בוגי יעלון: בני אולי לא שומע טוב, אבל בניגוד לביבי הוא קשוב

מאמצים כבירים במפלגת כחול-לבן לשדר אחדות וחברותא ● איילת שקד: בן גביר ופייגלין צריכים להסיר את מועמדותם למען הימין ● נתניהו שומע "גמגום" בימין המאוחד לגבי המועמד המועדף שם להרכבת הממשלה, שקד שמעה את נתניהו אומר שיחבור לגנץ ● רשימת המחנה הדמוקרטי קוראת לפסול את עוצמה יהודית מהתמודדות לכנסת

בוגי וגנץ (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
בוגי וגנץ
07:54 עריכה

בוקר טוב! המערכת הפוליטית עסוקה מאז אתמול בבוקר בפיגוע בגוש עציון שבו נרצח החייל דביר שורק ז"ל.

לפי שעה, האירוע המזעזע האפיל בתקשורת ובתגובות הפוליטיקאים על כל האירועים הדרמטיים שהתרחשו אתמול במערכת הבחירות: התפטרותם של חברי ועדת ההיתרים במחאה על הלחצים שמבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הפעיל עליהם, לטענתם, לטובת נתניהו; הוויכוח על איומי פעילי הליכוד להציב מצלמות בקלפיות ביישובים ערביים; החשדות למרמה נגד בל"ד וחנין זועבי, והריטואל הקבוע שבו פוליטיקאים ביקשו מוועדת הבחירות לפסול רשימות מקצוות הקשת הפוליטית.

08:01 עריכה

פרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי, פרסם הבוקר טור בעקבות הודעתו של ח"כ דוד ביטן, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, כי נתניהו ישמח לצרף את בני גנץ לממשלה שלו.

לפי ירושלמי, ביטן מזמין את כחול לבן לעזוב את כחול-לבן "כי נתניהו הרי פרסם מאמר נגד ממשלת אחדות. 'אנחנו רוצים את גנץ מוקטן', מיתג ביטן את הרעיון", כתב ירושלמי.

ירושלמי סבור שנתניהו ומקורביו בונים על האופי הנוח של בני גנץ ונטייתו להימנע מעימותים מתוקשרים, ואולי גם מעימותים בכלל, שבה הם רואים חולשה, וסבורים שהאופי הזה יקל עליהם לפתות את גנץ להצטרף לנתניהו אחרי הבחירות. הם בונים גם על היחסים הטובים ששררו בין נתניהו לגנץ בעבר, כשהאחרון שימש כרטמכ"ל.

אבל נתניהו ומקורביו, לפי ירושלמי, טועים. "גנץ סומן כמי שעשוי לשבור את הכלים ולחבור לנתניהו", כתב ירושלמי "אבל זה לא קרה אחרי הבחירות באפריל – וזה לא יקרה בספטמבר".

"אם לנתניהו לא יהיו 61 חברי כנסת, גנץ לא יפרק את כחול-לבן וירוץ עם חברי הכנסת האלמוניים שליהק כדי להציל את נתניהו. ואם יהיו לראש הממשלה 61 מנדטים, הרי שהסיבה היחידה שבכלל יפנה אל גנץ היא כדי לחזק את 'קואליציית החסינות, שתאפשר לו להימנע מהעמדה לדין ולהעביר את פסקת ההתגברות, להחלשת בית המשפט העליון".

"ודווקא בגלל זה, גנץ לא יצטרף אל נתניהו. מהלך נועז וחוצפני שכזה לא מתאים לאיש עם המזג הנוח. אחרי הכול, הוא לא אהוד ברק".

בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
בני גנץ (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
08:55 עריכה

אביעד הכהן, חבר ועדת ההיתרים, הסביר בראיון בתוכניתה של נורית קנטי בגל"צ את התפטרות חברי הוועדה אתמול:

08:57 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר, תמר זנדברג, לא בוררת מילים כנגד כוונת פעילי הליכוד להציב שוב מצלמות בקלפיות במגזר הערבי:

09:08 עריכה

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי מהליכוד, דיבר בראיון ברשת ב' על רצח החייל דביר שורק, וציין בעדינות שמדובר באירוע חריג בתקופה של שקט ביטחוני יחסי (בלי להישמע כמי שמפחית בחומרת האירוע): "השקט היחסי בהיעדר פיגועי התאבדות הם בגלל ההצלחה של כוחות הביטחון, ולא בגלל שהמחבלים אינם מנסים להוביל פיגועים", אמר הנגבי.

צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
10:13 עריכה

לפי סקר של רדיו 103FM ועיתון "מעריב" שמתפרסם הבוקר אביגדור ליברמן הוא לשון המאזניים ואף אחד משני המועמדים המובילים לראשות הממשלה – בנימין נתניהו ובני גנץ, לא יכולים להרכיב ממשלה צרה בלעדיו.

לפי הסקר, לגוש הימין-חרדים בלא "ישראל ביתנו" של ליברמן יש 57 מנדטים, לגוש השמאל-מרכז יש 43 מנדטים, ולרשימה המשותפת 11.  כך שלכאורה, אם הסקר מייצג את המציאות ובהנחה שליברמן יעמוד במילתו וידרוש מהליכוד ו"כחול לבן" להרכיב ממשלת אחדות, הוא יכול לכפות עליהם להרכיב ממשלה כזאת.  איך אמר ליברמן? תתפשו אותי במילה.

10:55 עריכה

כתב "הארץ" אור קשתי חושף שנפתלי בנט ביטל תקנה שהגבילה את פעילותן של עמותות דתיות לבתי ספר ממלכתיים – פעילות שמעוררת זעם רב בקרב הורים חילונים וטענות על הדתה.

בנט ביטל את התקנה זמן קצר לפני פיזור הכנסת ופיטוריו מתפקיד שר החינוך. התקנה שבוטלה חייבה את בתי הספר להודיע להורים על פעילות העמותה ולאפשר לילדים שלא להשתתף בה. קשתי טוען בכתבתו שהתקנה בוטלה "בחשאי" ו"תפגע בפיקוח על העמותות המקורבות לימין הדתי ונהנות מתמיכת משרד החינוך".

נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
11:27 עריכה

מפלגת העבודה-גשר מודיעה על פתיחת קמפיין הבחירות הרשמי שלה ביום שלישי הקרוב. אולי זאת התשובה למי שתהה האם השלטים והסרטונים שהמפלגה פרסמה עד כה היו חלק מתשדיר בחירות או סתם שיר ערש:

11:34 עריכה

ראשי האופוזיציה הגיבו לפיגוע בגוש עציון בממלכתיות וניסו לא לנצל אותו לתעמולה נגד מדיניות הממשלה. ובכל זאת, סתיו שפיר לא התאפקה והזכירה הבוקר לנתניהו איך הוא הגיב לפיגועים רצחניים כשהיה יו"ר האופוזיציה. שפיר אמנם לא יצאה במסר הזה בעצמה אבל ריטווטה אותו בעמוד הטוויטר שלה מציוץ של גולש בשם שי כהן ששיתף אתמול וידאו של נתניהו מהימים ההם:

12:14 עריכה

עיריית רמת גן תפעיל גם היום ומחר את אוטובוס השבת שלה – ה"סבבוס" – שני קווים הנוסעים בשבתות מהרחובות הראשיים של רמת גן לאתרי הבילוי המרכזיים של תל אביב. כך החליט בית המשפט המחוזי, שדחה בקשה של הרב הראשי של רמת גן, יעקב אריאל, לאסור על ה"סבבוס" לנסוע.

ה"סבבוס" הושק בסופ"ש שעבר ולפי פרסומים, בחלק מהנסיעות האוטובוס היה מלא בעשרות נוסעים.

