המקרה העצוב של איילת שקד

איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
איילת שקד ונפתלי בנט

לפני כחודש ישב נפתלי בנט עם שותפתו הוותיקה איילת שקד בחדר צדדי בקומת הממשלה. יום לפני זה התנצלה שקד בפני קהל הבוחרים שלה על הממשלה שהקימה תחת אותו בנט. טעות, כך כינתה את הממשלה שהייתה שותפה לה במשך שנה.

לכאורה אין בעיה בכך. איך אמרו הגשש? טעה, טעו, טעינו, טעות. לא קרה שום דבר. טעתה, התנצלה, עכשיו הכל טוב.

טעות, כך כינתה שקד את הממשלה שהייתה שותפה לה במשך שנה. לכאורה אין בעיה בכך. איך אמרו הגשש? טעה, טעו, טעינו, טעות. לא קרה שום דבר. טעתה, התנצלה, הכל טוב

אלא שבמציאות, איילת שקד יודעת שהקמת הממשלה הייתה המעשה האמיץ ביותר, שמנע מהמדינה השתלטות מוחלטת של נתניהו על כל רשות וכל חלקה טובה במדינה.

יתרה מזאת, רק חודש לפני ההתנצלות והכאב הגדול שהיא חשה מול תומכיה, אמרה שקד בראיון לערוץ 12 כי הממשלה עשתה הרבה מאוד דברים טובים והיא לא מתחרטת לרגע על הקמתה, דבר שהיה כורח המציאות.

אז לאיזה איילת להאמין? לאיילת א', ששמה את טובת המדינה לפניה וסייעה בהקמת ממשלת ריפוי ושינוי שההיסטוריה תקבע שהצילה את המדינה? או אולי לאיילת ב', זאת שמייללת מול קהל חובשי כיפות סרוגות ומתחננת שיחזרו לחיקה ויצילו אותה מצילו המאיים של אחוז החסימה?

למי להאמין? לאיילת שקד שמתפארת בהישגים הגדולים שהיא השיגה בממשלה? או לאיילת שקד שמתנצלת על אותה ממשלה ממש?

האמת היא שיש רק איילת שקד אחת והמקרה שלה הוא אחד המקרים העצובים בפוליטיקה הישראלית. במשך עשור כמעט איילת שקד מודרת ומנודה מחברתו של בנימין נתניהו.

זה היה יכול להיות דבר שולי, אילולא העובדה שכמעט בכל העשור הזה היא כיהנה כחברת הקואליציה בראשותו, כמחצית מהזמן כשרת המשפטים של הקואליציה.

לאיזו שקד להאמין? לשקד א', שסייעה בהקמת ממשלת ריפוי ושינוי? או לשקד ב', זאת שמייללת מול קהל חובשי כיפות סרוגות ומתחננת שיצילו אותה מצילו המאיים של אחוז החסימה?

יותר מכל אזרח אחר כמעט במדינת ישראל, נחשפה איילת שקד למחול הטירוף שמתחולל במשפחת נתניהו.

היא נחשפה, על פי דיווחים לא מעטים, להבל פיה של שרה נתניהו, היא נחשפה לקבלת ההחלטות הבעייתית, לטירוף המערכות ולעולם המעוות שהקימו סביבם בני הזוג נתניהו. למעשה החשיפה הזאת היא זו שהובילה אותה ואת נפתלי בנט להקים מפלגה אחרת ולא להצטרף לנתניהו בליכוד.

מסע ההכפשות שהופעל נגדה כשעשתה זאת, ישירות מלשכתו של נתניהו, הוא כמעט חסר תקדים. נגדה ונגד נפתלי בנט. כל נים הגיוני בגופו של כל בנאדם הגיוני זועק חמס מהמחשבה שדווקא איילת שקד תנסה לחבור לנתניהו. היא הרי מודעת לנזקיו, מודעת לסביבתו הרעילה וספגה מסביבה זו כמות רפש חסרת תקדים.

היא עמדה לצד נפתלי בנט במשך עשור שבו נתניהו וסביבתו עשו כל מאמץ להכפיש את בנט, את משפחתו, את אביו המנוח. היא עמדה לצדו של בנט בשנה האחרונה, המזעזעת, בו מסע ההסתה נגד בנט, וגם נגדה, עבר כל גבול סביר.

