מטרה קלה לגירוש

מתוך כרזת הקמפיין נגד גירוש קהילת העבריים
מתוך כרזת הקמפיין נגד גירוש קהילת העבריים

זה לא סוד שבישראל שורר משבר פוליטי תמידי. בשנים האחרונות ראינו אותו בעצימות יוצאת דופן תוך סחרור של ארבע מערכות בחירות וממשלה שאיש לא היה מעלה בדעתו. בישראל ממשלות מתפרקות וקמות על ימין ועל שמאל, בלי תאריך יעד, והיא תופסת בהפתעה מוחלטת פוליטיקאים רבים שמגיעים לא מוכנים לתפקיד חייהם.

בישראל שורר משבר פוליטי תמידי. בשנים האחרונות ראינו אותו בעצימות יוצאת דופן תוך סחרור של 4 מערכות בחירות וממשלה שאיש לא היה מעלה בדעתו. פוליטיקאים רבים מגיעים לא מוכנים לתפקיד חייהם

כתוצאה מכך, רבים מהם מנסים לייצר כמה שיותר כותרות, לחתום על כמה שיותר הישגים במהירות האפשרית – לרצות את הבוחרים ולסמן וי. הם לא יודעים מתי יהיו הבחירות הבאות, הן תמיד מעבר לפינה, לכן פרויקטים רציניים ומעשים לא פופוליסטים לרוב יידחו. בעולם שבו אתה נמצא במערכת בחירות תמידית – כנראה שאסור לך לקבל החלטות רציניות.

רובכם חווים את זה בתחומים אחרים כגון תחבורה ויוקר המחייה, כי איש מנבחרי הציבור שלנו אינו מעז לקבל החלטה אידיאולוגית אמיתית.

אך אצלנו בקהילת העבריים, קהילה קטנה, רחוקה מהעין הציבורית, אנו מרגישים זאת על בשרנו באופן יומיומי מעל יובל.

במשך 53 שנים, אף שר במדינת ישראל לא הצליח להסדיר את מעמד קהילת העבריים מדימונה. היו כאלו שהתחילו ולא נשארו מספיק זמן בתפקיד כדי לסיים, והשאר העדיפו פשוט להשאיר את המצב כפי שהוא.

וגם היום אחרי 53 שנים שרת הפנים, איילת שקד, מעדיפה להתעלם, להשאיר את התפוח אדמה הלוהט הזה לבא אחריה, בידיעה שבעוד רגע תתקיים רוטציה במשרד.

אלא שאז יגיע אליו שר אחר, ומדוע שהוא יתעסק בהסדרת מעמדה של קהילה "שחורה" בארץ בתקופת זמן קצרה של שנה וחצי?

במשך 53 שנים, אף שר במדינת ישראל לא הצליח להסדיר את מעמד קהילת העבריים מדימונה. היו כאלו שהתחילו ולא נשארו מספיק זמן בתפקיד כדי לסיים, והשאר העדיפו פשוט להשאיר את המצב כפי שהוא

למעלה מ-8 חודשים אנו מנהלים מלחמה עיקשת על זכות בסיסית, הזכות "לחיות בכבוד". האבסורד לפיו אנחנו נאלצים לעתור לבית המשפט כנגד רשויות אותן שירתנו ולהן תרמנו הוא פשוט בלתי נתפס. רובנו נולדנו בישראל, חונכנו כישראלים, גדלנו עם שכנינו הישראלים, דוברים את השפה, משרתים בצבא, משלמים מיסים ועם זאת לישראל לא אכפת מאתנו.

פנינו מספר רב פעמים עם השאלה הפשוטה – למה?

למה שרת הפנים זרקה אותנו מתחת לגלגלים ונמנעת מלהיפגש עמנו?

האם היא חשה שאנו נזק או איום למדינה? למה תרומתנו למדינה לא מספקת? למה בוחרים בגירוש ולא בשיוך – אילו היינו בצבע ה"נכון" האם הדברים היו אחרת?

כנראה זה קל, קל מדי לעשות זאת לקהילה שחורה מעיר פריפריאלית כמו דימונה.

