חלק מפשעי הממשלה נגד הציבור לא נפתרו גם בממשלת השינוי

שלט "הצילו" בהפגנה שקיימו מפלגות אופוזיציה תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה", ברחבת מוזיאון תל אביב במוצאי שבת (צילום: Neuberg/Flash90)
Neuberg/Flash90
שלט "הצילו" בהפגנה שקיימו מפלגות אופוזיציה תחת הכותרת "חומת מגן לדמוקרטיה", ברחבת מוזיאון תל אביב במוצאי שבת

מכלול פשעים נגד הציבור הישראלי בוצעו ב-12 שנות שלטונו של הנאשם בנימין נתניהו (כולל אי העברת תקציב מטעמים אישיים, שזו באמת הפתולוגיה של הפתולוגיה).

חלק מהפשעים ניסתה ממשלת השינוי לפתור ואף הצליחה חלקית:

  • קטיעת תרבות הכזב המוחלטת.
  • קטיעת הנרקיסיזם המלוכני.
  • העברת שיח האלימות המילולית מהממשלה לאופוזיציה.
  • העברת תרבות השיסוי וההסתה מהממשלה לאופוזיציה.
  • תפקוד שממוקד באזרחים ולא בצרכיו האישיים של נוכל.
  • שיתוף פעולה סביר בין שרים ולא עוד הפרד ומשול ביניהם.
  • יכולת לחלוק בקרדיטים ולא להתמקד בפולחן אישיות.
  • שיקום מערכת יחסים בינלאומית עם מנהיגים דמוקרטיים.
  • שיקום מערכת יחסים עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.
  • שילוב מפלגה שמייצגת אזרחים ערבים בקואליציה.
  • פעולה בהיבטים מסוימים לצמצום אפליית האזרחים הערבים.
  • ניסיון כן להיאבק בפשיעה האיומה שפוגעת באזרחים הערבים.
  • הפסקת ההתעמרות המכוונת במוסדות שלטון החוק.
  • איוש תפקידים בכירים במערכת התביעה הכללית תוך קטיעת הניסיון להחליש אותה בכוונה תחילה.
  • העברת תקציב מדינה.
  • צמצום קטן מאד של המצוקה הכלכלית הבלתי נתפסת בעזה.
  • ואפילו תקופת שקט יחסי בדרום.

מכלול פשעים נגד הציבור הישראלי בוצעו ב-12 שנות שלטון נתניהו (כולל אי העברת תקציב מטעמים אישיים). חלק מהפשעים ניסתה ממשלת השינוי לפתור ואף הצליחה חלקית

אך הפשעים המחרידים מכל, שהעמיקו בשנות נתניהו, לא נפתרו בידי ממשלת השינוי ונדמה שלא רק שהיא לא מסוגלת לפתור אותם – אלא שחלקם דווקא החמירו בתקופתה:

1

פשע האפרטהייד בגדה. זהו פשע מושתק במידה רבה במדינת ישראל. אלו שמבקשים להיאבק בו עדיין מוקעים כבוגדים (אף שהרבה פחות מוקעים מאשר בתקופת נתניהו): בצלם. שוברים שתיקה.

הפשע הזה העמיק השנה: גירוש אכזרי בהכשר בג"ץ של התושבים העניים של מסאפר-יטא מבתיהם, התעמרות הולכת וגוברת של מתנחלים אלימים בתושבים פלסטינים בחסות הצבא ואף בשיתוף פעולה עם חיילים, המשך ההשתלטות על קרקעות פלסטיניות, המתתם של חפים מפשע לרבות ילדים ועוד.

זהו הפשע העצום והשיטתי שמדינת ישראל אחראית לו. הרטוריקה של לפיד בנושא הפלסטיני שונה מהרטוריקה המרושעת של נתניהו. אפילו הרטוריקה של בנט הפכה מרושעת פחות. גנץ פגש את אבו מאזן. אך כל אלו הם קליפה חלולה שמסווה פשע ממוסד ועצום ממדים שאינו קשור כלל בהגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל: 2 מערכות חוק שונות לפלסטינים ולמתנחלים הישראלים בגדה ודיקטטורה צבאית אכזרית שמושלטת מטעמנו על 3 מיליון וחצי נתינים משוללי ריבונות ואזרחות.

הרטוריקה של לפיד בנושא הפלסטיני שונה מהרטוריקה המרושעת של נתניהו. אפילו הרטוריקה של בנט הפכה מרושעת פחות. אך זו קליפה חלולה שמסווה פשע ממוסד עצום שאינו קשור להגנה על ביטחון אזרחי ישראל

2

המצור על עזה נמשך: נעשו מאמצי שיפור מסוימים ומצומצמים עד מאד בשנה האחרונה. אך סיר הלחץ הנורא והסבל האנושי העצום נמשכים. 15 אלף פועלים בישראל זה טוב. אך לא נעשה דבר בעל משמעות קיומית ואסטרטגית להקלה אמיתית על המצוקה המובנית של 2 מיליון איש ואישה בשטח הצפוף בעולם.

