לו הייתה עמנו היום, עפרה חזה הייתה חוגגת בשבת 65

עפרה חזה (צילום: שרון הלל)
שרון הלל
עפרה חזה

מזל טוב עפרה! לו הייתה עמנו היום עפרה חזה האגדית ז"ל, הייתה חוגגת בשבת הקרובה יום הולדת 65. בשנת 1987 זכיתי לחגוג עימה יום הולדת בהפתעה, שהכינו לה המעריצים הרבים שלה. אני זוכר שנסעתי במונית עם בצלאל אלוני, אשתו אוגניה ועפרה חזה, למקום סודי שבו חיכו לה המון מעריצים, עם עוגה גדולה ועשרות זרי פרחים. שרנו לה שירי יום הולדת ושמחנו איתה. עפרה הודתה לכולם בהתרגשות וחיבקה כל אחד ואחת. כזאת היא הייתה ואי אפשר היה שלא לאהוב אותה.

ב-1987 זכיתי לחגוג עימה יום הולדת בהפתעה, שהכינו לה מעריציה הרבים. אני זוכר שנסעתי במונית עם בצלאל אלוני, אשתו אוגניה ועפרה, למקום סודי בו חיכו לה המון מעריצים, עם עוגה גדולה וזרי פרחים

ביום ראשון ה-22 13.11, כעבור שלושים וחמש שנים, נערך הטקס לקריאת בית הספר "ליבנה" בדרום תל אביב על שמה. לאור בקשת משפחתה, העירייה החליטה כי בית הספר יקרא על שמה, בשל מיקומו בסמוך לרחובות ילדותה בשכונת התקווה בה גדלה.

האירוע המרגש נערך במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, מכובדים נוספים, נציגות המשפחה אורית ודורין כהן, בנות אחותה של עפרה, ואנכי.

ראש העירייה חולדאי אמר בטקס: "עופרה חזה הצליחה בחייה להוכיח לנו שמהפכות חברתיות יכולות לצמוח מסיפור חיים של אישה אחת; נחושה ופורצת דרך עם כשרון אדיר".

בתקופת הקורונה מנהלת הטקס, האירועים, הנצחה ומורשת בעיריית תל-אביב-יפו, התקשרה אליי במטרה להזמין אותי לטקס ואף להציע לי לשאת נאום. מתוך צניעות, ומחשבה כי מן הראוי להעניק את הכבוד הזה לנציגות המשפחה, סירבתי בנימוס והערכה.

כמו כן, אורית כהן אחייניתה התקשרה אליי במטרה להודות לי אישית על כל מה שאני עושה להנצחת עפרה חזה דודתה האהובה, וסיפרתי לה שחשוב לי להמשיך להנציח אותה יותר מכל טקס, נאום, במה או כתבה. אני מברך על חנוכת בית הספר על שמה של עפרה האהובה בעיר תל אביב, כמו על ההנצחה בכל הרשויות שפניתי אליהן ב-8 השנים האחרונות, בבקשה לקרוא על שמה רחוב בכל עיר במדינה, מתוך געגוע ואהבה גדולה וללא מטרות רווח.

רון חולדאי, שרון הלל ואורית כהן, אחייניתה של עפרה חזה (צילום: באדיבות המצולמים)
רון חולדאי, שרון הלל ואורית כהן, אחייניתה של עפרה חזה (צילום: באדיבות המצולמים)

עָפרָה חָזָה הייתה הזמרת הישראלית המצליחה בעולם, האמן הישראלי הנמכר ביותר בכל הזמנים, שיא הקונצנזוס, סיפור הצלחה, סמל וגאווה ישראלית תימנית, דמות מופת.

לפי שעה רחובות עפרה חזה קיימים בערים: בְּאֵר שֶׁבַע, חוֹלוֹן, בַּת יָם, רַמְלָה, ראש העין, בית אריה עופרים, כפר סָבָא, רַעֲנַנָּה, נְתַנְיָה, קריית מוצקין ועכו.
מועצת העיר קיבלה את בקשתי לקרוא על שמה רחובות גם בערים: רִאשׁוֹן לְצִיּוֹן, ירושלים, בית שאן, עֲפוּלָה, חיפה (קריית אליעזר), גדרה ונהריה.

אני מברך על חנוכת בית הספר על שמה של עפרה האהובה בתל אביב, כמו על ההנצחה בכל הרשויות שפניתי אליהן ב-8 השנים האחרונות, בבקשה לקרוא על שמה של עפרה האהובה רחוב בכל עיר במדינה

בעיר פתח תקווה שוכן מרכז תרבות על שמה. בעיר תל אביב כמצוין לעיל, שוכן בית ספר יסודי על שמה. בקרוב: רחוב עפרה חזה בנהריה.

אני מאחל מזל טוב לאורית ודורין כהן ולמשפחת חזה היקרה, מכל הלב והנשמה.
מזל טוב עפרה!

שָׁרוֹן‏ ‏הִלֵּל הוא זמר, שחקן ויוצר אוֹטוֹדִידַקְט, משחר ילדותו. ב-11 השנים האחרונות הוא הנציח את הזמרת הישראלית ובין-לאומית עָפרָה חָזָה, בכל דרך אפשרית. בשנת 2014 הוא פנה לכל הרשויות במדינה לקרוא על שמה רחוב בכל עיר. *צילום: צוקית- צילום מאהבה❤️

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 438 מילים ו-2 תגובות
סגירה