אידאולוגיה מול כסף, כוח, כבוד

בנימין נתניהו ואריה דרעי מתחבקים בכנס "כיכר השבת" במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, 12 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ואריה דרעי מתחבקים בכנס "כיכר השבת" במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, 12 בספטמבר 2022

עם השבעת הכנסת ה-25 מתפייטים בכל ערוצי התקשורת הכתובה והמשודרת, פוליטיקאים בכירים לשעבר ופרשנים פוליטיים מקצועיים בהווה, המסבירים בלהט רב שכישלון "גוש השינוי" מקורו באסטרטגיית "רק לא ביבי" של מרכיביו.

עם השבעת הכנסת ה-25, פוליטיקאים בכירים לשעבר ופרשנים פוליטיים מקצועיים בהווה, מסבירים בלהט בתקשורת שכישלון "גוש השינוי" מקורו באסטרטגיית "רק לא ביבי" של מרכיביו

עפר שלח בפודקאסט ארוך ב"הארץ" ובטון מתלהם מזלזל ב"איזה מן טקטיקה פוליטית עלובה זה לתלות הכל במישהו אחד שאסור שיגור במקום מסויים".

מורן שריר לעומתו, במאמרו ב"הארץ" טוען שלהכריז כי אי אפשר לשרת תחת ראש ממשלה שנאשם בשוחד זה "פריווילגיה טהרנית וחוסר אחריות (הייתי אומר אפילו חוסר פטריוטיות)". "הגישה שמעדיפה לתת לדמוקרטיה הישראלית להיחרב רק כדי לא להכשיר ראש ממשלה עם כתבי אישום, כשלה", מדגיש שריר.

כלומר, בעיניו דמוקרטיה שבראשה עומד נאשם בפלילים בעבירות חמורות היא היא הדמוקרטיה אליה צריך לשאוף כל פטריוט ישראלי שמתרחק מטהרנות כמו מאש.

במאמרים אחרים ובהסברים של פרשנים מלומדים חוזר שוב ושוב המוטו:  תתעשתו, תיערכו מחדש – ותחזרו עם מסרים וערכים שהם יותר מ"רק לא ביבי".

לעופר שלח יש גם תשובות מצוינות לשאלות המראיין מה צריך לעשות עכשיו.
קודם כל הוא מבהיר שהוא לא מתכוון לייעץ לפוליטיקאים הנוכחיים כלום. הם לא רלוונטיים. כפרשן כדורסל מצויין הוא מסביר שבעניין הכדורסל הישראלי הוא ידבר רק עם סטף קרי ולברון ג'יימס. השאר לא רלוונטיים. הוא חוזר על הצורך לעצב "אידאולוגיה" ולא להמשיך עם הקשקוש הזה שקוראים לו "רק לא ביבי".

מורן שריר, במאמרו ב"הארץ", טוען שלהכריז כי אי אפשר לשרת תחת ראש ממשלה שנאשם בשוחד זה "פריווילגיה טהרנית וחוסר אחריות (הייתי אומר אפילו חוסר פטריוטיות)"

האידאולוגיה הזו צריכה להיות סביב "גאולת ישראל ממארת הכיבוש". ואיך צריך לעשות את זה? השמאל הישראלי צריך להתחבר עם ש"ס. כן לא טעיתם, עם ש"ס. לפי עופר שלח – אריה דרעי מחכה בכיליון עיניים לעשות שותפות עם השמאל. הוא "יונה צחורה" קורא בלהט שלח. "הלוואי שהוא יהיה הדמות הדומיננטית בקבינט הביטחוני המתגבש" מתפלל שלח.

מי שמשתכנע בזאת מדברי שלח צריך לפעול למען מינוי דרעי לשר הביטחון ואז בוודאות ביטחוננו הלאומי ישתפר פלאים.

"פוליטיקה היא בשביל לממש סדר יום", הוא טוען,  ובשביל זה הוא מוכן שראש הממשלה שלנו יהיה נאשם בשוחד, שר הפנים/האוצר/הביטחון יהיה עבריין סדרתי מורשע, כי "מלחמה זה הרבה יותר מפחיד" לדברי שלח.

כל אלו ורבים כמותם מתעלמים מכך שבגוש "רק ביבי" לא הייתה ואין שום אידאולוגיה שכל כך חסרה לכאורה בגוש הנגדי. מלבד איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' – כל המפלגות בגוש פעלו ללא אידאולוגיה או מדיניות בשום תחום, חוץ מאשר לאפשר לבנימין נתניהו לרסק את שילטון החוק במדינת ישראל, להמשיך להפוך את "שומרי הסף" לכלבלבים פחדנים, לסרס את התקשורת, והכל למטרותיו הוא בכדי להימלט ממשפט. בתמורה יקבלו כסף, הרבה כסף למגזרים אותם הם מייצגים ולעצמם. בלי להתבייש, "כסף, כוח, כבוד", כמו שהם מכריזים מהמקפצה.

