הליכוד החל בקמפיין "ממשלת האחים המוסלמים"

עם הודעתו אתמול של ח"כ ניר אורבך על כוונתו לפרוש מהקואליציה, יצא לדרך קמפיין "רע"ם תומכי טרור" ו"ממשלת האחים המוסלמים" ● זה יהיה הקו המרכזי במערכת הבחירות של הליכוד והציונות הדתית, וחברי המפלגות החלו בהעברת המסרים כבר עתה ● אלא שניסיון העבר מלמד כי קמפיין גזעני נגד ערביי ישראל רק מעלה את מספר המנדטים שלהם בכנסת ● פרשנות

סרטון בחירות שבו בנימין נתניהו מתריע כי "הערבים נעים בכמויות אל הקלפי" (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
סרטון בחירות שבו בנימין נתניהו מתריע כי "הערבים נעים בכמויות אל הקלפי"

האות ניתן. אתמול בכנסת הודיע ח"כ ניר אורבך (ימינה) שהוא לא בעניין יותר. הניסוחים ששלח בהודעה לעיתונות היו מסויגים. לכאורה אם הממשלה תצליח להעביר את חוק יו"ש (תקנות לשעת חירום – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית) בשבועיים הקרובים הוא אולי לא יהיה לגמרי בחוץ.

אבל נראה שההחלטה נפלה: בכוונתו לנסות להרכיב ממשלה חלופית בכנסת ה-24, אך מכיוון שהוא – אורבך – היה שם בדיוק לפני שנה עם ההתלבטויות והניסיונות להקים ממשלה ימנית, גם אורבך יודע שאין לכך הרבה סיכוי ומשמעות ההודעה שלו היא פיזור הכנסת והליכה לבחירות.

בתוך כך, בליכוד פצחו בקמפיין "רע"ם תומכי טרור" ו"ממשלת האחים המוסלמים". אתמול בישיבת סיעת הליכוד, אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו:

"היחידים שיש להם תקווה בממשלה הזאת הם הסחטנים. מנסור עבאס דורש – מקבל. ג'ידא רינאוי-זועבי מאיימת – מקבלת. אחמד טיבי מצייץ – מקבל. הם מקבלים מיליארדים מהכיס של אזרחי ישראל לטובת ההנשמה המלאכותית של ממשלת האחים המוסלמים. הם אלה ששולטים במדינה ובממשלה".

זו השיטה וזו ההכפשה: להעביר לאזרחי ישראל את המסר שאם הם עובדים בשיתוף פעולה עם ערבים, הרי שמדובר באנשים שהם על הרף הטרוריסטי. כפי שנחשף לראשונה בזמן ישראל בחודש שעבר, זה יהיה הקו המרכזי בקמפיין הבחירות של הליכוד – וכל חברי המפלגה החלו בהעברת המסרים כבר כעת.

הנה, למשל, ח"כ ישראל כ"ץ – שר האוצר לשעבר ומבכירי הליכוד שכתב אתמול בטוויטר: "מנסור עבאס הוא ראש הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים בישראל בדיוק כמו מקבילו בעזה יחיא סנוואר".

וזה חוזר אצל חברים נוספים בגוש הימין: איתמר בן-גביר ("ממשלת האחים המוסלמים תעביר 72 מיליון ש"ח לרשות הפלסטינית שתומכת ומשלמת משכורות למחבליםבנט ולפיד במכירת חיסול של מדינת ישראל"); יואב קיש ("ממשלת מיעוט בשליטת האחים המוסלמים"); מירי רגב ("בנט זה מה שקורה שהולכים עם תומכי טרור סופם לעשות פיגוע"); ושלמה קרעי ("בנט וממשלת ההונאה שלו הולכים הביתה בבושת פנים. גם נשענו על תומכי טרור וגם נבגדו על ידם").

מטרת הקמפיין היא להכפיש את הח"כים הערבים, ובפרט אלו שהרכיבו את הממשלה הנוכחית, כאילו הם צבועים בתמיכה בטרור.

ניסיון העבר מלמד שגזענות בוטה וצעקנית נגד החברה הערבית בישראל, הקפיצה רבים מהם ודווקא העלתה את שיעור ההצבעה.

