מנדלבליט צריך לתת את הדין, לא רק את הדוח

ההפגנה השבועית נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, יולי 2017 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
ההפגנה השבועית נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, יולי 2017

מה חשב לעצמו היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט כשדחה את המלצת המשטרה ומרבית פרקליטיו להאשים את בנימין נתניהו ורעייתו בשוחד בתיק 1000? מה חשב, שלא ניחשף לעובדות? שלא נשמע את העדויות? שלא נבין במשפטים או בשופטים? מה הוא חשב? שהציבור מטומטם?

מה חשב לעצמו מנדלבליט כשדחה את המלצת המשטרה ומרבית פרקליטיו להאשים את נתניהו ורעייתו בשוחד בתיק 1000? מה חשב? שלא ניחשף לעובדות? שלא נשמע את העדויות?

הרי כל מה שאנחנו שומעים כעת בעדותה הפומבית של העדה הדס קליין נפרש בפני מנדלבליט כבר לפני שנים. האירועים המתוארים בכתבי האישום התרחשו בשנים 2015-16 וגם קודם לכן. אנחנו חיים כעת בשנת 2022.

מנדלבליט הוא זה שהחליט לאחד את התיק הזה עם תיקי האלפים האחרים, כשהוא יודע איזה חומר מרשיע טמון בתיק הזה לבדו. שוחד במלוא מובן המילה והמשמעות. שוחד שהיה צריך לגרום להעמדתו לדין של מי שלקח אותו תוך כמה חודשי משפט קצרים ולשלוח אותו לכלא.

העובדות ברורות. הקלסרים, החשבוניות, הסמסים, הדרישות, השקיות השחורות מתנופפות כמו דגל שחור מעל משרד היועמ"ש לשעבר, שרק עיוור או מי שליבו אטום לא יבחין בהן.

אז מה חשב לעצמו מנדלבליט? שלא נבין שהוא עשה זאת בכוונת מכוון? לא בטעות, לא בשיקול דעת משפטי טהור, אלא בידיעה ברורה שהוא מאפשר לחשוד בשוחד להמשיך לכהן כרגיל כראש ממשלה בישראל. להחליט על חיים ומוות, כלכלה או ריסוק, בזמן שעל גבו וגב רעייתו מונחות עדויות מסמרות שיער של הדס קליין ואחרים. עדויות על חיי מותרות, שוחד, ניצול, סחיטה באיומים ושקרים לעובדי הציבור ששירתו את אותו ראש ממשלה בתפקידו הממלכתי.

העובדות ברורות. הקלסרים, החשבוניות, הסמסים, הדרישות, השקיות השחורות מתנופפות כדגל שחור מעל משרד היועמ"ש לשעבר. רק עיוור או אטום לא יבחין בהן

האם מנדלבליט התנהג כיועץ ממלכתי? כמי שהאינטרס הציבורי לנגד עיניו? ממש לא.

כבר אחרי ארגז השמפניה הראשון היה צריך להתריע ובשני היה עליו להעמיד לדין.

מנדלבליט נפגש עם נתניהו מעל מאה פעמים ללא תיעוד ממש באותה תקופה. האם לא יכול היה להזהיר אותו? להורות לו להפסיק? היה יכול. אולי פחד, אולי שיתף פעולה, אולי העלים עין. אבל מנדלבליט חייב היום הסברים מנומקים לציבור. בקולו. בכתב ידו.

המשפט הזה והעדות הזו של קליין מצביעים על השיטה גם בפרשיות האחרות, שיטת המריחה של היועמ"ש: איסור על חקירת בני הזוג במקביל, הוצאתה של הגברת מכתבי האישום בתיק 1000 ובתיק 4000, הימנעות מחקירת תפקידו של הבן הגר איתם, שינמוך עבירות משוחד להפרת אמונים, ובעיקר מתנת הזמן עד להגשת כתבי האישום המאוחדים וההגנה על נתניהו בבג"ץ שבו ניסו למנוע ממנו להתמודד לתפקיד רה"מ כאשר הוא נאשם בעבירות פליליות.

כל זה לא עזר.

