אל: כבוד ראש הממשלה היוצא, מר יאיר לפיד

בנימין נתניהו. איור: אבי כ"ץ
בנימין נתניהו. איור: אבי כ"ץ

אל: כבוד ראש הממשלה היוצא, מר יאיר לפיד

מאת: אריאנה מלמד, אזרחית קשישה, נכה ואם יחידנית לתאומים בוגרים, מאומצים עם מוגבלויות מורכבות

הנדון: בנימין נתניהו, הנאשם מרחוב בלפור, מעולם לא ידע לשקר. גם כעת הוא לא יודע.

מכובדי,

מכתבי זה אליך נועד לסייע לך לתקן טעות בציוץ טוויטר שבו כתבת, לפני ימים מספר, שפעם בנימין נתניהו ידע לשקר. זה לא נכון עובדתית, מכובדי. הוא סיפר מה שסיפר, ואנחנו – בעיקר עיתונאים – לא טרחנו לבדוק.

מכתבי זה אליך נועד לסייע לך לתקן טעות בציוץ טוויטר, בו כתבת לאחרונה שפעם נתניהו ידע לשקר. זה לא נכון עובדתית, מכובדי. הוא סיפר מה שסיפר, ואנחנו – בעיקר עיתונאים – לא טרחנו לבדוק

אנחנו, אתה ואני, מכירים במישרין ובעקיפין כבר יותר מ-30 שנה, בעיקר משום שקראנו זה את מאמריו של זה. אני מכירה ואוהבת את אמך,  הסופרת שולמית לפיד. את אביך המנוח טומי לפיד פגשתי פעם אחת בחיי, בעת שבילה בחופשה עם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ורעייתו עליזה. מובן שאני מכירה את כתיבתו העיתונאית והאחרת וגדלתי על הומור אוסטרו הונגרי, כמוהו.

אבל מה לי ולהם? באתי לראיין את עליזה אולמרט על ספר שלה ושל גיל הראבן, שהייתה אז חברה טובה שלי. גרתי בגליל והוחלט שהמועד הנוח לרעיית ראש הממשלה דאז להתראיין יהיה בחג הפסח, בצימר בכרם בן זמרה. מקום יפה. לא אומרים "לא" כשרעיית ראש ממשלה קובעת מועד לראיון. והיא שנאה ועודנה שונאת להתראיין. זה הכל.

אני שונאת אליטות. לא מתערבבת. לא מתחככת ולא מתנחמדת לאף פוליטיקאי אף פעם.

אני מכירה את רעייתך ליהיא, כפרה עליה, ודרכה בעקיפין את ביתכם יעל, שהיא אישה צעירה שסיפור חייה דומה בכמה קווים לסיפור חייהם של ילדיי.

חוץ מזה אני חושבת שאתה כותב מצוין וגם הוכחתי לך זאת, בפעם היחידה שנפגשנו, אני כמבקרת ספרות צעירה ב"חדשות" ואתה כמי שזה עתה הוציא לאור ספר מתח מ-ע-ו-ל-ה. "הראש הכפול" קראו לו. אחד מ-11 הספרים שכתבת.

אנחנו, אתה ואני, מכירים במישרין ובעקיפין כבר יותר מ-30 שנה, בעיקר משום שקראנו זה את מאמריו של זה. אני מכירה ואוהבת את אמך,  הסופרת שולמית לפיד. את אביך המנוח טומי לפיד פגשתי פעם אחת בחיי

נפגשנו בהוצאת הספרים "זמורה ביתן". אז ברחוב שוקן. בתיווכו של העורך הראשי חיים פסח, שיהיה לימים עורך ספרי הראשון.

כאז כן עתה, אני חושבת שאתה צריך בעיקר לכתוב. זהו אחד מכישרונותיך הגדולים.

ניחנת בכמה וכמה כישרונות, ובכמה וכמה חסרונות אינהרנטיים. כמו כולנו.

