לא חוזרים ללימודים המורים לילדים החולים יפתחו בשביתה ביום ראשון

ארגון "כוח לעובדים", המייצג את המורים המלמדים ילדים חולים בבתי חולים ובבתיהם, דורש להעלות את שכרם ומאיים שלא לפתוח את השנה ● השביתה תחל בלי קשר לשביתת המורים בחינוך הרגיל ● ההורים: "אנחנו תומכים במורים שמועסקים בתנאים מחפירים באופן שפוגע בילדינו, שגם ככה קשה להם"

ילד חולה, צילום אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
ילד חולה, צילום אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לכתבה

ארגון "כוח לעובדים", המייצג מורים של מאות ילדים חולים בישראל, שלומדים בביתם ובבתי החולים, מאיים שלא לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון. כך נודע לזמן ישראל. זאת, בלא קשר לאיום הכללי בשביתת מורים בחינוך הרגיל.

במאמץ להגיע להסכם ולמנוע את השביתה מתקיים משא ומתן בין "כוח לעובדים", המורים לילדים החולים, ועד הורי הילדים החולים, משרד החינוך ועמותת "קדימה מדע" המעסיקה את המורים במסגרת תוכניות "שלבים" ו"הילה".

אם הצדדים לא יגיעו למתווה מוסכם ויוחלט לפתוח בשביתה בחינוך לילדים החולים, היא תתקיים גם אם לא תפרוץ שביתת מורים כללית ולהיפך.

מדובר בשביתה שלישית ברציפות בתחילת שנת הלימודים של מורי הילדים החולים, ששבתו גם בתחילת שנת הלימודים הקודמת וזו שלפניה, בשעה ששנת הלימודים הכללית נפתחה כרגיל.

שביתת המורים בתוכנית "הילה" מתוכננת להימשך יומיים – יום ראשון ושני הקרוב, ובתוכנית "שלבים" – שלושה ימים. השביתה בשתי התוכניות עשויה להתארך, וגם אם לא יתארכו מתכננים המורים להמשיך אחרי השביתה בעיצומים.

המורים לילדים החולים מועסקים בעמותת "קדימה מדע", זכיינית של משרד החינוך, בתנאי העסקה של "עובדי קבלן" במשך 10 חודשים בשנה, ולטענתם מועסקים בשכר שעתי של 65 שקל בשעה. הם טוענים שאינם זכאים לתנאים סוציאליים ואין להם ביטחון תעסוקתי.

המורים דורשים העלאת השכר השעתי ב-5 שקלים, לעומת תוספת של 65 אגורות לשעה שמציעה, לטענת המורים, "קדימה מדע". המורים דורשים שהעלאת שכרם תתבצע במסגרת הסכם קיבוצי וההנהלה, לטענת המורים, אינה מוכנה לכך. ההנהלה גם מסרבת להכיר בהסכם הקיבוצי שהמורים בתוכנית "הילה" חתמו עם חברת קבלן קודמת, "עתיד".

בנוסף, דורשים המורים לילדים החולים שמשרד החינוך יתחייב להוציא לקראת שנת הלימודים הבאה מכרז חדש להפעלת השירות, ושהמכרז יבטיח להם שכר חודשי קבוע, מה שיאפשר להם להעניק שעות לימוד רבות יותר, וגם להשתכר בחודשי הקיץ ובחגים.

המורים טוענים שבזמן שתקציב ההוראה לילדים החולים שהעמותה מקבלת מהממשלה הוכפל, שכרם של המורים לא גדל כלל.

"צורת ההעסקה שלנו, בלא שכר חודשי ובלא ביטחון סוציאלי, פוגעת בנו ובילדים שאנחנו מלמדים יותר מכל דבר אחר", אומר לזמן ישראל דרור בן יעקב, מורה לילד חולה וחבר ועד המורים, "אבל כרגע, מאחר ש'קדימה מדע' זכתה שוב במכרז באופן זמני בגלל הבחירות ובנימוקים תמוהים אחרים, אנחנו מרכזים את המאמץ בדרישה הבוערת להעלאת שכר".

עמותת "קדימה מדע" זוכה במכרזים של משרד החינוך כבר ארבע שנים ברציפות. למשרד החינוך הגיעו תלונות מצד הורים ומורים על התנהלות החברה, והוא פתח בהליך בדיקה של התנהלותה. בעבר פורסם בעיתון "הארץ" כי כ-30 מורים המועסקים על ידי החברה לא שובצו לעבודה, או שובצו לעבודה במשרה חלקית בלבד – למרות המחסור בשעות לימוד בילדים. הילדים החולים מקבלים בין חמש ל-12 שעות לימוד בשבוע בלבד.

"מספר השעות שהילדים מקבלים הוא בדיחה גם אם היה מדובר בילדים במצב רגיל, ובוודאי כאשר מדובר בילדים שגם ככה מתמודדים עם הקשיים האדירים של המחלות והמוגבלויות עצמן", אומרת לזמן ישראל שרונה נמר, יו"ר ועד ההורים של הילדים החולים.

"אנחנו נפגעים מהתנהלות העמותה הזאת, ותומכים לחלוטין במאבק המורים. תנאי העבודה של המורים שלנו הם מחפירים, ולמרות שהם עובדים במסירות, ברור לנו שהם ייתנו הרבה יותר אם הם יועסקו בתנאים טובים יותר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: משרד החינוך מייחס חשיבות רבה למענה החינוכי שניתן לילדים חולים שנמצאים בביתם, ומקצה לכך משאבים רבים. המורים בתכנית מועסקים על ידי זכיין שמפעיל את התכנית במלואה. פניות בנוגע לתנאי העסקתם יש להעביר לזכיין.


עד כה לא התקבלה תגובת "קדימה מדע" לידיעה.

עוד 501 מילים
סגירה