הפרוטקטור אוף נתניהוז והמפקיר של מדינת ישראל

בנימין נתניהו (מימין) נעזר בחייל לאחר שאיבד את שיווי המשקל בעת ביקורו בצוללת בחיפה. תצלום ארכיון נובמבר 2009 (צילום: AP Photo/ Pavel Wolberg, Pool)
AP Photo/ Pavel Wolberg, Pool
בנימין נתניהו (מימין) נעזר בחייל לאחר שאיבד את שיווי המשקל בעת ביקורו בצוללת בחיפה. תצלום ארכיון נובמבר 2009

ה"פרוטקטור אוף ישראל", מתברר, הוא בסך הכל פרוטקטור אוף משפחת נתניהו. דרישותיו להמשך אבטחת רעייתו וילדיו, למרות שכבר אינו רה"מ והם לא מאויימים, רק מגדילות את האבסורד והשקר שנתניהו טחן לאזרחי ישראל כל שנות הקריירה הפוליטית שלו.

האיש הוא ההיפך המוחלט ממי שעסק בהגנת ישראל. כל יום שבו נחשפת ההתקדמות של איראן לקראת פצצת גרעין רק ממחיש את גודל מחדליו, חוסר תפקודו, הזיותיו הפופוליסטיות עם הנשיא טראמפ והתוצאה הקטסטרופלית של החלטותיו.

מתברר שה"פרוטקטור אוף ישראל" הוא בסך הכל פרוטקטור אוף משפחת נתניהו. ההיפך המוחלט ממי שעסק בהגנת ישראל. כל יום בו נחשפת התקדמות איראן לפצצת גרעין ממחיש את גודל מחדליו

החלטתו ללחוץ על ארה"ב של טראמפ לצאת מהסכם הגרעין הכניסה את ישראל למירוץ חימוש יקר מול איראן המתגרענת. מיליארדים יושקעו כעת בהכנות למלחמה ולתקיפה באיראן. מיליארדים שיחסרו בחינוך, בריאות ורווחה. תוצאות המלחמה הזו, לכשתתרחש, יעלו עוד מאות מיליארדים, וזה עוד מבלי לחשב את המחיר בחיי אדם, כאשר מגן ישראל בעיני עצמו יחגוג בחופשה באי פרטי של מיליארדר מקורב.

לנתניהו לא הייתה אז אלטרנטיבה להסכם שבוטל, ואין לו כיום תשובה למציאות שתתרחש אם וכאשר תפרוץ מלחמה מול איראן, בעקבות האצת הפיתוח של נשק גרעיני. האצה שמתרחשת באופן ברור בגלל אותו מהלך של יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין.

נתניהו הוא ללא ספק רה"מ המסוכן ביותר שפעל בישראל.

נתניהו פעל נגד ביטחונה.

ממשלותיו הן הממשלות הכושלות ביותר והמסוכנות ביותר שכיהנו בישראל.
הוא נהג והנהיג שלטון יחיד, מופקר, חסר אחריות, כשהשרים ממודרים, ומי שמשפיע עליו בהחלטות הקריטיות לגורל המדינה הם רעייתו ובנו. שני אנשים ששפיותם הנפשית בספק ואין להם שום מעמד רשמי או הכשרה כלשהי.

שרי ממשלותיו היו לא רק ממודרים אלא שותקים, כנועים ומקבלים כל גחמה והחלטה ללא ערעור ופקפוק. ללא דרישה לשאת באחריות ולקבל מידע. מחדליו והפקרותו הם גם באחריותם.

ממשלותיו הן הממשלות הכושלות והמסוכנות ביותר שכיהנו בישראל. הוא הנהיג שלטון יחיד מופקר, חסר אחריות, כשהשרים ממודרים, ומי שמשפיע עליו בהחלטות הקריטיות לגורל המדינה הם רעייתו ובנו

הפריצה של איראן לנשק גרעיני מוכיחה את שהתרחש במגוון תחומים. האיש הבטיח להיאבק בגרעין האיראני אך בפועל עשה את ההיפך. את מדיניותו כינה ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו "אסון".

אפשר מכאן ללכת לשלל מחדליו הביטחוניים ולהתפלץ כל יום מחדש:

פתיחת מנהרת הכותל בלי ליידע את ראש השב"כ הביאה להתפרצות אלימה בה נהרגו  עשרות פלסטינים וכשישה עשר חיילי צה"ל.

הוא גרר ונגרר לשורה של מבצעים בעזה, בהם לא התכוון כלל למוטט את חמאס אלא לשמור עליו כדי לפצל את הפלסטינים ובכך למנוע דיון כלשהו על מדינה פלסטינית (כפי שהוא עצמו העיד). המבצעים הללו גרמו לעשרות הרוגים בצד הישראלי ואלפים בצד הפלסטיני.

החלטתו לאשר מכירת צוללות מתקדמות למצרים, בלי ליידע את כל ראשי מערכת הביטחון, הינה שיא נוסף בהפקרות בה ניהל את ביטחון המדינה. את משמעותה נדע רק בעתיד.