ארבעה דברים אני יודעת עליך בוודאות:

  1. אינך שקרן במובן הפתולוגי.
  2. אינך מוכה חרדה במובן הפסיכיאטרי.
  3. אינך בוגד במדינה במובן חוק העונשין.
  4. ויש לך כריזמה במובן העיתונאי של המילה: אנשים נהנים לקרוא את דבריך, ואתה יודע לסחוף אנשים במילותיך ובמעשיך. חוץ מזה, אתה מה שנקרא חתיך. פוטוגני. שורף מסך.

ואני עדיין מוקירה לך תודה, בשמי ובשם קבוצת ילדים מאומצים עם אוטיזם ובעיות אחרות, על תמיכתך הנדיבה בי ובילדי הקבוצה.

על הכסף שהוצאת מכיסך הפרטי ונתת לי כשהייתי במצוקה איומה ומדיניות הרווחה של בנימין נתניהו העדיפה שאמות, או שילדיי החולים יילקחו ממני ויושמו במוסדות רעים.

על כך שסירבת לקבל החזר.

על הזמן שפינית לי כעיתונאי ואחר כך כח"כ ושר אוצר וראש ממשלה לעתיד כדי לנסות ולמצוא מזור ופתרון לבעיה של מאות ילדים עם סינדרום אלכוהול עוברי. כמו ילדיי.

על זה שידעת שלא ייצא לך כלום ממני. לא פרגון בעיתונות, לא מילה טובה ולא רעה.

ועם זאת מעולם לא הצבעתי עבור מפלגתך וככל הנראה גם לא אצביע עבורה בעתיד.

לא מערבבת אהבה ופוליטיקה, אדוני.

ואני עדיין מוקירה לך תודה, בשמי ובשם קבוצת ילדים מאומצים עם אוטיזם ובעיות אחרות, על תמיכתך הנדיבה בי ובילדי הקבוצה. על הכסף שהוצאת מכיסך הפרטי ונתת לי כשהייתי במצוקה איומה

א ב ל

לפעמים אתה טועה מאד ככותב. בנימין נתניהו הוא שקרן חסר גבולות. הוא היה שקרן עוד בנעוריו בארצות הברית.

הוא משקר לעצמו כל כך טוב, שהוא כבר לא מבחין בין אמת לבין שקר, ולכן הוא אדם מאד מסוכן במישור הבין אישי ופוליטיקאי אסוני במישור הלאומי.

לעניות דעתי כאזרחית וכעיתונאית, כדאי לך לקרוא את האוטוביוגרפיה השקרית שכתב. אני כמובן קראתי.

אין לך זמן? סבבה. נתמקד אפוא אך ורק בפרק הראשון של הספר. הוא מצוי במרשתת חינם אין כסף.

אגורה לא הייתי משלמת על הזבל הלעוס הזה, כמובן. הייתי יכולה לקבל חינם מההוצאה, אבל לא בא לי לדבר עם המו"ל ולבקש שישלחו. אז אתה מוזמן לגגל.

לגמרי במקרה, אני עוקבת מקרוב אחר מעשיו, מחדליו ומילותיו של בנימין נתניהו מאז 1993, וליתר דיוק, למן הערב בו נכנס לאולפן טלוויזיה של הערוץ הראשון כדי לספר על קלטת סקס לוהטת שמישהו מחזיק וסוחט אותו ורוצה למנוע ממנו לזכות בבחירות לראשות הליכוד.

בנג'י ניתאי או בן ניתאי או בנג'מין ניתאי או בן נתניהו או בנימין נתניהו, נצר למשפחת מיליקובסקי, פגש לפני שידור החדשות באותו יום את רפיק חלבי, אז אחראי על מחלקת החדשות בערוץ הממלכתי המסואב והכושל, והציע לו ידיעה דרמטית לשידור חי בול בפיק של הפריים טיים.