פרסומת לסבבוס (צילום: עיריית רמת גן)
פרסומת לסבבוס (צילום: עיריית רמת גן)
13:06 עריכה

יאיר לפיד מכריז על מרד. אבל לא במפלגתו, "כחול לבן", כמובן, אלא בליכוד, נגד נתניהו.

בראיון אצל טל שליו ויקי אדמקר באולפן וואלה אמר לפיד: "אני יודע שיש שם מרד, כי כמו שאתם (העיתונאים) מדברים עם אנשים בליכוד בטלפון, גם אני מדבר איתם". כשנשאל מי הם מקורותיו בליכוד ענה לפיד: "אני לא אשרוף אותו, אבל זה אותו אחד שידבר איתכם בטלפון לפני שעה".

על בסיס אותו "מרד" הצהיר לפיד שכחול לבן מתכננת להקים אחרי הבחירות ממשלה עם ליברמן ועם הליכוד ללא נתניהו, "המהלך הזה כבר יצא לדרך", הבטיח לפיד.

13:39 עריכה

קרוביהם וחבריהם של הנעדרים אורון שאול והדר גולדין והורים שכולים נוספים של מבצע "צוק איתן" הפגינו מול בית ראש הממשלה לרגל מלאת חמש שנים לתחילת המבצע. זהבה אורון, אמו של שאול, אמרה: "הבטחתי לראש הממשלה בפגישה האחרונה שיצאתי ממנה מאוד מאוכזבת שלאן שהוא יילך, אני ארדוף אחריו. הוא לא ייפטר ממני עד שאורון יחזור הביתה".

הפגנת הורי החללים והנעדרים מול בית נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הפגנת הורי החללים והנעדרים מול בית נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
13:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שידר הבוקר לאומה בעמוד הפייסבוק שלו והבטיח כי כוחות הביטחון קרובים ללכוד את המחבלים שרצחו את החייל דביר שורק.

נתניהו התייחס גם למתיחות הקבועה מול משטר חמאס ברצועת עזה וחזר על אזהרתו "אנו ערוכים למערכה רחבה, אם נצטרך". האזהרה כוונה, כמובן, לא רק לראשי חמאס אלא לראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, שקראו שלשום לצאת למערכה כזאת מול חמאס.

משם חזר נתניהו לדבר על פוליטיקת הבחירות ותקף את גנץ, לפיד ויעלון: "כל אחד מהם מצטלם בפוזה של ראש הממשלה, מדקלם מילים של ראש ממשלה ומצטלם עם פוזה פייק. ראש ממשלה זה לא פוזה, זה לא משחק. אני לא יודע להטיס F-35 והם לא יכולים להטיס את המדינה".

נתניהו לא שכח לתקוף גם את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "כיוון שהוא אמר שימליץ על בני גנץ, צריך לצרף אותו לשמאל. מי שרוצה ממשלת ימין בראשותי, לא יצביע ליברמן ולא למפלגות האחרות".

משם עבר למפלגות הימין וכיבד גם אותן בעקיצה: "מי שאומר 'אני רוצה את נתניהו בראש ממשלת ימין' צריך להצביע ליכוד ולא להגיד 'אני אתן למישהו אחר ונקווה שהוא יעבור את אחוז החסימה".

נתניהו בזירת הפיגוע בה נרצח החייל דביר שורק ז"ל (צילום: Flash90)
נתניהו בזירת הפיגוע בה נרצח החייל דביר שורק ז"ל (צילום: Flash90)
14:52 עריכה

יאיר לפיד לא מתלהב מהניסיון של איתמר בן גביר לפסול אותו מהתמודדות בבחירות:

14:55 עריכה

עמיר פרץ מגדיר מחדש את המושג "אנרגיות שיא":

14:58 עריכה

שתי יממות אחרי הפיגוע בגוש עציון, סתיו שפיר תוקפת לראשונה את מדיניות הממשלה:

15:14 עריכה

בנימין נתניהו ואיילת שקד בקרב מהלומות: נתניהו סיפר שהוא שומע "גמגום בימין" (בנוגע לאפשרות שמפלגת הימין המאוחד תמליץ על בני גנץ לראשות הממשלה) ותהה אם בכלל יעברו שם את אחוז החסימה. שקד השיבה לו: "רק אתמול אמרו אנשיך שתלך עם גנץ, אצלנו נאמנים לימין".

