על רקע מגעים לרכישת צוללת מגרמניה, נדחתה ההצבעה על הקמת ועדת חקירה

נתניהו פנה באמצעות מקורביו אל אהרן ברק כדי שישכנע את מנדלבליט לחתום על הסדר טיעון; הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון: המשפט גורם לקרע בעם, ועד למשפטו היה נתניהו מגדולי המגנים על מערכת המשפט ● פרקליט המדינה לשעבר לדור: "לא מעלה על דעתי שבתיק הזה מוצע להגיע להסדר" ● לפיד: אנו עוקבים אחר מצב בני הערובה בבית הכנסת בטקסס

ישיבת הממשלה במשרד ראש הממשלה בירושלים, 19 בדצמבר 2021 (צילום: אמיל סלמן [פול], מתוך פלאש 90)
אמיל סלמן [פול], מתוך פלאש 90
ישיבת הממשלה במשרד ראש הממשלה בירושלים, 19 בדצמבר 2021

השר אלי אבידר אמר שאם בימים הקרובים לא תוקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות, "המשמעות היא שלא תהיה רוטציה ושהחלו לנוע גלגלי פירוק הממשלה". אבידר – שדבריו פורסמו ב"וואלה" ובגלי צה"ל – אמר זאת בשיחה עם פעילי מחאה.

מחר תיערך ישיבת הממשלה השבועית, אך לא ברור אם תתקבל בה ההחלטה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות.

בישיבתה השבועית מחר עתידה הממשלה לאשר את מינויו של משה אדרי לתפקיד ראש הוועדה לאנרגיה אטומית. אדרי, שהשתחרר מצה"ל בדרגת תת אלוף, עמד בראש אגף אמצעים מיוחדים במשרד הביטחון.

האלוף בדימוס גיורא איילנד אמר בשבתרבות בכפר יונה בעניין פרשת הצוללות ש"מדובר בשש פרשות שונות של כלי שיט, שבכל אחת מהן לחוד יש פער לא סביר ולא הגיוני. יש פער לא סביר בין מה שנהוג לעשות ומקצועי לעשות, מה שהכללים והחוקים מכתיבים ומה שתמיד עשו בכל הקשור לרכש ציוד של צה"ל, לעומת מה שהיה בפועל. הדרישה מהצד שלי לוועדת חקירה, אומרת שאי אפשר לחיות עם הפער הזה. יכול להיות שיש הסברים טובים, אבל בדיוק בשביל זה צריך ועדת חקירה, כי רב הנסתר על הגלוי. אי אפשר על הדבר הזה לוותר". דבריו פורסמו על ידי אריק בנדר במעריב.

יושב ראש ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, נדבק בקורונה.

על רקע הפרסום, שלפיו, אהרן ברק פעל לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחתור להסדר טיעון עם בנימין נתניהו, תוקפים חברי הכנסת עמיחי שיקלי וגלית דיסטל אטבריאן את הנשיא בדימוס של בית המשפט העליון, אהרן ברק –

סגירה