שלטון הקרטון

כרזות בהפגנה נגד בנימין נתניהו בכיכר רבין, 4 ביוני 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
כרזות בהפגנה נגד בנימין נתניהו בכיכר רבין, 4 ביוני 2020

1

אתמול בערב דיברתי עם אלוף במיל. בחיי. אחד מהמעטים שאני מעריך. באמת. תפיסת עולמי שונה מתפיסת עולמו במובנים עמוקים. אבל הוא ישר ויש בו מידה של אומץ. דיברנו על העיר היקרה בעולם.

2

הוא כעס על רון חולדאי שהפך את תל אביב לבלתי נסבלת מבחינת פקקים ותנועה. אמרתי לו שאפשר לקרוא לזה טרור הפקקים.

3

הכעס האישי שלי על חולדאי (ואחרים) בכלל ממוקד בדברים אחרים (היחס לתושבי כפר שלם, חרפת גבעת עמל, הזנחת ערביי יפו ועוד) אבל לא היה לי כוח לדבר על זה. רק הערתי שחולדאי אינו האשם היחיד או אפילו האשם העיקרי בזוועת הפקקים בעיר המפויחת. הממשל המרכזי הוא האחראי העיקרי.

4

אז האלוף הזה אמר לי שהיה על חולדאי המנוסה לחלץ הבטחות מהממשלה לגבי לוחות זמנים קשיחים לסיום עבודות הרכבת הקלה, לצמצום הפקקים ובנושא התחבורה הציבורית.

5

אמרתי לו שהבטחות מהממשלה לא באמת שוות משהו פעמים רבות. אלא אם כן אריה דרעי ערב להן, כמובן. הוא חייך ואז אמרתי שגם ערבות מבנימין נתניהו היא דבר טוב. אבל פה הוא כבר לא חייך. מכונית משומשת לא הייתי קונה ממנו, חזר האלוף במיל. על הקלישאה המפורסמת. מכונית משומשת. הוא היה עצבני קצת.

אמרתי שגם ערבות מבנימין נתניהו היא דבר טוב. אבל פה הוא כבר לא חייך. מכונית משומשת לא הייתי קונה ממנו, חזר האלוף במיל. על הקלישאה המפורסמת. מכונית משומשת. הוא היה עצבני קצת

6

לא מאמין לאף מילה שיוצאת לנתניהו מהפה. ככה הוא אמר. בתקופת שלטון נתניהו, הוא שירת בתפקיד ביטחוני-מדיני בכיר לאורך שנים.

7

ואני חשבתי לי בלב שהממשלה הנוכחית היא דבר מבאס. שהעמקת הכיבוש בהשתתפותן של מרצ והעבודה (שחברותיהן וחבריהן ודאי היו רוצים ממשלה אחרת) היא דבר נורא. שהעברת התקציב (לא מובן מאליו אחרי שנות האדמה החרוכה של נירון הקיסר מקיסריה) אינה כוללת שום טיפול בנושאים הכי חשובים והכי נוראים שהם מחירי הדיור ונטל המס המעוות והרגרסיבי. שאיילת שקד שרת פנים איומה וגזענית. שאביגדור ליברמן כשר אוצר זה דבר מטריד. שנפתלי בנט כראש ממשלה זה דבר מבאס מאד (למרות שאני מתפעל מהכיפה הבלתי נופלת ומהלחיים הבריאות והחינניות).

8

חשבתי שהיתרון הגדול של הממשלה הזו הוא באמת אחד ויחיד: החלפתו של מר קרטון חלול שמשכנע את הגזען הנבער מארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין, מחרחר מלחמה בדיבורי סרק רהבתניים על תקיפה באיראן (איוולת קולוסלית שאין לתאר) ואפילו תקציב לצורך הפנטזיה המטורפת והאיומה הזו אינו מוכן להעמיד.

9

כי העברת תקציב מדינה פירושה היה שלא יוכל לחמוק מהסכם הרוטציה ולא יוכל להמשיך לרמות את בני גנץ ולא יוכל להישאר על כיסאו (כדי להמשיך לחולל חורבן מדי שבוע, לבצע הפרת אמונים מדי יום, לשסות מדי שעה, לשקר מדי דקה ולהיות מוקף בחבר חנפנים מביש מדי שנייה).

10

תקיפה באיראן היא באמת מחשבה מטורפת. דיבור בלתי פוסק עליה זהו דבר מסוכן וגם פאתטי. אך יציאה מופקרת מהסכם הגרעין והעלאת הטונים לגבי תקיפה אפשרית מבלי לגבות זאת אפילו בתקציב – זהו כבר שלב הפרודיה המבעיתה.

נשלטנו כאן בידי קרטון חלול ורעייתו. קרטון חלול ומסוכן.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 442 מילים ו-1 תגובות
סגירה