החורבן מתרחש לנגד עינינו

תומך ליכוד מחזיק בפוסטר של בנימין נתניהו בעצרת בחירות במגדל העמק, 23 באוקטובר 2022 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
AP Photo/Ariel Schalit
תומך ליכוד מחזיק בפוסטר של בנימין נתניהו בעצרת בחירות במגדל העמק, 23 באוקטובר 2022

חלק מהנאשמים בשוחד ו/או בהפרת אמונים (ולעתים גם בגניבה או בקבלת דבר במרמה או בעבירות שחיתות אחרות) שהורשעו בעבר במדינת ישראל:

השר לשעבר סלאח טריף מהעבודה. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט (מקדימה המנוחה). שר האוצר לשעבר אברהם הירשנזון. שר הפנים לשעבר אריה דרעי. השר לשעבר שלמה בניזרי. הרב הראשי לשעבר יונה מצגר. ראש רשות המסים לשעבר ג'קי מצא. יושב ראש בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב. סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום. ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני. ראש עיריית רמת השרון לשעבר יצחק רוכברגר. ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. וכן ראשי עירייה נוספים (לא מעטים) וחברי כנסת נוספים.

בנימין נתניהו הוא בסך הכל נבחר ציבור נוסף שנאשם בשוחד ובהפרת אמונים כמו רבים לפניו. הפרשה שלו חמורה יותר, מפני שאיש מקודמיו (לרבות אולמרט) לא כיהן כראש הממשלה כשביצע את המעשים הפליליים המיוחסים לו.

נתניהו הוא בסה"כ נבחר ציבור נוסף שנאשם בשוחד ובהפרת אמונים כמו רבים לפניו. הפרשה שלו חמורה יותר, מפני שאיש מקודמיו (לרבות אולמרט) לא כיהן כרה"מ כשביצע את המעשים הפליליים המיוחסים לו

כשהיה ראש האופוזיציה ב-2008, הצביע נתניהו בעד הצעת חוק איסור כהונת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. הוא טען שכבר בשלב החקירות (הרבה לפני שהפך לנאשם) איבד ראש הממשלה אולמרט את המנדט הציבורי והמוסרי להמשיך בתפקידו, מאחר שקיים חשש ("לא בלתי מבוסס, אני חייב להגיד" אמר נתניהו בטון תקיף, בקול בריטון ובמבט גברי בעיניים) שיקבל הכרעות על בסיס האינטרס האישי שלו. אינטרס ההישרדות.

כשהוא עצמו הפך חשוד ואז נאשם, הדברים התהפכו כמובן ב-180 מעלות. עכשיו זה ניסיון רדיפה. וכך הפכו משרתי הציבור הכי ימניים שנתניהו עצמו מינה, למי שמבקשים בעצם לצוד אותו ולתפור לו תיקים בשירות השמאל הדמיוני.

אביחי מנדלבליט, שגדל בבית של חירותניק ואף חזר בתשובה, עבד בצמוד לנתניהו והעריץ אותו, ורוני אלשייך הימני הקיצוני שהתגורר בקריית ארבע והיה בכיר בשב"כ – בכלל לא ידעו שהם כאלה ציידים מושחתים בשירות השמאל המצומק.

מנדלבליט, שגדל בבית של חירותניק וחזר בתשובה, עבד בצמוד לנתניהו והעריץ אותו, ואלשייך הימני הקיצוני שהתגורר בקריית ארבע והיה בכיר בשב"כ – בכלל לא ידעו שהם כאלה ציידים מושחתים בשירות השמאל

אז נתניהו הוא בסך הכל נבחר ציבור נוסף, שנאשם בשוחד ובהפרת אמונים. אלא שבניגוד לדבריו על אולמרט ובניגוד לכל השמות שמניתי לעיל, הוא החליט לחולל חורבן עצום כדי לא להיכנס לכלא, כפי שסיפר מי שעבד בצמוד אליו בלשכתו, יואב הורוביץ.

הורוביץ הבהיר שהחורבן שיחולל נתניהו בדמוקרטיה הישראלית (או מה שנותר ממנה, אני מוסיף), במערכת המשפט בפרט ובמדינת ישראל בכלל, יהיה גדול עשרות מונים מהחורבן שתמיט עלינו המלחמה הכי איומה.

לכן – וזו הסיבה היחידה – עומדים לחוקק בקרוב פסקת הגבלה ברוב 61 חברי כנסת. לכן רוצים שליטה מוחלטת בוועדה למינוי שופטים. לכן לא מינו מפכ"ל לאורך שנתיים אלא רק ממלא מקום שתלוי בחסדי השר לבטחון פנים לשעבר אמיר אוחנה. לכן ינסו לפטר את היועצת המשפטית לממשלה ולמנות תחתיה בובה כנועה.

לכן זיהמו את השיח באופן כה בוטה. לכן בדו תאוריית קונספירציה מטורללת על תפירת תיקים שלא הייתה ולא נבראה. לכן הפכו את הליכוד לכת ביביסטית-כהניסטית מבישה.

