קנה אחד פלוס אחד, שלם על שניים בלבד!

 (צילום: iStock-CoreyFord)
iStock-CoreyFord

חברת סאני, יבואנית סמסונג, יצאה במחיר מבצע של 14.90 ש"ח לחבילת סלולר חודשית. החברה לא פרסמה את תחשיביה ושיקוליה, אני עושה את הערכת המצב האישית שלי לפיכך, ומסקנתי היא שלא להתפתות למבצע הזה ולא לרכוש אצלה חבילה כזו.

כולנו רוצים לשלם פחות. ההיגיון בדרך-כלל אומר שלשלם פחות זה יותר טוב. זה עושה נעים בגב. במיוחד כשאתה יודע שיש בסביבה מחירים גבוהים יותר.

אבל אם כבר בהיגיון עוסקים אנו, ההיגיון גם אומר שריבוי ספקים מביא לתחרות ביניהם והתחרות מורידה את המחיר, וכך יש סיכוי שניהנה מהמחיר הכי נמוך שכלל הספקים יכולים לתת.

חברת סאני, יבואנית סמסונג, יצאה במחיר מבצע של 14.90 ש"ח לחבילת סלולר חודשית. מסקנתי היא שלא להתפתות למבצע הזה ולא לרכוש אצלה חבילה כזו

אבל כשהמחיר הופך לכזה שבסבירות גבוהה אין אף אחד מהספקים שבאמת יכול לעמוד בו ולתת שרות לאורך זמן,  גם לא אותו ספק שהציע אותו, ברור הוא שהמחיר נועד לרסק את כל האחרים ולהשכיב אותם לרצפה.

מי שמציע מחיר שלא הוא ולא אחרים יכולים לעמוד בו מאמין בדרך-כלל שיש לו יותר אוויר לנשימה, ומאמין שכאשר היריבים יתרסקו וייצאו מהתחרות וישאירו לו לבדו את הזירה, הוא כבר ידאג לגבות מחיר כזה שיפצה אותו על מחיר-המבצע ההוא.

לאיש מאתנו אין רצון לרסק את הספקים בשוק, כי ככל שיתמעטו הספקים הם יעלו מחירים – לא צריך קרטל בשביל זה, זה התהליך הכי טבעי – וסופו של דבר שנמצא שוב את עצמנו ב-1992, בימים שקניתי את הסלולרי הראשון שלי – שילמתי בימים ההם משהו כמו שקל לדקה של שיחה. אולי יותר.

30 ש"ח שאני משלם כיום לחודש הוא מחיר הוגן כלפיי ומשאיר שולי רווח צרים מאוד לספק. אני מקווה שבמחיר הזה הספק שלי יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן.

14.90  ש"ח לחבילה חודשית הוא מחיר שלהערכתי אינו מכסה את העלויות לספק. אחרי שהמחיר הזה ישבור את היריבים וישכיב אותם גוססים בזירה, ואחרי שהללו ייצאו ממנה על אלונקה והמחיר יזנק לגבהים, כולנו נתחרט על כך.

אבל כבר יהיה מאוחר מדי – לא יישאר מי שיציע לנו מחיר זול יותר.

עכשיו אתם יכולים להכניס כאן את השיר של מרטין נימלר.

14.90  ש"ח לחבילה חודשית הוא מחיר שלהערכתי אינו מכסה את העלויות לספק. אחרי שישבור את היריבים וישכיב אותם גוססים בזירה, המחיר יזנק לגבהים וכולנו נתחרט על כך

סלולרי כולנו צורכים – חלק מאתנו ברמה היסטרית, אחרים ברמה עוד יותר היסטרית. זהו מוצר צריכה בסיסי כיום.

אני יודע שבמדינה שבה ראש הממשלה סוחב עימו כמה תיקי חקירה, שמחאה יומיומית לא מזיזה ליועץ המשפטי למשפחה את הביצה, ושבה אשת ראש הממשלה זורקת לארץ חלה טרייה – אין זמן לדברים טריוויאליים כאלה.

מצד שני, אני חושש לעמוד שוב במצב, שבו אני שוקל אם אני יכול להרשות לעצמי להעלות את הפוסט הזה, כי אמצא את עצמי משלם לפי מילה, ולפי זמן אוויר, ולפי הקריזה של בעל-המניות, שהתעורר בבוקר, הרטיב את האצבע ברוק, ולפי כיוון הרוח קבע את המחיר.

כמו פעם.

וכמו שקורה, אגב, במחיר של כמעט כל מוצרי המזון שאנחנו קונים.

ותחשבו על זה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ל- הדי בן - עמר ואחרים. היה לי את אחד המכשירים הסלולרים הראשונים בארץ שלא נבנה בגודל של מגדלי עזריאלי. אני זוכר היטב את המחירים. (בניגוד לאחרים ועדי עובדים חזקים - רפא"ל ואחרים קיבלו את... המשך קריאה

ל- הדי בן – עמר ואחרים. היה לי את אחד המכשירים הסלולרים הראשונים בארץ שלא נבנה בגודל של מגדלי עזריאלי. אני זוכר היטב את המחירים. (בניגוד לאחרים ועדי עובדים חזקים – רפא"ל ואחרים קיבלו את התנאים שהשיג מאוחר יותר כחולון – הוא הפך את כל הארץ לועד עובדים חזק מול חברות הסלולר). מכל מקום כבר אז היה קשר מעניין בין להיות טוב להמונים לבין להרוויח מהם במקביל משהו שכתבתי בערך לפני 12 שנה. עמירם
תרומות 30.08.2007
התרומה של נוחי דנקנר לצפון זיכתה אותו בתשואות. הגביר הגיע. המדינה במקום לקחת מיסים פי כמה ממיליונרים נותנת להם אפשרויות פילנתרופיות. הבעיה של הצפון במקרה זה או נתמכי אגודות צדקה במקרים אחרים, שהם תלויים ברצונו הטוב של מישהו שיתכן שבוקר אחד יתעורר על צד שמאל. גרוע מזה, יתכן שהממשלה לא תסכים להיכנע לאלו דרישות כלכליות שלו. לדוגמא חברות הסלולר, שדנקנר אחד מבעליהן, חויבו להודיע לפני שהמטלפן נכנס לתא קולי דבר שהיה לטובת הצרכן ונתן יחסי ציבור לשר התקשורת. חברות הסלולר פשוט העלו את מחיר השיחה כך שהן היו המרוויחות, והצרכן נדפק. תארו לעצמכם שהממשלה לא הייתה מאפשרת לעלות את מחיר השיחה, איפה הייתה אז התרומה.

עוד 450 מילים ו-1 תגובות
סגירה