אז מה חשב לעצמו מנדלבליט? מה הוא אמר לעיניהם של הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד והמפכ"ל כאשר בכל ישיבה עם רה"מ עיניהם חיפשו אותו, כדי שיביט להם בעיניים וייתן תשובה: האם ראש ממשלה המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול וראוי לשלוח את פקודינו לקרב? למשימות שמירת הביטחון והחוק? לקבל החלטות על חייהם? חיינו?

מנדלבליט הפך את עצמו למעשה לנאשם מספר 2 בתיקי נתניהו.

לא שמעתי משפטן אחד שעדיין מצדיק את החלטותיו למרוח זמן, לאחד תיקים, ולהתנהג מול משפחת נתניהו בסלחנות כה מופרזת.

זו לא טעות, זו מדיניות. היא עלתה לאזרחי ישראל בארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים, בנזק כלכלי של מיליארדים, בהחרבת הדמוקרטיה ופילוג העם, בהתקפות ברוטליות על הפרקליטות, המשטרה והשופטים.

מנדלבליט הפך את עצמו למעשה לנאשם מספר 2 בתיקי נתניהו. לא שמעתי משפטן אחד שעדיין מצדיק את החלטותיו למרוח זמן, לאחד תיקים, ולהתנהג מול משפחת נתניהו בסלחנות כה מופרזת

כל המערכת שעליה היה היועמ"ש אמור להגן, הותקפה בגסות כשהוא דאג אישית לתפקידו ולמי שמינה אותו, מי שמינתה אותו.

על כל אלה הוא עוד צריך לתת גם את הדין לא רק את הדוח.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
עד המוות - כלא, כלא עד יום מותו! טרור, סחיטות, פחד, איומים וכו' וכו'; עולם תחתון, עולם הפשע והעבריינות: הקלטות, מעקבים, פיתוי ושידול לעניינים מיניים כדי שיהיה חומר מפליל, פריצה למחשב אי... המשך קריאה

עד המוות – כלא, כלא עד יום מותו! טרור, סחיטות, פחד, איומים וכו' וכו'; עולם תחתון, עולם הפשע והעבריינות: הקלטות, מעקבים, פיתוי ושידול לעניינים מיניים כדי שיהיה חומר מפליל, פריצה למחשב אישי ובדיקת אתרי פורנו שניצפו, איומים מחוץ לבית עם זרקא ובן יהודה, אמסלם מאיים ומפעיל טרור ועוד ועוד. רק כלא עד יום מותו – זה הצדק לביבי! דרעי כבר הלך לאיבוד

אני מקווה שהכותב כתב את המאמר ההזוי הזה לפני החקירה הנגדית של הגברת הדס שליין שמתגלת כמנפולטורית ושקרנית וקיים ספק גדול מאוד לאן הלכו הסיגירם והשמפניות שהיא סיפרה עליהם כי אם הוא כתב את... המשך קריאה

אני מקווה שהכותב כתב את המאמר ההזוי הזה לפני החקירה הנגדית של הגברת הדס שליין שמתגלת כמנפולטורית ושקרנית וקיים ספק גדול מאוד לאן הלכו הסיגירם והשמפניות שהיא סיפרה עליהם כי אם הוא כתב את זה אחרי שהתחילה החקרה הנגדית אז דחוף לקבל מהרופא כדורי מציאות ונוגדנינשינאה

אתה חי בסרט שיקרי אין קלסרים אין עובדות ואין בטיח בינתים הכל סיפורי רכילות ומימי ששילם עבור כל המתנות זה פארקר שאין לו שום עסקים בישראל חוץ מאהבת נתניהו כמו שאומרת בחקירה הדס קליין אזמ... המשך קריאה

אתה חי בסרט שיקרי אין קלסרים אין עובדות ואין בטיח בינתים הכל סיפורי רכילות ומימי ששילם עבור כל המתנות זה פארקר שאין לו שום עסקים בישראל חוץ מאהבת נתניהו כמו שאומרת בחקירה הדס קליין אזמעל איזה שוחד אתה מדבר נתניהו גם לא נתן כלום למילציין ויזה לארהב יש לו גם בלי נתניהו הכל היה בלוף

עוד 551 מילים ו-4 תגובות
סגירה