לפיד: "מינוי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה הוא לא פחות מטירוף הדעת"

דיווח: בליכוד מעוניינים לסגור את חטיבת החדשות בתאגיד כאן ● הובא למנוחה טדסה טשומה, שנפגע אנוש בפיגוע בירושלים ומת מפצעיו ● משלחת מהרשות הפלסטינית ערכה ביקור תנחומים אצל משפחתו של טירן פרו, שגופתו נחטפה בשבוע שעבר ● דיווח: בתיאום עם נתניהו פועל נציב שירות המדינה לבטל הדחה של מקורבו ● אחרי פרישתו מהפוליטיקה - בנט יצא לסיבוב הרצאות בעולם

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בישיבה של סיעת יש עתיד, 8 בנובמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בישיבה של סיעת יש עתיד, 8 בנובמבר 2021

בישראל היום מדווחים על זעם ביהודה ושומרון בעקבות ההסכם המסתמן בין הליכוד לעוצמה יהודית. זאת, על רקע העברת האחריות להסדרת "ההתיישבות הצעירה" למשרד לפיתוח הנגב והגליל – תחת ועדת שרים בראשות נתניהו. ביו"ש מדגישים שמדובר בסיכום לא מקובל, שנועד למסמס את הסוגיה ולא להסדיר את היישובים, תוך ניצול חוסר הניסיון של בן גביר בהליכי ההסדרה. לדברי גורמים בהתיישבות, "נתניהו ממסמס את ההסדרה. הוא מוכר רכב בלי מנוע, מקים מינהלת ריקה מתוכן בלי קשר למינהל האזרחי. אלו הבטחות בלי כיסוי. אנחנו מכבדים את בן גביר ומכירים אותו, אבל זה לא אירוע שהוא יודע לנהל. זה אירוע מורכב מאוד, שוברים על זה את הראש כבר שנים רבות".

ח"כ איתמר בן גביר הבוקר בראיון לחדשות 13, על רקע תקיפת הפעילים בחברון ואיגרת הרמטכ"ל: "אני אומר לחיילים – אני אתן לכם גב. אני בעצמי ראיתי סרטון שאחת האנרכיסטיות תוקפת חייל. אני פונה לרמטכ"ל – זה הילדים שלנו. הייתי מצפה ליותר גב לחיילים". השר המיועד תהה בקול רם – "להשעות לוחם בגלל שהוא אמר בן גביר?"

בן גביר סייג: "בוודאי שזה פסול ואני נגד לפגוע בפעילים, אנשי שמאל ואנשי ימין. אבל התחושה שלי שממהרים לשפוט את החיילים שלנו".
לדברי בן גביר מג"ב צריך להיות משמר לאומי. "הממשלה הקודמת אמרה את זה. אבל כשאיתמר בן גביר אומר את זה, זה פתאום לא בסדר".

בן גביר טוען שהוא שוחח והתייעץ עם 25 ניצבים בחודש האחרון ("אני באתי מאוד מוכן לתפקיד. עשיתי הרבה שיעורי בית"), ועדיין מוטרד ו-"לא שלם", עם מה שהושג לגבי ההתיישבות הצעירה ("יש שם תינוקות שאין להם חשמל").

בן גביר התראיין גם לגל"צ ושם אמר: "אם הייתי בקבינט והייתה ישיבה היום, הייתי אומר לרמטכ"ל, אדוני, אהובי, אני רוצה הסבר, האם בדקת את הסיפור? משום שלהשעות חיילים כשאתה יודע שאנרכיסטים התגרו בהם – אני חושב שזה קצת מוגזם".

בן גביר התראיין גם ברשת ב' והתחמק מלענות לשאלה אם יהודים יוכלו להתפלל בהר הבית.

בחדשות 12 מדווחים הבוקר כי בשיחות עם בכירי הליכוד, הם מבקרים את לוין על מה שמגדירים בתוך הליכוד "החלשה מכוונת" של בכירי המפלגה, מתוך מחשבה על היום שאחרי נתניהו. בליכוד אומרים שזה נוגע גם למשרדים וגם לעניין הסמכויות.

בגל"צ מדווחים: המשטרה העלתה את דרגת האיום על נחמה תאנה, המתלוננת נגד הרב טאו. "זאת תחושה קשה לקום כל בוקר לבדוק את האוטו, מנסים להשתיק אותי".

תקיפת הפעילים בחברון. ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית בגל"צ: "אני מצפה מהפיקוד לעמוד מאחורי הלוחמים האלה. שום מעצר לא מצטלם יפה, ובתור אחד שביצע מאות מעצרים בחייו – זה מעצר לגיטימי".

חבר עוצמה יהודית אלמוג כהן באסיפת בחירות ברמת גן, 4 בספטמבר 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
חבר עוצמה יהודית אלמוג כהן באסיפת בחירות ברמת גן, 4 בספטמבר 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
סגירה