לכן הסיתו בפראות נגד היועץ המשפטי לממשלה הקודם, נגד פרקליט המדינה הקודם, נגד ראשת צוות התביעה במשפט נתניהו (כן, אין ספק שליאת בן ארי רודפת את נתניהו בשל דעותיו הימניות. היא עושה זאת מספר שנים לאחר שדאגה להביא לכליאת אולמרט שהניח על השולחן הצעת נסיגה לקווי 1967) ונגד פרקליטות נוספות בצוות התביעה.

אז נתניהו הוא בסך הכל נבחר ציבור נוסף, שנאשם בשוחד ובהפרת אמונים. אלא שבניגוד לדבריו על אולמרט ובניגוד לכל השמות שמניתי לעיל, הוא החליט לחולל חורבן עצום כדי לא להיכנס לכלא

לכן מפעילים טרור נפשי-אישי על הפרקליטות הללו וגם על עדי תביעה לרבות עדי מדינה וכמובן על חברי כנסת מהימין שהעזו להקים קואליציה שכוננה ממשלה שאינה בראשות נתניהו. תסתכלו פעם אילו קללות ואיומים ספגה עידית סילמן.

לכן מאיימים על מערכת המשפט, מערערים את ההגנות המעטות שנותרו כאן על זכויות הפרט והמיעוט, מכשירים תיפלצות רעיוניות מהסוג הנורא של אבי מעוז ומדביקים עלילות שווא על יריבים פוליטיים מימין וממרכז ומשמאל (שכבר כמעט אינו קיים).

לכן מכשירים את מעריצי מאיר כהנא שדגל בתורת גזע מובהקת והניח על שולחן הכנסת הצעת חוק זהה לחוקי נירנברג. לכן מתחייבים להכשיר מאחזים שקמו ללא אישור בגדה (כל ההתנחלויות אינן חוקיות לפי דעת הרוב במשפט הבינלאומי. אך אפילו לשיטת ממשלותינו, המאחזים שהוקמו ללא אישור – אינם חוקיים). לכן יכשירו את השיבה לחומש שפונתה בשנת 2005. לכן מסיתים בפראות נגד הציבור הערבי בכלל ונגד כל מפלגה שמייצגת אותו בפרט.

ולכן יעשו הכל – אבל הכל – כדי למרר את החיים לנתינים הפלסטינים במסגרת משטר אפרטהייד שעוצב לאורך שנים רבות.

ממשלת השינוי לא עשתה דבר כדי להתחיל לסיים את משטר האפרטהייד הזה ולכל הפחות לצמצם את עוצמתו האכזרית. נהפוך הוא: גירוש תושבי מסאפר-יטא לטובת שטח אש של הצבא הכובש בהכשר בג"צ למרבה הבושה, למעלה מ-100 הרוגים פלסטינים מירי צבאנו לאורך שנה, התפשטות אלימות המיליציות של מתנחלים אכזריים כלפי פלסטינים בהשתתפות חיילינו ולכל הפחות בגיבוי שקט שלהם, המשך גזילת קרקעות פלסטיניות וגם אלימות אכזרית כלפי ישראלים מעטים שבאו להגן על זכויות האדם של הנתינים הנצחיים.

לכן מכשירים את מעריצי מאיר כהנא שדגל בתורת גזע מובהקת והניח על שולחן הכנסת הצעת חוק זהה לחוקי נירנברג. לכן מתחייבים להכשיר מאחזים שקמו ללא אישור בגדה

שנזכיר שאחד מקווי היסוד של הממשלה היוצאת היה שאין לקיים תהליך מדיני? זו הייתה דרישת נפתלי בנט ואיילת שקד: איסור רשמי על כל משא ומתן עם הפלסטינים. ידנו מושטת וגו'.

וכל זה כאין וכאפס, למרבה הזוועה. כעת – תחת נתניהו ושות' – משטר האפרטהייד האלים רק ילך ויתעצם. זהו חזונם המובהק של כל חברי הכנסת מטעם הציונות הדתית ורוב חברי הכנסת מטעם הליכוד: המשך התנחלות יהודית ברחבי הגדה תוך שמיליוני פלסטינים אינם זכאים לריבונות וגם לא זכאים להפוך לאזרחים ישראלים שנהנים מזכויות אזרח. אפרטהייד. זה החזון.

אז נתניהו יחולל חורבן חסר תקדים, שכדי לתקנו נזדקק לעשרות שנים, אמר יואב הורוביץ. חורבן מערכת המשפט. חורבן הדמוקרטיה (או מה שנותר ממנה, אשוב ואוסיף). חורבן מה שנותר מהשוויון לפני החוק. חורבן ההגנות המעטות שנותרו על זכויות המיעוט והפרט. חורבן עצום ונורא, אמר הורוביץ, שנזקיו אדירים מכל מלחמה. החורבן שיחולל נתניהו, הדגיש הורוביץ, הוא חורבן שיידרשו עשרות שנים כדי להיחלץ ממנו (אם בכלל, אוסיף מטעמי).

בעזרת גוש הימין הקיצוני שנתניהו עומד בראשו כיום, כדאי להפנים, החורבן הזה מתרחש כעת מול עינינו.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 966 מילים ו-1 תגובות
סגירה