תיאוריית הדורות - מי יחליף את ה"האלפא" ומה הופך אותם לשונים?

האדם הכפול, ממשי ווירטואלי, אילוסטרציה (צילום: iStock / metamorworks)
iStock / metamorworks
האדם הכפול, ממשי ווירטואלי, אילוסטרציה

המהירות בה התהליכים מתרחשים בעולמנו כיום הולכת וגדלה באופן קבוע. מומחים בתחום העתידנות וסוציולוגים מנבאים, כי במהלך 10 השנים הבאות בני האדם יחוו שינויים בקצב בו נחוו שינויים על ידי בני אדם במהלך אלף השנים שקדמו להן. שינויים אלה ישפיעו ישירות על הדורות הבאים, ובמיוחד ישפיעו על אלה שנולדו בתקופת המגפה העולמית. אני קורא לקבוצה זו דור ה-W.

המהירות בה התהליכים מתרחשים בעולמנו כיום גדלה באופן קבוע. מומחי עתידנות וסוציולוגים מנבאים, כי במהלך 10 השנים הבאות בני האדם יחוו שינויים בקצב בו נחוו שינויים במהלך אלף השנים שקדמו להן

מדוע דור ה-W? הסיבה לכך הוא הצליל של האות W (דאבל יו) – את/ה כפול/ה. אלה הם אנשים שיחיו בשני עולמות כבר החל מן השנים הראשונות לחייהם. האני העצמי שלנו מתקיים בעולם האמיתי, לעומת האני הדיגיטלי שלהם שיתקיים בעולם הוירטואלי. עולמות המטא הראשוניים נגישים לילדים כבר בגיל צעיר – אינסטגרם, פייסבוק, מיינקראפט, פורטנייט ובעתיד הקרוב, אבולוציה של פייסבוק ואינסטגרם אל תוך המטא.

באופן מסורתי, היסטוריונים וסוציולוגים עוסקים בניתוח הדורות. מומחים בתחומי השיווק והתקשורת צריכים להיות בתקופה זו בהווה בחזית, כאשר הם צופים בדורות דרך פריזמה אחרת. לא דרך הפריזמה של מחזורי ההיסטוריה, אלא באמצעות ההעדפות הצרכניות, נקודות המבט, ההרגלים, התרבות והסביבה הטכנולוגית שלהם, אשר כולם גם יחד מניעים את בני האדם.

הבנת התנהגות הצרכנים שלהם תאפשר לחברות לנצל את השוק המתהווה הזה, ולשרת טוב יותר את הצרכים הייחודיים של הלקוחות העתידיים שלהן. לא מדובר כאן בעתיד הרחוק – עבור דור W המעבר הזה כבר החל.

לדור ה-W ישנם מניעים ותמריצים חדשים ושונים – הם יותר מעוניינים בטובין והטבות דיגיטליים מאשר בתמריצים פיזיים וטובין חומריים שאותם העדיפו הדורות הקודמים. החוויה החדשה של דור ה-W היא זו המאפשרת להם מעבר בין העצמי "הפיזי" שלהם לבין העצמי "הדיגיטלי" שלהם באופן טבעי. זאת בעוד שהוא יעריך מאד את הפרטיות שלו ואת האפשרות שלו לבחור בין אנונימיות לבין פרסום – הן בעולם המקוון והן בעולם האמתי.

מדוע דור ה-W? צליל האות W (דאבל יו), את/ה כפול/ה. אלה אנשים שיחיו בשני עולמות כבר משנות חייהם הראשונות. האני העצמי שלנו מתקיים בעולם האמיתי, לעומת האני הדיגיטלי שלהם שיתקיים בעולם הוירטואלי

באותה עת, הדור החדש לא יחשוב על ערכי הראשוניות של העולם הדיגיטלי כעל מוזרים. זה יהיה רגיל עבורם שדופמין ואנדורפינים אינם מיוצרים מן החוויות של בעלות על דברים או עשייה של דברים בעולם הפיזיקלי, אלא מתוך רכישה של נכסים דיגיטליים, או חוויות שהם חווים במציאות הדיגיטלית שלהם.

האווטאר המשודרג שלהם יהיה בעל ערך גדול יותר עבורם מאשר ההופעה הפיזית שלהם בעולם האמיתי. הוא בא במגע עם קבוצה גדולה הרבה יותר של העמיתים שלהם, הוא נראה לעתים קרובות יותר ושמים אליו לב יותר, וההופעה של אותו אווטאר (שלא כמו האני הפיזיקלי שלהם) נמצא לחלוטין בשליטתם.

יש לנו את כל הסיבות להאמין כי דור ה-W יעריך את המטבעות אלטרנטיביים אפילו עוד יותר. אלה עשויים להיות מטבעות הקריפטו, שעבור דור ה-W מהווים נכס המתאים לראיית העולם שלהם, ללא בקרה וללא גבולות, אך באותה העת עם אמון רב יותר. נכסים דיגיטליים – הזכויות לנכס או רכוש מסוים של אווטאר דיגיטלי, הופכים גם הם בצורה גוברת והולכת לחוויות הגורמות לעונג, הנאה ומעניקות סטטוס לדור ה-W.

העבודה בעולמות הדיגיטליים ופתרונן של משימות וירטואליות יהפכו להיות הסקטור הכי יוקרתי של הכלכלה עבור דור ה-W. תעסוקה בספורט דיגיטלי (e-sports), ביצירה של תוכן דיגיטלי, בהנפקה ואספקה של מטבעות וירטואליים, תגבר, תהייה שכיחה עבור דור זה ותהווה סוג אליטיסטי של תעסוקה. כתוצאה מכך, עבודה בעולמות הוירטואליים תהפוך להיות עבודה מיוחסת, בעוד שעבודה במציאות שאינה מקוונת תהפוך להיות נחלתם של אנשי הצווארון הכחול.

זה יהיה רגיל לדור החדש שדופמין ואנדורפינים אינם מיוצרים מחוויות הבעלות על דברים או עשיית דברים בעולם הפיזיקלי, אלא מרכישת נכסים דיגיטליים או חוויות שהם חווים במציאות הדיגיטלית שלהם

דור ה-W כבר גדל בקרבנו, וככל שנתחיל לחשוב וליצור את התנאים להתפתחותו ויישומו מהר יותר, כך גדל הסיכוי שנבטיח לעצמנו מעבר חלק וידידותי לסביבה אל עולם ה-W.

ולאד קרנין הוא מומחה בעל שם עולמי לשיווק ולשיווק דיגיטלי. הוא בוגר London Business School ובעל תואר מאסטר מ-ESERP Business School Madrid. מחבר הספר “End of utopia. Rise and fall of the financial pyramid”.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 598 מילים ו-1 תגובות
סגירה