"אין לי שום סיכום לגבי העתיד, להיפך: מציעים לי להיות שרת הבריאות כדי להישאר"

בלעדי היא מתעקשת שעשתה את כל המהלכים שלה לבד ● מכחישה בתוקף שסגרה על דיל עם הליכוד ● טוענת שסמוטריץ' לא כתב לה את המכתב לבנט ● והיא לא רוצה לעזוב את ימינה ● יממה וחצי אחרי שהטילה פצצה פוליטית שעשויה להוביל את המדינה לבחירות חמישיות, סילמן אומרת לזמן ישראל: "בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. ובקואליציה מציעים לי עכשיו את התפקיד של הורוביץ, אבל אני לא אלך על זה"

עידית סילמן, נובמבר 2021 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
עידית סילמן, נובמבר 2021

מה שהכי מעצבן את ח"כ עידית סילמן בשעות האלה הוא הניסיון לקשור את המהלך הפוליטי המטלטל שלה בכל מיני גיבורים אחרים, שתובעים לעצמם קרדיט או מנסים לתפוס טרמפ על הפרישה שלה מהקואליציה.

סילמן מתעקשת כי עשתה את כל המהלכים שלה לבד, והכל היה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה, בלי קומבינות, בלי שיחות אפלות במשך ימים ושעות, בלי עוזרים ובלי שותפים.

"עשיתי הכול לבד", אומרת סילמן בראיון בלעדי לזמן ישראל. "הפתעתי את כולם. ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו. הם לא ידעו שאוציא הודעה כזו. אף אחד לא ידע. היו בהלם, אבל אני הייתי שלמה עם עצמי".

"ביום שלישי קמתי בשתיים בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שבכלל לא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו"

לא התייעצת עם אף אחד? לא סגרת עם אף אחד על העתיד הפוליטי שלך?
"אין לי שום הבטחות לגבי העתיד. שום הסכמים. להיפך, מציעים לי הכול כדי להישאר. מציעים לי עכשיו את תפקיד שר הבריאות, אבל אני לא אלך על זה".

זה נשמע מדהים. ראש הממשלה מציע להדיח את שר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנות אותך במקומו?
"יש הצעה כזו. תקשיב, מציעים לי בלי סוף. מתקשרים. אומרים לי תיקחי מה שאת רוצה, תעשי כל מה שצריך".

חברה של עידית סילמן מגיעה אליה לביתה אחרי התפטרותה עם זר פרחים, 6 באפריל 2022 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)
חברה של עידית סילמן מגיעה אליה לביתה אחרי התפטרותה עם זר פרחים, 6 באפריל 2022 (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

רעיון מצוין: תהיי שרת הבריאות ואז תוכלי לנסות ולמנוע הכנסת חמץ לבתי החולים. זה מה שרצית מלכתחילה, לא?
"הבעיה זה לא החמץ, אתה מבין. זה כל הדברים האחרים שחשובים לנו. החמץ היה רק מכה לפני הנחתה. זה כל הכרסום בזהות היהודית. זה בנפשי. ראיתי את זה פעם אחר פעם. אחר כך בא גם הכרסום בערכים. ראש הממשלה בנט מדבר על 'הגדה המערבית'. וואלה. אם אני בעד הגדה המערבית אצטרף ליש עתיד, אקבל שם שריון, נלך לבחירות, ארגיש שם בנוח".

"הבעיה זה לא החמץ, אתה מבין. זה כל הדברים האחרים שחשובים לנו. בנט מדבר על 'הגדה המערבית'. וואלה. אם אני בעד הגדה המערבית אצטרף ליש עתיד, אקבל שם שריון, נלך לבחירות, ארגיש שם בנוח"

מה הסיכום בינך ובין נתניהו והליכוד? תקבלי שריון במקום העשירי ואת תפקיד שרת הבריאות?
"אין שום סיכום על שריון. בליכוד מוכנים לתת לי הכול, אבל אין שום סיכום. אין כאן שום אופורטוניזם מצדי. אני לא צריכה תפקידים. היה לי אחלה ג'וב. הייתי יו"ר הקואליציה. מה צריך יותר, אבל זה לא העניין.