ניסיון העבר מלמד שגזענות בוטה וצעקנית נגד החברה הערבית בישראל, הקפיצה רבים מהם ודווקא העלתה את שיעור ההצבעה

בזמנו, ניהלו בליכוד קמפיין נגד החברה הערבית כאילו שיעור הונאות הקלפיות ביישובים הערבים גבוה בהרבה משאר הארץ. הליכוד שאף להציב מצלמות בקלפיות כדי להכפיש, ולקראת ההצבעה בספטמבר 2019 אף כינסו את המליאה כדי להעביר חוק מצלמות שבוע לפני פתיחת הקלפיות.

עימות בין איימן עודה לבנימין נתניהו במהלך דיון על חוק המצלמות, 11 בספטמבר 2019 (צילום: דוברות הכנסת)
עימות בין איימן עודה לבנימין נתניהו במהלך דיון על חוק המצלמות, 11 בספטמבר 2019 (צילום: דוברות הכנסת)

אלא שהתוצאה של הקמפיינים האגרסיביים נגד הערבים הייתה שיעור הצבעה היסטורי: בבחירות לכנסת ה-22 (ספטמבר 2019), הרשימה המשותפת – שכללה אז את רע"ם – השיגה 13 מנדטים. בבחירות מייד אחר כך, לכנסת ה-23 (מרץ 2020), הרשימה – באותו הרכב – כבר עלתה ל-15 מנדטים, מספר שיא.

לפיכך, במערכת הבחירות לפני שנה, שינה נתניהו את הטקטיקה מן הקצה אל הקצה. תוך כדי מגפת הקורונה הוא רץ מיישוב ערבי אחד לאחר, מקומות בו כף רגלו לא דרכה בכל 13 שנות כהונתו כראש ממשלה.

נתניהו דיגמן חיסונים עם אזרחים ישראלים ערבים, כינה את עצמו הוא "אבו יאיר" והיה מרוצה במיוחד מהפיצול ברשימה המשותפת, מתוך הבנה שאחת הרשימות עשויה שלא לעבור את אחוז החסימה.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס, שקיים מו"מ עם הליכוד לפני הקמת הממשלה ה-36, מחזיק אצלו הוכחות למגעים ולזהות האנשים שעבדו מולו. עד היום הוא נמנע מלשלוף תמונות, סרטונים והתכתבויות, מתוך מחשבה שכדאי לו לשמר את הקשר הטוב עם הליכוד. הוא עדיין רוצה להיות לשון המאזניים בפעם הבאה שתורכב ממשלה. מצד שני, דחיקת הקמפיין נגד הערבים לקצה, עשויה להוציא גם ממנו את החומרים.

עבאס מחזיק אצלו הוכחות למגעים ולזהות האנשים שעבדו מולו. עד היום הוא נמנע מלשלוף אותן מתוך מחשבה שכדאי לו לשמר את הקשר הטוב עם הליכוד. הוא עדיין רוצה להיות לשון המאזניים

כך או כך, ניכר שתוכניות הקמפיין של המפלגות השונות נמצאות בעיצומן. השר גדעון סער הכחיש אתמול בשיחה עם זמן ישראל כי בכוונתו לחבור לימינה לקראת הבחירות הבאות. אבל במסדרונות הכנסת מדברים על חיבור לא פחות מעניין: של תקווה חדשה עם כחול-לבן.

במפלגות מרצ והעבודה לחוצים מאוד מהקריאות הציבוריות להתאחדות, שכן חששם הוא שרשימה אחת של שתי המפלגות תניב הרבה פחות מנדטים ממה שיש בידן כיום (13 יחדיו). יעדם של פליטי ימינה אינו ידוע וברע"ם חוששים שלא יעברו את אחוז החסימה. יש להניח שגם בינם לבין המשותפת יערכו דיונים מחודשים על איחוד.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
נתניהו הורס את המדינה בצורה הרבה יותר מוצלחת מהאחים המוסלימים. העצם הוא הוא והאמסלמים שלו הם האחים המוסלמים האמיתיים. נתניהו הוא הוא ההורס את מדינת ישראל. כלום לא יישאר ממנה אחרי עוד על... המשך קריאה

נתניהו הורס את המדינה בצורה הרבה יותר מוצלחת מהאחים המוסלימים. העצם הוא הוא והאמסלמים שלו הם האחים המוסלמים האמיתיים.
נתניהו הוא הוא ההורס את מדינת ישראל. כלום לא יישאר ממנה אחרי עוד עלייה שלו ובנו יאיר לשלטון…

עוד 662 מילים ו-1 תגובות
סגירה