3

מערך המיסוי במדינת ישראל עודנו רגרסיבי. אף אחד לא רוצה לגעת בכך. המיסוי על עבודה בכלל ועל עצמאים בפרט הוא בלתי נסבל מחד, תוך שהמיסוי על הון נמוך במיוחד. מיסוי ירושות עתק כמו בארצות הברית ויפן הקפיליסטיות? הס מלהזכיר. הדבר הזה יתפוצץ. מדובר בהתעמרות מקוממת ובלתי מוצדקת שנגזרת אך ורק מכוחם של בעלי ההון.

4

פשע מחירי הדיור. אזלו המילים. מדובר בפשע מובהק של ממשלות נתניהו. אך ממשלת השינוי לא עשתה דבר בנדון. הרימה ידיים. הפקרת אזרחי מדינת ישראל נמשכת. מחירי הדירות נסקו בשנה האחרונה ב-18 אחוזים. זהו פשע מייאש וחמור במיוחד.

5

חלוקת קרקעות במחיר אפס למעטים בעלי כוח תוך המשך חניקת הרבים בנושא מחירי הדיור: הגיע הזמן להפנות את הזרקור לתופעה קיומית מקוממת שמושתקת במידה רבה. מיעוט של כ-5 אחוזים במדינת ישראל מקבל בתואנות שונות קרקעות שמעשירות אותו, תוך ש-95 אחוזים מהאזרחים ממשיכים להביט בהשתאות במחירי הדיור הבדיוניים. להבנת מנגנון הפריבילגיה הקרקעית ועוצמת פעולתו – מוזמנים להיכנס לכאן.

חלוקת קרקעות במחיר אפס למעטים בעלי כוח תוך המשך חניקת הרבים. מיעוט של כ-5 אחוזים במדינה מקבל קרקעות שמעשירות אותו, תוך ש-95 אחוזים מהאזרחים ממשיכים להביט בהשתאות במחירי הדיור הבדיוניים

6

ההתבצרות מאחורי פוזיציה מחלישה את יכולת החשיבה העצמאית וחוש הביקורת: מאבקו הנבזי, המסית, המשסה והכוזב של נתניהו במה שנותר משלטון החוק במדינת ישראל (בהפרדה מלאכותית מהגדה שבה שתי מערכות חוק שונות לפי מוצא אתני שונה – מקיימת מדינת ישראל הריבונית בקווי 1967 ניסיון להבטיח שלטון חוק ושוויון לפני החוק בצורה מוגבלת מאד) – מאבק נורא זה גורם לרבים וטובים להתחפר אוטומטית מאחורי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. וכך, עוולות אמיתיות מטעם הגופים הללו לא סופגות את הביקורת הראויה להן.

סימני שאלה מודחקים בנימוק (החשוב) של מאבק בתרבות הכזב הביביסטית. פגיעות בזכויות אדם לא מטופלות כראוי במישור הציבורי. היבטי ריקבון מקיפים אינם נדונים ברצינות.

וברגע שלא מטפלים ברצינות בלקויות ולא מעלים סימני שאלה עובדתיים ורציניים – פותחים פתח נוסף לתיאוריות קונספירציה מטורללות בדבר רדיפה בדיונית שלא הייתה ולא נבראה של ראש הממשלה המשחית שכיהן כאן 12 שנים ברציפות ועלול לשוב בקרוב.

7

המשך קריסת מערכות הרווחה והחינוך. זהו פשע עצום שמחייב מאמר נפרד. אך ההפקרה נמשכת במידה רבה גם בשנה האחרונה.

בלימת נתניהו ומחנה פולחן האישיות הביביסטי-כהניסטי היא אכן דבר קיומי. אבל גם פירוק האפרטהייד בגדה, הקלה על חיי תושבי עזה, שינוי מערך המיסוי המקומם והפחתה דרמטית של מחירי הדיור הנפשעים. גם שיקום מערכות החינוך והרווחה. כמו גם טיפול רציני בכשלי המשטרה והפרקליטות.

בלימת נתניהו ומחנה פולחן האישיות הביביסטי-כהניסטי היא אכן דבר קיומי. אך גם פירוק האפרטהייד בגדה, הקלה על חיי תושבי עזה, שינוי מערך המיסוי המקומם, הפחתה דרמטית של מחירי הדיור הנפשעים ועוד

טיפול רציני בכשלי אמת, תוך הגנה על הגופים הללו מפני מתקפות כוזבות בשירותו של הנאשם שמפרק את החברה הישראליות, גם היא עניין קיומי.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 832 מילים ו-1 תגובות
סגירה