דיווח: עודה ניסה לבקר בביה"ח את אחיו של זכריה זביידי שנפצע בחילופי האש בג'נין

מחשש לעריקה נוספת, כהנא התפטר מתפקיד שר הדתות – יחזור לכהן כח"כ ● נקבע מותו של לוחם הימ"מ שנפצע באזור ג'נין; בנט: "מסר נפשו למען ביטחון ישראל" ● השר פריג': "המשטרה ביזתה את הלווייתה וזכרה של שירין אבו עאקלה" ● דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות במערב המדינה ● ח"כ כסיף תקף שוטר; רה"מ: מתחבא בפחדנות מאחורי החסינות

ח"כ איימן עודה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
יונתן סינדל / פלאש 90
ח"כ איימן עודה

השר לביטחון הפנים בר-לב מסר הלילה: אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם.

שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל – בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו.

ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה – הוא יכול לפנות ישירות אליי.

ההתערבות של טיבי:

בהארץ מפרסמים כי ראש הממשלה בנט אמר בשיחות פרטיות עם שני גורמים פוליטיים כי הוא סבור כי "מנסור עבאס נמצא בסכנת חיים ועלול להירצח".

בסוכנות הידיעות הפינית מדווחים כי רוסיה מתכוונת להפסיק את אספקת הגז לפינלנד בעקבות בקשתה להצטרף לנאט"ו.

סגן השגריר הרוסי באו"ם אמר כי "אם נאט"ו תפרוס כוחות בטריטוריות של פינלנד, אותן טריטוריות יהפכו למטרות לגיטימיות לתקיפה".

בישראל היום מדווחים כי מארגני מצעד הדגלים המסורתי של יום ירושלים ב-29 במאי מתכננים שהמצעד יעבור דרך שער שכם.

המשטרה בוחנת את הבקשה ומוסרת כי "עבודת המטה וההיערכות רק בתחילתן. נפעל ונעשה כל שנדרש לקיומו התקין והבטוח של המצעד כמדי שנה".

עיסאווי פריג' אמר: "מצעד הדגלים הפך מזמן למצעד פרובוקציה, שכל מטרתו להעלות את המתיחות בירושלים ובאזור כולו. בכוונתי להעלות את הנושא בישיבת הממשלה הקרובה ולפעול על מנת שנתיב המצעד לא יעבור באזורים שבהם מטרתו אינה לחגוג את חגה של ירושלים, אלא להתגרות בתושביה".

שר התרבות חילי טרופר כתב טור למקור ראשון על רקע חגיגות יום העצמאות – וטקס המשואות עליו היה אחראי. בין השאר נכתב:

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, עם פתיחת אירועי יום העצמאות, גרם גם השנה התרוממות נפש להמוני בית ישראל, אבל גרר תגובה חמוצה מסוימת ומהודהדת בטוויטר, מצד מי שכנראה לא אהב את אופיו של הטקס השנה, וצייץ: "נמיכות קומה, הדגשת המסכנות; די להנמכה הגלותית השיטתית של עם ישראל". עד כדי כך.

לדברי טרופר הדבר מדגים "כמה נמוך יכולים לרדת האנשים שמדברים גבוהה גבוהה על נמיכות קומה. הם יעלבו, יבזו, ילגלגו, והכול בשם מלחמת מצווה במזימה פרוגרסיבית מדומה. באופן מגוחך ינסו לייחס מניע פוליטי לכל החלטה שלטונית שאינה מוצאת חן בעיניהם, ולא יעלו על דעתם שלפעמים אין מניעים נסתרים ולפעמים אין מזימה חשאית, יש רק רצון להיטיב. אפילו רצון להקל על לוחמים הלומי קרב, בביטול מופע הזיקוקים במתכונתו הישנה, נתפס אצלם כמהלך פרוגרסיבי ולא כגילוי של ערבות הדדית ברוח היהדות. ציבור שבעבר היה מתייצב לצד הלוחמים, מתנער מהם פתאום ולועג להם". (…) מותר כמובן להתנגד לממשלה הזו, לכעוס עליה עד מאוד, אבל אנא הפסיקו להעמיס השערות מופרכות על הפעילות שלנו ביום העצמאות".

משיאי המשואות בכנסת, 2 במאי 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
משיאי המשואות בכנסת, 2 במאי 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
סגירה