ההקלטות מוכיחות: רמי בן יהודה הוא לא רק ביריון, הוא גם משפיע

פעיל הליכוד רמי בן יהודה תוקף את מריה אלקין, צילום מסך מסרטון שצולם באירוע ועלה ב"כאן" (צילום: צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
פעיל הליכוד רמי בן יהודה תוקף את מריה אלקין, צילום מסך מסרטון שצולם באירוע ועלה ב"כאן"

רמי בן יהודה עלה לאחרונה לכותרות בשל תקיפת תת אלוף (מיל.) רמי מתן ומפגין נוסף בהפגנה בצומת חמד. זה אינו המקרה היחידי שבן יהודה היה מעורב בתקריות אלימות או בהפעלת לחצים על חברי כנסת ובני משפחתם, וגם אינו אירוע שיא.

האם יש מי שהתעמק בשאלה אם בן יהודה וחבריו הם חלק מתופעה או שזה רק עשבים שוטים ובשאלה באיזו מידה הם משפיעים בפועל?

נראה כי בתקשורת ובציבור הרחב לא מייחסים לבן יהודה חשיבות או השפעה. להערכתי, קיימת השפעה ואנסה לבסס את זה בעזרת עדויות, סרטונים והקלטות שממחישים את האלימות, השנאה, והסכנה – לצד ההשפעה שהוא וסובביו נהנים ממנה והמהלכים שאותה חבורה נוקטת בהם מאחורי הקלעים.

נראה כי בתקשורת ובציבור הרחב לא מייחסים לבן יהודה חשיבות או השפעה. להערכתי, קיימת השפעה ואנסה לבסס את זה בעזרת עדויות, סרטונים והקלטות שממחישים את האלימות, השנאה, והסכנה

איומים על סעדה ואשתו

לאחר המקרה בצומת חמד, התקיים דיון "ספייס" בטוויטר – מעין דיון תמיכה ברמי בן יהודה.  בן יהודה, נהג ב"אגד" ואיש שטח של הליכוד, סיפר למשתתפים שהוא ופעיל נוסף בשם יגאל מלכה הגיעו לביתו של משה סעדה בתקופה שסגן ראש מח"ש לשעבר שקל לאיזו מפלגה להצטרף – למפלגה הרוח הציונית בראשות איילת שקד, לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר לליכוד בראשות בנימין נתניהו. לבסוף, כידוע, שוריין סעדה על ידי נתניהו למקום ה-28 (הריאלי) בליכוד.

ב"ספייס" מספר בן יהודה על ביקור שלו ושל פעילים בביתו של סעדה, שבו לטענת בן יהודה הוא פנה לסעדה ואמר, בהתייחסו לאיילת שקד: "אם אתה הולך עם הרמאית, הנוכלת, השקרנית הזו, אתה מאבד את כל האהבה שיש לך".

עוד, לדברי בן יהודה עצמו, הוא לא הסתפק בלפנות לסעדה, אלא אף פנה לאשתו ואמר לה: "תראי באיזה מקום פסטורלי את גרה, יש לך שקט ושלווה, מה את צריכה מחר 2,000 מפגינים פה? באתי אליה עם מגאפון".

עו"ד גונן בן יצחק, פעיל מרכזי בעמותת "חוזה חדש" (קריים מיניסטר), מאמין כי בן יהודה הוא דמות משפיעה וכי יש לו חלק מרכזי בפירוק הממשלה. זאת בשל מסע הלחצים והאיומים שהוא וחבריו הפעילו כלפי חברי סיעת "ימינה", ובהם ח"כ אורי אורבך וח"כ עידית סילמן. לעו"ד בן יצחק תיעוד שבו במהלך ההפגנות בן יהודה מסיג גבול ונכנס לחצר ביתו של אורבך .

זאת ועוד: כשאחותה של התובעת במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן-ארי, הלכה לעולמה, בן יהודה וחבריו הטרידו את בן-ארי והפיצו מידע שקרי שלפיו האחות לא נפטרה ועו"ד בן-ארי בכלל המציאה את השבעה כדרך לחמוק מלהופיע בבית המשפט. עו"ד בן יצחק הגיש תלונה במשטרת גלילות נגד בן יהודה על שיבוש הליכי משפט.

גידוף שוטרים ואלימות נגד אזרחים

יש האומרים כי בן יהודה וחבריו הם שליחיו של נתניהו, שלא לומר חייליו, אך קשה לבסס את הקשר ביניהם. עד המקרה בצומת חמד, בן יהודה היה חבר בליכוד ועדיין כשמדברים על השחקנים בזירה, לא לוקחים אותו בחשבון. אם חלילה המקרה בצומת חמד או מקרה אחר, היה נגמר יותר גרוע, אז בוודאי שהיו מתעוררים.