אז מדוע איילת שקד, על אף הכל, מבקשת סליחה על הקמת הממשלה הנוכחית וחותרת חזרה לזרועותיו של נתניהו (שמצידו בועט בה בתנועות נמרצות בשנייה שהיא מתקרבת)?

התשובה פשוטה וניסח אותה נתניהו כבר בשנת 1999. היא מ-פ-ח-ד-ת. או בעברית נכונה יותר, היא מפוחדת.

אז מדוע שקד, על אף הכל, מבקשת סליחה על הקמת הממשלה הנוכחית וחותרת חזרה לזרועות נתניהו (שמצידו בועט בה בתנועות נמרצות בשנייה שהיא מתקרבת)? התשובה פשוטה: היא מ-פ-ח-ד-ת

כן, איילת שקד, מי שהעידה על עצמה שהיא שילוב בין גולדה מאיר לציפי לבני, מי שמחזיקה בפוזה של הכלאה בין חנה סנש  למדליין אולברייט, היא בסך הכל אדם מפוחד שרק מבקש לשמור על הישבן של עצמו.

בעולם שאותו ברא בנימין נתניהו עבור כת מאמיניו, הקמת הממשלה האחרונה הייתה טעות נוראית, והממשלה עצמה היא הגרועה בתולדות ישראל.

האם איילת שקד מאמינה לרגע בתיאוריה הזאת? ההיפך הוא הנכון. היא עצמה לא מספקת סיבה או רבע סיבה מדוע הממשלה הייתה כושלת. היא לא מספקת סיבות כאלה, כי אין לה כאלה. היא יודעת שהממשלה תפקדה בצורה מושלמת באופן יחסי ללחצים ולמצב המסובך שנקלעה אליו.

היא יודעת שהמערכה בדרום נוהלה היטב. היא מודעת לניהול התקציב האחראי ולעובדה שמדיניות החוץ של ישראל שוקמה. היא מודעת ללחץ המדיני שהביא לנסיגה מהסכם הגרעין ומודעת באותה מידה לחשיבות שבהסכם עם לבנון. אבל היא מ-פ-ח-ד-ת. היא מפחדת לקום ולהגיד: זו היתה ממשלה מצויינת, אתמוך בהקמת ממשלה כזו מחדש, כיוון שישבתי בה ואני יודעת שהיא עשתה נפלאות.

וכרגיל, אי אפשר לבוא בטענות רק לשקד. שקד חוששת, ובצדק, כיוון שהיא מודעת לעומק ההסתה והטינופת שיעופו לכיוונה, למעשה הם כבר עפים, למרות מאמציה "לחזור בתשובה".

בעולם שברא נתניהו עבור כת מאמיניו, הממשלה האחרונה היא הגרועה בתולדות ישראל. האם שקד מאמינה בכך לרגע? להיפך. היא עצמה לא מספקת סיבה או רבע סיבה מדוע הממשלה הייתה כושלת

הטענות צריכות להיות מופנות לתקשורת הישראלית. כרגיל, בוחרת התקשורת לצטט את המסר מבלי לתהות על קנקנו. לא קם עיתונאי אחד אמיץ שביקש מאיילת שקד לפרוש את הסיבות שמביאות אותה להתנצל.

לא קם עיתונאי אחד אמיץ ששאל את איילת שקד מדוע היא לא מתפטרת מממשלה כל כך גרועה.

ולא קם עיתונאי אחד שעימת את שקד עם רשימת הישגי הממשלה, ובעיקר עם הישגיו האישיים של נפתלי בנט, שותפה האישי של שקד מזה 15 שנה. האם שקד חושבת שבנט היה ראש ממשלה לא טוב? ספק. האם מישהו שאל אותה את זה? לא. האם מישהו שאל את עידית סילמן מדוע התפטרה מהקואליציה? עניינית. את ניר אורבך? כמובן שלא. כי גם להם, כמו לשקד, אין הסברים טובים.

