מפגינה פרצה לשידור חי בערוץ הממלכתי הרוסי; כתב פוקס ניוז נפצע קשה בקייב

תמנו־שטה על מדיניות הפליטים: "צביעות האדם הלבן, באתיופיה ממתינים יהודים כבר שנה"; שי: "המלחמה באירופה נוגעת בי יותר" ● אוקראינה: לפחות תשעה הרוגים בתקיפת מגדל טלוויזיה בעיר ריבנה ● גורם בפנטגון: 100% מהכוחות שנערכו בגבול נכנסו לאוקראינה" ● זלנסקי ינאם ביום רביעי בפני הקונגרס האמריקאי ● איראן: סיכלנו ניסיון לפגוע במתקן הגרעיני בפורדו

מפגינה התפרצה לאולפן חדשות בערוץ הממלכתי הרוסי והפגינה נגד המלחמה באוקראינה, 14 במרץ 2022 (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
מפגינה התפרצה לאולפן חדשות בערוץ הממלכתי הרוסי והפגינה נגד המלחמה באוקראינה, 14 במרץ 2022

זלנסקי בסרטון בפייסבוק שלו – על הלחימה, על חייל רוסי שמטופל בבית חולים לצד חיילים אוקראינים "כי כולנו בני אדם", ועל האזהרות שלו מפני רוסיה וקריאתו לסנקציות עליה בשנה שעברה, כדי למנוע מלחמה.

נשיא אוקראינה מתריע כעת: "אם לא תטילו 'אזור אסור לטיסה', הטילים ייפלו גם על בתי האזרחים שלכם בשטח נאט"ו".

Ми проходимо найстрашніше випробування у нашій історії, у нашому житті.Ми захищаємо найдорожче, що в нас є.Ми повинні триматися, повинні боротися.І ми переможемо.Я в це вірю.

Posted by Володимир Зеленський on Sunday, March 13, 2022

נציג מהמשלחת הרוסית לשיחות עם אוקראינה, ליאוניד סלוצקי, אמר לסוכנות הידיעות RIA: "לפי מה שאני רואה, ההתקדמות עשויה לצמוח בימים הקרובים לעמדה משותפת של שתי המשלחות, ותוביל למסמכים לחתימה"

מיכאלו פודוליאק נציגו של הנשיא זלנסקי אמר: "רוסיה מתחילה לדבר באופן בונה, וקשובה יותר לעמדות אוקראינה – אני מאמין שנגיע לתוצאות ממשיות בימים הקרובים".

פודוליאק מסביר שהשיחות נערכות כל הזמן באמצעות קבוצות עבודה בווידאו והיום יסוכמו תוצאות כל הדיונים.

השרה פנינה תמנו שטה מברכת על שינוי מתווה קליטת הפליטים אתמול במסגרתו ייכנסו קרובי משפחה של אזרחי ישראל. "המענה שהשרה שקד נתנה הוא ראוי ונכון", היא אומרת בראיון בגל"צ. "לא מכירה פליטים שמגיעים לפה אם אין להם משפחות. נצטרך כל הזמן לחשוב מחוץ לקופסא, כמו שאני מכירה את החברה הישראלית הם ייקלטו בעבודות – המדינה צריכה להחליט אם היא מסדירה זאת עד תום".

שרת העלייה והקליטה החדשה פנינה תמנו-שטה בדיון בוועדת הכנסת, מאי 2019 (צילום: יהונתן סינדל/ פלאש 90)
שרת העלייה והקליטה החדשה פנינה תמנו-שטה בדיון בוועדת הכנסת, מאי 2019 (צילום: יהונתן סינדל/ פלאש 90)

גדעון סער אמר בראיון ברשת ב':  "אנשים לא נבלמו מלהיכנס. ההחלטה שהתקבלה אתמול היא החלטה נכונה. אם היינו הולכים להגבלת כניסה היינו גורמים נזק למדינת ישראל".

סער הוסיף: "ההחלטה לקחת בחשבון קרובי משפחה של ישראלים שחיים כאן היא נכונה. למילה 'פליט' יש משמעותיות משפטיות מסוימות. אנחנו נותנים מקלט ללילה למי שצריך, זה הדבר האנושי והנכון – וזה מה שישראל עשתה בפועל בשבועיים האחרונים".

בכאן מדווחים כי משרד הבריאות פועל להוצאתם של יותר ממחצית מהמאושפזים הכרוניים בבתי החולים הפסיכיאטריים למסגרות ייעודיות מותאמות.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ אמר כי ישראל עומדת על סף מהפכה בתחום בריאות הנפש. הוא הוסיף כי בית חולים הוא לא בית ומטופלים לא אמורים לגור בו לאורך שנים וכי פגש במהלך ביקוריו במוסדות מטופל שהיה מאושפז במשך 30 שנים, דבר בלתי מתקבל על הדעת.

עיתון כלכליסט מפרסם הבוקר מעין כתב הגנה על סדרת התחקירים שלו אודות השימוש ברוגלות במשטרה. בין השאר נטען כי צוות מררי לא בדק כמו שצריך את הסוגיות העולות מהתחקירים, כי מח"ש לא הייתה מעוניינת להיפגש עם הכתב ולראשונה מספרים שם כי המקורות שלו ביחידת הסיגנט של המשטרה.

עורכת כלכליסט גלית חמי התראיינה לרשת ב' בנושא.

סגירה