברק או עם עמיר פרץ, או אפילו עם החרדים? למה זה טוב?

"ההתבטאויות של לפיד מחריבות לנו את כל הקמפיין. לנו יש קו ברור: זה גנץ או נתניהו. הכול אצלנו זה נתניהו ולמה צריך להחליף אותו. לפיד הסיט אותנו מהקמפיין ודפק את האסטרטגיה"

"אנחנו גם לא רבים עם ליברמן. מה זה נותן? אני שומע את ההסברים שלפיד תוקף את החרדים, כדי להחזיר את הקולות שליברמן לוקח לנו. מה הוא לוקח לנו? מנדט? ברק לוקח לנו יותר. זה שווה את כל המהומה?"

את סיפור הקרע המתפתח בצמרת כחול-לבן על הרקע החרדי חשפנו בזמן ישראל לראשונה בתחילת חודש מאי, עוד לפני שהבחירות הנוכחיות היו בכלל על הפרק. הקרע החל אז בעקבות סדרת התבטאויות של לפיד נגד החרדים, כושר ההשתכרות שלהם, הרבנות הראשית והיחס לקהילה הרפורמית.

בנוסף, חשפנו דיונים פנימיים שהיו בכחול-לבן ערב הבחירות האחרונות, ואת ההתנגדות לצירוף לפיד ויש עתיד למפלגות המאוחדות של גנץ ויעלון. את ההתנגדות הוביל אז היועץ האסטרטגי של גנץ, רונן צור, שבינתיים פוטר בידי לפיד, אבל גם ח"כ חילי טרופר, מקורבו של גנץ, היה שותף לעמדה.

יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)
יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן אתמול בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)

גם הביקורת על הרוטציה בין לפיד וגנץ אינה שוככת לרגע. משה (בוגי) יעלון כבר צוטט כמי שאמר כי "הרוטציה בין גנץ ולפיד גורמת לנו נזק. עדיף שלפיד יוותר". קשה להניח שהוא שינה את דעתו.

אתמול אמר הבכיר בכחול-לבן לזמן ישראל דברים חדים בנושא הטעון.

"קשה לומר את זה, אבל יאיר לפיד עומד בינינו ובין ניצחון בבחירות. אם הוא היה מוותר על הרוטציה, היה לעברנו סחף עצום של קולות מסורתיים מכל המפלגות. הלוואי שהיה לזה סיכוי, אבל לצערי זה לא רלוונטי", סיכם הבכיר.

 

עוד 566 מילים
סגירה