הם מתעלמים מכך שבגוש "רק ביבי" לא הייתה שום אידאולוגיה שכה חסרה לכאורה בגוש הנגדי. מלבד בן גביר וסמוטריץ' – מפלגות הגוש פעלו ללא אידאולוגיה או מדיניות, חוץ מלאפשר לנתניהו ריסוק שלטון החוק

האם אלו באמת הפטריוטים האמיתיים להם מייחלים שריר ודומיו? האם כל אלו שמבינים שדמוקרטיה זאת הגנה על החלש, זכויות המיעוט, שלטון החוק, הם בסך הכל טהרנים בזויים ולא פטריוטים?

לדעתו, כל אלו שמבינים כי בלי רשות שופטת חזקה ועצמאית אין דמוקרטיה, אין חרות לפרט, אין שוויון, אין גבולות לכוח השלטון שכבר היום הוא מושחת ומשחית, הם סתם בעלי "פריווילגיה של ניידים. הם תמיד יוכלו להתנייד למדינה אחרת", כפי שמסכם שריר את מאמרו ברוח דברי ח"כ משה אבוטבול מש"ס: "אם השמאלנים יעזבו את הארץ נפתור את מצוקת הדיור".

"רק לא ביבי" הוא שם קוד לאידאולוגיה מאוד רצינית. אידאולוגיה שמתייחסת למגילת העצמאות כאל מסמך היסוד המכונן של מדינת ישראל שאי אפשר לסטות ממנה ברוב של 61 חברי כנסת. היא אידאולוגיה של הפרדת הרשויות, של עליונות שלטון החוק ועל כך שכולנו שווים בפניו.

כן, היא האידאולוגיה של האבות המייסדים שלנו, כולל של מנהיג הליכוד האגדי מנחם בגין ("יש שופטים בירושלים"), אידאולוגיה החותרת לערכי השלום והצדק "ברוח נביאי ישראל".

וכל המזלזלים באותה האידאולוגיה, ואלו הממליצים לראשי מפלגות "השינוי" לאמץ אידאולוגיה אחרת, ידעו נא את מה הם פוסלים ואיזה אופי של מדינה הם רוצים לבנות כאן. מדינה שממש ממש לא תהייה ציונית, לא יהודית ולא דמוקרטית.

"רק לא ביבי" הוא שם קוד לאידאולוגיה שרואה במגילת העצמאות מסמך יסוד מכונן של המדינה, שאי אפשר לסטות ממנה ברוב של 61 ח"כים. אידאולוגיה של הפרדת רשויות, שלטון החוק וזה שכולנו שווים בפניו

ואם לא הצלחתם עד עכשיו להבין שההיפך מ"רק לא ביבי" זו ה"אידאולוגיה" של הממשלה ההולכת לקום כאן והיא תסביר לכם את זה טוב טוב.

תא״ל מיל׳ אסף אגמון הוא מבכירי חיל האוויר לשעבר, פעיל חברתי בתחום החינוך הטכנולוגי ואהבת הטבע והסביבה, ממובילי תנועת המחאה ״אין מצב״ בבלפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
הכותב לא מבין עם מי יש לו עסק. "רק ביבי זו אידיאולוגיה צרופה, אידיאולוגיה של נקמה. במילים פשוטות, היא אומרת שהיות ולא הייתה כאן שום שלמים ואיזונים דמוקרטיים להגל עלינו שאתם 0השמאל) היית... המשך קריאה

הכותב לא מבין עם מי יש לו עסק. "רק ביבי זו אידיאולוגיה צרופה, אידיאולוגיה של נקמה. במילים פשוטות, היא אומרת שהיות ולא הייתה כאן שום שלמים ואיזונים דמוקרטיים להגל עלינו שאתם 0השמאל) הייתם הרוב, והתעמרתם בנו חופשי, אנחנו נרסק את הדמוקרטיה כדי שנוכל אנחנו, שהפכנו לרוב, להתעמר בכם מתוך נקמה" . זן האידיאולוגיה, ובגלל שאני מבין אותה, אני חוזר ואומר שאנחנו בדרך למלחמת אזרחים.

גועל, לא שנאה, הכי הכי לא שנאה - גועל, גועל מוחלט. 'ביבי/דרעי' זה שיא הגועל, איכססס עצום מימדים - גועל, גועל זוועתי. הפוזה הפנימית הנסתרת שלהם של ה-'תמיד אנחנו בסוף מביאים אותה בהפוך על... המשך קריאה

גועל, לא שנאה, הכי הכי לא שנאה – גועל, גועל מוחלט. 'ביבי/דרעי' זה שיא הגועל, איכססס עצום מימדים – גועל, גועל זוועתי. הפוזה הפנימית הנסתרת שלהם של ה-'תמיד אנחנו בסוף מביאים אותה בהפוך על הפוך' – מעוררת ברבים גועל. מדובר על שני עבריינים נטו, ברמת אל-קאפונה, אשר התענוג והסיפוק שלהם ממעלליהם והצלחותיהם זה אותו תענוג וסיפוק של אורי גלר ואבישיבןחיים. רבים וטובים קולטים את העניין – אני ביניהם. שלא תהיינה אי הבנות – 'ביבי/דרעי' זה הכל השתעבדות הצגתית למלא את כרסם של בני הבית שלהם כאותה עלוקה שאומרת 'הב הב' (משלי ל'/טו'). לא אתפלה אם דרעי ייתלה את עצמו – אני לא אזיל עליו דמעה

עוד 699 מילים ו-3 תגובות
סגירה