תושבים בעומר סילקו אמבולנס ובו חולה קורונה

פרסום ראשון ארוע חמור התרחש הערב בעומר: תושבים חסמו אמבולנס שהגיע עם חולה קורונה לבית אבות של בית בלב בגני עומר ולא אפשרו לו להיכנס למקום ● בנוסף, דיירי המקום הפגינו בשער נגד הכנסת חולי קורונה, למרות שבמקום מחלקה נפרדת המיועדת לכך - בהנחיית משרד הבריאות ● יו"ר המועצה פיני בדש: "אני אמרתי לחבר'ה לחסום את השער ואני עומד מאחורי זה" ● משרד הבריאות הגיש תלונה במשטרה

תושבי ם בעומר חוסמים את הכניסה ליישוב בפני חולה קורונה (צילום: באדיבות גני עומר)
באדיבות גני עומר
תושבים בעומר חוסמים את הכניסה ליישוב בפני חולה קורונה

תושבים בעומר חסמו הערב (ראשון) את הכניסה לבית האבות והדיור המוגן "גני עומר" – מעון הדיור המוגן ובית האבות הסיעודי של היישוב היוקרתי בנגב – בפני אמבולנס ובו חולה קורונה סיעודי, שנשלח לאשפוז במקום.

בזמן שתושבים מהיישוב חסמו את השער, דיירים מבוגרים וקשישים במעון הפגינו מול השער נגד כניסת האמבולנס. צוות האמבולנס, שניסה לשכנע את החולים לאפשר לו להיכנס, התייאש וסב על עקבותיו.

יו"ר מועצת עומר פיני בדש אישר לזמן ישראל כי הוא זה שארגן את ההפגנה ואת חסימת הכניסה בפני האמבולנס וגירושו.

"אני נתתי את ההוראה, אני אמרתי לחבר'ה לחסום את השער ואני עומד מאחורי זה", אמר בדש. "אנחנו יישוב שמור ומוגן ואנחנו שומרים על הדיירים בגני עומר בשבע עיניים, אף אחד לא נכנס לשם בלי בדיקה, זה שטח סטרילי של המבוגרים היקרים שלנו. לזרוק עליהם חולי קורונה? זה לעשות שם טבח".

"אנחנו יישוב שמור ומוגן ואנחנו שומרים על הדיירים בגני עומר בשבע עיניים, אף אחד לא נכנס לשם בלי בדיקה, זה שטח סטרילי של המבוגרים היקרים שלנו. לזרוק עליהם חולי קורונה? זה לעשות שם טבח"

תושבים בדיור המוגן גני עומר מפגינים נגד כניסת חולי קורונה למקום (צילום: באדיבות מועצת עומר)
תושבים בדיור המוגן גני עומר מפגינים נגד כניסת חולי קורונה למקום (צילום: באדיבות מועצת עומר)

החולים נמצאים במחלקה נפרדת לגמרי, בחדרים מבודדים. אתה באמת חושב שתהיה הדבקה?
"בוודאי שתהיה. זה סמוך, זה יתפשט דרך אנשי צוות שמטפלים, דרך האוויר, מערכת הביוב, המים, הזבל, דרך ציוד שעובר ממחלקה למחלקה ודרך פתח משותף שכולם נכנסים ויוצאים דרכו. וכל זה בשביל לעשות כסף. אנחנו לא ניתן להם לבוא לכאן".

יש מצוקת אשפוז בכל הארץ. לאן החולים ילכו?
"לא אכפת לי. אני שומר על תושבי עומר".

משרד הבריאות ורשת בתי האבות והמרכזים השיקומיים "בית בלב" מנסים לפתוח מרכז רפואי גריאטרי זמני לחולי קורונה בתוך מתחם גני עומר. במקום כבר יש חולי קורונה, שמאושפזים בבידוד, עוד לפני החולה שהגיע היום.

זהו מהלך שהתבצע כבר במקומות שונים בישראל בהנחיית משרד הבריאות, במטרה להקל את מצוקת האשפוז בבתי החולים בזמן המגפה, ומעורר ביקורת בשל הסיכון לאוכלוסייה המבוגרת במקום. אך נראה כי התגובה בעומר הייתה חריפה במיוחד.

במהלך השבוע פורסמו תגובות נזעמות בקבוצות וואטספ ופייסבוק של תושבי עומר וגני עומר. "עומר עומדת להיות סופר אדומה מהשבוע הבא", כתב אחד התושבים, "יש לנו מידע שבית בלב הופך להיות בית חולים לחולי קורונה.

יו"ר מועצת עומר, פיני בדש (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
יו"ר מועצת עומר, פיני בדש (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)

"הכוונה של מכבי שרותי בריאות, הבעלים של בית בלב, זה להפוך את המקום למפיץ הקורונה שיביא למחלות ומוות לתושבי גני עומר. אנחנו תושבי גני עומר נחסום בגופינו את כניסת האמבולנסים עם חולי קורונה – מכבי לא תעשה כסף קל על גבי התושבים. כל תושבי עומר ובראשם יו"ר המועצה מר פיני בדש חייבים לתמוך בתושבי גני עומר ולעצור מיד את רוע הגזירה".

מרשת בית בלב נמסר בתגובה: "משרד הבריאות הוא שהנחה על פתיחת מחלקת הקורונה במקום. פתיחת מחלקות קורונה ברחבי הארץ היא באחריות משרד הבריאות, ואנו מבצעים את מדיניותו בשטח. יש לאפשר לצוותים הרפואיים לבצע את עבודתם ולאפשר את כניסת האמבולנסים המובילים מטופלים – כל הפרעה כזו עלולה לסכן לחיי אדם".

ממשרד הבריאות נמסר: "התנהלות תושבי גני עומר, שחוסמים כניסת אמבולנסים למתחם ומונעים טיפול בחולי קורונה, אינה סבירה ומסכנת חיים. מדובר בבי"ח גריאטרי שיקומי, הקיים שנים, ונותן שירותים למטופלים מכלל בתי החולים הכלליים באזור הדרום לכלל תושבי הדרום, ולא רק לתושבי המקום, ואין לכך תחליף באזור כולו.

"יודגש, כי ישנה הפרדה בין הכניסה למתחם של גני עומר לבין הכניסה לבית החולים הגריאטרי, ועל כן הטענה על סכנת הידבקות הינה מופרכת.

"משרד הבריאות פנה למשטרה, בכדי למנוע ממי שמנסה למנוע בבריונות את כניסת האמבולנסים ואת הטיפול בחולי הקורונה".

 

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 515 מילים ו-1 תגובות
סגירה