כפייה אלימה של גזענות

איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'

הימין הישראלי עוסק כיום בכפיית השקפתו הגזענית על החברה הישראלית כולה. מי בכלי הממשל שלו, מי בכלי התקשורת שלו ומי בכלים אחרים.

אחרי הכפייה הלאומנית של חוק הלאום, וכפיית ההתנחלויות בשטחים בשם הכפייה הלאומית, אחרי הכפייה הדתית בחסות ותמיכת המפלגות החרדיות כמעט בכל תחום של חיינו – הגיעה עכשיו הכפייה הגזענית. היא נחשפת בימים אלה במלוא כיעורה וסכנותיה. טוהר הגזע היהודי בראש מעיניהם של הכופים.

אחרי הכפייה הלאומנית של חוק הלאום, וכפיית ההתנחלויות בשטחים בשם הכפייה הלאומית, אחרי הכפייה הדתית בחסות ותמיכת המפלגות החרדיות – הגיעה הכפייה הגזענית

ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל זה הכיסוי.

בפועל מדובר על תורת טוהר הגזע היהודי. גזענות של מי שמחשיבים עצמם ליותר יהודים מיהודים אחרים. הם נאבקים בראש חוצות למען חוקי הלכה פרימיטיביים ולמניעת כל הפרה של צו הלכתי מלפני מאות שנים, בשם אותה כפייה דתית לאומנית גזענית.

הם מסתייגים מכל ערך הומני של קבלת פליטי מלחמות ומהגרי עבודה.

העמדה שהימין הגזעני בישראל מנסה לכפות מתנגדת לחילונים יהודים שמאלנים, לעולים שלא עברו גיור כהלכה האורתודוכסית, מדירה נשים מהמרחב הציבורי, משירות צבאי, מהאוניברסיטאות ומבתי המשפט. היא מדירה גם זרמים אחרים ביהדות.

הימין הגזעני מנסה להכניס גזענות למערכת החינוך, מחדיר שנאת להט"בים למוסדות המדינה, לכנסת, להפגנות, ומפיץ דברי הסתה של אנשי דת ופוליטיקאים (שהתערבבו לגוף אחד) בשם תורת גזע – נגד כל חלקי החברה האלה יחד.

המהלכים של השרה איילת שקד נגד הפליטים האוקראינים הם שיאו של מהלך ציני וגזעני שניזון מתורות הגזע השפלות ביותר בהיסטוריה.

העמדה שהימין הגזעני בישראל מנסה לכפות מתנגדת לחילונים יהודים שמאלנים, לעולים שלא גוירו כהלכה האורתודוכסית, לזרמים אחרים ביהדות, ומדירה נשים

כשרבני הציונות הדתית שותקים או תומכים במעשי הזוועה של נוער הגבעות נגד פלסטינים ונגד חיילי צה"ל, זה ניסיון לכפות גזענות אלימות ולאומנות על כלל החברה הישראלית.

כשרבנים חרדים וחברי כנסת חרדים מתקוממים, מקללים ומסיתים נגד שר הדתות על שינויים בחופש הבחירה של ארגוני הכשרות, זה ניסיון לכפייה דתית אלימה וגזענית.

כשינון מגל מצייץ נגד בג"ץ לקראת אישור הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל ומנסה להשוות בין היהודים באושוויץ (שלא אכלו כלל) אשר מסרו נפשם על קידוש יהדותם, לבין הכפייה של רבנים דתיים וחרדים למנוע מחילונים הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל – הוא פשוט מנסה לכפות עמדות גזעניות דתיות קיצוניות על הרוב המכריע של אזרחי ישראל.

ומעל כל אלה, כששרת הפנים איילת שקד כופה על ממשלת ישראל ומדינת ישראל את עמדותיה הגזעניות במסגרת סמכותה לא להכניס פליטי מלחמה בגלל שאינם יהודים, היא כופה על המדינה כולה עמדה גזענית לא מוסרית מנוגדת לערכיהם של הרוב המכריע מבין הישראלים.

כששקד כופה את עמדותיה הגזעניות, במסגרת סמכותה לא להכניס פליטי מלחמה שאינם יהודים, היא כופה על המדינה עמדה גזענית לא מוסרית, המנוגדת לערכי הרוב

הכפייה הגזענית היא המשכה של הכפייה הלאומנית שהיא המשכה של הכפייה הדתית.

אלימות היא כירסום יסוד הדמוקרטיה, אמר רבין לפני שנרצח.
כפייה דתית היא כרסום יסוד הדמוקרטיה.
כפייה לאומנית וגזענית הן חיסול יסוד הדמוקרטיה.

לאיילת שקד אין מקום בממשלה של מדינה דמוקרטית, שוחרת צדק שוויון ושלום.

ממשלת ישראל הנוכחית, למרות שיושבים בה אנשי ימין מרכז עם שמאל וערבים, צריכה לגנות ולהתנתק מהכפייה של הימין הגזעני.

אומות העולם, שהיו מסוגלות לבלוע טיעוני ביטחון ולקבל את עמדות הימין הלאומי כחלק מהדיון הפוליטי הלגיטימי על השטחים, וראו בכפייה הדתית בישראל עניין פנימי, לא יוכלו לקבל כפייה גזענית.

העולם כולו נלחם בגזענות. כל משחק כדורגל מתחיל בכריעת ברך של השחקנים, המסמלת התנגדות לאפליית שחורים. שלטים "לא לגזענות" מפורסמים במגרשים למאות מיליוני צופים וממשלות בעולם כולו נאבקות נגד גזענות באשר היא.

אומות העולם, שהיו מסוגלות לבלוע טיעוני ביטחון ולקבל את עמדות הימין הלאומי כחלק מהדיון הפוליטי הלגיטימי על השטחים, וראו בכפייה הדתית בישראל עניין פנימי, לא יוכלו לקבל כפייה גזענית

ישראל לא יכולה להיכנע לכפיית הגזענים. לא יהיה לה מקום בין אומות העולם אם עמדה כזאת מובילה את ממשלת ישראל. ואנחנו כולנו נהיה מצורעים שבאים ממדינה מצורעת אם ניתן לכפייה הזו לנצח.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
יהודי, הוא כל איש ואישה השייך לעם ישראל וכפוף לתורת ישראל שמשקפת את ארץ ישראל. לולי כל אלה, איזה צידוק יש לנו לחיות כאן ? למה רק יהודים מכל קצוות העולם, התפללו 2000 שנה לחזור למקום שמעו... המשך קריאה

יהודי, הוא כל איש ואישה השייך לעם ישראל וכפוף לתורת ישראל שמשקפת את ארץ ישראל. לולי כל אלה, איזה צידוק יש לנו לחיות כאן ?
למה רק יהודים מכל קצוות העולם, התפללו 2000 שנה לחזור למקום שמעולם לא היו בו אבל מכירים אותו כמו את כף ידם. על פי ספר שליווה אותם ומורשת של אלפי שנים שמוכרת לכולם.
מי שמתנכר לזה שיחפש לו ארץ אחרת.

עוד 581 מילים ו-3 תגובות
סגירה