"היום העם לא איתנו. איבדנו את העם. יש גם בעיה בקואליציה הזו, עם כל המאמצים שעשינו לתחזק אותה. הסיעות מנצלות את הכוח שלהן. אין לי בעיה עם הערבים, אבל אתה לא יכול לבוא ולהודיע לי רגע לפני ההצבעה ש'אם לא אקבל את זה ואת זה אני לא מצביע'. יש גם הרבה חברי כנסת נורווגים שזו בעיה בפני עצמה. אי אפשר לנהל מדינה ככה".

למה נפגשת אתמול עם סגן השר אביר קארה ועמיחי שיקלי? את רוצה להקים סיעה חדשה?
"שום דבר. אביר קארה בא אליי. הוא רוצה להקים סיעה נפרדת. יש לו הסכמים שהוא מביא מכל מיני מקומות. אני לא באירוע הזה. לא אעשה כלום בינתיים".

אביר קארה במליאת הכנסת, 5 באפריל 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אביר קארה במליאת הכנסת, 5 באפריל 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

את מחשיבה את עצמך עדיין כחברת כנסת בימינה?
"כן, ואני לא רוצה שיכריזו עליי כפורשת. לא פרשתי משום מקום".

תראי מה את עושה. הקמתם את הממשלה הזו כדי שלא נלך לבחירות חמישיות, ועכשיו בגללך המדינה הולכת לבחירות חמישיות.
"אם הולכים לבחירות, זה לא בגללי. אפשר עכשיו, ברגע זה, להקים ממשלת ימין, מה הבעיה? מי רוצה היום בחירות? גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה. ימינה בבעיה. אפשר להקים ממשלה. בנט יהיה ראש הממשלה או שר הביטחון, ויתחלף עם נתניהו.

"אפשר עכשיו, ברגע זה, להקים ממשלת ימין, מה הבעיה? מי רוצה היום בחירות? גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה. ימינה בבעיה. אפשר להקים ממשלה. בנט יהיה רה"מ או שר הביטחון, ויתחלף עם נתניהו"

"אי אפשר עם החרמות האלה כל הזמן. מספיק עם זה. אנחנו לא החרמנו אף אחד לפני הבחירות האלה. אתה יודע מה, אם יקימו ממשלת ימין מאוחדת אני מוכנה לפרוש לגמרי מהמערכת הפוליטית. רק שאפשר יהיה לעצור את הכרסום הזה בכל הערכים שלנו".

למה לא באת להפגנת הימין אתמול בערב? נתניהו שיבח אותך. הקהל היה מרים אותך על כפיים.
"אני לא צריכה שירימו אותי לא באירוע הזה ולא בכל מקום. תאמין לי, לא מעניין אותי. אני באתי לעשות את השליחות שלי. אצלנו באים אנשים ואומרים 'סילמן, בחרנו בך שתעשי א' ואתם עושים ב'". זה הכול".

אבל זו הייתה הטענה נגדכם מלכתחילה.
"כן, אבל אז עוד לא התחיל הכרסום הזה שקיים היום. חשוב לי מה אתה ומי אתה ומה אתה משאיר אחריך. זה מה שחשוב באמת".

עידית סילמן בוועדת הבריאות של הכנסת, 30 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עידית סילמן בוועדת הבריאות של הכנסת, 30 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

תגידי, מה הסיפור עם מכתב הפרישה שלך מהקואליציה? בצלאל סמוטריץ' ניסח אותו אצלו במשרד?
"נו באמת, אני צריכה שסמוטריץ' ינסח לי מכתב? לדעתי זה היה במייל שלו, ולכן חשבו שהוא כתב את זה".

אז נתניהו ישב איתך ולא סגרתם על שום דבר קונקרטי?
"לא. אני לא צריכה הצעות ולא מחירים. בתחילת הקדנציה הם הציעו לי את משרד הבריאות אם לא אהיה בימינה. זה לא קרה אז. באמת לא מעניין אותי".