למעלה מ-8 חודשים אנו מנהלים מלחמה עיקשת על זכות בסיסית, הזכות "לחיות בכבוד". האבסורד לפיו אנחנו נאלצים לעתור לבית המשפט כנגד רשויות אותן שירתנו ולהן תרמנו הוא פשוט בלתי נתפס

מדינת ישראל חרטה על דגלה את ערכי הדמוקרטיה והשוויון, אך כאן נשללות "זכויות אדם" בסיסיות. פוליטיקאים יהודים שבבסיס אמונתם עקרונות המוסר, אהבת הזולת, הכנסת אורחים וקבלת האחר ממשיכים להנציח דיכוי, אפליה וגזענות על רקע צבע עור, ולהשמיע מסר ברור: "אין לשחומי עור מקום במדינת ישראל".

עובדה אחת קשה להפריך, הקהילות השחורות בישראל סובלות מהיעדר אכפתיות מצד מקבלי ההחלטות. במשך שנים הובילה קהילת בית ישראל יוצאי אתיופיה בישראל את המאבק בפרופיילינג ובהתנכלויות השוטרים וכל זה היה לשווא. למרות המחאות, למרות הזעקה, למרות הדוחות האינסופיות בעניינם, לא בוצעה שום רפורמה מסודרת. הקהילה הזאת ממשיכה לסבול מפקפוק חוזר ביהדותם, שיטור יתר, מניעת עלייה של עולים הממתינים כבר קרוב ל-20 שנה באתיופיה ועוד.

הסיבה היא אותה סיבה – המשבר הפוליטי המתמיד שממשיך להעסיק פוליטיקאים בשאלה מה פופולרי ולא מה נכון, מוסרי, ערכי וצודק ואנחנו, מה לעשות, פחות פופולרים.

קהילת בית ישראל יוצאי אתיופיה זוכה לפחות לייצוג בכנסת ובממשלה, קהילת העבריים היא קהילה קטנה המונה רק 2,000 אנשים. קהילה ללא כוח אלקטורלי משמעותי, ללא ייצוג פרלמנטרי או ממשלתי, וללא ביסוס מעמד בישראל גם היום, אחרי 53 שנה.

קהילת בית ישראל יוצאי אתיופיה זוכה לפחות לייצוג בכנסת ובממשלה. קהילת העבריים, המונה רק 2,000 אנשים, נטולת כוח אלקטורלי משמעותי, ייצוג פרלמנטרי או ממשלתי, וללא ביסוס מעמד בישראל

ולכן הפכנו למטרה קלה לגירוש, הפכנו להיות תפוח אדמה לוהט שהשרים מעבירים מיד ליד ביציאתם ממשרדי הממשלה.

בעוד כחודש נעמוד בפני בית המשפט, מול הרשויות אותם שירתנו, ונאלץ להתחנן על המשך חיי קהילתנו כאן ומדינת ישראל תמשיך בסדר יומה.

ואני שואל שוב – למה?

אשריאל מור הוא נציג קהילת העבריים מדימונה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אין לי מספיק מילים , לתאר את תדהמתי המוחלטת , כאשר הנושא האבסורדי הזה , הגיע לתודעה שלי ! עצם הענין מטבעו , הינו - בושה כבדה , חרפה בל תאומן , לכל הגורמים אטומי הלב והנשמה , המעורבים ... המשך קריאה

אין לי מספיק מילים , לתאר את תדהמתי המוחלטת , כאשר הנושא
האבסורדי הזה , הגיע לתודעה שלי !
עצם הענין מטבעו , הינו – בושה כבדה , חרפה בל תאומן , לכל הגורמים
אטומי הלב והנשמה , המעורבים בו ! ! !

ישראל מתבגרת ומתכערת. כשנולדה, הייתה תמימה ובעלת ערכים יפים, היום - ממון מופרז זה האלהים שלה, הצלחה קרייריסטית זה העניין. ללא ערכים חמלתיים המוזכרים בתורה, ישראל הופכת לארה"ב - חלום של ... המשך קריאה

ישראל מתבגרת ומתכערת. כשנולדה, הייתה תמימה ובעלת ערכים יפים, היום – ממון מופרז זה האלהים שלה, הצלחה קרייריסטית זה העניין. ללא ערכים חמלתיים המוזכרים בתורה, ישראל הופכת לארה"ב – חלום של תרבות צריכה וג'אנק פוד. ישראל יכולה לשמור על עליונות צבאית ועם זאת לחנך לפשטות, לשיוויוניות ולמיגור המירוץ המטורף לצמרת של רני רהב ודומיו. אוהבים את קהילת העבריים מדימונה, אלה בני ישראל האמיתיים

עוד 649 מילים ו-2 תגובות
סגירה