אהוד ברק מגיב להתאבדות אפשטיין: "מעדיף שהקשר לא היה נוצר"

עוד אמר ברק: "בזמן הזה אני חושב על הקורבנות" ● זהבה גלאון תוקפת בחריפות את רה"מ נתניהו ובנו: "מקומו של יאיר נתניהו בכלא לצד אבא שלו. טינופות חסרי מוסר ובושה" ● השר גלנט מהליכוד התייחס למצב הבטחוני: "אני מעריך שיהיה עוד מבצע רחב ברצועת עזה"

אהוד ברק (צילום: AP Photo/Charles Krupa)
AP Photo/Charles Krupa
אהוד ברק
12:07 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את צה"ל על סיכול חדירת המחבלים לישראל מרצועת עזה.

מוסי רז מהמחנה הדמוקרטי מנצל את ההזדמנות וקורא להסדר מדיני –

12:08 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי מספקת מתכון ל"פרנץ' טוסט טבעוני מושלם" –

12:18 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שב על הבטחתו שלא ישב בממשלה עם דרעי, ליצמן, סמוטריץ' ופרץ –

12:37 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל כדי למנוע מעבר קולות מהימין הרך אל עמיר פרץ. כך כותבת מזל מועלם באל-מוניטור. זה ההיגיון שעומד, לדבריה, בבסיס הגינוי של נתניהו את ביקורי אנשי השמאל אצל אסירים פלסטינים.

במקביל פועל יושב ראש הליכוד כדי להוריד את שיעורי ההצבעה בקרב הציבור הערבי.

13:04 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן: "במקום לעשות את הדבר ההגון ולהחזיר את המנדט לנשיא ושמישהו אחר יקבל את המנדט וירכיב ממשלה – הוא (נתניהו) הוביל אותנו לבחירות מיותרות. זה ההישרדות האישית שלו. נתניהו פועל, פעל ויפעל כדי להשיג חסינות לעצמו. ועל הדרך יבנה עיר מקלט לליצמן ולחיים כץ ואולי גם לאריה דרעי בהמשך". את הדברים אמר שלח לנחמה דואק בשבת תרבות בתיאטרון חולון.

13:45 עריכה

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי: "עמיר פרץ לא רצה חיבורים כי הוא ידע שלא יוכל להיכנס לממשלת נתניהו עם חיבורים בשמאל".

14:41 עריכה

העיתונאית נחמה דואק, שהנחתה היום את אירועי שבת תרבות בתיאטרון חולון, מציגה בחשבון הטוויטר שלה כמה אמירות של מרואייניה, ובהן נכונותו של עפר שלח לשבת בממשלה עם נתניהו אם יוחלט שלא להגיש נגדו כתב אישום –

14:54 עריכה

חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן על הצהרת הנאמנות של חברי הליכוד לנתניהו: "יושב בבלפור, בוא נודה בזה, יושב איש שרועד מפחד; יושב איש שמה שהוא רואה לנגד עיניו זה את בית המשפט, לא את משרד ראש הממשלה".

הליכוד בתגובה: "לא זכרנו שיש מועמד בשם עפר שלח"

19:21 עריכה

השר יואב גלנט מהליכוד התייחס בראיון ב"פגוש את העיתונות" למצב הבטחוני, על רקע ניסיון החדירה הבוקר לשטח ישראל מעזה: "התוצאה היא ברורה, יש 4 מחבלים כתוצאה מפעילות צה"ל. לא החמאס יכתיב את לוח הזמנים, אלא אנחנו. אני מעריך שיהיה עוד מבצע רחב ברצועת עזה, ואנחנו נקבע את העיתוי ואת התנאים. אני לא חותר לעניין הזה, אבל אני רואה כיצד השני מתנהג.

"בסופו של עניין אנחנו ערוכים לנושא ואם יהיה צורך אנחנו נפעל. אבל, מלחמה, מבחינתי זו האפשרות האחרונה ולא הראשונה. מצד שני, להיערך ולקחת ברצינות את איומי האויב".

לשאלה מדוע חברי הליכוד היו צריכים לחתום על הצהרת הנאמנות לנתניהו, השיב גלנט: "הצד השני, ליברמן נתן לזה את הביטוי הכי משמעותי, אבל גם אחרים – גנץ ולפיד. הם רוצים לפרק את הליכוד. השיטה זה להפריד את ההנהגה מאלה שאחריה ולחבל על מנת שהם ירוויחו. אנחנו נאמנים למנהיג וזה מה שמוביל אותנו.

