יו"ר ש"ס אריה דרעי בבית המשפט המחוזי בירושלים, 25 בינואר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

אריה דרעי איבד את האינטואיציה, את התחושה הציבורית ואת התזמון המדויק לפנות לצאן מרעיתו באמצעים דמגוגיים כדי לגייס משם קולות ● את סרטון ההסתה שלו נגד הממשלה שמרעיבה לכאורה ילדים קטנים הוא הפיץ בזמן שנסע לנפוש בריזורט סקי יוקרתי בשווייץ - דקה אחרי שעזב את הכנסת וחתם על עסקת טיעון מקלה ● בכיר בש"ס: "הסרטון מביך, זה מבייש אותנו" ● פרשנות

אריה דרעי הפיץ את סרטון ההסתה שלו נגד הממשלה שמרעיבה ילדים קטנים וטס לנפוש בסן מוריץ בשווייץ. איש אמיד ביותר כמו דרעי, נהנתן, שאוהב את השררה ואת החיים הטובים, יכול להילחם למען השכבות החלשות, אין בעיה, אבל בלי כל קשר ברור דבר אחד: דרעי איבד את זה.

הוא איבד את האינטואיציה, את התחושה הציבורית, את העיתוי ואת התזמון המדויק לפנות לצאן מרעיתו באמצעים דמגוגיים כדי לגייס משם קולות.

השנים בצמרת הגבוהה של השלטון השפיעו על דרעי לרעה ועשו אותו קצת מנותק, כנראה. את הסרטון המפורסם ביותר בקריירה שלו יזם דרעי בסוף שנות ה-90, כאשר היה בעיצומו של משפט פלילי ולפני בחירות לכנסת.

דרעי ידע שהוא הולך להיות מורשע בדין, פרסם את הקלטת "אני מאשים" וקומם את הציבור המזרחי-מסורתי כולו נגד מערכת המשפט האליטיסטית והאשכנזית.

התוצאה האפקטיבית באה לידי ביטוי בבחירות מאי 1999, אז קיבלה ש"ס בקלפי 17 מנדטים, הישג פנומנלי שלא חזר על עצמו.

הקלטת ההיא ליוותה את דרעי, יחד עם עוד אלפי פעילים, לכלא מעשיהו. הסרטון הנוכחי מלווה אותו לחופשה באתר הסקי המפורסם בעולם. זה בדיוק ההבדל. אז לקחו אותו ברצינות. הבינו שהכאב אמיתי. עכשיו הכול נראה דמגוגי להחריד. כמעט פייק.

הקלטת ההיא ליוותה את דרעי, יחד עם עוד אלפי פעילים, לכלא מעשיהו. הסרטון הנוכחי מלווה אותו לחופשה באתר הסקי המפורסם בעולם. זה בדיוק ההבדל

אפילו "הכרטיסים של דרעי" – אלה שהיו חסרים לאישה המסכנה שעמדה ליד הקופה עם בנה – הם לא של השר לשעבר, אלא של המדינה.

מדובר בתקציב של 700 מיליון שקל שדרעי השיג בימי הקורונה ודאג לחלק לאזרחים פטורים מארנונה, שרובם חרדים. החלוקה יצרה אינספור בעיות, ואולי הזיקה לילדים יותר מאשר הועילה, כפי שנחשף אז בזמן ישראל.

מדובר בתקציב של 700 מיליון שקל שדרעי השיג בימי הקורונה ודאג לחלק לאזרחים פטורים מארנונה, שרובם חרדים. החלוקה יצרה אינספור בעיות, ואולי הזיקה לילדים יותר מאשר הועילה, כפי שנחשף אז בזמן ישראל

אפשר תמיד להיכנס לבעיות עומק ולשאול מדוע הציבור החרדי של דרעי ובכלל זקוק לכל ההקצבות הללו. מה חלקם של דרעי וחבריו, שמונעים מציבור המצביעים שלהם את "לימודי החול" שיכולים להכניס אותם בשערים של פרנסה בכבוד, פטורים מהקצבות, כרטיסים ומתנות בשר ודם.