רפיק חלבי לא בדק את אמיתות הידיעה או ההצהרה.

די היה לו בתחושה, שהידיעה תוסיף רייטינג למהדורת חדשות כושלת.

אגורה לא הייתי משלמת על הזבל הלעוס הזה. יכולתי לקבל חינם מההוצאה, אבל לא בא לי לדבר עם המו"ל ולבקש שישלחו. לגמרי במקרה אני עוקבת מקרוב אחר מעשיו, מחדליו ומילותיו של נתניהו מ-1993

מי שהיה אז כתב ידוע לענייני פלילים, אורי כהן אהרונוב המנוח, הוטל עליו לשאול את נתניהו שאלות מוכתבות מראש.

מי הכתיב? אפשר לנחש.

נתניהו הזיע באולפן כמו חזיר שחוט.

נתניהו גמגם. נתניהו התוודה בשידור שבגד ברעייתו הצעירה, שרה, אם לבנו התינוק. אשתו השלישית.

נתניהו ככל הנראה, ועל פי מקורות רבים, התקשה לעמוד בפיתוי של האפשרות לקיים יחסי מין בלתי מבוקרים עם נשים צעירות ממנו וטובות מראה, בין אלה שעבדו איתו או היו כפופות לו בדרך כלשהי ובין חברתו הראשונה מיקי, כיום מיקי הרן, אם בתו נעה.
גם במיקי, על פי הדיווחים, בגד כך.

באשתו השנייה פלייר איננו יודעים בוודאות אם בגד כך. מכל מקום, התגרש ממנה. התגיירה בשבילו. לא נולדו צאצאים.

מתישהו בטיסת אל על כלשהי מארצות הברית לישראל הכיר דיילת שבאותה עת הייתה בכלל נשואה לטייס.

נחשפתי לא אחת לשמועות שהשניים קיימו יחסי מין בלתי מוגנים בתא שרותים במטוס. שרה בן ארצי, הדיילת, כנראה הרתה במפגש הזה או במפגש סמוך לו.

בנימין ושרה נישאו בבהילות ונולד הבן הבכור יאיר נתניהו.

מה מכל זה נמצא באוטוביוגרפיה של נתניהו? מה מתוך האמת מצוי במוצר נייר שיקרי ונצלני, שנועד לגרוף כסף ועוד כסף ועוד כבוד מציבור חסידים?

אתה מוזמן לנחש, אדוני ראש הממשלה היוצא.

מה מכל זה נמצא באוטוביוגרפיה של נתניהו? מה מתוך האמת מצוי במוצר נייר שיקרי ונצלני, שנועד לגרוף כסף ועוד כסף ועוד כבוד מציבור חסידים? אתה מוזמן לנחש, אדוני ראש הממשלה היוצא

אני כדרכי אתרכז בעובדות.

הקלטת הלוהטת לא נמצאה עד היום. הייתה? לא הייתה? אני חושבת שהייתה, אבל לא קלטת וידאו אלא אודיו.

מקורבים לעסקי התעופה האזרחית בארה"ב ובאל על, בין היתר בעלי לשעבר, סיפרו לי שבימים ההם נהוג היה להקליט מה שמתרחש בתאי השירותים במטוסים מסיבות של בטיחות טיסה.

אבל קלטת וידאו שבה רואים את בנימין נתניהו הנשוי הטרי שוכב עם רות בר? חחח. וזה שגורמים עבריינים ניסו לסחוט אותו? חחחח. וזה שהוא לא היה דיסקרטי די הצורך וזהיר? חחח, בוגר יחידה מיוחדת, לא כמונו – לא יודע לנהל רומן? איך ינהל את הליכוד, את המדינה?

אלה שאלות עיתונאיות פשוטות שמעולם לא נשאלו בזמן אמת. נכשלנו בענק כעיתונאים וכאזרחים. צפינו, האמנו או שלא האמנו וזיפזפנו לערוץ היותר מגניב, עדוץ 2 שהיה אז די בחיתוליו.