מה את מצפה שיקרה עכשיו במדינה? מה המסר שלך?
"תקשיב, יש פגרה. חודש זה המון זמן כדי לחשוב ולהקים ממשלה ימנית. יש אנשים כאלה מוכשרים בצמרת הפוליטית, יש לכולם אינטרס לא ללכת לבחירות, זה מה שהציבור רוצה ואפשר לעשות את זה מיד. אני חוזרת ואומרת, מספיק עם כל החרמות האלה".

"יש פגרה. חודש זה המון זמן כדי לחשוב ולהקים ממשלה ימנית. יש אנשים מוכשרים בצמרת הפוליטית, יש לכולם אינטרס לא ללכת לבחירות, זה מה שהציבור רוצה ואפשר לעשות את זה מייד. מספיק עם כל החרמות"

ממשרד ראש הממשלה טרם השיבו לבקשת זמן ישראל לתגובה. שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב כי איננו מעוניין להגיב.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
8
חול בעיני הציבור. איך אפשר להקים ממשלת ימין עכשיו עם נתניהו? לא הצליחו אחרי הבחירות, איך עכשיו? תקווה חדשה נבחרו על העקרון של להחליף את ביבי. מי שרוצה עכשיו ממשלת ימין צריך לקרוא לביבי ... המשך קריאה

חול בעיני הציבור. איך אפשר להקים ממשלת ימין עכשיו עם נתניהו? לא הצליחו אחרי הבחירות, איך עכשיו? תקווה חדשה נבחרו על העקרון של להחליף את ביבי. מי שרוצה עכשיו ממשלת ימין צריך לקרוא לביבי לפרוש. מי שרוצה רק ביבי, יצטרך לחכות .

ראיון מופרך של אישה שלא מחוברת לשום מציאות. לדעתי היא צריכה פסיכיאטר שימליץ לה על כדור שיחבר אותה חזרה לקרקע. היא נכנסה עם ימינה לממשלת שינוי. וממשלת שינוי זו לא ממשלת ימין. זו ממשלה שמ... המשך קריאה

ראיון מופרך של אישה שלא מחוברת לשום מציאות. לדעתי היא צריכה פסיכיאטר שימליץ לה על כדור שיחבר אותה חזרה לקרקע. היא נכנסה עם ימינה לממשלת שינוי. וממשלת שינוי זו לא ממשלת ימין. זו ממשלה שמתחשבת גם באחרים. אבל לסילמן זה לא אכפת. היא שונאת את החילונים יותר מאשר את הערבים. ממשלה של מושחתים וחדלי אישים מהימין, אין לה בעיה, אבל חילונים שלא מתפללים לאלוהים – זה כרסום.
סילמן הוכיחה שהשמאל מכיל את הימין, והימין לא רק שונא אלא מוכן להפעיל אלימות ולשבור את הכלים – רק לא שמאל חילוני.
סילמן היא דמות טרגית שנפלה למקום הלא נכון ושלא מבינה בשיט מהי פוליטיקה ואיך דמוקרטיה עובדת.
למרות שאני לא אוהב את מגלגלי העיניים שסילמן מייצגת, הרבה חקרו שיניים ותמכו בממשלה. אבל הפרימדונה לא יכלה יותר. בושה שאחת כזו בכלל הגיעה לכנסת. בוגדת.

הבינה/קראה שההסכם שלה עם ביבי הוא פלילי התנועה לאיכות השלטון כבר הגישה תלונה למבקר המדינה ולראש ועדת הבחירות עכשיו מתחילה ערימה של שקרים כדי לטשטש בנט *לא יכול* להחליף את הורוביץ הדבר... המשך קריאה

הבינה/קראה שההסכם שלה עם ביבי הוא פלילי

התנועה לאיכות השלטון כבר הגישה תלונה למבקר המדינה ולראש ועדת הבחירות

עכשיו מתחילה ערימה של שקרים כדי לטשטש
בנט *לא יכול* להחליף את הורוביץ
הדברים שלה זה גיבוב שטויות ושקרים
הבעל הגאון שלה חסל לא את הקריירה. וטוב שכך

עוד 870 מילים ו-8 תגובות
סגירה