הרי כתוב בתהלים "יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב" (תהלים ק"ד, 23). למה שלא ייתנו לאדם החרדי לעבוד? למה שלא ייתנו בידיו את הכלים הנכונים לצאת מהבית לעמל יומו?

כך או כך, התנועה לאיכות השלטון מבקשת עכשיו לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי לעצור את הפצת הסרטון בטענה שמדובר במראית עין של שוחד בחירות.

זה לא מה בדיוק מה שמטריד את דרעי ברגע זה. הוא הפיץ את הסרטון דקה אחרי שעזב את הכנסת וחתם על עסקת הטיעון, אחרי שהואשם בעבירות מס נגד המדינה, על רקע עסקאות נדל"ן ופעילויות אחרות שביצע – ונקבע לו תשלום קנס של 180 אלף שקל.

דרעי רוצה להטביע חותם – אני בחוץ, אבל עדיין בפנים. אני בחוץ, אבל אל תשכחו לרגע את האיש שחרד לכם, את מי שמחלק לכם כרטיסים, את המשיח שאם חלילה לא יהיה בסביבה, אתם תמותו מרעב, בעוד החתולים והכלבים של העולים מרוסיה (אחד מהם מופיע בסרטון) יאכלו וישמינו. אביגדור ליברמן ידאג להם.

דרעי רוצה להטביע חותם – אני בחוץ, אבל עדיין בפנים. אני בחוץ, אבל אל תשכחו לרגע את האיש שחרד לכם, את מי שמחלק לכם כרטיסים, את המשיח שאם חלילה לא יהיה בסביבה, אתם תמותו מרעב

דו"ח העוני מ-2019 מלמד כי קרוב למיליון ילדים היו אז מתחת לקו העוני. דרעי היה אז שר הפנים. הוא לא הפיץ סרטון כזה נגד ממשלת נתניהו. שנים ארוכות הוא גם היה חבר טוב של ליברמן, שותף בכיר שלו לכל קומבינה פוליטית. גם את זה הסרטון  החדש לא ישכיח.

הבאדיז אריה דרעי ואביגדור ליברמן, ב-2015 (צילום: יעקב כהן/פלאש90)
הבאדיז אריה דרעי ואביגדור ליברמן, ב-2015 (צילום: יעקב כהן/פלאש90)

דיברתי אתמול עם בכיר בש"ס. הוא הלל ושיבח את דרעי מכאן ועד הודעה חדשה, לציטוט כמובן. על הסרטון אמר: "הוא מביך, מבייש אותנו – אבל אל תכתוב את זה בשמי". גם הוא נחרד.

בכיר בש"ס הלל ושיבח את דרעי מכאן ועד הודעה חדשה, לציטוט כמובן. על הסרטון אמר: "הוא מביך, מבייש אותנו – אבל אל תכתוב את זה בשמי". גם הוא נחרד

אני מתה, דרעי העלה עכשיו סרטון עם הכותרת "ממשלה שמרעיבה ילדים". רואים אימא חרדית עם הבן שלה בסופר והיא לא יכולה לקנות לו…

Posted by Racheli Rottner on Saturday, January 29, 2022

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
יש לכנות את האיש בתאורו המלא: העבריין הניקלה אריה דרעי, שהורשע בשוחד והפרת אמונים, אסיר לשעבר. אם היה בו שמץ יושר היה משפיל ראשו ונמנע לחזור למקום בו פשע. מפיץ סרטון רחמני, ומייד לאחר מ... המשך קריאה

יש לכנות את האיש בתאורו המלא: העבריין הניקלה אריה דרעי, שהורשע בשוחד והפרת אמונים, אסיר לשעבר. אם היה בו שמץ יושר היה משפיל ראשו ונמנע לחזור למקום בו פשע. מפיץ סרטון רחמני, ומייד לאחר מכן טס לנופש בשווייץ כיאה לפושע.

עוד 611 מילים ו-2 תגובות
סגירה