למרבה הצער בשנתיים האחרונות ראינו כיצד מספר פעילים הפועלים ללא רסן גורמים לאלימות ולחציית גבולות. הדוגמאות רבות ובהן ההתפרעות מול משפחת פרקש השכולה בקיסריה, דרך אלימות כלפי מפגינים ואיומים.

בכלל, לבן יהודה עבר עשיר במקרים של התפרעויות ואלימות. ‏מהקמת הממשלה ועד לפרישתו של ח"כ אורבך מהממשלה, התקיימו באופן קבוע הפגנות והוקם מאהל מחאה בשטח הפתוח הסמוך לביתו של אורבך במטרה לשכנעו לפרוש מהממשלה. באחת ההפגנות תועד בן יהודה כשהוא מסיג גבול ונכנס לחצר של אורבך.

בחודש יוני השנה הגיעו לראשונה פעילים שתומכים בממשלת השינוי כדי לקיים הפגנה שקטה וקבלת שבת מול ביתו של אורבך. לא חלפו 15 דקות וכ-20 תומכי נתניהו הגיעו למקום, בהם בן יהודה, שזעק לעברם עם מגאפון:

"איפה האחדות עם מנסור עבאס, למה לא הבאת מתחנגלים? "למה לא הבאתם כמה ערבים עם חוטיני? למה לא? אתם שרופים על מחבלים? יא חתיכת אשפה מתחפש לאיש ימין אין דבר כזה יא זבל, איפה הכיפה שלך, יא אנטישמי? הדבקת כיפה, יא זבל אשפתות? תנגן לנו מוצרט, משהו. את תאי הגזים, יאללה".

המשטרה הגיעה למקום. השוטרת רעות סרוסי רשמה לבן יהודה דוח על הקמת רעש והפעלת מגאפון. בן יהודה הגיב: "על מה רעש? על מה את מתנכלת? … מותר להפעיל מגאפון".

סרוסי השיבה: אבל לא בשעות מנוחה".

בן יהודה: "לא שמנו לב לשעון, אל תנסי לשחק אותה, לא תקבלי דרגות, את אנטישמית בזויה וארורה, מתנכלת לאנשי ימין, את אפס, תתביישי לך, מה את מאיימת בדוחות".

השוטר שלצידה של סרוסי התערב ובן יהודה המשיך בשלו: "אתה מונע ממני בנקמנות עלובה ובעליבות נפש. ..אני צילמתי אותך, אפס מאופס שנותן להם להביא זרי פרחים. פחדן עלוב, איש שמאל אתה, עלוב נפש, אתה אפס של שוטר".

באפריל 2021 בית המשפט הוציא נגד בן יהודה צו הרחקה מביתו של ח"כ זאב אלקין לאחר שמריה אלקין, אשתו של חבר הכנסת, טענה שבן יהודה מגדף אותה.

חודשיים לאחר מכן, ביוני 2021, בן יהודה קרא לעברו של עיתונאי חדשות 12 עמרי מיניב: "זבל שמאלני, אתה בזוי וארור, שקרן".

כאמור, אין אימות ישיר לכך שנתניהו מנצל את הפעילים הנאמנים, המסורים, אך האלימים כדי  לשלוח אותם למשימות מיוחדות ובהם הפעלת לחץ על גורמים מסוימים והפרעה להפגנות. עם זאת, ישנן עדויות לקשר הדוק בין הפעילים לנתניהו ושרי הליכוד שלפי צילומים רבים נראים מחובקים.

לפני שבוע חשף עו"ד בן יצחק סרטון של יאיר נתניהו מברך את אורלי לב, הידועה כפעילה מובילה בקבוצת הפעילים שבה חבר גם בן יהודה. לדברי בן יצחק, יאיר נתניהו גם יצר קשר בעבר עם בן יהודה.

חבר ליכוד נלהב סיפר לי שבן יהודה כבר שנים חבר ופעיל בליכוד ונהנה מהשפעה במפלגה. ישנם ח"כים וקבלני קולות שתומכים בבן יהודה וישנם כאלו שמתנערים ממנו ומתייחסים אליו כעצם בגרון. אם הוא עצם בגרון, מדוע לא מוקיעים אותו מהמפלגה?

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 857 מילים ו-3 תגובות
סגירה