חשיפה לאור היא הדרך להגן על חסרי ישע ממבוגרים מסוכנים בקרבתם

הסופר ואיש החינוך חיים ולדר
הסופר ואיש החינוך חיים ולדר

אלה חלק מהעדויות שהתקבלו בבית דין מיוחד נגד חיים ולדר, מחנך וסופר ילדים מהמגזר החרדי ששם קץ לחייו לאחר פרסום התחקיר ב"הארץ":
תקיפה של בן 9 שבא אליו לטיפול.
תקיפה של בן 9 שהיה חניך בקייטנה של ולדר.
תקיפה של מדריך בן 12 בקייטנה.
יחסי מין מלאים וקבועים עם קטינה מתחת לגיל 14.

אלה חלק מהעדויות שהתקבלו בביה"ד מיוחד נגד ולדר: תקיפת בן 9 שבא אליו לטיפול. תקיפת בן 9 שהיה חניך בקייטנה של ולדר. תקיפת מדריך בן 12 בקייטנה. יחסי מין מלאים וקבועים עם קטינה מתחת לגיל 14

במכתב ההתאבדות שהשאיר אחריו כתב ולדר:

"בעולם השקר אין לי סיכוי להוכיח את חפותי. אני מתמודד עם שקרים נוראיים, המכוסים באנונימיות, ללא כל אפשרות להוכיח את העובדה שאין להם שחר. הגעתי לקצה של יכולת הסבל האנושית. פגעו בי בדברים שהייתי הכי טוב בהם ושמסרתי נפשי עליהם – תמיכה והגנה על ילדים".

 

נראה כי ולדר היה עסוק בעצמו ובכאביו כשבחר לשים קץ לחייו והותיר את הילדות והילדים הללו אחראים כביכול למותו.

בדומה ליהודה משי זהב הוא נמלט מבירור ההאשמות, מעימות ומדין.

נכון צריך כוחות נפש אדירים להתמודד עם האשמות קשות מהסוג הזה, וכבר היו דברים מעולם והתברר שאדם נשפט על משהו שלא ביצע, אך נראה שצבר העדויות נגדו מעיד על ניצול סדרתי של ילדים חסרי הגנה וגם נשים.

נראה כי ולדר היה עסוק בעצמו ובכאביו כשבחר לשים קץ לחייו והותיר את הילדות והילדים הללו אחראים כביכול למותו. בדומה ליהודה משי זהב הוא נמלט מבירור ההאשמות, מעימות ומדין

לא קראתי את כל מכתבו, אך ממה שפורסם בתקשורת עולה כי האיש מתעטף בתחושת עוול נוראית שנגרמה לו ואינו רואה את אותם ילדים, שנפגעו ממנו פגיעה גדולה ממידתה של נפש בראשית התפתחותה.

אדם בעל מצפון היה מקשיב לטענות הילדים, מתייחס, מנסה להבין את הקלקול, ואם הוא אכן חף מפשע כמו שטען אזי היה נלחם על חפותו.

ואם בכל זאת היה מכיר במעשים שיוחסו לו, יכול היה לתת את הדין ולמלא את שנותיו במעשים שיש בהם תיקון וריפוי כמו שהציעו לו רבנים.

הפרקטיקה של בית דין שדה בתקשורת אינה נכונה ואינה ראויה, אך המעשים שמיוחסים לולדר נפרשים על פני זמן ושום דבר לא עצר אותו כפי הנראה.
לעיתים חשיפה לאור היא הדרך להגן על חסרי ישע מפני מבוגרים מסוכנים שנמצאים בקרבתם.

לא קראתי את כל מכתבו, אך ממה שפורסם בתקשורת עולה כי האיש מתעטף בתחושת עוול נוראית שנגרמה לו ואינו רואה את אותם ילדים, שנפגעו ממנו פגיעה גדולה ממידתה של נפש בראשית התפתחותה

אפשר לקוות שבית הדין החרדי יעשה את המהלך הנדרש כדי להרחיק מן החברה פושעי מין ואחרים ויפעל לכך שנפגעי תקיפה מינית יגישו תלונות במשטרה, וכאשר מדובר בילדים זה יעשה בעדינות ובזהירות המתבקשות. עד אז נראה כי זו הדרך להתגונן מפני אנשים שמתירים את נפשם של ילדים.

רבקל'ה מונדלק היא הבת של יהודית ויאיר, אחות של מוישיק. מחברת הספרים: "ילדתי" ו"שמורת נפש". כותבת מאמרים שעוסקים בזכויות של ילדים. מנהלת הצגות במוזיקה עם נגיעות בתיאטרון.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 415 מילים
סגירה