15:54 עריכה

רשימת המחנה הדמוקרטי עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את רשימת עוצמה יהודית מלהתמודד לכנסת ולפסול את בן ציון (בנצי) גופשטיין מלהתמודד לכנסת.  גם חברי הכנסת תמר זנדברג ועיסאווי פריג', שהובילו את העתירה בפעם הקודמת, הצטרפו לעתירה.

16:08 עריכה

נפתלי בנט (הימין המאוחד) מגיב לעניין הורדתו של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה לדרגת תת-אלוף: "לאור חשיבות התפקיד ומרכזיותו, ראוי שהמזכ"צ יהיה בדרגת אלוף. כך יהיה לו מעמד מחוזק במטכ"ל ובקבינט וייקל עליו להשמיע עמדות מאתגרות".

16:51 עריכה

איילת שקד מנצלת את המומנטום מול נתניהו וממשיכה להגיב לקריאתו אל "אנשי הימין" להצביע רק ליכוד: "אנחנו הימין האידיאולוגי היחידי. אמרנו שנמליץ על מועמד הימין, שזה נתניהו. די לזרות חול בעיני הציבור. במקום לריב עם השותפות הטבעיות, עדיף לנתניהו למקד מאמצים בהגדלת הגוש אם אכן ממשלת ימין לאומית היא רצונו. מי שגמגם עם ברק, לבני, הרצוג, גבאי ורק אתמול כשאמרו אנשיו שילך עם גנץ – שלא יטיף לימין המאוחד. אצלנו נאמנים לימין ולערכיו".

16:55 עריכה

איתמר בן גביר מאשים את יאיר לפיד בגזענות: "צריך לפסול אותך מלהתמודד בבחירות, אתה מסכן את הדמוקרטיה הישראלית".

17:51 עריכה

"קצר" בתקשורת: סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) ויועז הנדל (כחול-לבן) לא ממש מבינים אחד את השני אף על פי ששניהם דוברי עברית כשפת אם. ליתר דיוק, שפיר לא מבינה את הנדל. גם אחרי ניסיונו להסביר.

18:13 עריכה

לאחר שנדמה היה שמפלגת זהות בראשות משה פייגלין נטשה בקמפיין מערכת הבחירות הנוכחי את נושא הלגליזציה, פייגלין שוב מדבר על קנאביס. הפעם, בהקשר של חולים הזקוקים לקנאביס רפואי, שאספקתו נפגעה מאוד בעקבות הרפורמה האחרונה בתחום.

"למה מדינת ישראל לא משחררת את התרופה הזו לציבור הרחב?", הוא שואל בפוסט, "למה מספר מועט מאוד של חברות, קיבלו ממשרד הבריאות רישיון לשיווק קנאביס והפכו לקרטל?  למה הקנאביס הרפואי לעיתים קרובות מלא עובש ועלוב באיכותו?  מדוע התרופה הזו יקרה בצורה מגוחכת? למה יש מחסור תמידי בתרופה הזאת?".

תשובתו לעצמו: "מקורביזם. רדיפת בצע. רשעות. או במילה אחת: מדיקליזציה".