"אי אפשר היה להמשיך ככה", אמר אורבך. "זה היה חייב להסתיים", אמרה סילמן, והשניים ביחד לא אמרו דבר. סיבות אובייקטיביות לקום יום אחד בבוקר ולפרק ממשלה? סיבות אובייקטיביות לעצור ממשלה שפועלת נהדר ולחבור לאנשים שמבקרים אותה? מהפך של 180 מעלות בבוקרו של יום? האם התאכזבו מפעולות הממשלה? האם התאכזבו מפעולות העומד בראשה דאז, ראש המפלגה שלהם? ספק.

התשובה, אם כך, הם מפחדים. ונמאס להם. נמאס להם לחטוף. הם רוצים לחזור לחיקו החמים של הקונצנזוס הביביסטי. המקום בו כולם פטריוטים, כל מי שלא איתם הוא בוגד סמולני, וכולם ביחד הם אזרחים יהודים טובים שלעולם לא יתנו לערבי להיכנס לממשלה. אלא אם ביבי יגיד אחרת.

הם רוצים לחזור לחיקו החמים של הקונצנזוס הביביסטי. המקום בו כולם פטריוטים, מי שלא איתם בוגד סמולני, וכולם ביחד אזרחים יהודים טובים שלעולם לא יתנו לערבי להיכנס לממשלה. אלא אם ביבי יגיד אחרת

והמקום הזה, המקום אליו הם חותרים במלוא כוחותיהם הדלים, הוא המקום שמסכן את המדינה ועשוי להפוך אותה, בתוך פחות מחודש, למדינה שהייתה פעם מגדלור, מדינה יהודית ודמוקרטית יחידה במזרח התיכון.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
צריך להיות טיפש גדול או במקרה הטוב תמים גדול לא להבין ששקד היא "תלמיד המחכים את רבותיו" בנוכלות ושקרים ושאיפה לכסא ותו לא. רבותיה הגדולים ביבי ובנט רשעי עולם שכל תאוותם זה רק שררה. אני ... המשך קריאה

צריך להיות טיפש גדול או במקרה הטוב תמים גדול לא להבין ששקד היא "תלמיד המחכים את רבותיו" בנוכלות ושקרים ושאיפה לכסא ותו לא. רבותיה הגדולים ביבי ובנט רשעי עולם שכל תאוותם זה רק שררה. אני לא סובל אף אחד מהם. כי הם חבורת רמאים ואופטוניסטים. שרימו את הציבור בכל הזדמנות שמצאו. אתה כותב פה הבלים ועושה את שקד שה תמים כאילו היא טובה מנתניהו או מדרעי. כולם חבר רמאים. בפעם הזאת אני לא מאמין שיש פוליטקאי שתוכו כברו למעט פולטיקאים ממפלגות השוליים כמו מרצ ובן גביר שהצד השווה של שניהם שהם מתכוונים למה שהם אומרים. אני חושב שיש לי בעיה עם בן גביר מצד אחד בלבד וזה הסיפוח של שטחים והערבים. מצד שני מרצ היא בעייתית בכל הנוגע ליחס המלטף למחבלים. הייתי מעוניין לראות התנתקות מהערבים לגמרי, לתת להם את השטחים שהם גרים בהם. לחצות את ירושלים (החצויה ממילא). ולתת לערבים שיהנו מהראשות הפלסטינית. מצד שני לנקוט יד קשה בטרור הגובר. לנקוט יד קשה במחבלים . ואין לי למי להצביע. כי הישראלים מטומטמים.

שקד זה שתי אפשרויות, אין יותר: או שהיא נסחטת ע"י ביבי וחבורת החרא שסביבו, או שהיא חרמנית עליו פצצות מסיבות כאלה ואחרות, או שמישהו בדמות רב מג'נון או דמות אחרת כלשהיא שבתה אותה, או שהיא ... המשך קריאה

שקד זה שתי אפשרויות, אין יותר: או שהיא נסחטת ע"י ביבי וחבורת החרא שסביבו, או שהיא חרמנית עליו פצצות מסיבות כאלה ואחרות, או שמישהו בדמות רב מג'נון או דמות אחרת כלשהיא שבתה אותה, או שהיא חלמה שמרת אל-זובייבי ישבה איתה בשעריה פ"ת ואמרה לה שהיא קמה 'מעוכה מקומטת ומרוססססקקקת' (בעגה תימנית). שתי אפשרויות בול

עוד 962 מילים ו-3 תגובות
סגירה