לפיד: נתניהו מוכר את העתיד של ילדינו עבור דיל פוליטי

יועז הנדל הודיע לא יתמודד בבחירות הקרובות ● ליברמן נגד פשרת לפיד עם המתמחים: "ספין לפני הבחירות" ● 7.5 חודשי עבודות שירות נגזרו על עובדת "חצי חינם" שהורשעה במתן שוחד לדוד ביטן ● מיכאלי: "יש עתיד מתנהגת בצורה לא ראויה - שולחת שליחים מאחורי הגב שלי לכל מיני אנשים" ● עדות הדס קליין: שרה כעסה שג׳ודי ניר מוזס פגשה את בראד פיט

ראש הממשלה יאיר לפיד נושא דברים בקריה, 5 באוגוסט 2022 (צילום: אלעד מלכה)
אלעד מלכה
ראש הממשלה יאיר לפיד נושא דברים בקריה, 5 באוגוסט 2022

מחר (רביעי) תחל הגשת רשימות המועמדים לכנסת לוועדת הבחירות המרכזית. הגשת הרשימות תתאפשר מהשעה 13:00 בצוהריים עד 17:00 בערב.

יום הגשת המועמדים השני – והאחרון – יחול מוחרתיים (חמישי). ניתן יהיה להגיש רשימות מהשעה 16:00 אחר הצוהריים עד 22:00 בלילה.

בשונה מהליכוד, שמחזיקה באותיות מח"ל, העבודה, שמחזיקה באותיות אמ"ת, יש עתיד, שמחזיקה באותיות פ"ה, ומפלגות נוספות המיוצגות בכנסת – רשימות חדשות צפויות להעדיף להקדים להגיע לוועדת הבחירות כדי להצליח לתפוס אותיות פנויות אטרקטיביות. שבע אותיות נותרו פנויות: ז, י, נ, ק, ך, ף ו-ץ.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר שתשובתה של איראן להצעה האירופית מביאה לכך שלא סביר שייחתם עימה הסכם בטווח הזמן הקרוב.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, 12 בספטמבר 2022 (צילום: Raquel Cunha/Pool via AP)
בלינקן במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי, אתמול (צילום: Raquel Cunha/Pool via AP)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שמתחילת החודש ארצו כבשה מחדש כ-6,000 קילומטרים רבועים שהיו בשליטת רוסיה.

איילת שקד חתמה עם מפלגת הבית היהודי על הסכם, שלפיו, יתמודדו יחד בבחירות לכנסת. האות ב' היא שתשמש את הרשימה בבחירות. מפלגת הבית היהודי צריכה לאשר את ההסכם במוסדותיה.

שקד אמרה: "אני שמחה שהצלחנו לבנות מחדש בית לציונות הדתית ולימין האחראי בישראל. נפעל יחד להקמה של ממשלה רחבה ימנית ויציבה". יוסי ברודני מהבית היהודי מסר: "אני מברך את שרת הפנים איילת שקד על הדחיפה לשותפות הזו. ההסכם שנחתם הוא יציאה לדרך חדשה עבור הציבור הדתי לאומי והימין בישראל".

רשימה בראשותו של יועז הנדל זוכה באחוז אחד מקולות הבוחרים – כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר ב"ישראל היום". איילת שקד, שותפתו לשעבר של הנדל, קיבלה עשירית האחוז פחות ממנו – 0.9% מהקולות. שיעור תמיכה זהה קיבלה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה. צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר קיבלה 0.8% מהקולות. כל ארבע הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה, שעומד על 3.25%.

• יתר נתוני הסקר פורסמו אתמול; ניתן לצפות בהם כאן.

סגירה