בכל רגע נתון, בישראל, מאות אלפי אנשים זקוקים לקנאביס רפואי. עבור חלקם, מדובר בהבדל שבין חיים בכבוד – בצל מחלה קשה, לבין הזכות למות בכבוד.לא, הם לא סטלנים. מדובר בהלומי קרב ופוסט טראומה, בחולי סרטן שמתמודדים עם המחלה הקשה ועם תופעות הלוואי של הטיפולים, מדובר באנשים שסובלים ממחלות כמו ניוון שרירים, טרשת נפוצה, אפילפסיה ועוד ועוד. חלקם לא יכולים לתפקד ללא התרופה הזאת.אז למה מדינת ישראל לא משחררת את התרופה הזו לציבור הרחב? למה מספר מועט מאוד של חברות, קיבלו ממשרד הבריאות רישיון לשיווק קנאביס והפכו לקרטל? למה הקנאביס הרפואי לעיתים קרובות מלא עובש ועלוב באיכותו? מדוע התרופה הזו יקרה בצורה מגוחכת? למה יש מחסור תמידי בתרופה הזאת? מקורביזם. רדיפת בצע. רשעות. או במילה אחת: מדיקליזציה. צפו בסרט החשוב הזה ותבינו מדוע זהות נלחמת על לגליזציה, למען הפסקת סבלם של החולים. #שחררו_את_הצמחתודה ליוצרים: @roy korenblumOrin Pensoצלם מולי גולדברג

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום שישי, 9 באוגוסט 2019

18:15 עריכה

איתמר בן גביר: "סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב – חרפה".

18:24 עריכה

ירי בנגמ"ש: העיתונאי שמעון ריקלין תוקף בפייסבוק את חובשי הכיפות הסרוגות, בני הציונות הדתית, ומאשים אותם בהתחנפות ל"אויב":

"לדעתי לא באמת מעניינת אותם אחדות ישראל או ליצור דיאלוג.

יותר מעניין אותם להתקרב למי שנחשב. למי שמוביל את השיח. למי שמקובל.
כי אם באמת אחדות ישראל הייתה מעניינת את קוראי עוז וחבריו, הם לא היו מנסים להתחבר לקבוצה שולית של סופרים מהשמאל הקיצוני"

18:37 עריכה

משה פייגלין, אצל "אופירה וברקוביץ" (קשת): "אתמוך בכל מי שיעמוד בראש המחנה הלאומי, נכון להיום זה נתניהו".

בהתייחסו לפיגוע בגוש עציון, אמר פייגלין: "זה לא ייגמר עד שלא נחזיר לעצמנו את הצדק שלצערי איבדנו לפני 25 שנים כשגם נציגי השמאל ולגם נציגי הימין התחבקו עם יאסר עראפת. ברגע שנתחיל לדבר על צדק, על כך שהארץ הזאת שייכת לנו ורק לנו, נוכל לדבר על פתרון הסגסוך.  כרגע, הפיתרון הוא להחזיר את המצב לקדמותו, כפי שהיה לפני הסכמי אוסלו".

בנוגע לשאלת רצועת עזה, אמר פייגלין: "אני נשאר שם, מחזיר את המשטר הצבאי, ואז מי שרוצה להישאר יכול להיות תושב קבע בארץ והבודדים שירצו להישבע אמונים למדינת ישראל יוכלו להיכנס להליך קבלת אזרחות. 

18:59 עריכה

כך נראה הקמפיין של המחנה הדמוקרטי נגד התמודדותה של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת (מתוך ציוץ של אהוד ברק):

קמפיין
קמפיין המחנה הדמוקרטי

ברק מוסיף בציוץ: "שלושת הטרורים', מסיתים שפלים, מקומם על ספסל הנאשמים. לא בכנסת".

וזו התשובה של איתמר בן גביר לברק:

20:02 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם אצל "אופירה וברקוביץ": "לאחר מה שקרה בהסכמי אוסלו אסור לימין להפסיד אף פעם".

עוד אמר אמסלם: "אם אנשי הימין לא יבואו להצביע, אנחנו נפסיד את הבחירות האלה. ולאחר מה שקרה בהסכמי אוסלו אסור לימין להפסיד אף פעם. למי שאומר לאנשים 'אל תצביעו ליכוד כי לא תקבלו נתניהו', אני אומר 'זה שקר כזב'. מי שיצביע ליכוד – ייקבל רק נתניהו".