שלושה ימים לאחר מכן הביס בנימין נתניהו את דויד לוי בקרב הכי מלוכלך אי פעם על ראשות הליכוד.

שרה ובנימין נתניהו ויאיר נתניהו, בנם בן ה-31, שחי במובנים רבים על חשבון המדינה, נתפסו מאז ועד היום משקרים במספר ענק של הזדמנויות מצולמות ומתועדות. גם בבית המשפט כמובן. במשטרה. בטלוויזיה. ברדיו. בטוויטר. בפייסבוק. בעצרות בחירות. בכינוסים סגורים. במפגשים פתוחים. רבאק, איפה לא. אפילו בשיחת שיכורים של הבחור שהציע לסרסר בחברתו.

שרה נתניהו הורשעה בהונאה.

בנימין נתניהו עומד לדין על שקרים והונאה.

הבחור עוד לא התמחה בפלילים. רק בתביעות דיבה. מי משלם? הבן דוד הספונסר נתן מיליקובסקי? הליכוד? חשבון הבנק הפרטי? לא יודעת.

הבחור התמחה בשקרים ברשת. כל מי שהיה בהפגנות בבלפור יודע זאת.

פגשתי אותך בהפגנות. אמרנו יפה שלום זה לזה.

בוגר יחידה מיוחדת, לא כמונו – לא יודע לנהל רומן? איך ינהל את הליכוד, את המדינה? אלה שאלות עיתונאיות פשוטות שמעולם לא נשאלו בזמן אמת. נכשלנו בענק כעיתונאים וכאזרחים

עוד פגשתי בהפגנות הללו ארבעה מבני כיתתו על בנימין נתניהו. החבר'ה.
ואלה הם:

כרמי גילון,
אליעזר יערי,
ד"ר דני שור,
פרופ' עוזי בלר.

כל הארבעה סייעו לי בשקט להפיץ את ההתרחשויות במאהל בבלפור לכלי התקשורת.

עם כל הארבעה ביקשתי לנהל שיחות על ילדותו של בנימין נתניהו.

הסיפורים שיערי וגילון סיפרו לי נכללו בחלקם בכתבות פרופיל שייצרתי עבור "הארץ", שם שימשתי כעיתונאית די מרכזית ב"גלריה", בדעות, בביקורת ספרות ובביקורת טלוויזיה.

לימים ביקשתי מעורך הארץ, אלוף בן, לייצר כתבה על ילדותו ונעוריו של הנאשם מרחוב בלפור. לא נסתייע. החומרים מצויים בידי כמובן.

הפרק הראשון בספרו האוטוביוגרפי של האיש מתאר ילדות אידילית כבנו האמצעי של אב נערץ ואם מדהימה ובית מלא חברים שהיה מוקד לחבר'ה.

על פי עדויות החבר'ה, ההיפך הוא הנכון.

החבר'ה כמובן לא מוזכרים בשמותיהם או כינוייהם. המון חברי ילדות ידועי שם ואפילו לא שם אחד באוטוביוגרפיה? למה? אולי מפני שרמס את כרמי גילון וייצר קמפיין שקר נגד הקרן החדשה לישראל, שאליעזר יערי עמד לימים בראשה?

גזר,  כך קראו לו החבר'ה, הלא הוא אליעזר יערי, סופר שאני מאד מאד אוהבת, לא מוזכר. היה גם טייס קרב מהולל. היה גם כתב ועורך חדשות בערוץ הראשון לפני שהערוץ היה כל כך מסואב.

וכרמי? כרמי  בעל הזיכרון הפנומנלי, כרמי הגיבור הטרגי החי של רצח רבין, כרמי שהתחנן בפני רבין לעטות  אפוד קוולאר לפני הרצח? ברור שאינו מוזכר.

