סמוטריץ' ובן גביר הם הקיצוניים ביותר? התבלבלתם

ח"כ יעקב טסלר, ח"כ מאיר פרוש ויו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף בבית המשפט העליון בעתירה נגד רפורמת הטלפונים הכשרים של משרד התקשורת, 28 ביולי 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ח"כ יעקב טסלר, ח"כ מאיר פרוש ויו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף בבית המשפט העליון בעתירה נגד רפורמת הטלפונים הכשרים של משרד התקשורת, 28 ביולי 2022

שוב ושוב אני שומע על אנשים שמאיימים בעזיבת הארץ במקרה שבו חבר הכנסת איתמר בן גביר יתמנה לשר. עם כל הכבוד, בצלאל סמוטריץ' ובן גביר אינם הגורמים הקיצוניים בכנסת. בכנסת ישראל יש גורמים שמדינות חשוכות כמו הרפובליקה האסלאמית של איראן קטנות עליהם, כי אפילו שם הם היו נחשבים הקיצוניים ביותר.

עם כל הכבוד, סמוטריץ' ובן גביר אינם הגורמים הקיצוניים בכנסת. בכנסת ישראל יש גורמים שמדינות חשוכות כמו הרפובליקה האסלאמית של איראן קטנות עליהם. אפילו שם הם היו נחשבים הקיצוניים ביותר

20 חברי כנסת, שישית מסך חברי הכנסת הם חברי מפלגות שאוסרות התמודדות נשית ברשימותיהם, שלא מאפשרות לנשים להיות מנהיגות, שלא מאפשרות לנשים להיות שופטות ושלא מאמינות שנשים יכולות ללמד גברים בשום מוסד שהוא. אלו מפלגות שמייצגות סדר יום שבו לאישה אין שום מקום במרחב הציבורי.

במפלגה של בן גביר וסמוטריץ' יש נציג אחד של מפלגת נעם, במפלגות החרדיות יש 20 חברי כנסת שדעותיהם לגבי הקהילה הלהט"בית קיצוניות בהרבה. למעשה הן כל כך קיצוניות שאסור אפילו לקיים נגדם הפגנות כדי שהילדים שלהם לא יגלו בטעות שה"סטייה" בכלל קיימת.

20 חברי כנסת מאמינים שלימודי מדעים, מתמטיקה ואנגלית הם בבחינת "ביטול תורה" שראוי אולי לנושרים. מאמינים שילדים צריכים לדעתם פחות מדעים, מתמטיקה ואנגלית מילד במדינות הנחשלות ביותר.

במצב הזה, מי שחושב שסמוטריץ' ובן גביר הם הקיצוניים פשוט לא קורא את המפה – לא מבין מה הכיוון שאליו מדינת ישראל הולכת.

ילדיהם של סמוטריץ' ובן גביר ילמדו תורה והם גם ילמדו לבגרות. הם יפגשו עם חילוניים ויוכלו לגלוש באינטרנט. הם יוכלו לבחור את אורח חייהם בבוא היום בעצמם.

במפלגת בן גביר וסמוטריץ' יש נציג מ"נעם", במפלגות החרדיות יש 20 חכ"ים שדעותיהם על להט"ב כ"כ קיצוניות, שאסור אפילו לקיים נגדם הפגנות כדי שילדיהם לא יגלו בטעות שה"סטייה" קיימת

ילדיהם של 20 חברי כנסת בישראל, אם הם זכרים, לא ילמדו לימודי ליבה או שילמדו ברמה vמותאמת למערכות החינוך במדינות הנחשלות ביותר, וכמובן יורחקו בקנאות מחילוניים או דתיים לאומיים כדי שלא ילעיטו את ראשיהם ברעיונות חדשניים ברוח מערבית רחמנא ליצלן.

ילמדו אותם שאינטרנט הוא השטן, ושמי שחס וחלילה גולש באינטרנט לא זכאי לעולם הבא. הם לא יקבלו שום אפשרות לגשת לידע, דעות או מחשבות ששונות אפילו במעט מהקבוצה אליה הם ישתייכו. אם חס וחלילה הם יבחרו אחרת, הם יגלו שאין להם שום כישורים להשתלב בחברה אחרת ומצבם יהיה דומה מאוד למי שיצאו מכתות מסוכנות.

הקיצוניות הזו, שמנתקת אנשים מכל ידע, דעה או מפגש עם משהו שונה, שלא נותנת שום כלים ויכולות להתפתח כלכלית והיא מתקיימת באמצעות הרוח הגבית ומימונן המלא של ממשלות ישראל לדורותיהן.

הגדיל לעשות בנימין נתניהו, שבניגוד גמור למשנתו הכלכלית הסדורה הבטיח כעת לפעול לתקצוב שווה של מוסדות חרדים שאינם מלמדים ליבה, החלטה אומללה שתפגע קשות בחוסנה החברתי והכלכלי של החברה הישראלית כולה.

סמוטריץ' ובן גביר הם הקיצוניים בכנסת? הצחקתם אותי. אם זה מה שאתם חושבים, סימן שאתם פשוט בוחרים להיות עיוורים למה שקורה במדינה שלנו.

הגדיל לעשות נתניהו, שבניגוד למשנתו הכלכלית הסדורה הבטיח כעת לפעול לתקצוב שווה של מוסדות חרדים שאינם מלמדים ליבה, החלטה אומללה שתפגע קשות בחוסנה החברתי והכלכלי של החברה הישראלית

כמו כל קיצוניות, אירועים של אלימות חרדים כלפי שוטרים, מוסדות מדינה אחרים ובכלל, יהפכו בהמשך ליותר ויותר נפוצים. כי כשמעודדים קיצוניות לפרוח וכשמתעלמים ממנה קולקטיבית – זו בדיוק התוצאה.

ד"ר עוז גוטרמן הוא ראש חטיבת משאבי אנוש ומרצה בכיר במכללה האקדמית גליל מערבי. מנהל קבוצת הפייסבוק "אנשי המחר".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 494 מילים ו-1 תגובות
סגירה