החלטותיו האישיות ודחיפתו ללא מעצורים לרכוש צוללות מיותרות, ספינות מגן גדולות ויקרות מאלה שצריך חיל הים וספינות מיותרות נגד צוללות (החלטה זו בוטלה בהמשך) גרמו לנזק נוסף של מיליארדים, ולמעשה נזק כלכלי מתמשך לשנים רבות בעתיד.

עסקאות מתחת לשולחן ומתחת למים"העובדה כי כל המגעים, הפגישות והמו"מ ע"י גורמים ממשרד רה"מ כמו ראש המל"ל, שליחו המיוחד של…

Posted by ‎שישים ואחת‎ on Tuesday, October 13, 2020

החלטותיו לאשר העברת מאות מיליוני דולרים כל חודש לחמאס בעזה, למרות מאות בלוני התבערה והרקטות שספגו תושבי הדרום במשך שנים ולמרות הצפת הרצועה ברקטות ארוכות טווח שפגעו שוב ושוב במרכז ישראל, הינה כה מטורפת, מופקרת וחסרת אחריות, שכל ביטוי הקושר בין נתניהו למגן ישראל, מעיד על אומרו שהוא פשוט שקרן פתולוגי.

"מי שרוצה לסכל הקמה של מדינה פלסטינית צריך לתמוך בחיזוק החמאס ובהעברת כסף לחמאס", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד במרץ…

Posted by ‎קרן ברל כצנלסון‎ on Thursday, May 20, 2021

נתניהו שחרר יותר מ-1000 מחבלים עם דם רב על הידיים תמורת חייל אחד, שחרר את שייח יאסין אחרי שאישר מבצע חיסול בירדן – עימה יש לישראל הסכם שלום רגיש וחיוני לביטחונה. המעשה הזה לבדו – סיכון הסכם השלום האסטרטגי – היה צריך לגרום לפיטוריו לאלתר בידי ממשלה נורמלית. אבל על נתניהו שום ממשלה לא פיקחה ושום ועדה בכנסת לא דרשה ממנו הסברים.

אפשר להתפלץ כל יום מחדש משלל מחדליו הביטחוניים: פתיחת מנהרת הכותל בלי ליידע את ראש השב"כ, הגררות לשורת מבצעים בעזה, אישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים, בלי יידוע ראשי מערכת הביטחון ועוד

מאבקו והחלטתו לדחוף את מתווה הגז, שהעביר מיליארדים לטייקונים וחברות גז בחו"ל, תוך הבטחות לספק את המיליארדים לרווחת אזרחי ישראל, הבטחות שלא מומשו עד היום – גרמו לנזק כלכלי חברתי עצום לשנים רבות.

מחדליו של האיש הזה זועקים לשמיים.

גולדה ודיין ייזכרו תמיד ביום הכיפורים. מחדל המלחמה ההיא פצע דור שלם.
שרון ובגין ייזכרו בשל מלחמת לבנון הראשונה שדיממה 18 שנה, אולמרט לוקח איתו את לבנון השנייה ואהוד ברק את כישלון שיחות קמפ דיוויד ותוצאותיהן. לרבין יכולים אנשי ימין להדביק את הסכם אוסלו, למרות שמאז נחתם ההסכם שום ראש ממשלה מהימין לא ביטל אותו וכולם המשיכו את מתווה אוסלו.

אבל מחדליו של נתניהו קשים יותר, חמורים, מופקרים הרבה יותר.

נתניהו הוא "מגן ישראל" רק בנאומי השקר וכזב שהוא מפיץ. רק בפיהם של שופריו הנאמנים שימשיכו להלל אותו גם אם הכל יתפרק יתרסק לנגד עיניהם.

תפקודו בעת המאבק בקורונה בולט במירעו היום, כאשר ממשלה אחרת יושבת, דנה, שומעת מומחים ומקבלת החלטות דמוקרטיות – למול הניהול האישי הכושל וחסר האחריות של נתניהו. ניהול שליווה סגרים אכזריים וריסוק מאות אלפי מקומות עבודה ועסקים בנאומי האדרה עצמית ערב ערב. בפועל הוביל נתניהו מחדל כלכלי חברתי בריאותי שהתחולל במדינה באחריות אישית שלו. הוא היחיד שקיבל החלטות על דעת עצמו לבדו.

מחדלי נתניהו קשים יותר, חמורים ומופקרים הרבה יותר ממחדלי כל מנהיגי ישראל. נתניהו הוא "מגן ישראל" רק בנאומי השקר וכזב שהוא מפיץ. רק בפי שופריו שימשיכו להלל אותו גם אם הכל יתרסק לנגד עיניהם

כעת כמובן מתברר מחדל הטיפול בגרעין האיראני. נתניהו ש"עסק בתקשורת כמו בביטחון", כפי שהעיד ניר חפץ בביהמ"ש המחוזי, השחית את ביטחון המדינה כמו שהשחית את התקשורת הישראלית.

משפטו, העוסק בשוחד מרמה והפרת אמונים, היה צריך לעסוק בשורת מחדליו והחלטותיו בענייני ביטחון – הפרת האמונים והמרמה בנושא זה חמורה כפליים והסכנות חמורות שבעתיים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 863 מילים ו-1 תגובות
סגירה