החבר'ה כמובן לא מוזכרים בשמותיהם או כינוייהם. המון חברי ילדות ידועי שם ואפילו לא שם אחד באוטוביוגרפיה? למה? אולי מפני שרמס את גילון וייצר קמפיין שקר נגד הקרן החדשה לישראל, שיערי עמד לימים בראשה?

מעדויותיהם המקובצות עולה דווקא ההיפך ממה שכתוב באוטוביוגרפיה, שהיא מין מופע אוטו-ארוטי של אהבה עצמית או סתם קשקוש בחירות גנרי.

הם זוכרים בית מידות מוזר וקודר בו כולם נאלצו ללכת על קצות האצבעות כדי לא להפריע לאב הגאון בן ציון.

מעדויותיהם עולה הבית בקטמון הישנה שהמיליקובסקים העשירים מאמריקה נתנו במתנה לבן ציון מיליקובסקי נתניהו, כדי שיוכל לכתוב את ההיסטוריה של האנוסים בספרד ולהיות העורך הראשי של האנציקלופדיה העברית, מפעל מגלומני וכושל.

והוא כתב ורעייתו העתיקה והדפיסה והגיהה וערכה ועשתה מה שעשתה כעוזרת מחקר, וזה היה עיקר עולמה.

הבן הבכור יוני היה נערץ על הילדים הקטנים בשכונה. איך לא. היה גם חכם וגם חתיך וגם ספורטאי על וגם התייחס נורא יפה לקטנים.

הבן  האמצעי בנימין לא הצטיין כמוהו. הייתה לו שפה שסועה. הוא היה כדורגלן לא רע. אני לא זוכרת מי אמר לי שהיה לו גם כשרון לציור, אבל בקרב הגברברים הזעירים דאז זה ממש לא נחשב ליתרון, להיפך. עוד זכרו שהיה שמנמן.

בגיל 14 עקר עם משפחתו לארצות הברית, שם קיבל בן ציון נתניהו משרה במכון מתקדם ללימודי יהדות. מכון שהיה משוייך לתנועה הרפורמית בארצות הברית. בבית הכנסת של התנועה נפגשו מדי פעם הנתניהוז עם חברים עשירים ומבוססים מהם בקהילה יהודית אמריקאית אמידה והתקבלו בחביבות, הגם שהיו אנשים חילונים לגמרי.

מעדויותיהם המקובצות עולה ההיפך ממה שכתוב באוטוביוגרפיה, שהיא מין מופע אוטו-ארוטי של אהבה עצמית או סתם קשקוש בחירות גנרי. הם זוכרים בית מידות מוזר וקודר בו כולם נאלצו ללכת על קצות האצבעות

בתום שנת הלימודים, מדי קיץ היה נתניהו הצעיר חוזר לירושלים. לחבר'ה. פעמיים הגיע לגמרי לבד במטוס.

הוא נהיה אמריקאי. החבר'ה העריצו אותו. הוא נהיה חתיך. הוא נהיה ספורטאי. פתאום דיבר אנגלית הכי טוב מכולם. לבש ג'ינס אמיתיים וטישירטים. שאקל, קראו לו.

הוא היה ישן בחצי חדר, המרפסת הסגורה של הוריו של גזר, אנשי חינוך ועמל, מפא"יניקים טובים.

הוא אכל את האוכל שאמא של גזר הכינה.

הוא נדד בין מיטות מתקפלות בחדרי נעורים אפרוריים וצנועים של חברים בירושלים ואת כולם הקסים בסיפורים על אמריקה הרחוקה והנחשקת.

הם לא יכלו לבדוק מה חושבים עליו החבר'ה בתיכון צ'לטנהאם היוקרתי, שם למד כאזרח מן המניין. תיכון ציבורי ותיק ועשיר ויפהפה עם בריכה ומגרשי ספורט מוריקים ותזמורת ומועדונים ואחוות וקבוצות וחוגים, והכל בחינם.