גלנט התייחס גם למפלגת איחוד הימין: "צריך לזכור שהגחמות של בנט ושקד גרמו לאובדן ארבעה מנדטים בבחירות הקודמות. כעת, בבחירות האלה, אני רואה התנהלות אישית ואופורטוניסטית. מה שאני רואה פה זה דבר מאוד מטריד".

19:31 עריכה

סוגיית הצבת המצלמות בקלפיות. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת: "אני בעד בחירות הוגנות בכל קלפי בישראל. אבל יוזם ההצעה הזאת זה ח"כ דוד ביטן, והוא אמר שהוא לא רוצה שהערבים יבואו לקלפיות. אם יש קלפי שיש בה חשד לזיוף, במגזר הערבי או היהודי, צריך להציב שם שמירה. אבל אי אפשר להציב מצלמות רק בכל היישובים הערבים".

מהעבר השני, ארז תדמור, דובר מטה ההסברה של מפלגת הליכוד, שיזמה את ההצעה להציב מצלמות אמר ב"פגוש את העיתונות": "העמדה שלי והעמדה של הליכוד – עיקרון טוהר הבחירות הוא הקדוש ביותר, העיקרון הזה לא נאכף בישראל. אין ספק שיש זיופים בבחירות. יש נתונים שמראים על כך. משקיפים של הליכוד גורשו באלימות מכמה קלפיות בציבור הערבי.

עוד אמר תדמור, כנציג הליכוד, "אנחנו נשמח אם כל מי שירצה יציב מפלגות אחרות איפה שהוא רוצה – בשכונות החרדיות, בהתנחלויות, בכל מקום. אני הייתי שמח אם ועדת הבחירות והמשטרה, היו מציבים שני שוטרים בכל קלפי ומונעים את התופעה של זיוף הבחירות".

19:37 עריכה

אורלי לוי מהעבודה-גשר בראיון במטה המרכזי בחדשות 13, התייחסה להחלטה שלא להתאחד עם מפלגת מרצ: "לא הטלתי וטו – אבל אין ספק שאני נמצאת ימינה מהם. עם מרצ אי אפשר באמת לעשות מהפך, המהפך האמיתי יבוא מהחיבור של עמיר ושלי".

לוי הסבירה גם את עמדתה המדינית, ואמרה שאינה שוללת אפשרות של שתי מדינות לשני עמים. "כשתגיע תוכנית אמיתית, ארד לעומקה ואדון בה. חובה על כל מנהיג לבוא ולתת את דעתו".

19:50 עריכה

גבי אשכנזי מכחול לבן מתייחס גם הוא למצב הבטחוני בחדשות 12: "אין ספק שההרתעה נחלשה. לא יכול להיות שחמאס מחליט מתי יש צבע אדום. אני חושב שאם אין הסדרת ארוכת טווח או החזרת הבנים, אין ברירה אלא להכריע את המציאות. צריך לפרק את הכוח הצבאי של חמאס".

19:54 עריכה

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי מגיב להתאבדותו של עבריין המין והמיליארדר ג'פרי אפשטיין, עמו היה בקשר חברי ועסקי: "לא רווח לי עם ההתאבדות הזאת. אני חושב על הקורבנות, על הנשים שנושאות איתן את המחיר של הדברים שהוא עשה להן לאורך חייהן.

בדיעבד, אני מעדיף שהקשר הזה לא היה נוצר בכלל, אבל מהרגע שנחשפו הדברים החמורים, הקשר נותק ומיד". 

20:31 עריכה

תגובות במערכת הפוליטית ללכידת חשודים במעורבות החייל דביר שורק ז"ל.

ברכות לצה"ל, כוחות הביטחון וכל מי שעסק בעצירתם של המחבלים המתועבים שרצחו את רב"ט דביר שורק זכרו לברכה. דווקא בשעה זו…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 10 באוגוסט 2019

20:33 עריכה

ח"כ איימן עודה מגיב לדבריו של השר יואב גלנט מהליכוד, שאמר כי אין מנוס אלא לצאת למבצע צבאי בעזה: "כל מה שיש להם להציע זה עוד מלחמה בעזה. עוד דם. עוד הרוגים"

22:26 עריכה

לאחר שיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שיתף פוסט מזויף בפייסבוק, לפיו מפלגת מרצ פרסמה מודעת אבל על מותו של עבריין המין והמיליארדר ג'פרי אפשטיין, תקפה בחריפות ח"כ לשעבר זהבה גלאון בטוויטר: "מקומו של יאיר נתניהו בכלא לצד אבא שלו. טינופות חסרי מוסר ובושה, סוחרי פרופגנדת שקרים מהסוג הנתעב ביותר. הנחתום מעיד פה אך ורק על עיסתו והיא עשויה כולה מאשפה".

סגירה