בתשובה לשאלה על השחיתות בימין אמר אמסלם: "יש כאן אכיפה סלקטיבית. אזרח ישראלי הוא זכאי כל עוד הוא לא הורשע. מה שבטוח זה שמדינת ישראל מעולם לא הייתה במצב ביטחוני וכלכלי כמו היום – ולראש הממשלה נתניהו יש מניות אישיות בעניין".

20:36 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול-לבן)  בראיון לחדשות 12:  "לקואליציה בראשות נתניהו אנחנו לא נכנסים".

על הפיגוע בגוש עציון אמר יעלון: "אני משוכנע שישימו את היד על המרצח, אבל אני, להבדיל מראש הממשלה, לא הייתי רץ למצלמות ואומר שקיבלתי מידע על המרצח ושהוא ייתפס בקרוב. זה עלול לתת הבנה למי שלא צריך להבין איפה הדברים עומדים. הפוליטיקה משתלטת על זה – וזה מיותר".

בנוגע לעמדת כחול-לבן ביחס לישיבה בממשלת נתניהו ולאפשרות של ממשלת אחרות אמר יעלון: "אנחנו כבר עמדנו במבחן המילה שלנו בבחירות הקודמות. ניסו לפתות אותנו כמו שניסו לפתות את אבי גבאי ולא הצליחו. אנחנו לקואליציה בראשות בנימין נתניהו לא נכנסים. נקרא לליכוד – אם הם יבואו, יבואו. שלא ינסו לסכסך או לפלג. יש חברי כנסת בליעוד שכבר בהצבעה על פיזור הכנסת הבינו שביבי הוא נטל ולא נכס. 

במהלך הריאיון, העירה הכתבת דפנה ליאל כי מפלגת כחול-לבן לא מתנהלת באופן דמוקרטי. "ומה שקורה בליכוד זו דמוקרטיה?", תקף יעלון בחזרה. "זה שיש שם פריימריז….  גם בחמאס בוחרים בבחירות דמוקטריות".

יעלון נשאל גם על תפקודו התקשורתי של ראש המפלגה בני גנץ, ובפרט על המקרה שבו שכח בשידור חי את שמו של הנרצח בפיגוע בגוש עציון (דביר שורק ז"ל), וענה: "אני שומע עוד פחות טוב ממנו (כלומר, מגנץ). מי שנמצא בקו האש במלחמה לא שומע טוב. בני אולי לא שומע טוב אבל להבדיל מנתניהו הוא לפחות קשוב".

20:44 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתדרך את סריו ואת פעיליו בתכניתו ליצירת ממשלת ימין-חרדים בת 61 מנדטים, ללא ליברמן, והוא מעביר אותה לשריו ולפעיליו. בתכנית: ריסוק ליברמן, הפעלת כחלון ואחוז הצבעה נמוך. 

20:58 עריכה

התפוח נופל ממש-ממש קרוב לעץ: יאיר כץ, מזכיר ארגון העובדים של התעשייה האווירית ובנו של השר חיים כץ (המואשם בשחיתות) מזמין את העובדים להתפקד לליכוד באמתלה של "אסיפת הסברה".

21:08 עריכה

איילת שקד בריאיון לירון דקל בכאן 11: "בן גביר ופייגלין צריכים להסיר את מועמדותם בשביל האידיאולוגיה של הימין".

על פרשת הרב רפי פרץ וטיפולי ההמרה אמרה שקד: "הוא פוליטיקאי חדש והוא צריך ללמוד איך להתבטא. הוא החליק, זה קורה. הוא דיבר איתי ואמר לי שהוא מתנגד לטיפולי המרה. הוא גם התנצל על מה שאמר. די, תעזבו אותו".

על בצלאל סמוטריץ: "הייתי שמחה אם הייתי יכולה לשלוט בסמוטריץ' קצת יותר, אבל הוא לא בר שליטה".

 

21:41 עריכה

זהבה גלאון לכאן 11: "בושה שהשמאל הישראלי מוצא משיח חדש בדמותו של ליברמן".

סגירה