לא כולם שם חשבו שהוא נחשק ונערץ ואליל הבנות. להיפך.

חשבו שהוא זר. שהאנגלית שלו לא משהו. שלהצטיין בכדורגל אירופי זה לא כזה מגניב. שהוא קודר ורציני מדי. אמביציוזי מדי. חנון בודד. שחמטאי. מתאמץ מדי במועדון הוויכוחים. מחזיק בדעות נורא שמרניות וכל הזמן מדבר על ישראל. את מי זה מעניין?

אם חיזר אחרי בנות, לא כל כך הצליח. כל זה מעדויות של בנות כיתה ובני מחזור שפורסמו ב-2015.

בירושלים, ב-1967, שנתיים לפני גיוסו ליחידה המובחרת שבה כבר שירת אחיו יוני כקצין, נתניהו בילה את חופשת הקיץ שלו עם כרמי ועוד חבר'ה בעבודה התנדבותית בחוקוק.

באחד הערבים רבצו על החוף של הכנרת, או בדשא, כרמי לא זכר בדיוק, ודיברו על מה יעשו כשיהיו גדולים.

בנימין נתניהו הדהים את כולם כשהצהיר,  אני אהיה ראש הממשלה. בימים ההם היה מקובל לרצות לשרת את המולדת כחייל או להיות מבוני הארץ. יענו, רפתן בקיבוץ או סולל כבישים.

אמר ועשה. כל הכבוד.

למה ארבעה מבני כיתתו ועוד כמה שהתגייסו איתו באותו יום ושירתו איתו ביחידה מרגע הגיוס, אחד מהם פסיכיאטר נודע ששמו ד"ר מיכה רגולסקי – הגיעו להפגנות או לגשרים או תמכו במחאה נגד נתניהו?

מפני שכולם עד אחד קצו בתרבות השקר של איש ששיקר להם ועליהם ועל כולנו כל החיים שלו.

הוא אף פעם לא ידע לשקר.

אנחנו האמנו לו ולא טרחנו לבדוק. זה הסיפור האמיתי, אדוני ראש הממשלה היוצא. כלומר זה חלק קטן מאד מן הסיפור ומתרבות השקר שהאיש הזה הנחיל למדינת ישראל.

הוא אף פעם לא ידע לשקר. אנחנו האמנו לו ולא טרחנו לבדוק. זה הסיפור האמיתי, אדוני ראש הממשלה היוצא. כלומר זה חלק קטן מאד מן הסיפור ומתרבות השקר שהאיש הזה הנחיל למדינת ישראל

רציתי שתדע, אדוני ראש הממשלה היוצא.

עוד על השקרים של נתניהו הניתנים להפרכה בקלות, תוכל לקרוא ב"זמן ישראל", ב"בלוג בלי עור", עד סוף השבוע ובלי נדר.

ובנימה אישית, תודה יאיר. ד"ש בבית וחיבוק מילדי המחאה שלי ליעלי. יום יבוא ונוכל כולנו לשחק איתם ביחד במדינה ראויה יותר. בשלום, בחירות, בשוויון, בכבוד.

סרווס,  יאיר.

שלך,

אריאנה מלמד

נ.ב. לעולם לא אצביע למפלגה שלך. מבחינתי, זו עדיין לא מפלגה דמוקרטית ושוויונית שחרתה על דגלה את סיום הכיבוש. אם תהיה וכשתהיה, נדבר.

אריאנה מלמד היא אזרחית ותיקה, כותבת ותיקה, פעילה פוליטית וחברתית ותיקה. נכה חדשה. ספרים; "בית ספר לבלט", "חלודה ואבק כוכבים". "קרולינה לא רוקדת", ספר לילדים שחושבים מחוץ לקופסה, יראה אור בראשית 2022.. עורכת ומנחה סדנאות כתיבה, גרה בראש פינה. משתדלת לחשוב באופן עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 2,135 מילים
סגירה